coinex
راهنمای خرید تکراتو

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در آذر 97 ؛ پژو پارس 30 میلیون تومان گرانتر شد

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در آذر 97 خبرساز شد. قیمت 3 محصول این خودروساز افزایش یافت و قیمت یک محصول جدید نیز اعلام شد.

در حالی خبر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در آذر 97 به گوش می‌رسد که سازمان حمایت از ماه‌ها پیش در حال بررسی قیمت خودرو با توجه به افزایش قیمت ارز است. ایران خودرو در همین رابطه قیمت جدید 4 خودروی خود را اعلام کرد.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو آذر 97

بالا رفتن قیمت محصولات ایران خودرو و حتی افزایش قیمت خودروهای تولید داخلی توسط سایر خودروسازان از قبیل بهمن موتور در حالی اتفاق افتاده که سازمان حمایت هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت خودرو صادر نکرده و از طرفی نسبت به اینگونه افزایش قیمت ها هم هیچ واکنشی از خود نشان نداده است. این سازمان مانند همیشه نقش بی‌تاثیر خود را در حمایت از مصرف‌کننده را حفظ کرده است.

گروه خودروسازی ایران خودرو با انتشار بیانیه ای قیمت های جدید 4 محصول خود را اعلام کرد. در این بخشنامه که قیمت 4 محصول برای فروش از 17 آذر و تحویل فوری اعلام شده، قیمت 3 محصول افزایش و قیمت یک محصول جدید اعلام شده است

قیمت پژو پارس دنده اتوماتیک 83 میلیون تومان اعلام شده و این در حالی است که این خودرو تا پیش از این با قیمت 54 میلیون تومان معامله می‌شد. قیمت رنو تندر 90 پیکاپ 77 میلیون تومان است در حالی که قیمت قبلی آن 39 میلیون و 162 هزار تومان بوده است. قیمت جدید وانت آریسان دوگانه نیز 36 میلیون تومان تعیین شده و S30 اتوماتیک نیز 141 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

با در نظر گرفتن قیمت های جدید محصولات ایران خودرو مشخص می‌شود که این خودروساز بیش از 28 میلیون تومان قیمت پژو پارس اتوماتیک، و حدود 38 میلیون تومان قیمت رنو تندر 90 پیکاپ و بیش از 5 میلیون تومان قیمت وانت آریسان دوگانه سوز را افزایش داده است.

پس از آنکه مسئولیت قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت برداشته شد، مقرر گردید تا قیمت تمام شده خودرو‌های داخلی با توجه به تحولات اخیر ارزی توسط سازمان حمایت بررسی شود که تاکنون در این مورد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هیچ گونه اظهار نظر رسمی نداشته است.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در آذر 97 در حالی اتفاق می‌افتد که چهارشنبه هفته گذشته رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئول اعلام قیمت خودرو و تنظیم بازار است و رسیدگی خواهد کرد.» رحمانی همچنین گفته بود «قیمت خودرو را باید حتما پایین بیاوریم و نباید اجازه دهیم در بازار رانت و دلالی پیش بیاید!»

اگرچه بر اساس گفته های رحمانی قرار بود که قیمت خودرو پایین بیاید، اما تاکنون هیچ راهکاری از سوی وزارت صنعت برای کاهش قیمت خودرو اعلام نشده و سازمان حمایت هم به عنوان مسئول تنظیم بازار هیچ‌گونه اقدامی برای جلوگیری از این افزایش‌ قیمت‌ها به عمل نیاورده است.

قیمت روز خودرو را در تکراتو بخوانید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر