;
coinex

مقدار بودجه 98 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد نقد وزیر قرار گرفت

مقدار بودجه 98 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد انتقاد آذری جهرمی قرار گرفت. به گفته وزیر، از دو پیشنهاد وزارت ارتباطات در لایحه بودجه 98 نیز خبری نیست.

رئیس جمهور صبح امروز متن کامل لایحه بودجه سال 1398 را به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و آذری جهرمی در پاسخ به دعوت روحانی برای نقد بودجه امسال، به عنوان عضوی از کابینه حسن روحانی خود را پیشقدم کرد.

مقدار بودجه 98 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چقدر است

براساس پیش‌بینی سال مالی آینده، دولت بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 98 به انضمام تمامی شرکت‌های تابعه آن را 3 هزار و 763 میلیارد و 846 میلیون تومان در نظر گرفت.

بیشترین بودجه 98 در بخش فناوری اطلاعات به زیر ساخت ها تعلق گرفته است. رقم 3 هزار و 10 میلیارد و 8 میلیون تومان از بودجه وزارت ارتباطات به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

آذری جهرمی نیز در رشته توئیت خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت:

مطابق مصوبه مجلس، همه درآمدهای حوزه ارتباطات بایستی در توسعه زیرساختهای آن هزینه شود. در قانون سال قبل،به ۳۹٪ تقلیل یافت. سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال لحاظ شده که تخصیص کنونی آن “صفر” است. امسال اسما ۵۰٪ اعتبارات بازخواهد گشت هر چند رسما را خدا میداند.

از کل بودجه در نظر گرفته شده در سال 98 برای مجموعه وزارت ارتباطات، 753 میلیارد و 838 میلیون تومان بودجه جاری خواهد بود. مجموع بودجه‌های جاری و عمرانی در سال جاری این وزارتخانه نیز همین رقم (3 هزار و 763 میلیارد و 845 میلیون و 900 هزار تومان) مصوب شده بود و بنابراین هیچ رشدی در بودجه وزارت ارتباطات در سال 98 شاهد نیستیم.

توئیت های آذری جهرمی در خصوص بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 98
توئیت های آذری جهرمی در خصوص بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 98

آذری جهرمی در ادامه تویئیت های خود به واقعی‌تر دیده شدن سقف بودجه امسال اشاره کرد و نوشت:

 درآمدهای دولت در حوزه ارتباطات همان ۶۴۰۰ میلیارد سال ۹۷ تعیین شده است.پیش بینی تحقق این درآمد در سال ۹۷، ۵۲۰۰ میلیارد تومان است‌.پیش‌بینی ابتدایی ما برای ۹۷ همان ۵۲۰۰ بود که در قانون ۶۴۰۰ دیده شد.امسال سقف بودجه واقعی تر دیده شده، ممکن است با برخی تصمیمها این عدد هم محقق نشود

وزیر ارتباطات از پیشنهاد شفاف سازی بودجه ای که توسط رئیس جمهور مطرح شد نیز استفاده کرده و سه موضوع در خصوص شفاف سازی بودجه 98 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد.

اولین #شفاف_سازی بودجه‌ای این است که سازمان برنامه و بودجه جدول مقایسه‌ای تخصیصها به دستگاهها در ۴ سال اخیر را به تفکیک منتشر کند. امری که به اصلاح ساختار اداره کشور کمک شایانی خواهد کرد.

جهرمی، دومین مورد از شفاف سازی بودجه‌ای را اینگونه اعلام کرد:

 دومین و مهمترین #شفاف_سازی بودجه‌ای این است که در شرایط عدم تحقق اعتبارات، به صورت روشن بگوییم کدام ماموریتها تعدیل شده است. تعدیل اهداف برنامه‌های بالادستی در کنار کاهش بودجه‌ها بایستی به صورت دقیق روشن شود.

و سومین مورد شفاف سازی را به چگونگی هزینه کردن بودجه برای توسعه دولت الکترونیک مروبط دانست.

باید دید که وزارت ارتباطات با بودجه تخصیص یافته در سال 98 چه عملکردی خواهد داشت؟

.

منبع: twitter

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر