;
coinex

آماده‌سازی و تنظیم کولر گازی برای تابستان

وقتی روزها شروع به طولانی‌تر شدن کرده و خورشید تابش و گرمای بیشتری پیدا می‌کند، همگی نشانه این هستند که تابستان در راه است و باید برای آن آماده باشید و این بدان معنا است که خیلی زود زمان روشن کردن کولر گازی و خنک کردن فضای خانه فرا می‌رسد. اگر خانه دارای سیستم تهویه هوای مطبوع باشد، جای امیدواری است زیرا مسلما در طول زمستان نیز برای گرم کردن خانه از آن استفاده کرده‌اید.

با این حال اگر اسپلیت  شما در طول ماه‌های سرد سال روشن نشده و کار نکرده باشد، ممکن است برگ درختان، گرد و غبار و خاک و ریزگردهای درون آن جمع شده باشند و برخی از قسمت‌های آن پیش از فرا رسیدن فصل گرما نیاز به سرویس و آماده‌سازی داشته باشند. درست مثل زمانی که ما قصد رفتن به ساحل را داریم و باید برای این سفر آماده شویم، کولرگازی نیز نیاز دارد برای فرا رسیدن فصل تابستان آماده شود.

عواقب عدم سرویس و تنظیم اسپلیت

مسلما هیچکس نمی‌خواهد فصل گرما را با اسپلیتی سر کند که به خوبی از آن نگهداری نشده و به تبع درست کار نمی‌کند. اگر به مسئله سرویس و تنظیم کولر گازی بی اهمیت باشید ممکن است دیر یا زود مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر آن باشید و یا ممکن است منجر به افزایش قابل توجه هزینه در قبوض مصرفی انرژی شود و یا ممکن است به اندازه کافی هوای خانه را خنک نکند و یا مجبور شوید خیلی زود اسپلیت دیگری را جایگزین آن کنید.

تاثیرات سرویس و تنظیم به هنگام کولر گازی

بنابراین بهتر است پیش از روشن کردن دستگاه، از آماده بودن کولر گازی برای فصل تابستان اطمینان حاصل کنید و کمی از آن مراقبت کنید. نگهداری مرتب از اسپلیت امر بسیار مهمی است و علاوه بر اینکه منجر به عملکرد و کارآیی هر چه بهتر و بیشتر دستگاه می‌شود، باعث ایجاد فضایی سالم درخانه شده و هزینه قبوض انرژی مصرفی را نیز کاهش می‌دهد.

کمک گرفتن از یک متخصص

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این کار را خودمان باید انجام دهیم و یا باید از یک متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیریم. مسلما گزینه دوم یعنی کمک گرفت از یک متخصص در زمینه سرویس کولر گازی که دارای مدرکی معتبر در این زمینه است، بهترین گزینه به حساب می‌آید مگر اینکه فقط بخواهید فیلترهای دستگاه را تمیز کنید. زیرا این کار نیاز به تخصص خاصی نداشته و خودتان به تنهایی قادر به تمیز کردن فیلترهای اسپلیت هستید.

برخی از خدمات و کارهای روتین مانند تمیز کردن و روش‌های مراقبتی از کولر گازی را خودتان می‌توانید انجام دهید اما دیگر موارد را باید به دست متخصص این امر سپرد. هیچوقت سعی نکنید کارهای تنظیم و مراقبتی دستگاه را که وارد نیستید خودتان انجام دهید زیرا ممکن است موجب بروز خسارات بیشتری شوید.

مزایای کمک گرفتن از متخصص و سرویس کار حرفه‌ای کولر گازی

مزایای کمک گرفتن از متخصص و سرویس کار حرفه‌ای کولر گازی

بنابراین بهتر است از یک تکنیسین متخصص که دارای مدرک فنی در زمینه کولر گازی و خدمات مربوط به آن است بخواهید هر سال تابستان دستگاه شما را بررسی کند. اکثر مواقع تماس گرفتن با تکنیسین‌های حرفه‌ای در این زمینه ممکن است در ابتدا هزینه‌ای را متوجه شما کنند، اما در حقیقت سود کرده‌اید. زیرا افراد حرفه‌ای برای این کار آموزش دیده و ابزار لازم برای تنظیم و سرویس کامل کولر گازی را با خود به همراه دارند و پس از سرویس دستگاه به خوبی کار کرده و این کار مانع از این می‌شود تا مسائل کوچک به مشکلات بزرگ تبدیل شود. معمولا سرویس کار کولر گازی در پروسه تنظیم اسپلیت خدمات دیگری نیز ارائه می‌دهد که عبارتند از:

  • تمیز کردن تمامی کندانسور و کوئل‌های اواپراتور
  • حصول اطمینان از کارکرد صحیح خنک کننده‌ها
  • چک کردن و سفت کردن اتصالات الکتریکی اسپلیت
  • فلاش و خشک کردن دستگاه
  • چک کردن، تمیز کردن و تعمیر لوله‌ها و خروجی‌های کولر گازی
  • بررسی کامل دستگاه و پیشنهاد تعمیر به منظور افزایش طول عمر دستگاه تهویه هوا و حصول اطمینان از کارآیی هر چه بیشتری انرژی

کارهایی که خودتان می‌توانید برای آماده سازی کولر گازی انجام دهید:

اگر مایل باشید، کارهای زیادی وجود دارد که خودتان می‌توانید پیش از رسیدن فصل گرما، برای آماده‌سازی دستگاه خود انجام دهید. پیش از هر چیز باید دستگاه خود را بشناسید! به این معنا که باید با بخش‌های اصلی اسپلیت آشنایی داشته و کارآیی هر یک را بدانید. آشنایی با اکثر قسمت‌ها و اجزای مهم کولر گازی یکی از ضرورت‌ها و الزامات نگهداری از دستگاه و در میان گذاشتن مشکلات با متخصص است.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر