;
coinex

تفاوت پکیج تک مبدله و پکیج دو مبدله

امروزه به دلیل مزایای استفاده از پکیج ها دیگر نیازی به موتورخانه های قدیمی نیست، پکیج هم گرمای خانه را و هم اب گرم مورد نیاز را برای ما فراهم می نماید. البته هنوز به طور کامل موتورخانه های قدیمی در بعضی نقاط کشور پا برجا هستند، ولی آنچه که در کشور مرسوم شده و با استقبال فراوانی از سوی افراد مواجه شده و رضایت مصرف کنندگان را کامل بدست آورده، پکیج است.

اگر بخواهیم به این موضوع که درصدی عظیمی از مردم طرفدار پکیج هستند بپردازیم نگاهی به تفاوت های بین موتورخانه و پکیج می اندازیم. دو نکته ی قابل توجه در این موضوع به چشم می خورد، اول بحث هزینه مطرح است که، پکیج همه را در این قضیه رو سفید کرده، چون نسبت به موتورخانه کم هزینه تر می باشد .دوم بحث اشغال فضا مطرح می شود که پکیج در این قضیه هم نسبت به موتورخانه برتری دارد، چون جای کمی می گیرد که واقعا در مقایسه با موتورخانه ناچیز است. بنابراین قانع کننده است که پکیج را ترجیح دهیم.

بعد از شنیدن از اطرافیان و مطالعه درباره پکیج، این فکر به ذهن می رسد که بهتر است هرچه سریع تر اقدام کنم و از هزینه های اضافی راحت شوم. فکر خوبی است، پس پیش به سوی خرید. اما نه چند لحظه صبر کنید، فکر کردید که چه نوع پکیجی می خواهید، پکیج ها دارای موقعیت نصب دیواری یا زمینی هستند و در انواع گازسوز ،گازوئیل سوز و یا دوگانه ارائه می گردند. اگر همین طور بدون اطلاعات دقیق تصمیم بگیرید و خرید کنید احتمالاً ضرر می کنید.

باید توجه داشت که برای خرید پکیج باید متراژ منزل خود را در نظر داشت، به طور مثال اگر زیربنای شما 150 متر است، پکیجی با توان 26 کیلو وات مناسب است. اگر فضای مورد نظر شما 240 متر تا 400 متر می باشد، از پکیجی با توان 35 کیلو وات استفاده کنید. پکیج ها در دو نوع فن دار و بدون فن تولید و عرضه می شوند و همچنین دارای مبدل هستند. امروزه به دلیل استقبال فراوان از پکیج شرکت ها و گروه های صنعتی بسیاری اقدام به تولید پکیج در ظرفیت های متفاوت نموده اند. در ادامه به انواع پکیج و ویژگی آن پرداخته ایم پس با ما همراه باشید.

پکیجی برای همه ی فصول

شما با استفاده از پکیج همواره آب گرم در دسترس دارید و در روزهای سرد نیز گرمایی مطبوع و دلنشین در محیط ایجاد می کند. در فصل های گرم مثل تابستان نیازی به گرم کردن محیط خانه نیست و پکیج فقط کار گرم کردن آب را انجام می دهد. پکیج از کنار هم قرار گرفتن اجزا و قطعاتی بوجود آمده که هریک وظیفه ی خاصی به عهده دارند. یکی از این قطعات مبدل می باشد که در ادامه به کاربرد واهمیت آن در پکیج می پردازیم.

مبدل در پکیج

مبدل بخشی است که آب پکیج در آن گرم می شود و موجب گرمای محیط از طریق رادیاتور می گردد. پکیج براساس مبدلی که دارد تقسیم بندی می شود. بعضی پکیج ها تک مبدله یا دو منظوره و بعضی دو مبدله هستند، که در ویژگی و عملکرد خود تفاوت دارند. در ادامه به تفاوت و ویژگی های این مبدل ها می پردازیم.

پکیج تک مبدل

در توضیحی که برای پکیج تک مبدله ارائه می کنیم، به ساختار پکیج ایران رادیاتور می پردازیم. در نوع پکیج تک مبدله، مبدل دو وظیفه ی گرمایش محیط و گرمایش آب مصرفی را انجام می دهد. هردوی این ها با تماس مستقیم شعله مشعل گرم می شوند. در بین پکیج های ایران رادیاتور آن دسته از پکیج های دیواری گاز سوز که کد آنها با حرف B مشخص شده است، تک مبدله هستند.

پکیج دو مبدل

پکیج دو مبدل

در پکیج دو مبدل یا پکیج مونوترمیک ایران رادیاتور دو نوع مبدل به نام های مبدل اصلی و صفحه ای تعبیه شده است. در این نوع پکیج مبدل اصلی محیط را و مبدل صفحه ای آب مصرفی را گرم می کند. در پکیج ایران رادیاتور مدل هایی که کد آنها با حروف  L, M, K,E مشخص شده است ،از نوع دو مبدله می باشند. این نوع پکیج بیشتر توصیه می شود زیرا رسوب کمتری نسبت نوع تک مبدل در جداره ی خود جمع می کند.

مزایا و ویژگی های پکیج دیواری دو مبدل و تک مبدل

مزایا و ویژگی های پکیج دیواری دو مبدله و تک مبدله

از ویژگی ها و مزایایی که پکیج دیواری دومبدل دارد همان طور که اشاره شد رسوب گیری کمتر، و تأمین آب گرم مصرفی را به صورت یکنواخت نسبت به تک مبدله دارد. پکیج دیواری تک مبدل نیز از آنجا که در تابستان پمپ فعالی ندارد به صرفه تر به نظر می رسد و ویژگی دیگر اینکه آب گرم را می تواند سریع تر در اختیار قرار دهد.

تفاوت پکیج تک مبدله یا دو منظوره با پکیج دو مبدله

اگر جهت خرید پکیج به مغازه مراجعه کردید و فروشنده از شما سوال کرد که پکیج دو مبدل می خواهید یا تک مبدل چه پاسخ می دهید؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهید و یک خرید رضایت مند داشته باشید ،اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهیم. به ویژگی های هریک از پکیج ها اشاره شد ولی در هر کدام نکته هایی به چشم می خورد که باعث برتری یکی بر دیگری می شود.

این پکیج ها در تعداد مخزن با هم تفاوت دارند .در پکیج تک مبدله یک مخزن کارهای مربوط به گرمایش را انجام می دهد.  به علت تک مخزن بودن پکیج تک مبدله این مخزن فشار بیشتری را متحمل می شود ولی این درحالی است که فشار وارده بر پمپ کمتر می شود. حال در پکیج دو مبدله به علت وجود دو مخزن کار گرمایش توسط دو مخزن صورت می پذیرد و فشار کمتری به مخزن وارد می شود. این پکیج در تمام فصول فعال است ولی بازهم پمپ آن فشار کمتری تحمل می کند و این یک ویژگی مثبت محسوب می شود.

محفظه ی احتراق پکیج

پکیج ها با توجه به نوع خروجی دود، به دو دسته ی فن دار و بدون فن تقسیم می شوند. اگر در یک ساختمان قطر دود کش 15 سانتی متر باشد، البته به صورت عمودی باید قرار بگیرد و ارتفاع آن در بیشترین مقدار 8 متر باشد، در این صورت می توان از پکیج بدون فن استفاده کرد. در یک ساختمان دود کش کمی افقی قرار گرفته است و این ساختمان ارتفاع زیادی دارد، در این ساختمان باید از پکیجی استفاده کرد که فن دارد. قطر دودکش در پکیج های فن دار 6 سانتی متر می باشد. این نوع پکیج ها از ورود گاز های سمی به داخل محیط جلوگیری می کنند، پس ایمن محسوب می شوند.

شما می توانید برای خرید انواع پکیج با قیمت مناسب و گارانتی معتبر به فروشگاه اینترنتی دما پویا مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر