;
coinex

رسیدن به صفحه اول گوگل در یک هفته!

در یک هفته سایت خود را به صفحه 1 گوگل بیاورید!

این شعار جذاب و ترغیب کننده یکی از رایج ترین جملاتی است که در خیلی از تبلیغات سئو می‌بینیم. اما آیا واقعا می‌توان در یک هفته هر سایتی را به صفحه یک نتایج گوگل آورد؟ اصلا اگر اینطور هم باشد، آیا جایگاه ما در رتبه اول ثابت می‌ماند؟

این دیدگاه‌های اشتباه در واقع دروغ‌های زیبا و خوشمزه‌ای هستند که بسیاری از سودجویان خوراک کسب و کارهای نوین می‌کنند. این دیدگاه اشتباه از کجا می‌آید؟

معمولا کسانی که به شما قول رتبه اول در نتایج گوگل را می‌دهند همان کسانی هستند که گمان می‌کنند یادگیری سئو مانند آب خوردن است. اما آیا واقعا اینطور است؟

عدم شناخت مسیر یادگیری سئو؛ بزرگ ترین مشکل علاقه مندانی که تازه شروع می‌کنند

تنها کافی است عبارت های مختلف به سئو را در گوگل سرچ کنید:

  • جدیدترین تکنیک‌های افزایش رتبه سئو
  • روش‌های سئو کلاه سیاه و سفید
  • راه‌های لینک سازی داخلی و خارجی
  • دوره آموزش تولید محتوا

با فشردن دکمه جستجو، دریایی از اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار شما قرار می‌گیرد. محتوایی که در این مورد وجود دارد تنها به مقاله خلاصه نمی‌شود و در شکل‌های دیگری مانند ویدئو، پادکست و دوره‌های آموزشی سئو هم وجود دارند.

ولی وقتی تصمیم گرفتید سئو را یاد بگیرید و دارید یکی یکی سایت‌های مختلف را چک می‌کنید، یک سوال مثل چراغ در ذهن شما روشن می‌شود:

بهترین و ساده ترین مسیر آموزش سئو چیست؟

از کجا باید شروع کنم؟

با اینکه این سوال ساده به نظر می‌رسد ولی بی‌جواب ماندن آن می‌تواند وقت، هزینه و انرژی زیادی از شما بگیرد. پس بیایید با هم پاسخ درستی به این سوال مهم و ارزشمند بدهیم.

برای اینکه خوب متوجه این مسیر شوید، یک سایت را به بدن انسان تشبیه کردیم و در ادامه 3 مرحله برای داشتن بدنی سالم (سایتی که خوب رتبه می‌گیرد) به شما معرفی کردیم:

سئو تکنیکال؛ استخوان و پیکر بندی سایت

برای آنکه تلاش‌های ما در سئو بیشترین اثربخشی و کمترین اتلاف وقت را داشته باشند باید در سایت خود استانداردهای سئو در کدنویسی را به خوبی رعایت کرده باشیم. سئو تکنیکال مانند استخوان و پیکربندی سایت شماست. هرچه این استخوان سلامت بهتری داشته باشد، فعالیت‌های دیگر ما اثر بیشتری در بهبود جایگاه دارند.

کدنویسی استاندارد و تاثیر تگ‌های HTML بر سئو، بهینه‌سازی سرعت سایت، استفاده از نشانه‌گذاری استاندارد و به کارگیری فریم ورک AMP از جمله دیگر موضوعات موجود در سئو تکنیکال است که باید به آن ها مسلط شوید.

تولید محتوا؛ پوست و زیبایی ظاهری سایت

اولین نقطه تماس کاربر با سایت، همان محتوای سایت‌تان است. هر چه در کیفیت محتوای سایت خود دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید، تجربه کاربری خوبی که خواننده از محتوای شما گرفته تبدیل به اعتماد می‌شود. حتما می‌دانید که اعتماد مهم‌ترین فاکتور در کسب و کارهای آنلاین است.

انتخاب کلمات کلیدی، آنالیز رقبا و طراحی استراتژی محتوایی سایت، نحوه نگارش یک محتوای جذاب و کاربردی و نحوه توزیع آن از جمله موضوعاتی است که باید در تولید محتوا به آن‌ها توجه ویژه‌ای کنید.

همچنین در راه یادگیری تولید محتوا خوب است کمی هم با اشتباهات رایج سئو آشنا شوید:

همچنین در راه یادگیری تولید محتوا خوب است کمی هم با اشتباهات رایج سئو آشنا شوید:

لینک سازی؛ ارتباط نورون های عصبی سایت

ربات‌های گوگل با استفاده از لینک‌های موجود در فضای وب، وارد سایت‌های مختلف می‌شوند و محتوای داخل آن‌ها را ایندکس می‌کنند. لینک‌ها در واقع مانند نورون‌های عصبی هستند که در حال ارتباط و انتقال پیام به بخش‌های مختلف سایت هستند. هرچه در ساخت لینک‌ها، اصولی‌تر و حساب شده‌تر عمل کنید، گوگل درک بهتری از سایت شما به دست می‌آورد.

موضوع زمانی جدی می‌شود که بفهمیم برای کسب جایگاه بهتر و رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج جستجو، نیازمند افزایش اعتبار دامنه هستیم. لینک سازی با کیفیت و مطلوب یکی از راه های افزایش اعتبار دامنه است. پس اگر لینک سازی بهتر می‌تواند دامنه اعتبار سایت شما را افزایش دهد و این اعتبار در بهبود جایگاه سایت تاثیری زیادی دارد.

استانداردهای لینک‌سازی داخلی، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی هستند که باید در تکنیک‌های آموزش لینک سازی وب سایت به خوبی آن‌ها را فرا بگیرید.

استانداردهای لینک‌سازی داخلی، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از جمله موضوعاتی هستند که باید در تکنیک‌های آموزش لینک سازی وب سایت به خوبی آن‌ها را فرا بگیرید.

3 قدم برای شروع یادگیری سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل

حالا که فهمیدیم مسیر یادگیری سئو از اول تا آخر چیست، نوبت به این می‌رسد که قدم اول را به شما معرفی کنیم. برای اینکه بتوانید مسیر 3 مرحله‌ای بالا را پیاده کنید و تبدیل به یک کارشناس سئو حرفه‌ای و با تجربه شوید، می‌توانید از 3 منبع زیر استفاده کنید:

کتاب سئو برای همیشه وبسیما آکادمی

برخی از مفهوم ها و اصطلاحات سئو برای همیشه ثابت هستند و با گذر زمان تغییر نمی‌کنند. برای مطالعه این دسته از موضوعات می‌توانید عبارت “کتاب سئو برای همیشه” را در گوگل جستجو کرده و این مرجع ارزشمند را به رایگان دانلود کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند اولین قدم یادگیری سئو را محکم بردارید تا در آینده اشتباهات ابتدایی سدِ راه شما نشوند.

کتاب سئو برای همیشه وبسیما آکادمی

یادگیری اصطلاحات تخصصی سئو

در سایت وبسیما آکادمی بخشی با عنوان اصطلاحات تخصصی سئو وجود دارد که به شما کمک می‌کند عبارات‌ رایج حوزه Seo را بشناسید. اگر می‌خواهید این مفاهیم را موشکافی کنید، می‌توانید مقالات جامع مرتبط با آن ها را مطالعه کنید.

اگر وقت کافی برای مطالعه مقاله ندارید، یک ویدئو آموزشی جذاب و با کیفیت وجود دارد که می‌تواند در کمترین زمان ممکن، مهمترین مفاهیم را به شما آموزش دهد. برای مشاهده این موضوعات، عبارت «اصطلاحات تخصصی سئو» را در گوگل سرچ کنید.

دوره های آموزش سئو وبسیما آکادمی

به عنوان نتیجه گیری این نکته مهم را در نظر بگیرید که تنها زمانی می‌توانید مطمئن باشید علم سئو را به صورت عمیق و اصولی یاد گرفته‌اید که هر چیزی که از مراحل قبلی یاد گرفته‌اید را به صورت عملی در پروژه‌های واقعی سئو انجام دهید. دوره‌های حضوری آموزش سئو وبسیما آکادمی می‌تواند به شما اعتماد به نفسی بدهد تا با اطمینان کامل سر خود را بالا بگیرید و خود را یک کارشناس سئو با تجربه معرفی کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر