;
coinex

ساندویچ پانل ، مصالح ساختمانی ارزان و مرغوب

‌در ساخت و ساز ساختمان ها و سازه ها، استفاده از مواد و مصالح به روز و با کیفیت از اصلی ترین فاکتور های انتخاب مدیران پروژه و کارفرمایان است. به همین جهت در نظر داریم تا در این مطلب شما را با ساندویچ پانل و انواع آن آشنا سازیم.

ساندویچ پانل چیست؟

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل نوعی از مصالح ساختمانی است. این مصالح ساختمانی ویژگی های مثبت و کاربردهای فراوانی را در خود جای داده است.

به طور کلی می توان بیان داشت که ساندویچ پانل ها در انواع گوناگونی وجود دارند که بنا به نیاز ساختمان و همچنین سلیقه ی مشتریان می توان انواع مختلفی از آن را در بازار مشاهده کرد.

شرکت کارن پنل از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولیدی انواع ساندویچ پانل تهران است که با سال ها تجربه در این زمینه به ارائه با کیفیت ترین و مرغوب ترین مصالح با قیمت مناسب پرداخته است و رضایت مشتریان را به سوی خود جلب نموده است.

ساختار ساندویچ پانل

یک ساندویچ پانل برای تولید از لایه های مختلفی تهیه می‌شود که هر یک ویژگی های خاصی را بروز می‌نماید. همچنین می‌توان بیان داشت با توجه به مواد استفاده شده در روند ساخت ساندویچ پانل و هم چنین ویژگی های مرتبط با این مواد، قیمت ساندویچ پانل متغیر است.

لایه های ساندویچ پانل از سه قسمت لایه درونی و بیرونی و عایق میانی تشکیل شده است. لایه های درونی و بیرونی از ورقه های آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه می‌تواند تهیه شده باشد. شرکت کارن پنل برای این منظور از ورقه های آلومینیوم کیفیت بالا استفاده می‌نماید.

لایه‌ی میانی نیز می‌تواند عایق های متفاوتی را دربرگیرد که هر یک از نظر ویژگی نسوز و عایق بودن متفاوت از دیگری است. این انواع می‌تواند شامل فوم پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ باشد. در این مورد نیز کارن پنل از عایق پلی یورتان نوع B2 استفاده می‌نماید که به صورت نسوز و کندسوز است.

در نظر داشته باشید که ساندویچ پانل ارزان نمی تواند الزاما نشان دهنده ی مرغوبیت آن مصالح ساختمانی باشد. بنابراین برای خرید بهترین مصالح در نظر داشته باشید که شرکت تولیدی معتبری را انتخاب نمایید تا از نظر ضمانت کار، باعث اطمینان خاطر شما شوند.

انواع ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها دارای انواع و دسته بندی های مختلفی است که نوع کلی آنها شامل ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری است. هر یک از این دو نوع خود دسته های مختلفی را در برمی‌گیرند.

انواع ساندویچ پانل ها را می توان با توجه به عایق میانی، ورقه های درونی و بیرونی، نحوه نصب و اجرا مورد توجه قرار داد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های به گونه ای طراحی و تولید می‌شوند که در هنگام نصب و اجرای ساندویچ پانل  بر روی یکدیگر اورلپ داشته باشند و آبراهه ای نیز برای آن تعبیه می شود تا بتوان آب حاصل از برف و باران را به پایین انتقال دهد. این نحوه ی نصب سبب استحکام سازه و ساندویچ پانل سقفی می‌شود.

انواع ساندویچ پانل سقفی در دو نوع زیر است:

  • ساندویچ پانل سقفی ساده
  • ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی

ساندویچ پانل سقفی ساده به شیوه ای طراحی و مهندسی شده است که با استفاده از پیچ های ساده اما مخصوص برای نصب از آنها استفاده می شود و در قسمت بیرون سازه نمود دارند و مشخص می‌شوند. اما در این مورد برای زیبا سازی می توان از فلاشینگ استفاده کرد.

ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی بر خلاف نوع ساده ی ان به گونه ای طراحی و نصب می‌شود که پیچ ها در هنگان نصب بر روی سازه نمایان نمی شوند و در واقع در قسمت زیرین اورلپ های ساندویچ پانل اجرا می‌شوند.

اگر به دنبال زیبایی بیشتر برای سازه هستید استفاده از ساندویچ پانل سقفی پیچ مخفی را پیشنهاد می‌کنیم.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل های دیواری نیز همانطور که از نام آن بر می‌آید برای ساخت دیواره های سازه و ساختمان استفاده می شود. بنابراین زیبایی آنها مورد توجه است.

برای اجرای ساندویچ پانل های دیواری از خاصیت نر و مادگی استفاده می شود تا ساندویچ پانل ها به یکدیگر متصل شوند. اما برای استحکام آنها از پیچ نیز استفاده می‌شود.

انواع ساندویچ پانل دیواری به شرح زیر است:

ساندویچ پانل دیواری ساده:

ساندویچ پانل دیواری ساده از نظر ساختار مانند ساندویچ پانل سقفی است. اما توجه داشته باشید ظاهر و کاربرد آنها با یکدیگر تفاوت دارد. به طور کلی تمامی انواع ساندویچ پانل ها از سیستم سه لایه تولید شده‌اند.

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی:

این نوع از ساندویچ پانل های دیواری نیز به صورتی است که از پیچ در قسمت زیرین زبانه و فاق استفاده می‌شود. از این رو پیچ در ظاهر دیواره ها مشخص نخواهد شد.

ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق:

برخی از مشتریان در نظر دارند تا در قسمت داخلی سازه از دیوارپوش ها و مواردی غیر از نمای ساندویچ پانل استفاده کنند. اما به دنبال همین امر در نظر دارند تا از ویژگی های مثبت ساندویچ پانل نیز بهره مند شوند. به همین منظور از ساندویچ پانل دیواری یک رو ورق استفاده می‌کنند.

ویژگی های انواع ساندویچ پانل

ویژگی های انواع ساندویچ پانل

از ویژگی های ساندویچ پانل تهران می‌توان موارد بسیاری را بیان کرد که از جمله‌ی مهم ترین آنها می‌توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

  • استحکام بالا
  • عایق صوتی، حرارتی و…
  • قابلیت نصب و اجرای آسان
  • مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی
  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله
  • قابلیت نسوز و کند سوز بودن در برابر آتش
  • وزن سبک
  • حمل و نقل آسان
  • و…

قیمت ساندویچ پانل

بنابر اندازه سازه و مصالح مورد نیاز، مواد مصرفی، جنس عایق ها و ورقه ها و… قیمت ساندویچ پانل را نمی توان به طور مشخص بیان کرد. از مواردی که در قیمت ساندویچ پانل تاثیر گذار است می‌توان به ضخامت، نوع ورقه های بیرونی و درونی، جنس فوم عایق میانی، کیفیت مواد، دانسیته و مسائل این چنینی اشاره کرد.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل تهران با مشاوران شرکت کارن پنل در ارتباط باشید تا بهترین مشاوره را نیز در رابطه با سازه و ساختمان مدنظرتان دریافت نمایید.

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل تهران با مشاوران شرکت کارن پنل در ارتباط باشید تا بهترین مشاوره را نیز در رابطه با سازه و ساختمان مدنظرتان دریافت نمایید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر