;
coinex

چک این چیست؟

اگر تا به حال از سفرهای هوایی استفاده کرده‌اید، به طور حتم با صف‌های طویل چک این فرودگاه آشنا شده‌اید. چک این یکی از مراحل پیش از سوار شدن به هواپیما است که شما با ارائه بلیط هواپیما و چمدان‌هایتان کارت پرواز و شماره صندلی خود را دریافت می‌کنید. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید!

مسافران زیادی از انجام مراحل مختلف پیش از سوار شدن به هواپیما دل ‌خوشی ندارند. زمانبدی برای رسیدن به این مراحل بالاخص اگر سفر اولتان باشد می‌تواند به یکی از نگرانی‌های پیش از سفر تبدیل ‌شود. در این مقاله سعی داریم شما را پس از خرید بلیط هواپیما با تمام کارهایی که باید قبل از سفرتان انجام دهید آشنا کنیم. برای خرید بلیط اتوبوس نیز می توانید از سایت علی بابا اقدام کنید.

چک این چیست؟

قبل از سوار شدن به هواپیما چه کارهایی باید انجام دهیم؟

از مشخصات بلیط هواپیما و سفر خود مطمئن شوید. بلیط خود را چک کنید و تاریخ و ساعت پروازتان را کنترل کنید. اگر پرواز خارجی است تاریخ‌های میلادی را با تاریخ شمسی تطبیق دهید تا دچار اشتباه نشوید. پیش از سفر از طریق سایت اینترنتی و یا بوسیله تلفن‌های گویای فرودگاه از آخرین وضعیت پروازتان مطلع شوید تا اگر بنا به هر دلیلی پروازتان تأخیر داشت برای آن برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید کمی زودتر در فرودگاه حاضر شوید، بالاخص اگر برای اولین بار سفر هوایی را تجربه می‌کنید.

اطلاعات پرواز خود را با اطلاعات پروازهای روی برد تطبیق دهید و شماره گیت پروازتان را پیدا کنید. در گیت مورد نظر به احتمال زیاد برای انجام چک این باید در صف بایستید. شلوغی این صف به ساعت پرواز و تعداد مسافران بستگی دارد. هرچه به ساعت پرواز نزدیک‌تر می‌شوید این صف شلوغ‌تر می‌شود، پس لحظات آخر را به این کار اختصاص ندهید و حداقل یک ساعت زودتر خودتان را برای چک این آماده کنید. اگر دیر به گیت چک این برسید ممکن است مأمور مربوطه چک این را برای شما انجام ندهد و از پرواز جا بمانید.

چک این چیست؟

برای چک این چه کاری لازم است؟

بعد از ایستادن در صف چک این و رسیدن نوبتتان، چمدان‌های خود را روی تسمه نقاله بگذارید و با توجه به داخلی یا خارجی بودن پروازتان، کارت ملی یا گذرنامه و بلیط هواپیما خود را به مسئول مربوطه تحویل دهید. اگر چمدان شما اضافه بار نداشته باشد روی آن برچسبی زده شده و به قسمت بار هواپیما منتقل می‌شود و کارت پرواز به شما داده می‌شود.

اما اگر چمدان شما اضافه بار داشته باشد باید به یکی از دو طریق زیر از شر آن راحت شوید. یا جریمه اضافه بار را پرداخت کنید و یا چمدان خود را تا رسیدن به بار مجاز سبک کنید. در این مواقع می‌توانید مقداری از بارتان را به ساک همراهی که می‌خواهید با خود به هواپیما ببرید منتقل کنید. هر مسافر حق دارد تا حد مجازی بار با خودش به داخل هواپیما ببرد. میزان مجاز بار به ایرلاین مورد نظر ربط دارد و هر شرکت هواپیمایی قوانین مخصوص به خود را دارد.

بهتر است در هنگام خرید بلیط هواپیما از میزان بار مجاز مطلع شوید و در هنگام بستن چمدان‌هایتان آن را در نظر داشته باشید. بعد از تمام این مراحل شماره صندلی شما معلوم می‌شود. اگر جزو نفرات اولی باشید که چک این پرواز را انجام می‌دهند می‌توانید جای مورد علاقه خود را انتخاب کنید ولی اگر جزو آخرین نفرات باشید چاره‌ای ندارید جز اینکه روی صندلی‌های باقی‌مانده در هواپیما بنشینید.

چک این را می‌توانید به صورت اینترنتی انجام دهید

صف‌های دراز چک این برای بیشتر مسافران استرس‌آور است. بیشتر اوقات مسافران خود را ملزم می‌کنند چند ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشند تا با وجود شلوغی صف‌های چک این پروازشان را از دست ندهند. اما چند سالی است که امکان چک این اینترنتی توسط شرکت‌هایی هواپیمایی و ایرلاین‌ها برای مسافران فراهم شده و شما می‌توانید بدون دلهره از روی مبل خانه‌تان مراحل چک این را انجام دهید و با خیال راحت به فرودگاه بروید.

برای این کار تنها کافی است وارد سایت شرکت هوایی مورد نظر خود شوید و یا از طریق اپیلکیشن‌هایی که برخی ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند به چک این دسترسی پیدا کنید. برای این منظور باید اطلاعات بلیط خود را در سایت وارد کنید. اگر بلیط هواپیمای خود را از علی بابا خریداری کرده‌اید می‌توانید برای چک این اینترنتی از شماره رزرو بلیط استفاده کنید. همچنین می توانید بلیط اتوبوس خود را از علی بابا خریداری کنید. هر ایرلاین زمانبندی مخصوص خودش را برای چک این اینترنتی دارد. اما اغلب ایرلاین‌ها از چند روز قبل تا چند ساعت قبل از پرواز امکان چک این اینترنتی را به مسافران خود ارائه می‌دهند.

برای پروازهای داخلترانی شما می‌توانید ۲۴ ساعت قبل وارد سایت شده و مراحل چک این را انجام دهید. یکی از مزیت‌های چک این اینترنتی این است که شما می‌توانید صندلی مورد نظر خود را زودتر از بقیه انتخاب کنید، همچنین می‌توانید هزینه اضافه بارتان را هم به صورت اینترنتی پرداخت کنید. بعد از ثبت اینترنتی چک این، کارت پرواز برایتان ایمیل می‌شود و شما می‌توانید تصویر آن را پرینت بگیرید یا کارت پروازتان را در گوشی همراه خود به مأمورین فرودگاه نشان دهید.

اگر بنا به هر دلیل موبایلتان همراهتان نبود یا پرینت کارت پروازتان را با خود نداشتید باز هم می‌توانید در فرودگاه کارت پروازتان را پرینت بگیرید که البته در این صورت ممکن است کمی معطل شوید. با چک این اینترنتی شما می‌توانید دیگر نگران از دست دادن پروازتان نباشید. با خیال راحت به فرودگاه بروید، از گیت امنیتی عبور کنید، چمدانتان را به قسمت مخصوص بار تحویل بدهید و سفری بی‌دلهره را آغاز کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر