;
coinex

همه چیز در مورد صندوق امانات هتل ها

وقتی سفر می روید ممکن است وسایل و مدارک ارزشمندی همراهتان باشد. در سفر خارجی این اسناد شامل پاسپورت یا ویزا می شود. بنابراین به صندوق امانات هتل ها نیاز پیدا می‌کنید.

در یک سفر کاری شاید نیاز باشد لپ تاپ خود را همراه ببرید. به هرحال نیاز به جایی دارید که این وسایل ارزشمند را در آن با خیال راحت نگهداری کنید و چه جایی بهتر از صندوق امانات اتاقتان؟ اما شما تا چه حد با صندوق امانات آشنایی دارید؟ به نظر شما این صندوق ها چقدر امن هستند؟ برای اینکه بیشتر با صندوق امانات هتل ها آشنا شوید، این مطلب تکراتو را تا انتها دنبال کنید.

چگونه از صندوق امانات هتل استفاده کنیم؟

بیشتر صندوق های اماناتی که این روزها در هتل های داخلی و حتی خارجی مورد استفاده قرار می گیرند، به شکل زیر باز می شوند:

  1. رمز خود را انتخاب کنید.
  2. رمز را وارد کنید.
  3. دکمه # را فشار دهید.
  4. رمز را بار دیگر وارد کنید تا تأیید شود.
  5. دکمه اینتر یا * را فشار دهید تا کد شما تنظیم شود. برای باز کردن در تنها کافیست تا شماره ها را وارد کنید. البته باید بدانید که گاهی تنها وارد کردن شماره کافی نیست و باید بعد از این کار یک دستگیره را بچرخانید تا صندوق به طور کامل باز شود.

آیا صندوق امانات هتل کاملا امن است؟

بدون شک صندوق امانات اتاق شما بهترین جا برای نگهداری از وسایل و مدارک مهم شماست. تردیدی نیست که این کار امن تر از این است که بخواهید وسایل خود را در اتاقتان پنهان کنید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که هیچ صندق اماناتی صددرصد امن نیست. فکر می کنید چرا؟ در همه هتل ها یک راه میانبر برای باز کردن این صندوق ها توسط کارکنان هتل وجود دارد؛ آن هم در شرایطی که شما رمز خود را فراموش کرده یا کلید صندوق را گم کرده باشید. حتی برخی از این صندوق ها یک کلید یا کارت اصلی یا همان مستر دارند که فقط کارکنان هتل به آنها دسترسی دارند.

حالا تصور کنید که یکی از کارکنان هتل چیزی از صندوق امانات شما به سرقت ببرد. در چنین شرایطی اثبات اینکه دقیقا چه کسی سرقت را انجام داده، کار دشواری است. نکته دیگر اینکه مدیریت هتل هم چندان تمایلی به همکاری با شما نخواهد داشت. در حالت کلی هتل ها مسئولیتی در قبال وسایلی که شما در صندوق اتاق خود نگهداری می کنید، قبول نمی کنند. بدتر از همه اینکه اگر در یک کشور خارجی باشید، بدون ارائه سند و مدرک؛ بیمه مسافرتی هم خسارت شما را جبران نخواهد کرد. در ادامه مطلب چند نکته در مورد صندوق امانات هتل ها که نمی دانستید؛ به شما نحوه استفاده امن از این صندوق ها را آموزش می دهیم.

چگونه صندوق امانات اتاق خود را امن تر کنیم؟

هرچند سرقت از صندوق امانات هتل ها پدیده شایعی نیست، اما گاهی اتفاق می افتد. سارقان چه یک کارمند هتل باشند و چه دیگری، می دانند که افراد معمولا رمزهای ساده ای چون 1234 یا 0000 را انتخاب می کنند. بنابراین سعی می کنند تا این اعداد را امتحان کنند تا به صندوق شما دسترسی پیدا کنند. توصیه می کنیم قبل از اینکه مدارک و وسایل ارزشمندتان را در این صندوق ها قرار دهید، امنیت آنها را چک کنید.

در قدم نخست صندوق را با یک پسورد عددی به انتخاب خود قفل کرده و مطمئن شوید که نمی توانید آن را با اعداد بالا باز کنید. اگر صندوق با اعداد پیش فرض بالا باز شد، با پذیرش تماس گرفته و از آنها بخواهید صندوق دیگری را در اختیار شما قرار دهند. در صورتی که صندوق امانات اتاقتان مشکلی نداشت، سعی کنید رمز را از اعداد رندوم مثل تاریخ تولد یا شماره تلفن خانه خود که تنها شما از آنها خبر دارید، انتخاب کنید.

چرا یک صندوق امانات ممکن است باز نشود؟

  • اولین و ساده ترین دلیل این است که رمز خود را فراموش کرده اید. در این مواقع بهتر است چند کد احتمالی را امتحان کنید. در زیر یک روش دیگر(روشی که با نام روش روغنی شناخته می شود) را هم به شما یاد می دهیم، اما اگر این روش هم موفقیت آمیز نبود؛ باید یکی از کارکنان هتل را به کمک بطلبید.
  • باتری صندوق امانات(در صورتی که دیجیتالی باشند)، ضعیف است یا تمام شده است. پس فرد مسئول را صدا زده و از او کلید اصلی را بخواهید.
  • وسایل و مدارک خود را جوری روی هم تلنبار کرده اید که مانع باز شدن در شده اند. در را اندکی محکم هل دهید تا قفل باز شود،
    • کد را وارد کرده اید، اما فراموش کرده اید که دکمه”اینتر”یا “اوپن” را فشار دهید. همه صندوق ها بلافاصله پس از وارد کردن کد خود به خود باز نمی شوند.
  • در برخی از صندوق ها بعد از وارد کردن شماره ها باید یک دستگیره را بچرخانید. در این نوع از صندوق ها وارد کردن اعداد تنها قفل را رها کرده و برای باز کردن کامل نیاز به چرخاندن دستگیره است.

روش روغنی(greasy method) چیست؟

شاید نام این روش اندکی شما را متعجب کند. دلیل این نامگذاری چیست؟ حقیقت این است که شما گاهی می توانید کدی را که زیاد مورد استفاده قرار گرفته، حدس بزنید؛ آن هم از روی اثر چربی یا روغنی که انگشتان ما روی دکمه های پلاستیکی بر جای می گذارند. وقتی اعداد را پیدا کردید، سعی کنید نظم احتمالی اعداد را هم حدس بزنید؛ مثلا تاریخ های مهم. به خاطر داشته باشید که اگر 3 یا 5 تا از دکمه ها روغنی تر باشند؛ احتمالا رمز مورد نظر ترکیبی از 4 یا 6 عدد است که یک عدد آن دوبار استفاده شده است. یک توصیه ساده: پس از استفاده از کرم مرطوب کننده و با دست های چرب، رمز صندوق خود را تنظیم نکنید. رد انگشتان شما روی دکمه ها می ماند!

در مطلب چگونه اقامت امنی در هتل داشته باشیم گفتیم که استفاده از صندوق امانات(Safe Box) تنها یکی از راه های تأمین امنیت در هتل است. به علاوه این نکته را باید به خطر داشته باشید که اگرچه صندوق های امانات به طور کامل امن نیستند، اما دزدی از آنها هم به ندرت اتفاق می افتد. در ایران نیز بسیاری از هتل ها مثل هتل پارس شیراز یا هتل پرشین پلازا تهران به صندوق امانات مجهز شده اند.

اگر در سفر وسایل ارزشمندی از قبیل مدارک مهم، جواهرآلات یا لپ تاپ همراه دارید، در هنگام رزرو هتل از وجود صندوق امانات در واحدها یا لابی اطمینان حاصل کنید. جااینجاس با معرفی دقیق هتل های شهر مختل مانند هتل های مشهد، کیش و .. و امکانات آنها به شما کمک می کند تا با آگاهی دست به انتخاب بزنید. برای مثال اگر وجود سیف باکس در اولویت قرار دارد، در صفحه هتل مورد نظرتان به دنبال آن باشید.

منابع:

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر