;
coinex

تور لحظه آخری استانبول و جاذبه هایی که باید دید!

در این نوشته از مجله گردشگری کی سفر همراه ما باشید تا راهنمای سفر در تور لحظه آخری استانبول و جاهایی که باید دید! را بررسی کنیم.

بخشی از وجود میراث عظیم فرهنگی در استانبول به دلیل قرارگیری در مجاورت تنگه بوسفوریوس است؛ جایی که بسیاری از جنگ‌های سخت بین اروپایی‌ها و آسیایی‌ها رخ داده و این شهر را به نقطه­ی تلاقی بین غربی‌ها و شرقی‌ها بدل کرده است.

ابتدا بیزانتیوم بنا و پایتخت آن نیز قسطنطنیه نامیده شده است. این شهر بعد از کشمکش‌های فراوان و در قرن 15 میلادی به دست عثمانی‌ها افتاده است و سپس به نام استانبول تغییر نام داده است. اگرچه استانبول امروزه مرکز ترکیه نیست (و آنکارا این نقش را به دوش می‌کشد)، اما در عین حال این شهر شلوغ و مدرن به یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل‌شده است و هر سال مسافران زیادی با تور ارزان ترکیه به این شهر سفر می کنند. جالب است بدانید که این شهر بیش از 15 میلیون جمعیت را به خود می‌بیند که همگی با انرژی فراوان می‌تپد.

در طول تاریخ 2500 ساله، استانبول به نقطه اتصال بین فرهنگ‌های مختلف نیز بدل شده است. امروزه این شهر بیشتر با فرهنگ ترک عجین شده است اما در عین حال در نوع خود یک «جهان شهر» محسوب می‌گردد و شاید دلیل آن دولت عثمانی بوده است که در اوج قدرتش از بالکان تا مصر را در برداشته است.

تور لحظه آخری استانبول و جاذبه‌های این شهر

طبق آمار یونسکو، بیشتر بخش‌های قدیمی این شهر جزو سایت‌های میراث جهانی بوده و هزاران بنای تاریخی باعث زیبایی دو چندان این سایت­ها شده است. «آیا سوفیا» که به آن حاجی سوفیا نیز گفته می‌شود، به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای بجا مانده از دوره بیزانس شناخته شده که در کنار مساجد و اماکن عظیم دوره­ی عثمانی و همچنین آثار به‌جا مانده از دیواره‌های بیزانتین و همچنین آب انبارهای آن دوره، همه و همه نقش بزرگی در تاریخ پر شکوه شهر استانبول را ایفا می‌کنند.

برای اکثر کسانی که با تور لحظه آخری استانبول به آن سفر می کنند، شهر استانبول بیشتر با نام سلطان احمد و غارت موزه‌های قدیمی شهر شناخته می‌شود و بناهای تاریخی طبیعتاً بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند؛ اما کنار هم چیدن تمامی این مسائل و با در نظر داشتن شکوه تاریخ این کشور، پیشرفت عجیب این شهر در قرن 21 نیز بسیار به چشم می‌آید آن هم با وجود خیابان‌های پرترافیک، فروشگاه‌های کلاسیک و کافه‌های بی­شمار!

این شهر با توجه به هنرهای زیبا و حس موسیقیایی که دارد از گالری‌های هنری و مد روز نیز بی‌بهره نمانده است. از سویی دیگر می‌توان در بخش شمالی ساحل این شهر شاخ طلایی (شاخه‌ای از دماغه‌ی بسفر شامل بندرگاه شهر استامبول) را نیز در منطقه بیوغلو به تماشا نشست.

با عبور از تنگه­ی بوسفوریوس به بخش‌های شرقی استانبول می­رسیم و در واقع از بخش اروپایی این شهر به بخش آسیایی آن وارد می‌شویم که البته برای این کار نیاز به پاسپورت نخواهید داشت. در ابتدا منطقه­ی کادیکوی را مشاهده می­کنید که در این محله زندگی مردمان بومی چشم‌نوازی می‌کند و در آن مراکز خرید شلوغ، مغازه‌های خوب و زندگی پرشور شبانه بخشی از زندگی این مردمان را شکل می‌دهد.

بهترین زمان سفر به استانبول چه زمانی است؟

برای سفر به این شهر باید چند عامل را در نظر داشته باشید. به‌طورکلی اواخر بهار و اوایل پاییز ازنظر آب‌و‌هوایی بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند اما به دلیل همین آب‌وهوای مطلوب، این زمان شلوغ‌ترین وقت سال در استانبول هم هست و البته این شلوغی با افزایش قیمت هتل‌ها و دیگر خدمات گردشگری همراه است. اگر خواستید که در آب‌وهوای معتدل و لذت‌بخش این دو بازه زمانی راهی استانبول شوید به خاطر داشته باشید که قیمت تورها و هتل‌ها را حتماً در روزهای نزدیک به سفرتان چک کنید تا در برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه‌ها مشکلی برایتان پیش نیاید.

مراکز تفریحی استانبول

به دلیل تفریحات گسترده در شهر استانبول، مقاله‌ی کوتاهی از مکان‌ها و سرگرمی‌های برگزیده را انتخاب کرده‌ایم تا گردشگران و توریست‌ها در طول سفر، از زمان خود بهترین استفاده را ببرند:

توزک استانبول

اگر می‌خواهید یک ماجراجویی واقعی را همراه با هیجان و لذت تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما توزک است. این بازی به‌صورت گروهی و در یک اتاق ناآشنای عجیب انجام می‌شود. برای نجات خود از این مکان باید با استفاده از اشیا و نکات اطرافتان قفل درب‌های بسته را بازکنید و از فضای بسته رها شوید.

کشتی سواری در تنگه بسفر

این تنگه که قاره‌ی آسیا را از اروپا جدا می‌کند و حدود 30 کیلومتر است، از بهترین مکان‌ها برای تفریحات آبی به شمار می‌رود. با سوارشدن بر کشتی‌های کروز، چهره‌ی بسیار تماشایی و دیدنی شهر استانبول را خواهید دید. علاوه بر لذت بردن از فضای زیبای شهر می‌توانید از خدمات دیگر این کشتی‌ها از قبیل نهار، شام، انواع نوشیدنی‌ها و…بهره ببرید.

خانه خون آشام

یکی از تفریحاتی که در استانبول شهرت فراوانی دارد، خانه‌ی خون‌آشام است. از ویژگی‌های این بازی می‌توان به فضای مهیج و ترسناک، گروهی بودن بازی، زندگی با موجودات تاریک مکان و… اشاره کرد. اگر جرئت زیادی دارید به‌هیچ‌عنوان این تجربه را در هنگام سفر از دست ندهید اما قبل از شروع، باید با قوانین بازی آشنا شوید. لازم به ذکر است شرکت در این بازی برای افراد زیر 16 سال و افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی و صرع هستند، ممنوع است.

پارک ویالند

این پارک با وسایلی هم‌چون تونل سافاری، جت اسکی، چرخ و فلک‌های غول‌پیکر و ترن‌های هوایی اسرارآمیز خاطرات بی‌نظیر و نفس‌گیری را برای شما رقم می‌زند. علاقه‌مندان به تفریحات مفرّح در همه‌ی سنین می‌توانند همه‌روزه از ساعت 11 صبح الی 7 شب و در روزهای تعطیل از ساعت 10:30 صبح الی 8 شب از این پارک بازدید کنند. علاوه بر استفاده از وسایل بازی مهیج، خرید از برندهای مطرح و صرف غذاهای موردعلاقه در رستوران‌های مدرن و لوکس از دیگر ویژگی‌های این پارک است.

جاذبه های طبیعی استانبول

پارک گلخانه

این پارک یکی از معروف‌ترین و تاریخی‌ترین پارک‌های استانبول است که در منطقه‌ی امینونو واقع‌شده و ورودی جنوبی این کاخ از بزرگ‌ترین دروازه‌های کاخ توپکاپی است. زیبایی بیش‌ازحد این فضا، زبانزد خاص و عام شده است به‌طوری‌که هم گردشگران و هم اهالی شهر استانبول همواره از این فضا بازدید می‌کنند. پارک گلخانه مسیر پیاده‌روی بسیار زیبایی دارد به‌طوری‌که پس از عبور از زیر سایه‌ی درختان بلند و گذر از باغچه‌های گل‌های زیبا و رنگارنگ، به نواحی اطراف دریای مرمره می‌رسیم. به دلیل آب‌وهوای معتدل و مناسب در اطراف این فضا، در فصل تابستان قدم زدن بسیار لذت‌بخش است و تجربه‌ای ناب برای مردم رقم می‌زند. در ابتدای افتتاح، این پارک فقط شامل منطقه‌ی تفریحی، چند قهوه‌خانه و زمین‌های بازی بود که با گذر زمان یک باغ‌وحش، چندین کافی‌شاپ مدرن و تفرجگاه‌ها و امکانات تفریحی بی‌شماری نیز به آن افزوده شد.

تپه های چاملیجا (بام استانبول)

این تپه‌ها 268 متر از سطح دریا ارتفاع دارند و به‌عنوان یک مکان توریستی بسیار زیبا در بین عموم شناخته‌ می‌شوند. از بالای این تپه‌ها، تنگه‌ی بسفر و کشتی‌های پهلوگرفته در بندرگاه را می‌توان دید. از طرفی وجود رستورانی بسیار شیک بر روی این تپه که با درختان سرسبز احاطه ‌شده است، بر زیبایی این منظره می‌افزاید. تپه‌های چاملیجا مکانی مناسب برای عکاسی‌های جالب و هیجان‌انگیز است و ایده‌های خلاقانه‌ای را برای طرفداران عکاسی پدید می‌آورد.

جمعیت استانبول

15067724

عرض جغرافیایی

41.013575

طول جغرافیایی

28.963518

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر