;
coinex

تاریخ اجباری شدن رمز دوم پویا تغییر کرد ؛ رمز دوم ثابت تا کی کار می‌کند؟

به دلیل عدم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای دریافت رمز دوم پویا توسط همه بانک‌ها، مدت اعتبار رمز دوم ثابت و تاریخ اجباری شدن رمز دوم پویا تغییر کرد.

پیش از این قرار بود رمز دوم ثابت فقط تا پایان آذرماه ۹۸ قابل استفاده باشد و از آن پس استفاده از رمز دوم یک بار مصرف (OTP) تنها برای تراکنش‌های آنلاین مجاز باشد. مدت زیادی تا شروع دی‌ماه نمانده ولی هنوز تعدای از بانک‌ها امکان دریافت رمز دوم یکبار مصرف را با استفاده از همه روش‌ها‌ (پیامک، USSD و اپ) را مهیا نکرده‌اند. به همین دلیل بانک مرکزی تاریخ اجباری شدن رمز توسط پویا را تا ۱۵ دی‌ماه تمدید کرده است.

تاریخ اجباری شدن رمز دوم پویا ؛ استفاده از رمز دوم پویا از کی اجباری می‌شود؟

بنابر مشکلاتی که برای راه‌آندازی رمز دوم یکبار مصرف توسط تعداد زیادی از بانک‌ها به وجود آمده است، بانک مرکزی به احتمال زیاد زمان اجباری شدن رمز دوم OTP را تا ۱۵ام دی‌ماه تمدید کرده است. بنابر اعلام‌های پیشین این طرح از اول دی‌ماه اجرایی می‌شد. آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهند چندین بانک وجود دارند که به «نظام پرداخت‌های پویا» متصل نشده‌اند و بسیاری از مردم هم هنوز استقبالی به این طرح نشان نداده‌‌اند.


در مورد رمز دوم پویا بیشتر بخوانید: رمز دوم پویا چیست ؛ روش فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف چگونه است؟


هر چند به نظر می‌رسد با اجباری شدن استفاده از رمز دوم یک بار مصرف خیل عظیمی از افراد نسبت به دریافت آن اقدام کنند، اما با این حال به نظر میآید بانک مرکزی مهلت اجباری شدن آن را به تعویق خواهند انداخت. طرح استفاده از رمز دوم پویا توسط بانک مرکزی با هدف جلوگیزی از کلاهبردای‌های فیشینگ در زمینه تراکنش‌های اینترنتی است.

پیش از این بانک مرکزی اعلام داشت که از ابتدای دی‌ماه تمامی تراکنش‌های اینترنتی بدون استفاده از کارت بانکی از اول دی‌ماه می‌بایست با استفاده از رمز دوم پویا (OTP) یا رمز دوم یکبار مصرف به انجام برسد. اما اکنون به دلیل عدم برآورده شدن زیرساخت‌های لازم زمان اجرای این طرح به تعویق افتاده است.

بر این اساس به نظر می‌رسد بانک‌ها نیز مهلت لازم برای برآوردن زیرساخت‌ها را داشته باشند. بررسی‌های انجام شده حاکی است بانک‌های رسالت، کارآفرین، ایران زمین و برخی از پست بانک‌ها کماکان همه روش‌های ممکم برای دریافت رمز دوم پویا را مهیا نکرده‌‌اند. در برخی از بانک‌ها نظیر بانک مسکن نیز اختلال‌های عمده‌ای به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

منبع: tasnim

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر