;
coinex

جابجایی مواد مخدر با پهپاد ؛ وزیر اطلاعات از تنوع قاچاق مواد مخدر می‌گوید

وزیر اطلاعات در نشستی با موضوع مواد مخدر گفت که در قاچاق پدیده‌‌ای تحت عنوان جابجایی مواد مخدر با پهپاد داریم. با تکراتو همراه باشید.

روز دوشنبه، ۲۵ آذرماه ۹۸، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات دولت دوازدهم در نشست خصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های سراسر کشور در خصوص تنوع تولید و تنوع قاچاق و ورود مواد مخدر به کشور گفت. آقای علوی می‌گوید «اضافه شدن راه‌های آبی و هوایی» لزوم «تنوع مقابله» با این پدیده را نشان می‌دهد.

وزیر اطلاعات جابجایی مواد مخدر با پهپاد می‌گوید

آقای علوی در توضیح جابجایی مواد مخدر با پهپاد می‌گوید: «تنوع مقابله یعنی منحصر در مبارزه عملیاتی و انتظامی نباشیم. خوب است در ستاد، مبارزه عملیاتی به همراه مقابله اجتماعی باشد البته مقابله اجتماعی به معنای رها کردن مبارزه علمیاتی و انتظامی نیست.» وی در ادامه افزود:

راهکارهای اطلاعاتی را باید بیشتر کنیم و در دل باندهای توزیع و تولید مواد مخدر برویم و اطلاعات به دست آورده و ضربه‌ها را در منبع و مبدا به این حرکت ضد بشری وارد کنیم. همچنین در امر مبارزه با مواد مخدر باید تلاش فرهنگی هم انجام شود.

وزیر اطلاعات می‌گوید: «گزارش داشتیم برای جابجایی مواد مخدر از پهپاد استفاده می‌کنند.» وی با اشاره به تجربیات کشور در مفابله با مواد مخدر بیان داشت که کشورهای همسایه چون ترکیه و دیگر کشورها با مواد مخدر مبارزه می‌کنند؛ لازم است از تجربیات آنها هم در این زمینه استفاده کنیم.

آقای علوی با اشاره به اینکه کریدور ایران برای انتقال مواد مخدر دارای صرفه اقتصادی برای قاچاقچیان است، توضیح داد:

اینکه آنها برای ترانزیت مواد مخدر تنها یک مسیر را انتخاب کنند، منطقی نیست. آیا مثلا آنها هیچوقت به فکر ترانزیت یا مصرف مواد مخدر به ترکمنستان نبوده‌اند و از آنجا موادی نبرده‌اند یا اینکه خواستند ببرند نتوانستند؟؛ و… بسیاری از کشورها در این زمینه موفق هستند، نه تجارت و نه ترانزیت موادمخدر در این کشورها انجام نمی شود و همچنین مصرف مواد مخدر نداشته و روی جامعه خود کنترل دارند.

علوی شریان تجارت مواد مخدر را پول دانست و گفت: اگر این شریان را به نوعی ردیابی کنیم و به آنان ضربه بزنیم تا نتوانند این پول حاصل از مواد مخدر را به دست بیاورند به سراغ راه های دیگری برای کسب درآمد می روند.

نظر شما در خصوص قاچاق مواد مخدر و شیوه‌های مقابله با آن چیست؟

بیشتر بخوانید:

منبع: tabnak

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر