;
coinex

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف بانک ملت با اس ام اس و اپلیکیشن رمزنگار ملت

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت از اول دی ماه سال جاری اجباری می‌شود. رمز دوم طرح جدید بانک مرکزی است که از کلاهبرداری‌های آنلاین جلوگیری می‌کند.

روش جدید انجام تراکنشهای مالی اینترنتی،‌ استفاده از رمز دوم پویا است. که به رمز دوم یکبار مصرف یا رمز OTP (One Time Password  که به اختصار OTP خوانده میشود)  نیز معروف شده است. در این روش جدید که به زودی استفاده از آن اجباری میشود، رمز دوم­های پیشین دیگر کارکردی نخواهند داشت.

به بیان بهتر از 15 دی ماه سال جاری،‌ رمزهای دوم ایستا یا ثابت غیرفعال شده و در راستای افزایش ضریب امنیتی تمامی تراکنش‌های اینترنتی،‌ استفاده از رمز دوم پویا برای کاربران تمامی بانک­‌ها اعم از خصوصی و دولتی اجباری خواهد بود. در این نوشتار، تکراتو به آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت با شیوه‌های مختلف خواهد پرداخت.

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت با اس ام اس و اپلیکیشن رمزنگار ملت

با توجه به ابلاغ رسمی بانک مرکزی، تمامی بانک‌­ها ملزم‌­اند از اول دی­‌ماه ساز و کار استفاده از رمز پویا یا OTP را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. در نتیجه این امر هرگونه تراکنش اینترنتی فقط و فقط با استفاده از رمز پویا امکان­‌پذیر می‌باشد. اما استفاده از رمز دوم پویا چه مزیتی دارد و برای چیست؟  بانک‌ ملت چگونه این قابلیت را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد؟

رمز دوم پویا یا یک بار مصرف یک کد هفت رقمی است که نرم­‌افزارهای بانکی آن را برای تراکنش‌­های مبتنی بر رمز دوم در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این کد و استفاده از آن اما بر خلاف رمز دوم ایستا، محدود به حد زمانی برای استفاده است و بعد از 1 دقیقه یا کم و بیش کارکرد خود را از دست میدهد. در نتیجه معمولا برای انجام یک تراکنش می‌توان از آن استفاده کرد. بر اساس اعلام بانک مرکزی این شیوه نقل و انتقال مالی در اینترنت از دی ماه 98 لازم الاجراست و استفاده از رمز ایستا ممکن نیست.


در مورد رمز دوم OTP بیشتر بخوانید: رمز دوم پویا چیست ؛ روش فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف چگونه است؟


استفاده از رمز دوم پویا یا یکبار مصرف این مزیت را دارد که احتمال دزدی و سرقت­‌های اینترنتی خصوصا آن شیوه معروف به فیشینگ که این روزها بسیار رخ میدهد را به شکل قابل ملاحظه‌­ای کاهش میدهد. به عبارت دیگر یکبار مصرف بودن رمز و ارتباط این رمز و برنامه­‌های ارائه دهنده آن با سیم‌کارت صاحب حساب،‌ امکان دزدی را پایین می­آورد و دزدان حتی اگر اطلاعات کارت را هم داشته باشند کاری نمی‌توانند انجام دهند.

نحوه فعال سازی و استفاده از سامانه رمز نگارملت – نسخه پیامکی

  1. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی
  2. نمایش شماره همراه و تأیید در صورت صحت شماره نمایش داده شده
  3. ارسال پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت
  4. ارسال پیامک  چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا
  5. ارسال پیامک رمز 7 رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملت یا رمز دوم یکبار مصرف با استفاده از رمز نگار

بانک ملت با طراحی نزم‌­افزار موبایلی خاص خود، «رمزنگار ملت» به ارائه ساز و کار رمز پویا روآورده است. در ابتدا برای دانلود این نرم­افزار باید به سایت بانک ملت رجوع کنید. برای فعالسازی این برنامه باید به یکی از خودپردازهای بانک ملت مراجعه کنید.  با انتخاب گزینه مربوط به فعالسازی رمز پویا، دستگاه یک کد فعالسازی در اختیار شما قرار میدهد که با استفاده از آن میتوانید برنامه را فعال کنید.

نرم افزار رمزنگار ملت را می‌توانید از لینک های زیر دریافت کنید:‌

از این پس برای هرگونه استفاده از کارت بانکی خود در جهت خرید یا سایر تراکنش­های اینترنتی باید با مراجعه به نرم افزار خود یک رمز دوم یکبار مصرف تهیه کنید. البته که این برنامه علاوه بر تولید رمز دوم یکبار مصرف یا همان رمز پویا، امکان استفاده از این سازوکار را در تراکنش های مبتنی بر رمز اول نیز به مشتریان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

منبع:‌ bankmellat.ir

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر