;
coinex

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی ؛ آموزش فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف بانک ملی با کد دستوری و اپلیکیشن 60

فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی برای استفاده از تراکنش‌های اینترنتی اجباری است. در این نوشتار به آموزش فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف بانک ملی می‌پردازیم.

بانک مرکزی اعلام کرده است که به زودی یعنی از اوایل دی‌ماه ۹۸ تمامی پرداخت‌های اینترنتی که بدون استفاده از کارت شتاب انجام می‌گیرند را تنها باید با استفاده از رمز دوم پویا یا رمز دوم یک بار مصرف انجام داد و استفاده از رمز دوم ثابت قدیمی غیرممکن می‌شود.

رمز دوم یک بار مصرف (OTP) طرح جدید بانک ملی است تا از وقوع کلاه‌بردای‌های اینترنتی فیشینگ که توسط رمز دوم ثابت انجام می‌شدند، جلوگیری به عمل آید. رمز دوم پویا یا رمز دوم یک بار مصرف (OTP) امنیت تراکنش‌های اینترنتی را افزایش خواهد داد.


در خصوص رمز دوم پویا بیشتر بدانید: رمز دوم پویا چیست ؛ روش فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف چگونه است؟


بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها اعلام کرده که از روش‌های مختلف از جمله پیامک، کد USSD و اپلیکیشن موبایلی این امکان را برای مشتریان خود مهیا کنند که رمز دوم پویای خود را شکل دهند. در این نوشتار قصد داریم فعال سازی رمز دوم پویای بانک ملی را آموزش دهیم. با تکراتو همراه باشید!

آموزش فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی ؛ دریافت رمز دوم یک بار مصرف بانک ملی با کد USSD و اپلیکیشن ۶۰

رمز دوم پویا بانک ملی را می‌توان از طریق کد دستوری #60*737* (ستاره ۷۳۷ ستاره ۶۰ مربع) و هم چنین نرم‌افزار ۶۰ فعال کرد. در ادامه هر یک از این روش‌ها را توضیح می‌دهیم. این بانک امکان فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف از طریق پیامک یا اس ام اس را فراهم نکرده است.

استفاده از کد دستوری #60*737* برای مشتریانی مناسب است که گوشی هوشمند (اسمارت‌فون) ندارند و یا سیستم عامل اندروید آنها نسخه پایینی دارد و از نرم‌افزار ۶۰ یا نرم افزار مرزبان پشتیبانی نمی‌کند. با این حال بانک ملی در این زمینه یکی از جامع‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. این بانک سامانه اپلیکیشن شصت را معرفی کرده تا بواسطه آن کاربران بتوانند علاوه بر استفاده از کد دستوری یاد شده، با استفاده از اپلیکیشن موبایل نیز اقدام به دریافت رمز دوم پویا بانک ملی کنند.

در توضیح این اپلیکیشن بانک ملی می‌نویسد: «سامانه بام این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که رمز یکبار مصرف 60 را با استفاده از آن فعال کنند. به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، کاربران می توانند پس از نصب اپلیکیشن 60 و سپس نصب نرم افزار رمزبان، به سامانه “بام” مراجعه کرده و در منوی “فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت”، اطلاعات لازم را وارد کنند.» برای دریافت اپلیکیشن ۶۰ (یا رمزبان) و فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی می‌توانند از لینک‌های زیر استفاده کنید:

پس از دریافت اپلیکیشن و نصب آن با استفاده از راهنمای فعالسازی رمز دوم پویا می‌تواند سرویس ۶۰ ثانیه بانک ملی را فعال کنید. با این وجود اپلیکیشن ۶۰ تنها یک دریافت کننده رمز دوم پویا به شمار نمی‌آید و امکانات بسیار دیگری نیز توسط تیم توسعه دهنده بانک ملی به اضافه شده؛ به طوری که آن را به یک نرم افزار پرداخت بسیار جامع و کاربردی تبدیل کرده است.

مشتریان و دارندگان کارت بانک ملی برای فعال‌سازی نرم افزار ۶۰ می‌توانند از یکی از این سه روش بهره ببرند: مراجعه به سامانه بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک و دستگاه‌های خودپرداز یا ATM مراجعه کنند.

در خصوص استفاده از روش کد دستوری نیز مشتریان می‌توانند با شماره‌گیری کد *737*60# نیز مشتریان می‌توانند با شماره‌گیری کد مذکور عملیات‌های ثبت‌نام اولیه، فعال‌سازی و تولید رمز دوم پویا یا رمز دوم یک بار مصرف را در سامانه انجام دهند.

استفاده از این روش برای فعال سازی رمز دوم پویا بانک ملی به اتصال به اینترنت نیازی ندارد و کاربرانی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند بدون نرم‌افزار از این روش بهره‌ببرند. در روش کد دستوری پس از ثبت‌نام اولیه مرحله تایید بعدی با استفاده از پیامک انجام می‌شود، اما پس از آن دیگر نیازی به تایید برای دریافت رمز پویا نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: bmi

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر