;
coinex

فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه در زمستان 2020

فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه در زمستان ۲۰۲۰ و تعظیلاتی کریسمس توسط سهام‌دار ثروتمند مایکروسافت منتشر شده است.

اگر اهل مطالعه و پیگیر اخبار دنیای کتاب باشید، پیگیری اینکه مشاهیر و به بیان امروزی سلبریتی­ها خواننده چگونه کتابهایی هستند نیز احتمالا برایتان جالب خواهد بود. چه کسی مشهورتر از بیل گیتس؟

بیل گیتس روز سه شنبه این لیستی از 5 کتاب مورد علاقه اش را به نیت حسن ختام سال 2019 منتشر کرد.

گیتس در این باره می‌گوید: «همزمان با نزدیک شدن عقربه­های ساعت به شب سال نو بد نیست نگاهی به عقب بیاندازیم و ببینیم که امسال چه کارهایی را به اتمام رساندیم. دسامبر زمانی فوق العاده است تا ارزیابی جامعی از فعالیت های خود طی 12 ماه گذشته انجام دهیم از جمله همه کتاب هایی که در این دوران خوانده ایم را برشماریم.»

در ادامه با برای آشنایی با کتب معرفی شده توسط گیتس با تکراتو همراه باشید.

کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای زمستان 2020 کدامند؟

  • یک ازدواج آمریکایی (An American Marriage)، اثر تایاری جونز (،Tayari Jones)
کتاب یک ازدواج آمریکایی
کتاب یک ازدواج آمریکایی

این کتاب را به پیشنهاد دخترش جن وارد فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس شده است. این کتاب تنها رمان یا به عبارت بهتر تنها کتاب در ژانر ادبی است که در لیست منتشر شده از سوی گیتس مشاهده میشود. داستان کتاب، زندگی یک زوج سیاه پوست را بیان میکند که به خاطر به طرز اسفناکی ازدواج شان به جدایی ختم میشود.

داستان کتاب بسیار تامل برانگیز و یادآور بی عدالتی فراگیر علیه سیاه پوستان امریکایی است.  این کتاب در ایران،‌ طی سال جاری توسط یاسمن ثانوی به فارسی برگردانده شده و نشر روزگار آنرا به چاپ رسانده است.

  • این حقایق (These Truths) اثر جیل لپور، (Jill Lepore)
کتاب این حقایق
کتاب این حقایق

اگر اهل پیگیری تاریخ غرب باشید و البته اگر مسلط به ابزار کاربردی زبان هم باشید،‌ کتاب جدید جیل لپور، مورخ امریکایی برایتان بسیار جذاب خواهد بود. این اثر حجیم به گفته خود لپور و سایر منتقدان یکی از به روز ترین و جامع ترین آثار کار شده در باب تاریخ امریکا از زمان تاسیس میباشد.


اگر به دنیای علم علاقه‌مندید: خلاصه کتاب انسان خردمند ؛ تاریخ مختصر بشر به قلم یووال هراری


در نظر گیتس هم ظاهرا این اثر یک کار منصفانه و به دور از پیشدواری آمده است او میگوید مولف ضمن گنجاندن نقطه نظرات متفاوت، »صادقانه ترین تصویر از آمریکا« را ارائه داده است. از همین رو گیتس از مخاطبان خود دعوت به مطالعه این کتاب کرده است. این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده،‌ شاید به علت خیلی جدید بودنش.

  • رشد (Growth) اثر واکلاو اسمیل (Vaclav Smill)
کتاب رشد
کتاب رشد

نویسنده کتاب یکی از مولفان مورد علاقه گیتس است، چرا که او قبلا هم از این نویسنده کتاب انرژی و تمدن را معرفی کرده بود. تسلط بی نظیر اسمیل بر داده‌ها در کنار گستره عجیبی از دانش و تیزبینی،‌ به علاوه تعهد تمام عیار به فکت ها، او را به یکی از موثرترین متفکران امروزی تبدیل کرده است. کتاب جدید او،‌ تحلیلی است،‌ عمیق و داده بنیاد که پدیده رشد را از زیست شناسی تا اقتصاد دنبال می‌کند.

البته گیتس معتقد است که به علت حجم زیاد مطالب کتاب و برخی پیچیدگی­های ریاضی این کتاب ممکن است برای همه جالب به نظر نرسد. با این حال «رشد» در فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس جای گرفته است. اما اگر اهل مطالعه چنین کتبی باشید بی گمان مسحور قلم شیوا و تحلیلهای ناب اسمیل میشوید.

  • آماده (Prepared) اثر Diane Tavenner

کتاب آماده

مولف این کتاب از موسسان مدارس سامیت در آمریکا است که به علت عملکرد مثبتشان در امریکا مورد تقدیر قرار گرفتند. 99 درصد از دانش آموزان سامیت به دوره 4 ساله کالج راه یافته اند و معمولا با معدلی دو برابر متوسط ملی تحصیلات خود را به پایان میبرند.

در حقیقت اثر خانم تاونر هم مرتبط با همین عملکرد سامیت و فلسفه یادگیری در سامیت است. او در این کتاب در درجه اول به این مسئله پرداخته است که چگونه باید کودکان را برای مدرسه آماده کرد. سپس بحثهایی در باب فلسفه آموزش در سامیت دارد که مبتنی است بر اصولی چون یادگیری خودآموز، پروژه محور و منتورینگ. البته بخشی از کتاب نیز زندگینامه خودنوشت نویسنده است.

  • چرا میخوابیم (Why we sleep) اثر متیو واکر (Matthew Walker)

کتاب چرا می‌خوابیم

در اوایل راه اندازی مایکروسافت،‌ بیل گیتس به بیان خودش عادت داشته است شبها را بیدار بماند و کار کند. او میگوید، میدانستم که وقتی به زور کافئین خودم را بیدار نگه میداشتم،‌ مانند همیشه مغزم کار نمیکرد. اما به شدت غرق کار بودم و زیاد خوابیدن در نظرم بیهوده بود. اما با خواندن این کتاب بود که فهمیدم شب بیداری ها و اینکه هیچگاه 8 ساعت کامل نخوابیده ام چه ضربه ای به من زده است. به همین دلیل است که این کتاب در فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس قرار گرفته است.

نویسنده در این کتاب نشان میدهد که چرا و چگونه خواب یکی از مهمترین جنبه­های زندگی ماست و بر فرایندهای اساسی تفکر از جمله خلاقیت، توانایی حل مساله، تصمیم گیری و یادگیری موثر است. با خواندن این کتاب متوجه میشویم که چگونه میتوانیم با استفاده از قدرت خواب در زندگی خودمان تغییراتی ایجاد کنیم.

این کتاب در سال 1396 توسط محمدهادی آقاجانی به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات دیموند بلورین به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

منبع: time

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر