;
coinex

منع تبلیغات سیگار و اسلحه در اینستاگرام ؛ محدودیت‌های اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد

منع تبلیغات سیگار و اسلحه در اینستاگرام از این پس اجرایی خواهد شد. این قانون احتمالا به مزاج خیلی از انفلوئنسرهای اینستاگرامی خوش نیاید.

قوانین جدید فیسبوک و اینستاگرام بیشتر نوعی محدودیت برای اینفلوئنسرهاست. قانون منع تبلیغات سیگار و اسلحه در اینستاگرام جدیدترین موردی است که مشمول حال اینفلوئنسرها شده است. در نتیجه پست­هایی با چنین مضامینی ممنوع بوده و از انتشار آنها جلوگیری میشود.

البته از مدتها پیش فیسبوک و اینستاگرام، قانون منع تبلیغ سیگار و اسلحه را اجرا کرده­اند. در حال حاضر اما با سختگیری بیشتر نمایش این محصولات،‌که شامل ویپ وسیگار الکترونیک نیز می‌شود، در شبکه های اجتماعی نیز ممنوع خواهد بود. در حقیقت اینستاگرام و فیسبوک، مانع از انتشار هرگونه محتوای پر بازدید (در قالب پست و توسط اینفلوئنسرها) که شامل سیگار و اسلحه باشد میشوند.

منع تبلیغات سیگار و اسلحه در اینستاگرام ؛ اینفلوئنسرها محدود و محدودتر می‌شوند

بر اساس اعلام فیسبوک نتیجه سیاست های جدید به زودی مشخص میشود. این شبکه اجتماعی همچنین به تازگی قوانینی برای رعایت محدودیت سنی را نیز وضع کرده است، تا مانع از دسترس پذیری محتواهای مضر برای گروه­های سنی پایین شود.

این اولین بار است که چنین قانونی در قالب منع تبلیغ سیگار و اسلحه مشمول حال اینفلوئنسرها  میشود. برخی معتقدند این تصمیمی سختگیرانه است، ولی فیسبوک و اینستاگرام تصمیم گرفته­اند که به هر روشی مانع تبلیغات سیگار و اسلحه در شبکه های اجتماعی و توسط افراد و پیج های پر بازدید شوند.


بیشتر بخوانید: دروغ پراکنی در اینستاگرام ؛ قابلیت راستی‌آزمایی محتوای جعلی به اینستا اضافه شد


البته این نکته نیز جالب توجه است که اساسا برخی از این به اصطلاح اینفلوئنسرهای فیسبوک و اینستاگرام، حتی با ماهیت این محصولات و شیوه کاربردشان آشنایی ندارند. شاید ریشه وضع این قوانین به آنجا برگردد که اساسا فیسبوک و اینستاگرام چاره ای جز وضع این قوانین سختگیرانه ندارد چراکه چندی پیش مسئولین استانداردهای تبلیغاتی در انگلستان، پست هایی با محتوای ترویج و تبلیغ سیگار،‌ اسلحه و محصولات دودزا را مسدود  کردند.

اگر این قوانین وضع نمیشدند؛ احتمالا فیسبوک و اینستاگرام باید منتظر بازپرسی نهادهای قانون گذاری ملی و بین المللی و عواقب ناشی از آن از قبیل محدودیت­های خاص، یا حتی جریمه های خاص میبودند. شاید به نوعی فیسبوک پیش دستی کرده تا گرفتار چنین مشکلاتی نشود.

بیشتر بخوانید:

منبع:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مشکلی نیست ،سیگار رو میریم از فروشگاه ها،کیوسک ها و مغازه ها میخریم خخخخخخ

    پاسخ