;
coinex

دروغ پراکنی در اینستاگرام ؛ قابلیت راستی‌آزمایی محتوای جعلی به اینستا اضافه شد

دروغ پراکنی در اینستاگرام و نشر اطلاعات خلاف واقع یا کذب یک مشکل اساسی بود که ظاهرا زاکربرگ و همکارانش در فیسبوک راه حلی برای آن پیدا کرده‌اند.

از سه سال قبل، فیسبوک برنامه ای برای راستی آزمایی اطلاعات پست های اینستاگرامی آغاز کرد، تا از درست یا غلط بودن محتوای منتشر شده مطلع شود. برنامه ارزیابی صحت محتوا و مقابله با دروغ پراکنی در اینستاگرام از ماه می در سطح ایلات متحده گسترش داده شده و اکنون با 45 سازمان ثالث در این زمینه همکاری‌هایی وجود دارد.

در نتیجه این اجرای این ارزیابی، مصالب خلاف واقع از صفحات اکسپلور (Explore) و هشتگ پنهان میشوند و با محو و کمرنگ کردن پست به کاربر اخطار داده میشود که محتوای منتشر شده نادرست و خلاف واقع است. در نتیجه کاربر برای دیدن محتوا باید دوباره روی پست ضربه بزند. از این نظر این قابلیت شبیه به همان قابلیتی است که برای نمایش ویدئوها و تصاویر خشونت آمیز نیاز به تایید شخص دارند. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

دروغ پراکنی در اینستاگرام ؛ محتواهای کذب و جعلی اینستا حذف می‌شوند

فیسبوک اعلام کرده است که با استفاده از یک برنامه عملی به راستی آزمایی تمامی محتواهای جهانی منتشر شده در اینستاگرام می‌پردازد و در جهت شناسایی و کاهش اخبار کذب تلاش خواهد کرد. البته این قابلیت از ماه می در ایالات متحده به راه افتاد،‌ ولی مقصود نهایی فیسبوک گسترش کارکرد آن در سطح دنیاست. در همین راستا در وبلاگ فیسبوک اعلام شده است:

امروز ما در حال گسترش برنامه راستی آزمایی پست­های اینستاگرام در سطح جهان هستیم و به سازمان های بررسی کننده حقایق در سراسر جهان این امکان را میدهیم تا اطلاعات غلط یا درست را بررسی و ارزیابی کنند و در نهایت در اختیارمان قرار دهند.

اینستاگرام برای تشخیص محتوای کذب یا کپی شده و جعلی از یک پست دیگر، از فناوری تطبیق تصویر استفاده میکند و اینکار را در محتوای فیسبوک و اینستاگرام انجام خواهد داد. در نتیجه تصاویری که مشابه با یک پست جعلی باشند نیز با همین شیوه شناسایی میشوند. در نهایت و با موفقیت این برنامه، اینستاگرام نیز به منبعی معتبر برای اشتراک اطلاعات با دسترسی همگانی تبدیل میشود.


زاکربرگ به دنبال یکه‌تازی: سیستم عامل فیسبوک ؛ غول سیلیکون‌ولی به دنبال توسعه سیستم عامل اختصاصی


نکته جالب توجه در این باره اما اینکه، گزارش کمیته اطلاعات سنای امریکا درباره مداخله در انتخابات 2016 که در اوایل سال جاری منتشر شد نشان میدهد که اینستاگرام موثرترین ابزار در راه عملیات تبلیغاتی اطلاعاتی بوده است و قطعا در انتخابات بعدی نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

در نهایت اما این شرکت در تلاش است از درز و انتشار هرگونه محتوای کذب،‌ نامعتبر و خلاف واقع جلوگیری کند و این مساله و قاعده طبعا مشمول انتخابات نیز میشود و مانع از تقلب تبلیغاتی نیز میشود.

به طور کلی به نظر میرسد اینستاگرام در حال تنگ تر کردن حلقه های امنیتی خود میباشد، در همین راستا اینستاگرام به کاربرانی که قصد انتشار یا ارسال محتوای توهین آمیز دارند، هشدار داده و خواستار اصلاح مطلب میشود.

همچنین به تازگی ثبت تاریخ تولد برای ورود و عضویت در اینستاگرام ضروری شده است تا حداقل سنی 13 سال رعایت شود. در واقع اینستاگرام بر اساس قانون حمایت از حریم آنلاین کودکان در تلاش است تا محتوا نامناسب را از دسترس ایشان خارج کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر