;
coinex

بیل گیتس: ثروت «109 میلیارد دلاری» من یعنی اقتصاد ناعادلانه است!

دومین فرد ثروتمند جهان که در حال حاضر ثروت خالص او  ۱۰۸.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود باور دارد سرمایه عظیم یعنی اقتصاد ناعادلانه است.

بنیانگذار مایکروسافت در یک پست وبلاگی در gatesnotes در روز سه‌شنبه هفته گذشته نوشت: «فاصله میان طبقات درآمدی بالا و پایین در ایالات متحده در طول ۵۰ سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است.» در حقیقت آنطور که شاخص جینی آمریکا بر می‌آید، نابرابری درآمد آمریکایی‌ها در بیشترین مقدار خود در طول چند دهه گذشته قرار دارد. آقای گیتس در ادامه نوشتار خود می‌آورد:

تعداد اندکی از مردم هستند که به چنین درآمدی می‌رسند. آنچه عاید من می‌شود در تناسب با کاری که انجام می‌دهم نیست. بسیاری از مردم باید به سختی کار کنند تا درآمد کسب کنند.

وقتی بیل گیتس هم از اقتصاد ناعادلانه می‌نالد!

برای حل این مشکل آقای گیتس می‌گوید دولت ایالات متحده باید مالیات‌ها را طوری افزایش دهد که بر ثروتمندها تاثیرگذار باشد. گیتس با اشاره به همسر خود نوشت:‌ «من حامی نظام مالیاتی هستم که در آن اگر شما پول بیشتری دارید باید درصد بیشتری نیز مالیات بپردازید. من فکر می‌کنم ثروتمندانی نظیر من و میلندا بیشتر از آنچه اکنون مالیات می‌دهند باید پرداخت کنند.»


بیشتر بخوانید: فهرست کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه در زمستان 2020


منحصرا گیتس می‌گوید باید مالیات بر درآمد (درآمد پولی که سرمایه‌گذاری می‌شود) بیشتری وجود داشته باشد تا اثرگذاری بیشتری بر ثروتمندان بگذارد. هیچ کدام از ثروتمندان جهان در این اقتصاد ناعادلانه درآمد خود را به تنهایی و از راه یک شغل حقوق‌بگیری کسب نمی‌کنند و به همین دلیل گیتس باور دارد که دولت باید مالیات‌ها را بیشتر به سمت ثروت‌ها ببرد تا کار. در همین زمینه در بخشی از متن وی می‌خوانیم:‌

من هیچ دلیلی نمی‌بینم که ثروت بر کار اولویت داشته باشد. چیزی که ما امروز شاهدش هستیم. واضح‌ترین شاهدی که بر این مدعی می‌توانم بیاورم ناعادلانه بودن سیستم است.

نشریه بریتانیایی دویک (TheWeek) فهرست ثروتمندترین افراد جهان را به شرح زیر عنوان می‌کند:

  1. جف بزوس مالک آمازون، بلواورجین و واشنگتن پست با ثروتی معادل ۱۱۰.۱ میلیارد دلار
  2. بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت یا ثروتی معادل ۱۰۶.۲ میلیارد دلار
  3. برنارد آرنالت مدیرعامل LVMH با ثروتی معادل ۱۰۲.۱ میلیارد دلار
  4. وارن بافت مدیرعامل برکشایر هاتاوی با ثروتی معادل ۸۴ میلیارد دلار
  5. مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک و صاحب اینستاگرام با ثروتی معادل ۷۰.۳ میلیارد دلار

بیشتر بخوانید:

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر