;
coinex

یک سوم کوآلا ها در آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا نابود شدند

وزیر محیط ‌زیست استرالیا می‌گوید که 30 درصد از کوآلا ها در اثر آتش‌سوزی ساحل شمال‌غربی کشته شده‌اند. در ادامه همراه باشید تا بیشتر این خبر را واکاوی کنیم.

در سطح ملی، بیش از 5 میلیون هکتار از جنگل‌ها در این فصل بی‌سابقه‌ی آتش‌سوزی از بین رفته‌اند و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ساحل شمالی استرالیا تعداد قابل توجهی از کوالاهای این کشور را در خود جای داده است و جمیعت تخمینی آن‌ها بین 15000 تا28000 تخمین زده شده است. طبق محاسبات حدود 8400 کوالا در آتش جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ 30 درصد کوآلا ها در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های استرالیا

«سوزان لی»، وزیر محیط زیست استرالیا، روز دوشنبه در این‌باره گفت: «30 درصد از کوالاها کشته شده‌اند، زیرا 30 درصد از محیط زندگی آن‌ها سوخته است. پس از این‌که آتش آرام بگیرد و محاسبات دقیق انجام شود، ما اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.» در حالی که گزارش‌های اولیه خبر از انقراض کوالاها می‌دادند، این خبرها تکذیب شده و اغراق‌آمیز بوده‌اند.

آتش سوزی استرالیا

گونه‌های آسیب‌پذیر دیگری نیز در این آتش‌سوزی صدمه دیده‌اند؛ مانند برخی از گونه‌های طوطی و کانگورو. کوالاها و سایر گونه‌های در معرض نابودی به‌طور قابل توجهی تحت‌تاثیر پاک‌سازی زمین، از بین رفتن زیستگاه و گرمایش جهانی قرار گرفته‌اند. ولی آتش‌سوزی امسال جمیعت آن‌ها را تا 42 درصد کاهش داد.

«جیمز ترمن» توضیح می‌دهد: «جمیعت کوالاها در 20 سال گذشته کاهش بسیار زیادی داشته است. ما به‌طور مستقیم هزاران هکتار از محیط زیست آن‌ها را برای مصارف کشاورزی و استفاده از چوب درختان از بین برده‌ایم. اندک زیستگاه باقی‌مانده برای آن‌ها نیز در اثر تغییرات آب‌وهوا در حال کوچک شدن است.»

آتش سوزی اخیر استرالیا که به ۶ ایالت آن گسترش یافته،‌ بیش از ۵۰۰ میلیون جانور (نیم میلیارد) را نابود کرده است. این اتفاق در نتیجه مستقیم تغییرات اقلیمی رخ داده است. آتش سوزی جنگل‌های استرالیا حدود ۶ میلیون هکتار از مساحت این کشور را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مثل عروسکی ک توی اتیش بسوزه .. کوچولوهای بی صدا 😭

    پاسخ