;
coinex

تصاویر لورفته از سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) ؛ سادگی در عین زیبایی!

تصاویر لورفته از سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) از دستگاهی با فریم جعبه‌ای آراسته و زیبا حکایت دارد. با ما همراه باشید تا این اسمارت‌فون را بیشتر بررسی کنیم.

شرکت سونی معمولا در بروزرسانی گوشی‌هایش منظم عمل می‌کند و تقریبا شکی نداریم که در کنگره جهانی موبایل (MWC) 2020 در فوریه سال جدید میلادی از گوشی پرچمدار جدید این شرکت رونمایی خواهد شد. اسمارت‌فونی که تا به امروز اطلاعات چندان زیادی از آن در دست نداشتیم.

آنطور که از شایعات می‌شد دریافت احتمالا سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) همراه با یک پردازنده کوالکام اسنپدراگون 865 روانه بازار خواهد شد. همچنین تاکنون هیچگونه تصویری از این گوشی «تاکنون بدون نام» به بیرون درز نکرده بود. حالا تصاویر جدید از ظاهر زیبای این گوشی حکایت می‌کنند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

سونی اکسپریا 5 پلاس (Xperia 5 Plus) ؛ تصاویر لورفته پیش از عرضه در MWC 2020

چرا می‌گوییم تاکنون بدون نام؟ چون هیچ ایده‌ای نداریم که Sony Mobile بر اساس چه استراتژی‌ای گوشی‌های خود را نامگذاری می‌کند. به ترتیب سونی‌ پرچمدارهای عرضه شده به بازار دقت کنید: اکسپریا ۱، اکسپریا ۵ و در نهایت اکسپریا ۱۰ در سال ۲۰۱۹. مشخص نیست در کنگره جهانی موبایل با اکسپریا ۲ طرف هستیم یا لقبی متناسب با سال خوش نام جدید میلادی.

تصاویر جدید منتشر شده این گوشی را تحت عنوان سونی اکسپریا ۵ پلاس (Xperia 5 Plus) معرفی می‌کنند؛‌ اسمارت‌فونی ساده در عین حال زیبا. یک صفحه نمایش بدون ناچ ۲۱:۹ که سونی اخیرا در چندین گوشی دیگر از آن استفاده کرده است. همچنین لبه‌های گوشی نیز به نظر می‌رسد نسبت به مدل ۲۰۱۹ نازک‌تر شده‌اند.

سونی اکسپریا 2020

اما برسیم به مشخصات فنی سونی اکسپریا 5 پلاس . این اسمارت‌فون احتمالا یک نمایشگر ۶.۶ اینچی اولد (OLED) خواهد داشت. سایز نمایشگر و سایز دستگاه به گونه‌ای خواهد بود که شاید سونی بخواهد آن را جایگزین اکسپریا ۱ کند. همچنین هنوز نمی‌دانیم که نمایشگر فورکی (4K) خواهد بود یا خیر.

نگاه نزدیک ویدیویی به سونی اکسپریا XZ3 ؛ پرچمدار جدید ژاپنی‌ها در نمایشگاه IFA 2018

 ژاپنی‌ها از نظر طراحی به اکسپریا Z در ۲۰۱۳ برگشته است. آنچه در تصویر می‌بینیم یک طراحی جعبه‌ای است. حتی در نگاه اول ممکن است آن را با آیفون ۴ نیز اشتباه بگیریم. البته هنوز این اسمارت‌فون که پهنایی ۷۱.۶ میلی‌متر دارد، عرضه نشده‌ تا بخواهیم چنین دقیق در موردش نظر بدهیم. مانند پیشینیانش هنوز اسکنر اثرانگشت کناری روی دستگاه حفظ شده (سنسوری که در دستگاه‌های قبلی عملکرد خوبی نداشت)، اما دوربین‌ها و سنسورهای جدید به پشت گوشی اضافه شده‌اند؛ یک ست دوربین سه‌گانه به همراه یک سنسور زمان پرواز (ToF).

مشخصات فنی سونی اکسپریا 5 پلاس به قرار زیر است:

  • نمایشگر اولد تخت حدودا ۶.۶ اینچی
  • اسپیکر دوآل فایرینگ جلویی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • ست دوربین سه‌گانه و سنسور ToF
  • سنسور اثرانگشت جانبی
  • جک ۳.۵ میلی‌متری در بالای فریم
  • فریم فلزی جعبه‌ای
  • ابعاد حدودی‌: ۱۶۸.۲ در ۷۱.۶ در ۸.۱ (با احتساب ست دوربین:‌ ۹.۳) میلی‌متر

این تصاویر را اکانت توئیتری OnLeak منتشر کرده و از آنجایی که در این زمینه اعتبار کافی را دارد،‌ احتمال قوی اسمارت‌فون پرچمدار ۲۰۲۰ سونی موبایل دقیقا همین ظاهر را داشته باشد. هرچند باقی مشخصات آن در این تصویر قابل تشخیص نیست. امیدواریم هرچه زودتر MWC 2020 آغاز شود. دشوار است تا بیش از این برای سونی اکسپریا 2020 انتظار کشید.

بیشتر بخوانید:

منبع: slashleaks ‌, pocket-lint

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر