;
coinex

سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در فرودگاه امام ؛ تمامی 176 سرنشین جان باختند

سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی بامداد چهارشنبه 18 دی 98، در فرودگاه امام اتفاق افتاد. دلیل سقوط این هوپیما نقص فنی موتور اعلام شده است.

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 که به خطوط هوایی اوکراین تعلق داشت، پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (البته پروازی که با یک ساعت تاخیر اتفاق افتاد) به دلیل نقص فنی دچار سقوط شد و همه 176 سرنشین آن از جمله مسافران، خلبان و خدمه پرواز کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی است این هواپیمای مسافربری به مقصد کی‌یف پایتخت کشور اوکران اعزام بوده است. حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در محدود شاهد و پرند رخ داده است. هواپیمای مسافربری بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین 167 مسافر و 9 خدمه پروازی داشت که  همه آن‌ها جان باختتد.

سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی در فرودگاه امام ؛ همه سرنشین‌ها کشته شدند

هواپیمای سقوط کرده از نوع بوئینگ 737 و متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین بود و با تاخیر 1 ساعته از تهران به مقصد اوکراین پرواز کرده بود. هواپیمای سقوط کرده پس از پرواز از فرودگاه امام در آسمان آتش گرفت و در حوالی شهریار سقوط کرد. این هواپیما حامل 170 مسافر و خدمه بود. شماره این پرواز PS752 بود و هشتگی از آن در شبکه‌های اجتماعی ترند شده است.

سقوط یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه امام
سقوط یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه امام

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، 10 دستگاه آمبولانس به محل سقوط هواپیمای اوکراینی اعزام شده اند و آمار دقیق کشته شدگان و مجروحان پس از ارزیابی های دقیق این سازمان اعلام خواهد شد. دلیل سقوط این هواپیما هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما علاوه بر نقص فنی گمانه زنی های دیگری نیز وجود دارد. {به روزرسانی شد – تایید شد}

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، به ایسنا گفت که 22 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل سقوط فرستاده شدند و رئیس مرکز دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیر جانشین اورژانس تهران نیز به محل حادثه سقوط هواپیمای PS752 رفته‌اند.

هواپیمای PS752

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، هم در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد شدت آتش آن قدر زیاد است که امکان امدادرسانی را سلب کرده است. ساعاتی بعد از سقوط نیز اعلام شد که احتمال زنده‌ماندن کسی در جریان سقوط این بوئینگ وجود ندارد.

علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی :‌ آتش‌سوزی موتور؟

آنچه به سقوط هواپیمای این هواپیمای مسافربری منجر شد آتش‌سوزی در قسمت موتور هواپیما بوده است. رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی،‌ شایعات مربوط به اصابت موشک به این هواپیما را رد کرد و گفت:‌ «هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.»

اما تنها 72 ساعت پس از این اظهارات؛ ستاد کل نیروهای مسلح ایران به صورت رسمی و طی بیانیه ای علت سقوط بوئینگ 737 اوکراین را حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اعلام نمود و به این ترتیب دلیل دیگری بر عدم اعتماد مردم به رسانه ملی اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: ‌irna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر