;
coinex

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : بهترین گوشی میان رده سامسونگ

سامسونگ صرفا گوشی های پرچمدار عالی نمی‌سازد بلکه در ساخت گوشی های میان رده هم تبحر دارد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 پرداخته‌ایم.

سال گذشته اگر می‌گفتید که سامسونگ به زودی گوشی های میان رده بسیار خوبی را عرضه می‌کند، همه به شما می‌خندیدند زیرا گوشی های میان رده سری A و J سامسونگ با زبان طراحی سال 2015 ساخته می‌شدند و کاملا ناکارآمد بودند. تاثیر حمله گوشی سازان چینی غرور سامسونگ را بالاخره تحت تاثیر قرار داد و باعث شد که این سازنده بزرگ کره‌ای رویکردی مهاجمانه را اتخاذ کند؛ گلکسی A50 دقیقا همان محصولی است که نشان می‌دهد سامسونگ چقدر می‌تواند در ساخت یک گوشی رده متوسط خوب جدی باشد.

این گوشی هوشمند میان رده برترین عضو خانواده گلکسی های سری A محسوب می‌شود و برای شکست دادن محصولاتی مانند شیائومی ردمی نوت 7 پرو و پوکوفون اف 1 ساخته شده است.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : حریف قدرقدرت میان رده‌های چینی

گوشی هوشمندی که در این مطلب با آن آشنا می‌شوید به مدت یک هفته مورد بررسی قرار گرفت و سیستم عامل اندروید 9.0، رابط Samsung One UI ، پچ امنیتی یکم مارس 2019 و شماره ساخت PPR1.180610.011.A505FDDU1ASC1 را بر روی خود داشت. در ادامه به بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : طراحی

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : طراحی

  • وزن 166 گرم
  • پورت USB نوع C
  • اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در داخل نمایشگر
  • بدنه پلاستیکی رنگارنگ زیبا ولی خش پذیر

گوشی های سری A و M سامسونگ از نظر طراحی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و در این بین گلکسی آ 50 و گلکسی ام 30 مانند دو برادر دوقلو به نظر می‌رسند. البته این شباهت ظاهری هیچ ایرادی ندارد و باید در نظر داشت که سامسونگ در طراحی این دو اسمارت فون اندروید به اندازه کافی تغییراتی را ایجاد کرده است که آن دو را از یکدیگر متمایز کند.

مشخصات فنی هواوی Y7 Prime : بررسی کامل یک گوشی هوشمند اقتصادی کارآمد

گلکسی آ 50 طراحی منحنی شکل گلکسی ام 30 را قرض گرفته و آن را با درخشندگی زیبایی ارائه کرده است. این گوشی هوشمند ظاهر بسیار زیبایی دارد و توجه هر کسی را به خودش جلب می‌کند. سازنده مشهور کره‌ای این گوشی میان رده اقتصادی را کاملا با پلاستیک ساخته و از این طریق توانسته است وزن آن را کم کند و به 166 گرم برساند، اما از طرف دیگر استفاده از پلاستیک در ساخت گلکسی آ 50 باعث شده است که این محصول بسیار خش و لکه پذیر شود. اگه که این محصول را در دست خود دارید توصیه می‌کنیم که حتما برای آن یک کاور محافظ بخرید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : طراحی

سبک وزنی گلکسی آ 50 و طراحی ارگونومیک منحصر بفرد آن باعث شده است که به راحتی بتوانید این گوشی هوشمند را در دست خود نگه دارید. پنل پشتی این گوشی میان رده کارآمد با انحنای زیبایی به دو طرف کشیده شده است تا کاربر از نگه داشتن گوشی در دستش احساس خستگی و ناراحتی نکند. قاب میانی گوشی هم از مواد فلزی ساخته شده و غلتانک صدا و کلید پاور را روی دیواره جانبی سمت راست و پورت دو نانو سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو SD را روی دیواره جانبی سمت چپ خود دارد.

در انتهای گوشی هم یک جک 3.5 میلیمتری هدفون، پورت USB نوع C و خروجی اسپیکر دیده می‌شود. حال که صحبت از اسپیکر شد بد نیست به این نکته هم اشاره کرد که گلکسی آ 50 از نظرمیزان صدا بسیار قویتر و کارآمدتر از گلکسی ام 30 است.

بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019 ؛ لیستی از 10 موبایل برتر سامسونگ

در پشت گلکسی A50 خبری از اسکنر اثر انگشت نیست زیرا این گوشی هوشمند به یک اسکنر اثر انگشت نوری مجهز شده است که در داخل نمایشگر قرار دارد. این اسکنر اثر انگشت کارایی خوبی را ارائه می‌کند، اما سرعت یک اسکنر اثر انگشت استاندارد را ندارد و در حدود یک ثانیه طول می‌کشد تا اطلاعات بیومتریک کاربر را شناسایی کند و به او اجازه دهد که وارد محیط گوشی شود.

در ادامه بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 باید به قابلیت تشخیص چهره هم اشاره کرد. این قابلیت سرعت عملکرد بیشتری نسبت به اسکنر اثر انگشت این گوشی هوشمند دارد، اما امنیت آن کمتر است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : طراحی

گلکسی A50 به یک نمایشگر 6.4 اینچی سوپر AMOLED با ناچ قطره‌ای شکل Infinity-U و نسبت نمایشگر به بدنه 85.2 درصدی مجهز شده است و از نمای جلو و نمایشگر شباهت بسیار زیادی به گلکسی M30 دارد. حاشیه‌های دو طرف و بالای این گوشی هوشمند مانند حاشیه‌های سایر گوشی های موجود در این طبقه بندی بسیار باریک هستند، اما حاشیه ضخیم پایین نمایشگر زیبایی این سبک طراحی را خراب کرده است.

گلکسی A50 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از این نظر نسبت به برادر دوقلویش که به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده ضعیفتر است. این اسمارت فون زیبا در صورتی که کاملا شارژ شود، می‌تواند با مقداری از شارژ باتریش یک روز کامل روشن باقی بماند؛ در واقع حتی با استفاده بیش از حد از گوشی هم 30 – 40 درصد از شارژ باتری آن در پایان روز باقی می‌ماند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : نمایشگر

  • پنل 6.4 اینچی فول اچ دی پلاس همیشه روشن سوپر AMOLED با ناچ Infinity-U

صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر AMOLED گلکسی آ 50 یکی از ویژگی‌های مثبت اصلی این گوشی هوشمند است. این پنل ظاهر بسیار زیبایی دارد و تماشای محتویات چند رسانه‌ای را برای شما به یک تجربه بسیار لذت بخش تبدیل می‌کند. گلکسی A50 قابلیت Widevine L1 DRM را هم پشتیبانی می‌کند و از این طریق شما را قادر می‌سازد تا محتویات رسانه‌ای HD شبکه نتفیلیکس را هم تماشا کنید.

صفحه نمایش نصب شده روی این گوشی هوشمند رنگ‌های سیاه را با کیفیت بسیار خوبی نشان می‌دهد و آنقدر واضح است که کمی بیش از حد اشباع شده به نظر می‌رسد. سامسونگ در قسمت تنظیمات نمایشگر گلکسی A50 این امکان را هم برای شما فراهم کرده است که آن را متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید.

گوشی میان رده منحصر بفرد سامسونگ زاویه دید بسیار خوبی هم دارد و در مکان‌های باز هم مطالبش را به خوبی به کاربرش نشان می‌دهد زیرا نور آن بیشتر از حدی است که نور مستقیم خورشید را جبران کند. این گوشی هوشمند قابلیت نمایشگر همیشه روشن را هم به صورت یک آپشن در اختیار شما می‌گذارد و از این طریق نیاز خودش را به یک لامپ LED برای مطلع کردن کاربر نسبت به اعلان‌های مختلف برطرف کرده است.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : سخت افزار

  • پردازشگر اگزینوس 9610
  • واحد پردازش گرافیکی مالی جی 72 MP3
  • رم 4 / 6 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 64 گیگابایتی
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 15 واتی

قلب تپنده گلکسی A50 یک تراشه اگزینوس 9610 است، پردازشگری که تا کنون روی هیچ یک از گوشی های سری گلکسی جز این محصول نصب نشده است. این پردازشگر هشت هسته‌ای 10 نانومتری با معماری big.LITTLE ساخته شده است و از چهار هسته 2.3 GHz کورتکس A73 برای انجام کارهای سنگین، چهار هسته 1.6 GHz کورتکس A53 برای انجام کارهای سبک و واحد پردازش گرافیکی مالی G72 MP3 برای انجام کارهای گرافیکی استفاده می‌کند. گلکسی آ 50 سامسونگ در دو مدل با رم 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده است و در هر دو مدلش یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی را در اختیار شما می‌گذارد.

راندمان باتری گلکسی آ 50 دقیقا همان مقداری است که از یک گوشی دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی انتظار دارید. این اسمارت فون میان رده با یک بار شارژ کامل در صورت استفاده معمولی به مدت حدودا یک روز و نیم و در صورت استفاده شدید به راحتی یک روز کامل روشن باقی می‌ماند. گلکسی A50 از نظر راندمان شبکه‌ای هم کارایی منحصر بفردی دارد و در محیط‌های دارای محدودیت شبکه هم می‌تواند سیگنال دریافت کند. این گوشی هوشمند علاوه بر این کیفیت صدای خوبی را در اختیار شما و مخاطب تماستان می‌گذارد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : کارایی

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : کارایی

پردازشگر اگزینوس 9610 به کار رفته در گلکسی آ 50 این اطمینان را ایجاد می‌کند که کارهای روزمره خود را به بهترین نحو با این گوشی هوشمند انجام دهید. این تراشه امکان کار کردن با رابط کاربری، پخش فیلم‌های انیمیشنی، انجام فرامین حرکتی و کار کردن با هر نرم افزاری را به راحتی برای شما فراهم می‌سازد.

درباره رابط کاربری گلکسی A50 هم می‌توان گفت که سازنده مشهور کره‌ای در بهینه سازی آن متناسب با سخت افزارهای گوشی به منظور ارائه یک تجربه استفاده خوب واقعا سنگ تمام گذاشته است. افکت‌های انیمیشنی پیش فرض این رابط کاربری کمی خسته کننده هستند، ولی شما به راحتی می‌توانید آن ها را غیرفعال کنید.

واحد پردازش گرافیکی مالی G72 MP3 گلکسی A50 هم کارایی بسیار خوبی دارد. برای تست کردن عملکرد این تراشه از کاربردیترین روش موجود (اجرای بازی‌های محبوب) استفاده کردیم. گلکسی آ 50 در این تست توانست بازی PUBG را در حالت تنظیمات Ultra mode به راحتی و بدون هیچ کاهش سرعتی اجرا کند. بازی کردن بیش از حد با این گوشی کمی باعث گرم شدن آن می‌شود، ولی هیچ خللی را در تجربه گیمینگ شما ایجاد نمی‌کند. اگر از طرفداران بازی PUBG هستید، با این اسمارت فون میان رده تجربه بسیار خوبی را از اجرای این بازی دریافت می‌کنید. در تصاویر زیر نتایج عملکرد گلکسی آ 50 را در تست‌های بنچمارک مشاهده می‌کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : نرم افزار

گلکسی A50 برخلاف گوشی های سری گلکسی ام سامسونگ با سیستم عامل اندروید پای وارد بازار شده است. این گوشی هوشمند یک رابط کاربری One UI مبنا را هم روی خود دارد که تقریبا همان رابط کاربری نصب شده روی گلکسی اس 10 است.

نرم افزار نصب شده روی گلکسی آ 50 طراحی ساده و کاربرد آسانی دارد و آپشن‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. به کمک این رابط کاربری می‌توانید دستیار مجازی بیکسبی را با کلید پاور گوشی فعال کنید و از بیشتر آپشن‌های گوشی به کمک فرامین حرکتی یا کلیدهای مجازی استفاده نمایید.

گلکسی A50 در هنگام پیکره بندی تنظیمات اولیه‌اش این فرصت را به شما می‌دهد که تعداد زیادی از نرم افزارهای سازنده‌اش را نصب کنید و از این نظر از گوشی های عرضه شده با نرم افزارهای سنگین اضافی بهتر است، ولی اعلان‌های تقریبا بی شمار نرم افزار My Galaxy آن شما را خسته می‌کند. در این گوشی هوشمند نرم افزارهایی مانند Daily Hunt و پکیج برنامه‌های مایکروسافت را نمی‌توانید پاک کنید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین

  • دوربین سه گانه اصلی با لنزهای 25 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی

سامسونگ گوشی میان رده گلکسی A50 خود را از نظر دوربین هم ارتقاء داده است. در پشت این گوشی هوشمند سه سنسور 25 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی واید انگل و 5 مگاپیکسلی عمق سنج وجود دارد و در جلو گوشی هم یک سنسور 25 مگاپیکسلی نصب شده است. این دوربین‌ها در گرفتن عکس برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی کارایی خوبی دارند و تا زمانی که نور کافی وجود داشته باشد عکس‌های بسیار خوبی را ثبت می‌کنند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین

نور دریافتی لنز 25 مگاپیکسلی دوربین پشتی کمی زیادتر از حد عادی است و به همین دلیل عکس‌های گرفته شده با آن روشنتر از مناظر واقعی هستند. رابط کاربری دوربین با ارائه یک کلید مجازی امکان استفاده از لنز واید انگل به جای لنز اصلی را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از این کلید متوجه تفاوت موجود در میزان نورگیری این دو لنز می‌شوید.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین

سامسونگ به منظور کاهش نویز عکس دوربین گلکسی A50 را به یک الگوریتم پیچیده مجهز کرده است. این الگوریتم کارایی خوبی در کاهش نویز دارد، ولی جزئیات عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور را کاملا از بین می‌برد و باعث می‌شود که عکس‌های ثبت شده با این گوشی فقط روی نمایشگر خود گوشی یا در داخل شبکه‌های اجتماعی خوب به نظر برسند.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین

در شرایط کم نور عکس‌های گرفته شده با گلکسی A50 (هم با لنز استاندارد و هم با لنز واید انگل) مانند عکس‌های گفته شده با سایر گوشی های رده متوسط کیفیت خوبی ندارند و فاقد جزئیات و بیش از حد دارای نویز هستند. عکس‌های گرفته شده با دوربین 25 مگاپیکسلی سلفی گوشی هم روی نمایشگر گوشی ظاهر خوبی دارند، اما در شرایط کم نور جزئیات کمی را منعکس می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که دوربین گلکسی A50 نسبت به دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی ردمی نوت 7 پرو ضعیفتر است، اما در شرایط دارای نور کافی کارایی خوبی دارد.

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : دوربین


بهترین گوشی های شیائومی در سال 2019 ؛ با برترین موبایل های شیائومی آشنا شوید


مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : قیمت و عرضه

گلکسی آ 50 در دو مدل با رم 4 گیگابایتی (281 دلار) و رم 6 گیگابایتی (323 دلار) عرضه شده است. در این قسمت مشخصات فنی این محصول را ارائه کرده‌ایم.

نمایشگر 6.4 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی و نسبت تصویر 19.5 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 2.3 GHz اگزینوس 9610
رم 4 – 6 گیگابایتی
حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 512 گیگابایت
باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 15 واتی
پورت یو اس بی نوع سی
مکان اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر
دوربین اصلی سه گانه با لنز 25 مگاپیکسلی اصلی دارای دیافراگم f/1.7، لنز 8 مگاپیکسلی اولترا واید دارای دیافراگم f/2.4 و لنز 5 مگاپیکسلی عمق سنج دارای دیافراگم f/2.2
دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/2.0
ابعاد 158.5 در 74.5 میلیمتر در 7.7 میلیمتر
رنگ مشکی، سفید و آبی

 

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : نتیجه گیری

سامسونگ با انواع گوشی های رده پایه و رده متوسطش بازار را تقریبا اشباع کرده است. این گوشی ها به طور مداوم از نظر ویژگی‌هایشان ارتقاء پیدا می‌کنند، با این حال تجربه کاربری خوب ویژگی مشترکی است که باید توسط همه آن‌ها ارائه شود، و این مشخصه‌ای است که گلکسی A50 عرضه شده تا آن را ارائه کند. در کشورهای در حال توسعه مانند هند دو رقیب برای این محصول وجود دارد و هر دو رقیب هم از برند شیائومی هستند.

بررسی مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A50 : نتیجه گیری

یکی از این دو محصول ردمی نوت 7 پرو است که دوربین منحصر بفرد و ارزش اقتصادی بالایی دارد، اما نرم افزار آن باگ‌ها و مشکلات زیادی دارد و محصول دیگر پوکوفون اف 1 است که همه ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار را در قالب یک گوشی میان رده پیشرفته در اختیارتان می‌گذارد. اگر کارایی برای شما حرف اول را می‌زند، پوکوفون اف 1 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول نمایشگر و طراحی خوبی ندارد، اما پردازشگر اسنپدراگون 845 را در اختیارتان می‌گذارد.

در مجموع می‌توان گفت که گلکسی A50 از یک نمایشگر سوپر AMOLED و طراحی بسیار زیبا بهره می‌برد و کارایی خوبی دارد. این محصول به راحتی بیشتر فرامین سنگین کاربرش را اجرا می‌کند و یکی از بهترین اسمارت فون های رنج متوسطی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر توسط سامسونگ عرضه شده است. دوربین‌های نسبتا کارآمد، سیستم عامل فاقد برنامه‌های سنگین اضافی، کارایی گیمینگ منحصر بفرد و تجربه کاربری مطلوب از ویژگی‌های مثبت اصلی این محصول هستند.

نقاط قوت:

  • نرم افزار بهینه سازی شده
  • دوربین‌های نسبتا کارآمد
  • کارایی مطلوب

نقاط ضعف:

  • عملکرد نه چندان خوب دوربین در شرایط کم نور
امتیاز از 10
باتری 6.9
نمایشگر 7.8
دوربین 6.5
عملکرد 5.2
صدا 9.4
میانگین 7.2

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر