;
coinex

شرایط، مدارک و راهنمای جامع درخواست انواع ویزا ایتالیا 2020

ویزا ایتالیا برای ایرانیان، مثل ویزا سوئد، ویزا فرانسه و آلمان، یکی از محبوب ترین و پر تقاضاترین روادید کشورهای شنگن محسوب می شود. با ادامه این نوشته در تکراتو همراه باشید.

سالانه ده ها هزار هموطن برای دریافت ویزا گردشگری، دیداری، تجاری و تحصیلی این کشور، رهسپار سفارت ایتالیا و یا کارگزاری رسمی آن واقع در طبقه پنجم مرکز خرید لوکس گالریا ولنجک می شوند. ایتالیا، یکی  از ۳ مقصد گردشگری اول اروپا بوده و برای علاقمندان به گردش، تحصیل و تجارت، یکی از گزینه های خوب است.

ویزا گردشگری ایتالیا را باید در فهرست محبوب ترین روادید گردشگری کشورهای منطقه شنگن دانست که ایرانیان را در طول سال، عازم سفارت و کارگزاری این کشور می کند.  پایتخت مد و لباس اروپا و یکی از قطب های تمدن قاره سبز، سالانه پذیرای ده ها میلیون گردشگر از سراسر جهان است. از میلان تا فلورانس (موزه بدون سقف اروپا)، از رم باستانی تا سیسیل، از ونیز رویایی تا ناپل، جای جای این کشور زیبا و سرسبز، فرصت های بوم گردی، طبیعت گردی، روستاگردی و مد گردی فوق العاده ای در اختیار توریست ها قرار می دهد که قابل تامل است.

گزارش امروز سرویس گردشگری تکراتو در راستای سلسله گزارش های معرفی فرصت های تحصیلی،  گردشگری واخذ ویزا و مهاجرت که در سایت ارائه شده است، نگاه جامعی دارد به شرایط، مدارک و راهنمای گام به گام درخواست وقت مصاحبه و روش اپلای ویزا ایتالیا در تهران. اگر این راهنما را با دقت مطالعه کنید،‌ بهترین نکات از متخصصان ویزای ایتالیا در تهران، در اختیار شما خواهد بود تا از ژانویه۲۰۲۰ میلادی به بعد، سفر خاطره انگیزی را در پایتخت فشن اروپا، تجربه کنید.

راهنمای جامع درخواست انواع ویزا ایتالیا 2020 ؛ شرایط و مدارک

عزیزان ایتالیاگرد تکراتو که سابقه سفر کوتاه مدت، تجارت و حتی تحصیل در این کشور دارند، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش نظرسنجی که در انتهای این گفتار است، در اختیار تکراتو قرار دهند. توجه کنید که فرصت های تحصیلی و بورسیه دانشگاه های ایتالیا به زبان انگلیسی، در تکراتو ارائه شده است. کارشناسان ما، آماده پاسخ گویی رایگان به پرسش های متقاضیان  سفر و تحصیل در این کشور هستند.

با ایتالیا گردی تکراتو همراه باشید و لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های  اجتماعی دارید، به اطلاع دوستان و همکاران برسانید.

حتما بخوانید: راهنمای دریافت ویزای طلایی پرتغال

 داستان کارگزاری ها

همان طور که در ابتدای این گفتار  تکراتو به اطلاع شما عزیزان رساندیم، برای دریافت ویزای گردشگری، توریستی،  دیداری، تجاری و پزشکی ایتالیا، بایستی به کارگزاری مراجعه کنید. این به آن معنا است که دیگر نیازی به مراجعه به  کنسول ایتالیا در تهران به منظور اپلای و دریافت ویزا ایتالیا ندارید. از سال ۲۰۱۷ میلادی به  این سو، بسیاری از سفارتخانه های منطقه  شنگن در تهران، خدمات ویزای گردشگری، دیداری و تجاری خود را به هموطنان، از طریق کارگزاری رسمی ارائه کرده و در واقع ارائه این خدمات را برون سپاری (OUTSOURCING)‌ کردند.

یعنی دریافت وقت مصاحبه (APPOINTMENT TIME)، جمع آوری اطلاعات بیومتریک مثل اثرانگشت و عکس برداری از چهره متقاضی ویزا و دریافت مدارک، توسط کارگزاری انجام شده و مدراک، پس از تسلیم به کارگزار رسمی،  به سفارت جهت ارزیابی پرونده و صدور یا عدم صدور روادید، تحویل می شود. کارگزار رسمی، هیچ دخالتی و مسئولیتی در بررسی پرونده متقاضیان ویزا نداشته و صرفا، رابط سفارتخانه و متقاضی ویزا محسوب می شود.

اکنون برای دریافت ویزای آلمان باید به ویزامتریک در تهران مراجعه کرد یا برای دریافت ویزای فرانسه، آلمان، هلند، اوکراین،مجارستان، جمهوری چک و چند کشور دیگر، بایستی به کارگزاری هندی وی اف اس گلوبال مراجعه کنید که قبلا در طبقه ۱۱ پاساژ پالادیوم زعفرانیه بود و امروزه به طبقه دوم هروی سنتر تهران نقل مکان کرده است. سفارت هایی مثل لهستان و سوئد و سوئیس، هم چنان بدون کارگزار رسمی، فرآیند دریافت مدارک و بررسی تقاضا روادید شنگن را بررسی می کنند.

سفارت ایتالیا نیز از سال گذشته، کلیه فرآیند های دریافت مدارک متقاضیان ویزا شنگن ایتالیا و هم چنین جمع آوری اطلاعات BIOMETRICS‌ متقاضی را از طریق کارگزاری سنگاپوری CKGSIR انجام می دهد که در طبقه ششم پاساژ خرید گالریا در ولنجک تهران قرار دارد.

۲۰ نکته که مسافران ایتالیا باید بدانند

اگر متقاضی سفر به ایتالیا در سال  ۲۰۲۰ میلادی به بعد هستید، نکات زیر را در سفر پس از دریافت ویزا گردشگری ایتالیا در تهران، در نظر داشته باشید تا سفری هیجان انگیز و جالب را تجربه  کنید. سفر به پایتخت فشن اروپا و یکی از بهترین مقصدهای توریسنی قاره سبز، یک تجربه لذت بخش و گاها تکرار نشدنی است. برای  این که استفاده جداکثری از این سفر جذاب را ببرید، DIGITAL TOURISM را فراموش نکنید.

گردشگری مجازی، یکی از زمینه های کسب و کار دیجیتالی و کارآفرینی اینترنتی است. اگر قصد دارید از طریق اینترنت، درآمد زایی کنید، ساخت سایت و اپ های مربوط به صنعت توریسم را به شما توصیه  می کنیم که متقاضیان زیادی دارد و روش های درآمد زایی و مدل های تجاری خوبی برای درآمد ارزی دارد. الگوی عالی شما، اپ تریپ ادوایزر با ۱۰۰ میلیون نصب فعال است. از طریق گردشگری مجازی، با فرصت های گالری گردی، شکم گردی،‌موزه گردی، مد گردی، کاخ گردی و پاساژ گردی و ایونت گردی آشنا شوید و دوستان بسیاری برای خود پیدا کنید.

کافی است، از هشتگ #ITALY یا #VISITITALY برای آشنایی با محبوب ترین مقصدهای گردشگری ایتالیا استفاده کنید. ابزاری فرصت آفرین  که شما را میلیون های گردشگر و هزاران مقصد گردشگری شناخته شده تا ناشناخته، آشنا می کند.

تا مهر  ۹۸، بیش از ۱۱۴ میلیون عکس از میلیون ها گردشگر شهرهای مختلف ایتالیا روی یکی از پربیننده ترین هشتگ های اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده که راهنمای گردشگری مستند و مصور عالی برای ایتالیا گردهای ایران محسوب می شود.

 

(تا مهر  ۹۸، بیش از ۱۱۴ میلیون عکس از میلیون ها گردشگر شهرهای مختلف ایتالیا روی یکی از پربیننده ترین هشتگ های اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده که راهنمای گردشگری مستند و مصور عالی برای ایتالیا گردهای ایران محسوب می شود)
عاشقان گردشگری در شهر عشاق و پایتخت مد بازهای ایتالیا (میلان)، از ۱۴ میلیون عکسی که گردشگران روی هشتگ MILAN منتشر  کردند، به  عنوان راهنمای گردشگری مجازی این  شهر دیدنی استفاده کنند.

حتما بخوانید: همه چیز درباره دریافت ویزا گردشگری پرتغال

در سفر به پایتخت مد اروپا، بایستی از فرصت های اقامتی آن  مطلع شوید. برای دریافت ویزا ایتالیا در تهران، بایستی محل اقامت شما مشخص و رزرو شده باشد. برای این کار به سایت هایی چون: HOTELS.COM مراجعه کنید که در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶۷۰۰ مقصد اقامتی در شهرهای مختلف این کشور را معرفی می کند. تاییدیه رزرو یا RESERVATION CONFIRMATION پس از رزرو هتل در اختیار شما قرار میگیرد تا پرینت آن را ضمیمه APPLICATION‌ کنید.

تصویر ایندکس سایت هتلز دات کام که ازمعروف ترین سایت های رزرواسیون هتل در سراسر جهان است.

این سایت در زمان های خاص،‌ تخفیف های خوبی به گردشگران به  خصوص گردشگران گروهی ارائه می کند.

 نکته که ایتالیاگردهای تکراتو باید به آن توجه کنند، استفاده از خدمات رزرو با کنسل رایگان یا FREE CANCELATION است. اگر مکانی رزرو کردید و با درخواست ویزای شنگن شما موافقت نشد، می توان محل اقامت رزرو شده را کنسل کرد و کارت اعتباری ارزی بین المللی که با آن، رزرو انجام شده، شارژ نخواهدشد. برای این  کار،‌به سایت  BOOKING.COM مراجعه کنید. هزاران فرصت اقامتی ارزان با کنسل رایگان در ایتالیا ارائه می دهد.

تصویر بخش ایتالیا در سایت بوکینگ با امکان کنسل رایگان محل اقامت رزرو شده

بعضی از مخاطبان تکراتو سوال می کنند که چگونه در کشور مقصد، دوست پیدا کنیم و یا همسفر پیدا کنیم. پیدا کردن همسفر، فرصتی برای گردشگران ارزان و هیجان انگیز است. برای این کار، توصیه می کنیم که به LONELYPLANET رفته و با همسفرهای خود در شهرهای مختلف ایتالیا آشنا شوید. ثبت نام رایگان است. بخش ایتالیا در سایت  لونلی پلنت در این لینک قرار دارد که برای سال ۲۰۲۰  میلادی،  شما را با ایونت ها و برنامه های جذابی آشنا می کند.

اگر در سفر به ایتالیا،  قصد خرید یا فروش کالاهای مرتبط با سفر (مثل کوله پشتی، وسایل ماهی گیری، کوهنوردی و غیره ) دارید، حتما از لونلی  پلنت استفاده کنید. بخش همسفریاب ایتالیا در سایت لونلی پلنت در این  لینک در دسترس است.

در گردشگری مجازی،  سایت تریپ ادوایزر، محبوب ترین شبکه اجتماعی گردشگران با بیش از ۱۷۰  میلیون عضو و میلیون ها توصیه برای سفر است. اگر مقصد شما ایتالیا است، با میلیون ها توصیه تریپ ادوایزری ها از سال ۲۰۲۰ میلادی به بعد آشنا شوید. به این لینک بروید. میلیون ها REVIEW در دسترس است که شما را با بهترین تجارب و پیشنهادهای ایتالیاگردهای گالری  گرد،  موزه گرد، شکم گرد، دیسکو گرد، دریا گرد، پاساژ گرد آشنا می کند.

تصویر بخش  ایتالیا  در سایت TRIPADVISOR

اگر مسافر ایتالیا هستید و به دنبال دوست می گردید و یا قصد دارید صرفا نصف روز در یک شهر اقامت کنید و حاضر به پرداخت پول برای رزرو یک روز کامل در هتل و هاستل نیستید،‌توصیه می کنیم که از ظرفیت های میزبان های مهمان نواز در کوچ سرفینگ استفاده  کنید. هزاران میزبان مهمان نواز در شهرهای مختلف ایتالیا، آماده ارائه خدمات رایگان به ایتالیا گردها هستند.

کافی است به این لینک  رفته و با میزبان های مهمان نواز ایتالیا آشنا شوید.  ثبت نام در COUCHSURFING رایگان است. این که چقدر متقاضیان و میزبان ها،‌واقعی هستند را خودتان تشخیص دهید. یکی از روش ها، بررسی سابقه عضویت آن ها و رفرنس هایی است که دیگران به آن  ها داده اند.

اگر به دنبال ایونت هایی برای حضور رایگان (FREE ATTEND)‌ در زمان سفر به شهرهای این کشور هستید، از خدمات اینترنیشن استفاده کنید که رایگان بوده و شما را با صدها ایونت  جذاب در شهرهای ایتالیا آشنا می کند. این سایت، میلیون ها عضو داشته و هر روز، در ۴۲۰ شهر جهان، EVENT های فرهنگی و هنری و علمی و گردشگری را معرفی می کند. به این لینک رفته و از خدماتش بهره مند شوید.

تصویر صفحه اینستاگرام سایت  Internations.org

اگر خواهان اقامت در خانه های شهروندان ایتالیا هستید، از بزرگ ترین درگاه به  اشتراک گذاری خانه اجاره ای در اینترنت که ایر بی ان بی هست، استفاده کنید. کافی است به AIRBNB.COM رجوع کنید.  هم در هزینه های اقامتی شما در سفر به ایتالیا در روزگار یورو ۱۲۰۰۰ تومانی صرفه جویی می شود هم با فرهنگ مردمان این دیار آشنا می شوید.

البته ایتالیایی ها، بر خلاف سوئدی ها، زبان انگلیسی خوبی ندارند. اگر ایر بی ان بی دسترسی نداشتید، از دوستان خود در خارج از کشور بخواهید که مکان های خوبی را برای شما رزرو کنند.

اگر هاستل دوست دارید، برای کاهش هزینه های ایتالیا گردی، حتما به هاستل ورلد بروید. صدها فرصت اقامت در هاستل با قیمت های خوب در دسترس شما خواهد بود. اگر دنبال کوله پشتی گردی هستید، حتما از HOSTELWORLD‌ استفاده کنید. هاستل های ایتالیا، فرصتی عالی برای همسفریابی و گردشگری خودمانی است. به این لینک مراجعه کنید.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در مهر ۹۸، ۲۶۷ هاستل در ۸۷ شهر ایتالیا  در این سایت در دسترس ایتالیا گردها قرار دارد.

اگر در سفر به ایتالیا، به دنبال مقصدهای تحصیلی و فرصت های بورسیه هستید، می توانید به این لینک بروید که سایت  وزارت آموزش  عالی  این کشور است. درگاه گردشگری رسمی  ایتالیا در این نشانی در دسترس  است.

فراموش نکنید که سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و میلان و سفارت ایتالیا در تهران، آمادۀ ارائه هرگونه اطلاعات تجاری، گردشگری، تحصیلی و اقامتی دربارۀ سفر هم‌ وطنان عزیز به این کشورند. اطلاعات رسمی در این باره را در اطلاعیه‌ های این دو نهاد رسمی دو کشور جست‌ و‌ جو کنید یا به سایت کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران رجوع کنید. با انتخاب راهنمایی‌ های غلط، وقت و سرمایۀ خود را در کانال‌ های تلگرام و صفحات اینستاگرام صرف نکنید.

 کشورهای منطقه شینگن کدام‌اند؟

معاهده شنگن از برترین قرارداد های تسهیل گردشگری و روابط بین‌الملل در قرن بیستم است. پرتقاضاترین ویزای جهان ویزای شنگن است. این ویزا برای بازدید از بیست و شش کشور اروپایی معتبر است. طبق این معاهده، ساکنان بیست وشش  کشور و افرادی که روادید تردد در این منطقه دارند، می‌توانند بدون کنترلِ مرزی به این منطقه رفت‌وآمد کنند.

ویزای شینگن هر کشوری را که در تهران دریافت کنید، باید اول به همان کشور صادر کننده روادید شینگن بروید. مثلا اگر ویزای شینگن ایتالیا را دریافت کردید، ورود شما باید به یکی از شهرهای ایتالیا مثل رم یا میلان باشد و از آنجا به نقاط دیگر بروید؛ در عین حال، می‌ توانید مسافر ترانزیتی فرودگاه وین باشید و از آنجا به شهر  های ایتالیا پرواز کنید. با ویزای گردشگری ایتالیا نمی‌توانید اول وارد پاریس شوید و سپس عازم ایتالیا شوید. با این‌ کار، از ورود شما به خاک ایتالیا جلوگیری خواهد شد.

کشور های عضو این پیمان عبارت‌اند از:

اتریش، بلژیک، دانمارک (به‌جز بخش گرینلند و جزایر فارو)، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، سوئیس، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لوکزامبورگ، نروژ، هلند (به‌جز منطقه آرویا، کواسائو، سنت‌مارین و جزایر کارائیب هلند)، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد. توجه داشته باشید که کشورهای: ترکیه، قبرس، انگلیس، ایرلند، اوکراین و گرجستان ، عضو منطقه شینگن و اتحادیه‌ اروپا نیستند.

چگونه ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا بگیریم؟

برای سفر به ایتالیا به‌ قصد گردشگری، بازدید از کارخانه‌ ها، صنایع، شرکت در کنفرانس‌ ها و کارگاه‌ های بین‌ المللی و هم چنین دیدار از اقوام و دوستان و کسی‌ که شما را به این کشور دعوت کرده است، باید ویزای گردشگری/دیداری دریافت کنید. این ویزا امکان سفر به ایتالیا و بازدید از دیگر کشورهای عضو منطقه شینگن را برای شما فراهم خواهد کرد.

برای دریافت ویزای گردشگری ایتالیا کار سختی پیش روی شما نیست. مدتی است شرکت سنگاپوری «کاکس اند کینگس گلوبال سرویس منیجمنت پی تی ال لیمیتد» به‌عنوان کارگزار رسمی سفارت ایتالیا در تهران، مسئول دریافت مدارک و جمع‌آوری آن از متقاضیان دریافت روادید گردشگری و تحویل‌شان به سفارت ایتالیاست.

آشنایی با کارگزاری سنگاپوری CKGSM  سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری «Cox & Kings Global Services Management (Singapore) PTE. Ltd» فعالیت‌ های برون‌سپاری‌ شدۀ دریافت مدارک متقاضیان سفر به ایتالیا را از ۷ جولای  ۲۰۱۸ میلادی برعهده دارد. برای دریافت ویزا باید به این کارگزاری مراجعه کنید و مدارک موردنیاز را تحویل دهید. پس از پرداخت هزینه‌ ها و دریافت اثر انگشت، گذرنامه را در زمان و ساعت اعلامی، براساس رسید اعطا شده دریافت خواهید کرد.

اقدامات زیر توسط این کارگزاری سنگاپور صورت می گیرد:

  • فعالیت های مقدماتی کنسولی نظیر دریافت پرونده متقاضیان ویزا ایتالیا
  • عکسبرداری از متقاضیان ویزا ایتالیا
  • دریافت اثر انگشت از متقاضیان ویزا ایتالیا
  • ثبت اطلاعات هویتی و بیومتریک متقاضیان ویزا ایتالیا
  • دریافت گذرنامه متقاضی و تسلیم آن به سفارت و عودت گذرنامه پس از بررسی درخواست ویزا
  • خدمات کپی و تنظیم APPLICATION
  • دریافت نقدی هزینه ویزا گردشگری،‌دیداری و تجاری ایتالیا به یورو

این کارگزاری مسئولیتی بابت صدور یا عدم صدور ویزا یا تصمیم‌ گیری دربارۀ پرونده‌ ها ندارد و فقط نقش رابط را ایفا می‌ کند. هزینۀ خدمات ذکرشده نیز بین ۲۰ تا ۳۰ یورو است. برای اطلاع از رقم دقیق این خدمات می‌توانید به سایت CKGSIR  مراجعه کنید.

تصویر ایندکی کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران

سایت کارگزار سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران خدمات اعطای وقت و دریافت مدارک متقاضیان ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را انجام می‌ دهد. همان‌ طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید،  این سایت بخش‌ های متنوعی دارد که در ادامه این گفتار تکراتو توضیح داده‌ ایم:

  • اولین بخش سمت چپ، TYPE OF VISA است. انواع ویزاهایی که از طریق کارگزاری سفارت ایتالیا در تهران می توان درخواست کرد در این قسمت ارائه شده است.
  • بخش DOCUMENTS & FEES به اسناد و هزینه های دریافت ویزا ایتالیا اشاره دارد. تعرفه های هر ویزا با دیگری فرق دارد. مثل ویزای ترانزیت و ویزای تجاری.
  • بخش SCHEDULE AN APPOINTMENT‌ به برنامه زمان بندی برای دریافت وقت از کارگزاری سفارت ایتالیا جهت تسلیم مدارک اشاره دارد. در این قسمت، نحوه دریافت وقت مصاحبه ارائه شده است. معمولا بایستی ۲ ماه پیش از سفر، وقت مصاحبه گرفته و مدارک خود را تسلیم کنید.
  • بخش TRACK APPLICATION STATUS جایی است برای بررسی روند ارزیابی مدارک متقاضیان ویزا ایتالیا. می توانید متوجه شوید که اپلیکیشن شما در چه وضعیتی قرار دارد. در واقع اپلیکیشن خود را track (رصد) می کنید.
صفحه مربوط به آغاز فرآیند دریافت وقت ملاقات جهت تسلیم مدارک به  کارگزاری سفارت ایتالیا در تهران.
  • بخش RE-SCHEDULE/CANCEL APPOINTMENT برای زمانی است که شما وقت ملاقات گرفته اید، اما به هر دلیلی مشتاق به تسلیم مدارک در زمان مقرر نیستید. برای این کار،‌ وقت قبلی را کنسل کرده و وقت ملاقات جدیدی از کارگزاری دریافت کنید.
  • بخش VALUE ADDED  SERVICES که با VAS نمایش داده می شود، به شما این امکان را می دهد تا با خدمات ویژه ای که این کارگزاری سنگاپوری در اختیار متقاضیان قرار می دهد، آشنا شویم.
  • بخش FAQ پاسخ به سوالات متداول هموطنان گرامی درباره دریافت ویزا ایتالیا است.
  • بخش CUSTOMER EXPERIENCE شما را با تجارب مراجعه کنندگان به کارگزاری رسمی سنگاپوری سفارت ایتالیا در تهران آشنا می کند.
  • بخش MY ACCOUNT برای ثبت نام در سایت و ایجاد پروفایل و ارسال  مدارک و دریافت وقت است. حتما به این بخش رجوع کرده و خود را از دلال ها و آژانس ها و . . .و  خلاص کنید.
تصویر بخش ایجاد پروفایل در سایت کارگزاری سفارت ایتالیا.

عکس بالا، ترجمه فارسی هم دارد. در واقع کل قسمت های سایت کارگزاری سفارت ایتالیا، بخش فارسی دارد.

لینک دانلود فرم‌های تقاضا ویزا شینگن گردشگری، تجاری و تحصیلی ایتالیا

برای درخواست ویزای شینگن ایتالیا باید APPLICATION FORM را به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تکمیل کنید. به‌ نسبت تقاضای خود، فرم‌ های زیر را بررسی و دانلود نمایید تا پس از تکمیل، در روزی که وقت از کارگزاری گرفتید، به‌ همراه سایر مدارک، تسلیم  CKGSIR کنید.

همۀ فرم‌ های بالا برای متقاضیانی است که قصد سفر به ایتالیا به‌ مدت حداکثر ۹۰ روز را دارند.

چگونه وقت ملاقات سفارت ایتالیا در تهران بگیریم؟

برای تسلیم مدارک در کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا در مرکز خرید گالریا ولنجک، باید اینترنتی وقت بگیرید. برای این کار، بدون نیاز به فیلترشکن، به سایت کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا مراجعه کنید.

ویزا ایتالیا

به بخش SCHEDLUE رفته و صفحه ای به نمایش در می آید که عکس آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

عکس  بالا، بخشی از  صفحه دریافت وقت از کارگزاری است. شما بایستی در بخش جزییات شخصی (PERSONAL  DETAILS)، دلیل سفر به  ایتالیا را که در بخش SELECT REASON OF TRAVEL TO ITALY مشخص کنید.  دلایل شما می تواند: تجاری (BUSINESS)، تحقیقات کوتاه مدت (SHORT RESEARCH)، تحصیل کوتاه مدت (SHORT STUDY)، گردشگری (TOURISM)، ترانزیت (TRANSPORT) یا ثبت نام در دانشگاه (UNIVERSITY ENROLLMENT) باشد.

در این قسمت، اول از شما پرسیده می‌ شود که انفرادی سفر می‌ کنید یا با خانواده. سپس اطلاعات هویتی خود را کامل می‌ کنید.

  • SELECT REASON OF TRAVEL TO ITALY: دلیل سفر به ایتالیا را مشخص می‌ کنید؛
  • SURNAME: نام‌خانوادگی؛
  • Name: نام؛
  • GENDER: جنسیت؛
  • DATE OF BIRTH: تاریخ تولد؛
  • PLACE OF BIRTH: محل تولد؛
  • COUNTRY OF BIRTH: کشور محل تولد؛
  • CURRENT NATIONALITY: ملیت فعلی؛
  • ORIGINAL NATIONALITY: ملیت اصلی (ایرانی)؛
  • MARITAL STATUS: وضعیت تأهل؛
  • TRAVEL DOCUMENT NUMBER: شماره گذرنامه؛
  • DATE OF ISSUE: تاریخ صدور گذرنامه؛
  • VALID UNTIL: تاریخ انقضای گذرنامه؛
  • ISSUING AUTHORITY: مرکز صادرکننده گذرنامه (IRANIAN POLICE)؛
  • ADDRESS: نشانی پستی و کدپستی؛
  • EMAIL: نشانی ایمیل؛
  • NUMBER OF ENTRIES REQUESTED: تعداد ورود به منطقه شینگن؛
  • DURATION OF STAY: مدت اقامت در منطقه شینگن (تا ۹۰ روز)؛
  • BEGINNING OF TRAVEL DATE: تاریخ احتمالی عزیمت به ایتالیا؛
  • GUARANTEE DETAILS: اطلاعات اسپانسر یا دعوت‌کنندۀ شما.

هزینه دریافت  وقت ، ۸۱ یورو که شامل ۶۰ یورو هزینه سفارت و ۲۱ یورو هزینه کارگزاری است. ۱۰ یورو نیز در صورتی که بخواهید کارشناسان کارگزاری، APPLICATION شما را پر کنند، بایستی پرداخت کنید.

روی ONLINE FORM FILLING کلیک کنید. فرمی آنلاین  که عکس آن در تصویر زیر ارائه شده، به نمایش درآمده است.

همان طور که در عکس بالا مشاهده میکنید، بایستی فرم آنلاین  تقاضای ویزا شنگن را پر کنید. بخش هایی مثل اطلاعات هویتی و مشخصات ملیت (NATIONALITY) را ارائه کنید.

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شما بایستی اطلاعات گذرنامه خود را به درستی وارد کنید. بایستی نوع سند سفر را ORDINARY PASSPORT اقدام کنید. آدرس محل زندگی خود را به درستی با قید کد پستی ۱۰ رقمی وارد کنید. گذرنامه شما بایستی حداقل ۹۰ روز از زمان اتمام ویزای شما، معتبر باشد.

بخشی در فرم  آنلاین متقاضیان ویزای شنگن از کارگزاری  رسمی سفارت ایتالیا در تهران وجود دارد که شما بایستی اطلاعات شغلی (OCCUPATION) خود را وارد کنید. ستاره دار نیست و الزامی به پر کردن ندارد. اما اگر کارمند هستید و نامه مرخصی دارید برای سفر گردشگری خود، این قسمت را پرکنید.

اطلاعاتی که در بخش‌های قبلی وارد کرده‌اید، در این قسمت به نمایش درخواهد آمد. باوجود این، هنوز فیلدهایی هست که باید کامل شود:

  • MAIN PURPOSE OF JOURNEY: هدف اصلی سفر را مشخص کنید.  مثلا گردشگری است یا تجاری یا دیداری یا کنفرانسی.
  • MEMBER STATE OF DESTINATIONS: کشورهای مقصد در منطقه شینگن را ذکر گکنید.  البته خیلی اهمیتی ندارد.
  • MEMBER STATE OF FIRST ENTRY: اولین کشور ورود در منطقه شینگن را مشخص کنید که مهم است.
  • NUMBER OF ENTRIES REQUESTED: یک بار ورود (SINGLE)، دو بار ورود (TWO) یا چند بار (MULTIPLE ENTRIES)؛
  • DURATION OF THE INTENDED STAY: مدت‌زمان موردعلاقه برای اقامت در کشور (باید کمتر از ۹۰ روز باشد)؛
  • ANY SCHENGEN VISA DETAILS: اگر سابقه ویزای شینگن دارید وارد کنید؛ زمان و کشور صادرکننده باید درج شود؛
  • INTENDED DATE OF ARRIVAL IN SCHENGEN AREA: تاریخ ورود به منطقه شینگن (تاریخ سفر)؛
  • INTENDED DATE OF DEPARTURE FROM SCHENGEN AREA: تاریخ ترک منطقه شینگن که باید متناسب با بلیط هواپیما و بیمه شما باشد.

این مسیر را تا انتها  طی کنید.

مسیر باید تا اندازه ای طی شود که شما به بخش ۶ و ۷ که در قاب قرمز در عکس بالا علامت گذاری کردیم برسید.

به صفحه BOOK AN APPOINTMENT اگر برسید،  عکس این صفحه را در زیر مشاهده می‌کنید:

بخش OTP

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌ کنید، پیامکی برای تأیید شناسایی شما به شماره تلفن‌همراهی که در اپلیکیشن وارد کردید ارسال می‌شود. پیامکی به این عنوان برای شما ارسال خواهد شد:

YOUR APPLICATION REQUEST HAS BEEN CONFIRMED ON . . . . . . . . . AM. YOUR REFERENCE NUMBER IS . . . . . .

وقتی این کد ۶ رقمی را وارد کنید، به صفحۀ زیر منتقل خواهید شد:

در نهایت، این صفحه برای شما به‌نمایش درخواهد آمد که مشخصات شما به‌همراه رفرنس نامبر در آن قید شده است. اطلاعاتِ فرم‌ هایی که تکمیل کردید (شامل APPOINTMENT  LETTER / VISA  APPLICATION FORM و DOCUMENT CHECKLIST) نیز در دسترس است.

هزینه خدمات CKGS به متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا

هزینۀ خدماتی که مؤسسه سنگاپوری CKGSIR در اختیار متقاضیان دریافت ویزا قرار می‌دهد ۴۰ یورو است. اگر در زمان تحویل مدارک، به کپی از مدارک نیاز باشد، نیم یورو به‌ازای هر کپی و ۲ یورو به‌ازای هر عکس از متقاضی دریافت می‌شود. از ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، هزینه دریافت ویزای شینگن، ۸۰ یورو می شود.

  • هزینۀ درخواست ویزای توریستی (TOURIST): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا تجاری (BUSINESS): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای بازدید از خانواده و دوستان (VISIT FAMILY): ۷۹ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو؛
  • هزینۀ درخواست ویزای ایتالیا برای کودکان زیر ۶ سال: رایگان.

چگونه وضعیت اپلیکیشن خود را پیگیری کنیم؟

اگر در صفحه اصلی سایت کارگزاری، روی گزینۀ TRACK APPLICATION STATUS کلیک کنید، صفحه زیر به‌نمایش درخواهد آمد:

هر زمان که رسید اعطای مدارک به کارگزاری را دریافت کردید، یک REFERENCE  NUMBER به شما داده خواهد شد. شما باید با این کد وارد این سرویس شده و با درج تاریخ تولد و شماره گذرنامه، درخواست خود را پیگیری کنید. بدین ترتیب، آخرین وضعیت اپلیکیشن شما به‌نمایش درخواهد آمد. توجه کنید که صدور یا عدم صدور ویزا در این سامانه قابل‌بررسی نیست.

مراحل سه‌گانه برای دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا

قبل از اینکه درخواست خود را به‌ منظور دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا ثبت کنید، باید به بخش HOW YOU APPLY مراجعه و اطلاعاتی کسب کنید.

آنچه برای دریافت وقت مصاحبه از CKGS جهت ویزای شینگن ایتالیا باید بدانیم

  • هر نفر باید جداگانه وقت دریافت کند، حتی اگر خانوادۀ ۶ نفره هستید، شش وقت مجزا باید درخواست شود؛
  • هزینه درخواست وقت ملاقات به یورو دریافت خواهد شد نه ارز دیگری؛
  • فقط ۹۰ روز مانده به زمان مسافرت خود به ایتالیا باید وقت مصاحبه دریافت کنید؛
  • اگر برای دریافت وقت مصاحبه با سؤالی روبه‌رو شدید به iran@ckgsir.com ایمیل بزنید و درخواست خود را به انگلیسی مطرح  کنید؛
  • برای دریافت وقت، می‌ توانید یک ایمیل به نشانی ذکرشده ارسال کنید؛ در نامۀ شما باید اطلاعات گذرنامه‌ای‌ تان مثل نام، نام‌ خانوادگی، تاریخ انقضای گذرنامه، ملیت، جنسیت، تاریخ‌ تولد، شمارۀ تلفن‌ همراه و تاریخ سفر قید شود.
  • در زمان دریافت وقت سفارت ایتالیا، باید مشخص کنید که منظور شما از ویزای کوتاه‌ مدت، ویزای BUSINESS یا TOURISM یا PRIVATE VISIT یا CONFERENCE/SCIENTIFIC است. برای هرکدام از این درخواست‌ها باید مدارک مستند و مستدلی ارائه کنید تا سفارت ایتالیا در تهران قانع شود.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای گردشگری/کنفرانسی/دیداری ایتالیا

مدارک زیر حداقل مدارکی است که باید به‌همراه داشته باشید. شاید کنسول یا CKGS از شما بخواهد که مدارک بیشتری را نیز ارائه دهید.

  • اصل گذرنامه با ۶ ماه اعتبار که ۲ صفحه خالی داشته باشد؛
  • ۲ قطعه عکس (اگر نداشته  باشید، باید در CKGS عکس بگیرید)؛
  • اپلیکیشن انگلیسی‌ زبان درخواست ویزای ایتالیا که لینک دانلود آن را در بخش های اول این گفتار  تکراتو ذکر کردیم؛
  • رزرو محل اقامت در مدت‌زمان درخواست ویزا که از سایت های ارائه شده در ابتدای گفتار، دریافت کنید. مخصوصا بوکنیگ دات کام که FREE CANCELATION می دهد.
  • ترجمۀ رسمی کلیه صفحات شناسنامه (کارت ملی الزامی نیست)؛
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما منطبق با تاریخ رفت و برگشت اعلامی در SCHENGEN APPLICATION؛
  • بیمه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو به‌ازای هر متقاضی؛
  • رونوشت روادید قبلی در صورت وجود (همه روی برگه A4 باشد)؛
  • مدارک تمکن مالی که به‌صورت لاتین و ارزی از بانک‌های کشور دریافت می‌شود (گواهی تمکن مالی یا BANK STATEMENT باید هولوگرام‌دار باشد و واحد بین‌المللی بانک آن را صادر کرده باشد. همچنین، باید متعلق به حداکثر ۱۴ روز قبل از تسلیم مدارک به کنسول باشد)؛
  • به‌ازای هر روز بازدید شما از ایتالیا، ۵۰ تا ۱۰۰ یورو در حساب شما موجود باشد؛
  • گردش حساب سه‌ماهۀ اخیر به لاتین؛
  • برای دانشجویان، ترجمۀ رسمی گواهی اشتغال به تحصیل؛
  • برای کارمندان، ترجمۀ رسمی نامه مرخصی، ترجمۀ رسمی گواهی سابقۀ تأمین‌اجتماعی و فیش حقوقی؛
  • برای مدیران، ترجمۀ رسمی اساس‌نامه شرکت/مؤسسه/سازمان، گواهی‌ بیمه تأمین‌اجتماعی؛
  • برای دانش‌ٖآموزان، ترجمۀ رسمی گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه با تأیید ادارۀ آموزش و پرورش؛
  • برای بازنشستگان لشکری و کشوری، ترجمه رسمی آخرین حکم بازنشستگی و فیش حقوقی؛
  • برای کسبه، ترجمۀ رسمی پروانه کسب و معرفی اتحادیه و گواهی بیمه؛
  • برای ورزشکاران، ترجمۀ رسمی دعوت‌نامه متقاضی و برنامه سفر ورزشی؛
  • برای مهندسان، ترجمه رسمی پروانه نظام‌مهندسی یا دیگر گواهی‌های فعالیت؛
  • برای وکلا،ترجمه رسمی  پروانه وکالت؛
  • برای فرزندان زیر ۱۸ سال، رضایت‌نامه محضری والدین؛
  • برای پزشکان،  ترجمه  رسمی گواهی مطب و نظام‌ پزشکی؛
  • ترجمه رسمی گواهی سابقه تأمین‌اجتماعی شما باید به‌روز باشد؛
  • ترجمه رسمی فیش‌حقوقی مربوط به ۳ ماه اخیر باشد؛
  • اگر دعوت‌نامه دارید، باید ارائه کنید؛
  • اگر دعوت‌کنندۀ شما در ایتالیا است، کپی کارت اقامت و صفحۀ اول گذرنامه ارائه شود.

در روز دریافت گذرنامه چه باید کرد؟

در روز دریافت گذرنامه باید خودتان یا نماینده‌تان با رسید دریافت مدارک در مرکزخرید گالریا حاضر شوید. شما برای دریافت مدارک (passport collection)، یک پیامک یا ایمیل دریافت خواهید کرد. اگر از جانب کسی مراجعه می‌ کنید، باید نامۀ رسمی به‌همراه داشته باشید. شما باید منحصرا بین ساعت ۳ تا ۵ عصر روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه مراجعه کنید. کانتر های این مؤسسه مسئولیتی دربارۀ توضیح علت صدور یا عدم صدور ویزا ندارند.

شیوۀ اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا

بخش APPEALING A DECISIONS در  سایت CKGS، توضیحات کاملی در اختیار  متقاضیان قرار می‌دهد. سفارت ایتالیا در تهران، مسئولیت بررسی اعتراض شما را برعهده خواهد داشت.

بدین منظور، شما باید به آدرس www.slss.it رسمی بروید. در این بخش، توضیحات دولت ایتالیا دربارۀ وضعیت مهاجران و گردشگران و مسائل حقوقی آن وجود دارد. در واقع، درخواست اعتراض مکتوب و مستند شما باید به Administrative Appeals ارسال شود تا بررسی گردد.

در این زمینه، باید به مواردی توجه کنید:

  • شما باید در نامه اعتراض مکتوب اعلام کنید که چرا اعتقاد دارید که اولین تصمیم روی پرونده ویزای شینگن ایتالیا شما اشتباه بوده است؛
  • شما باید مدارک مستند و مستدل و مثبته برای پشتیبانی ادعاهای خود مبنی بر اشتباه بودن تصمیم سفارت ایتالیا را ضمیمۀ درخواست کنید؛ همۀ مدارک باید ترجمۀ رسمی شده باشند؛
  • شما ۴ هفته از زمان تحویل گذرنامه در گالریا فرصت دارید که اعتراض مکتوب خود را به آدرس دادگاه عالی ایتالیا یا آدرسی ارسال کنید که روی برگۀ اعلام دلایل ریجکتی ویزای شینگن شما درج شده است؛ ظرف ۳۰ روز به درخواست اعتراض شما رسیدگی خواهد شد و طی نامه‌ای، نتیجۀ بررسی اعتراض شما اعلام خواهد شد؛
  • نامۀ شما باید مشخص و واضح باشد و دلایل مثتبه را ارائه کند؛ همچنین، این نامه باید به زبان ایتالیایی یا انگلیسی باشد؛
  • نامه را باید امضا کنید؛ این امضا باید با APPLICATION FORM قبلی شما مطابقت داشته باشد؛
  • نشانی ایمیل و تلفن‌همراه خود را در نامۀ اعتراض قید کنید تا دریافت نامه به شما اطلاع داده شود؛
  • سعی کنید نامۀ اعتراض و مدارک ترجمۀرسمی‌ شده را با پست پیشتاز با کد رهگیری ارسال کنید تا مطمئن شوید به ایتالیا رسیده است؛
  • اعتراض به رد درخواست ویزای شینگن ایتالیا هیچ هزینه‌ ای ندارد، برخلاف کشور های دیگر که شما را شارژ می‌کنند (مثل لهستان).

پاسخ به سؤالات متداول (FAQ) دربارۀ ویزای گردشگری، تجاری و دیداری ایتالیا

چگونه متقاضی دریافت ویزای گردشگری ایتالیا باید از صدور یا عدم صدور روادید مطلع شود؟

توجه داشته باشید که پس از تحویل گذرنامه و دریافت فیش دریافت مدارک، کانترها به شما برگه‌ ای می‌دهند که روی آن زمان و مکان visa collection درج شده است. طبق همان تاریخ مراجعه کنید و گذرنامه خود را بگیرید. البته، پس از تحویل درخواست خود، می‌ توانید وضعیت پرونده‌تان را از وب‌سایت پیگیری کنید. همچنین، اگر در طی فرایند تحویل درخواست، گزینۀ خدمات پیک برای پاسپورت را انتخاب کرده باشید، گذرنامۀ شما پس از پردازش درخواست ویزا توسط سفارت به شما تحویل داده می‌شود.

  • آیا درخواست ویزا برای بازدید شخصی (حتی درصورتی‌که هزینه‌ها را میزبان برعهده بگیرد) نیازمند پول است؟

متقاضی باید بودجۀ کافی برای هزینه‌های غیرمنتظره داشته باشد؛ به‌ویژه که هزینه‌ها در ایتالیا نسبتا بالا است.

  • آیا روز ورود به ایتالیا یکی از روزهای اقامت محسوب می شود و جزء حق امتیاز ویزا (مدت‌زمان بازدید) است؟

روز ورود به ایتالیا و تاریخ ترک این کشور جزء مدت بازدید محسوب می‌شوند. زمانی که شخصی از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو شینگن به ایتالیا می‌رسد، مدت اقامت او از تاریخ رسیدن به منطقۀ شینگن محاسبه می‌شود.

  • پس از بازپس گرفتن پاسپورت چه اطلاعاتی را باید در آن بررسی کنم؟

هر متقاضی باید فورا اطلاعات درج‌ شده در ویزای صادرشده را بررسی کند: نام و نام‌خانوادگی، عکس، مدت‌زمان اعتبار، تعداد روزها و تعداد دفعات مجاز ورود.

آیا از طریق کارگزاری سنگاپوری می‌توان تقاضای ویزای بیش از ۹۰ روز کرد؟

خیر. برای دریافت ویزای بیش از ۹۰ روز (ویزا TYPE  D یا NATIONAL) باید درخواست خود را به سفارت ایتالیا در تهران تسلیم کنید. این کارگزاری فقط درخواست‌های سفر به این کشور با حداکثر ۹۰ روز را بررسی خواهد کرد.

  • آیا احتمال برگزاری مصاحبه با متقاضی ویزای گردشگری یا تحصیلی کوتاه‌مدت در سفارت ایتالیا وجود دارد؟

بله. سفارت به شما اطلاع خواهد داد. مصاحبه به زبان فارسی یا انگلیسی امکان‌پذیر خواهد بود.

  • آیا با ویزای گردشگری ایتالیا می‌توان در این کشور کار کرد؟

خیر.

  • آیا امکان چند بار ورود به ایتالیا هست؟

بله. این موضوع را در زمان تکمیل APPLICATION FORM مشخص کنید و گزینه MULTIPLE ENTRY را انتخاب کنید.

  • چگونه احتمال دریافت ویزای گردشگری و تجاری و دیداری ایتالیا را افزایش دهیم؟

پاسخ به این سؤال آسان نیست. باید توجه کنید که افرادی که سابقۀ دریافت روادید شینگن ندارند و «شینگن‌اولی» هستند، سخت قادر به دریافت ویزای بلژیک یا فرانسه یا سوئیس خواهند بود. باوجود این، برای افزایش احتمال دریافت روادید گردشگری شینگن به موارد ۲۰ گانۀ زیر توجه کنید:

  • تکمیل فرم‌ های درخواست ویزای شینگن ایتالیا را به‌درستی انجام دهید؛
  • اطلاعاتی که تسلیم سفارت می‌ کنید، همه قابل‌دفاع و معتبر باشند؛
  • اسناد جعلی یا اسنادی را که اصالت‌ شان قابل تردید است، حذف کنید؛
  • اگر سابقۀ فعالیت و همکاری با سازمان و مؤسسه دولتی و خصوصی دارید، مدارکش را ترجمه کنید؛
  • همۀ مدارک شما باید نشان دهند که پس از اتمام زمان ویزا، به ایران باز خواهید گشت؛
  • کلیۀ مدارک خود را ترجمۀ رسمی کنید؛ بهتر است آنها را به تأیید وزارت خارجه و دادگستری نیز برسانید؛
  • اگر به‌ قصد تجارت به این کشور سفر می‌ کنید، باید هدف بازدید شما با وضعیت کاری فعلی‌ تان مرتبط باشد؛ برای افزایش احتمال دریافت ویزا، بهتر است یک شخص حقوقی اسپانسر سفر شما باشد؛
  • مدارک شغلی شما باید شفاف و واضح باشد؛ مشخصات کارفرما با اساس‌نامه هم‌خوان باشد؛
  • اگر ملک یا مغازه‌ای به نام شما است (حتی ۱ دانگ) ترجمۀ رسمی سندش با مهر دادگستری تحویل داده شود؛
  • هرقدر تمکن مالی شما بیشتر باشد، احتمال دریافت ویزای ایتالیا برای شما افزایش خواهد یافت؛
  • داشتن ویزای شینگن شرط لازم یا شرط کافی دریافت ویزای شینگن ایتالیا نیست؛
  • سفارت ایتالیا باید از بازگشت شما به کشور پس از اتمام زمان ویزا مطمئن شود؛ بنابراین، سفارت را برای رسیدن به این یقین، با چنین مدارک مثتبه و مستند و مستدلی توجیه کنید: گواهی مرخصی که بازگشت به کار شما را توسط کارفرما تأیید کرده باشد، گواهی ازدواج، سند ملکی، سند مغازه، پروانه کسب، پروانه مطب و پروانه فعالیت مهندسی (از نظام‌مهندسی)؛
  • اگر فردی از اتباع ایتالیا شما را دعوت کرده است، دعوت او باید توجیه‌ پذیر باشد؛ یعنی ارتباط معنا داری بین شما و دعوت‌ کننده وجود داشته باشد؛
  • سفارت را گول نزنید! مدارک جعلی تسلیم نکنید و واقعیت را آن‌طور که شایسته است بیان کنید؛
  • اگر سابقۀ تحصیل و تردد به کشور های مختلف جهان را داشته‌ اید، اعلام کنید؛
  • تحصیل در سوئد یا فنلاند یا فرانسه هیچ تضمینی برای دریافت روادید شینگن این کشور نیست؛
  • پیش از اپلای برای دریافت وقت، همۀ مدارک و احتمالاتی را که سبب افزایش شانس دریافت ویزای شما می‌شود، بررسی کنید. کشور هایی مثل ایتالیا مقصد های خوبی برای پناهندگان هستند. به همین سبب، به برخی از اپلیکیشن‌ ها نگاهی منفی وجود دارد که متأسفانه تعمیم هم می‌یابد.

جهت اطلاع متقاضیان ویزای ایتالیا

توجه داشته باشید اطلاعات ذیل غیر قابل تغییر می باشند. شماره گذرنامه نام متقاضی ایمیل متقاضی شماره موبایل متقاضی تاریخ تولد فرم درخوست ویزا می بایست به زبان انگلیسی تکمیل گردد. شماره پاسپورت و کلیه اطاعات مندرج در نامه تعیین وقت، می بایست دقیق و کاملا منطبق با اطلاعات مندرج در پاسپورت فرد متقاضی باشد. تمامی متقاضیان درخواست ویزا، ملزم به تعیین قرار ملاقات می باشند.

تمامی اعضای خانواده ملزم به تعیین قرار ملاقات جهت درخواست ویزا در مرکز درخواست ویزا می باشند. توجه داشته باشید از پذیرفتن متقاضیانی که مشخصاتشان با مشخصات پاسپورت آنان همخوانی نداشته باشد معذور خواهیم بود. از پذیرفتن متقاضیان بدون وقت قبلی معذورند.

ابتدا بررسی کنید ببینید که  نسخه یازدهم نرم افزار  Acrobat Reader بر روی سیستم شما نصب شده است. اگر این نرم افزار را برروسیستم خود ندارید آن را از وب سایت http://get.adobe.com/reader/. دانلود کنید. بعد نصب این نرم افزار شما می توانید فرم را دانلود کنید. لطفا با ما تماس بگیرید ( شماره های تماس رایگان اینجا قرار دارد)  در صورتی که تماس برقرار نشد لطفاً زمان و روز به وقت ایتالیا وارد کنید.

درصورتی که به صورت آنلاین نتوانید روند کار را بررسی کنید می توانید به وب سایت CKGS مراجعه کنید ( لطفاً به لینک های مربوط به ایتالیا که در ایران قابل دسترسی است مراجعه کنید). اگر این سایت در دسترس نبود به لینک قابل دسترس تجربه مشتری در زمینه ایتالیا (customer experience for Italy) مراجعه کنید و فرم پر کنید. ما در عرض 24 ساعت پاسخ شما را خواهند داد.

در صورتی که متقاضی برای دریافت پاسپورت هیچ اقدامی نکند،  CKGS  تمام تلاشش را به کار می بندد تا با متقاضی تماس بگیرد. این تلاش ها شامل ارسال سه پیام متنی به آدرس متقاضی است. CKGS پس از برگشت پاسپورت از کنسولگری به مرکز صدور ویزا پاسپورت را به مدت ده روز به صورت امانت پیش خود نگه می دارد.

اصطلاح ” زیست سنجی ” ( بیومتریک ) عموماً به ویژگی های ظاهری مثل اثر انگشت، چهره نگاری ، صدا و عنبیه چشم فرد اشاره دارد که باعث احراز هویت شخص می شود. اندازه گیری های بیومتریک از جمله گرفتن اثر ده انگشت دست  طی فرآیندی سریع، محتاطانه و بدون دخالت عوامل دیگر با اسکن دیجیتال انجام می شود و چهره نگاری نیز با دوربین های دیجیتال صورت می گیرد.

آدرس، تلفن، نمابَر و ایمیل سفارت ایتالیا در تهران

  • نشانی سفارت ایتالیا: تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، شماره ۷۹
  • صندوق‌ پستی سفارت ایتالیا: ۱۱۳۶۵۷۸۶۳
  • تلفن سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۵۵ و ۶۶۷۲۶۹۵۶
  • نمابَر سفارت ایتالیا: ۶۶۷۲۶۹۶۱
  • ساعت کار سفارت ایتالیا: ۸ تا ۴ عصر دوشنبه تا چهارشنبه
  • سایت سفارت ایتالیا: ambteheran.esteri.i:
  • ساعت مراجعه برای ارائه درخواست‌هایی که احتیاج به وقت قبلی ندارند: دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۱ (به‌جز تعطیلات رسمی ایران و ایتالیا)
  • تکمیل نواقص پرونده و همچنین تحویل اظهارنامه‌ های کتبی: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰؛
  • تحویل نامه (پس از هماهنگی): دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰
  • تحویل گذرنامه و تأیید مدارک: دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰

اطلاعات تماس CKGS تهران (نماینده رسمی کارگزاری  ایتالیا در تهران)

  • شمارۀ تماس: ۲۲۱۸۰۷۰۱ و ۲۲۱۸۰۷۰۳؛
  • ساعات کاری: روز های دوشنبه تا پنج‌شنبه از ۸ تا ۱۶؛
  • آدرس: مرکز خرید گالریا ـ ولنجک، طبقه ۴؛
  • سایت: CKGSIR.COM؛
  • ایمیل کارگزاری سنگاپوری سفارت ایتالیا: iran@ckgsir.com.

مخاطب گرامی تکراتو

اگر خواهان ژانویه گردی ۲۰۲۰ یا نوروز گردی ۱۳۹۹ یا تابستان گردی ۱۳۹۹ در ایتالیا هستید یا می خواهید در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ عازم این کشور شوید، از اطلاعاتی که دراین گفتار ارائه کردیم استفاده کنید و وقت سفارت بگیرید. فرصت های تحصیلی و بورسیه و گردشگری را هم از سایت  های ارائه شده، دریافت کنید. تکراتو آماده ارائه مشاوره رایگان به خوانندگان محترم است. درخواست خود را از طریق بخش نظرسنجی در پایین این گفتار ارائه کنید.

بیشتر بخوانید:

منبع: techrato

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر