;
coinex

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : یک گوشی اقتصادی با سخت افزار عالی

شیائومی تبحر خاصی در ساخت گوشی های اقتصادی قدرتمند دارد. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو پرداخته‌ایم.

گوشی های سری ردمی نوت شیائومی تا به حال موفقترین محصولات این برند بوده‌اند، زیرا توانسته‌اند تعادل خوبی را از نظر قیمت و مشخصات فنی و کارایی ارائه کنند. به همین دلیل عجیب نیست که مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو (Xiaomi Redmi Note 7 Pro) هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. این گوشی هوشمند میان رده در ازای قیمتی اقتصادیش یک پردازشگر قدرتمند را در کنار یک دوربین بسیار کارآمد در اختیار شما می‌گذارد. سوالی که وجود دارد این است که آیا این مشخصات عالی می‌توانند تجربه کاربری خوبی را هم ارائه کنند یا خیر؟

بررسی مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو

برای این که به سوال فوق پاسخ دهیم مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو و خود این گوشی هوشمند اقتصادی را به مدت یک هفته بررسی کردیم. گوشی مورد بررسی رابط کاربری MIUI 10 Global 9.2.25 Beta، پچ امنیتی یکم فوریه 2019 و نسخه نرم افزار 9 PKKQ1.181203.001 را بر روی خود داشت. با تکراتو همراه باشید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : طراحی

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : طراحی

بالاخره اتفاق افتاد؛ سازنده پرجنب و جوش چینی طراحی شیشه‌ای – فلزی قدیمی گوشی های سری ردمی نوت خود را کنار گذاشت و در ساخت ردمی نوت 7 پرو از یک بدنه کاملا شیشه‌ای با روکش محافظ گوریلا گلس 5 جلویی و پشتی استفاده کرد. ردمی نوت 7 پرو شیائومی ظاهر بسیار زیبایی دارد، اما به واسطه رنگ آبی و قرمزش زیباتر هم شده است.

ضخامت این گوشی هوشمند نسبت به ردمی نوت های قبلی کمی بیشتر شده که دلیل آن را می‌توانیم به قاب شیشه‌ای این گوشی ربط دهیم. و بد نیست بدانید که این قاب اگرچه خش پذیر است، در مقابل ضربه و سقوط‌های تصادفی مقاومت خوبی دارد. البته شیائومی یک کاور محافظ را هم به همراه این گوشی در جعبه‌اش گذاشته تا خیال کاربرانش را راحت کند.

ردمی نوت 7 پرو از پوشش محافظتی P2i هم بهره می‌برد و به واشرهای لاستیکی هم مجهز شده است تا بتواند در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد. سازنده مشهور چینی همه پورت‌ها و کلیدهای این گوشی هوشمند را از داخل با واشرهای لاستیکی مقاوم سازی کرده است تا بتواند به کاربرانش امنیت خاطر دهد که واقعا گوشی میان رده خوبی را خریده‌اند. شیائومی ادعا نکرده است که ردمی نوت 7 پرو در مقابل نفوذ آب کاملا مقاوم است، با این حال احتمالا می‌توانید با خیال راحت از آن در زیر دوش حمام استفاده کنید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : طراحی

ردمی نوت 7 پرو نماد تغییرات جدید دیگری هم هست. برای مثال باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی هوشمند اقتصادی اولین گوشی میان رده سازنده‌اش محسوب می‌شود که به پورت یو اس بی نوع C مجهز شده است.

کلید پاور و غلتانک صدای ردمی نوت 7 پرو روی دیواره جانبی سمت راست آن نصب شده‌اند. هر دو کلید کلیک پذیری خوبی دارند و به لطف فاصله حرکتیشان حس اطمینان خوبی را به کاربر منتقل می‌کنند. ردمی نوت 7 پرو اسپیکرهای استریو ندارد، با این حال راندمان صدایش شما را راضی می‌کند. اسپیکر این گوشی میان رده اقتصادی حجم صدای بسیار زیادی ندارد، اما حداکثر صدای خود را بدون هیچ اختلالی و با کیفیت بسیار خوبی ارائه می‌کند.

روی دیواره جانبی سمت چپ این گوشی هوشمند هم یک پورت سیمکارت و کارت حافظه میکرو SD نصب شده است. متاسفانه ردمی نوت 7 پرو یک گوشی دو سیمکارته هیبریدی است و شما را مجبور می‌کند که بین سیمکارت دوم و کارت حافظه میکرو SD یک مورد را انتخاب کنید. در بالای گوشی هم علاوه بر یک جک 3.5 میلیمتری هدفون، یک سنسور مادون قرمز نصب شده است که کارایی خوبی در کنار نرم افزار های نصب شده روی گوشی دارد.

ویژگی دیگری که درباره طراحی ردمی نوت 7 پرو باید به آن اشاره کرد، ناچ قطره‌ای شکل ایجاد شده در وسط قسمت بالای نمایشگر گوشی است که شیائومی آن را با نام ناچ نقطه‌ای (Dot Notch) معرفی می‌کند. پنل نصب شده روی ردمی نوت 7 پرو از نسبت نمایشگر به بدنه 81.4 درصدی بهره می‌برد، حاشیه‌های باریکی در بالا و دو طرف خود دارد و با یک چانه نسبتا ضخیم در قسمت پایینش تکمیل شده است. شیائومی یک لامپ LED را هم روی این قسمت از گوشی رده متوسط قدرتمندش نصب کرده است؛ این لامپ کاربر را نسبت به اعلان‌های گوشی مطلع می‌کند.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : نمایشگر

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : نمایشگر

ردمی نوت 7 پرو شیائومی محتویات رسانه‌ای را با یک نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس دارای نسبت تصویر 19.5 به 9 نمایش می‌دهد. این نمایشگر از نوع IPS LCD است، ظاهر زیبایی دارد و به قابلیت Widevine L1 DRM هم مجهز شده است تا شما بتوانید با آن محتویات رسانه‌ای HD شبکه نتفیلیکس را هم تماشا کنید.

نمایشگر ردمی نوت 7 پرو نقطه سفید دقیقی دارد و رنگ‌ها را نیز با کیفیت خوبی نمایش می‌دهد، با این حال شما می‌توانید از طریق قسمت تنظیماتش رنگ‌ها را سردتر یا گرمتر کنید. صیقلی بودن بیش از حد این صفحه نمایش خواندن مطالب را در هنگام تابش مستقیم نور خورشید کمی سخت می‌کند، ولی می‌توانید برای کاهش شدت این مشکل میزان روشنایی نمایشگر را روی حالت حداکثر قرار دهید.

در ردمی نوت 7 پرو همچنین می‌توانید با استفاده از تنظیمات نمایشگر یک نوار سیاه را در بالای صفحه نمایش ظاهر کنید و از این طریق ناچ گوشی را مخفی سازید، اگرچه که LCD بودن این نمایشگر باعث می‌شود که در هنگام تابش نور خورشید این نوار با رنگ خاکستری دیده شود.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : سخت افزار

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : سخت افزار

ردمی نوت 7 پرو از یک پردازشگر 11 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 675 بهره می‌برد و در دو مدل با رم 4 و 6 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شده است. تراشه مرکزی این اسمارت فون میان رده قدرتمند به شش هسته کورتکس A55 برای انجام کارهای سبک و دو هسته کورتکس A76 برای انجام کارهای سنگین مجهز است. دو هسته کورتکس A76 این پردازشگر راندمان این تراشه را به راندمان تراشه پرچمدار اسنپدراگون 835 که سال 2016 وارد بازار شد نزدیک می‌کنند، ولی باید به این نکته اشاره کرد که قدرت واحد پردازش گرافیکی این تراشه از قدرت واحد پردازش گرافیکی تراشه اسنپدراگون 710 کمتر است.

ردمی نوت 7 پرو به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی هم مجهز است و می‌تواند با یک بار شارژ کامل به مدت بیش از یک روز فرامین شما را انجام دهد. طول مدت زمان عملکرد باتری هر دستگاهی به نحوه استفاده از آن دستگاه بستگی دارد، با این حال باتری ردمی نوت 7 پرو به کمتر از 50 درصد از شارژ خود نیاز دارد تا به مدت حدودا 1 ساعت تماس‌های شما را برقرار کند و امکان گشت و گذار در واتساپ و شبکه‌های اجتماعی را هم برای مدت مناسبی برایتان فراهم سازد.

این باتری برخلاف باتری به کار رفته در ویوو وی 15 پرو (Vivo V15 Pro) در هنگام بازی کردن با گوشی شارژ زیادی را از دست نمی‌دهد و برای نیم ساعت اجرای بازی PUBG فقط به ده درصد از شارژش نیاز دارد. ردمی نوت 7 پرو فناوری شارژ سریع 4.0 را هم پشتیبانی می‌کند، ولی شیائومی شارژ پشتیبانی کننده این فناوری را با این اسمارت فون میان رده اقتصادی عرضه نکرده است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شارژر استاندارد ارائه شده با گوشی عملکرد بدی ندارد و فقط به 130 دقیقه زمان نیاز دارد تا شارژ 5 درصدی باتری را به 100 درصد برساند.

ردمی نوت 7 پرو شیائومی در دریافت سیگنال هم توانایی خوبی دارد و می‌تواند در مکان‌های دارای محدودیت شبکه صدای شما و مخاطب تماستان را به خوبی منتقل کند. این گوشی هوشمند متاسفانه قابلیت NFC را پشتیبانی نمی‌کند.

نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی، تراکم پیکسل 409ppi، ناچ قطره‌ای شکل و نسبت تصویر 19.5 به 9
پردازشگر هشت هسته‌ای 11 نانومتری کوالکام اسنپداگون 675 با واحد پردازش گرافیکی آدرینو 612
رم 4 – 6 گیگابایتی
حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه میکرو SD تا 512 گیگابایت
باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 4 از طریق پورت USB نوع C و شارژر 18 واتی
جک هدفون دارد
سیستم عامل و رابط کاربری اندروید 9 پای و رابط کاربری MIUI 10
دوربین اصلی دوگانه با لنز 48 مگاپیکسلی اصلی دارای دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص حالت، و لنز 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص عمق، دیافراگم f/2.4، فیلم برداری 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه، فلش دوگانه LED و قابلیت پایدارسازی الکترونیکی تصاویر
دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080 پیکسلی در نرخ 30 فریم بر ثانیه
ابعاد 159.2 میلیمتر در 75.2 میلیمتر در 8.1 میلیمتر
وزن 186 گرم

 

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : کارایی

پردازشگر کوالکام اسنپدراگون 675 ردمی نوت 7 پرو عملکرد بسیار خوبی دارد و عملا می‌تواند همه فرامین شما را انجام دهد، ولی عدم بهینه سازی نرم افزار گوشی باعث شده است که گاهی اوقات یک ثانیه طول بکشد تا صفحه خانه باز شود و گاهی هم کیفیت انیمیشن‌های در حال اجرا توسط گوشی به دلیل باز بودن چند پوشه افت کند. این عدم بهینه سازی روی نرم افزار دوربین هم تاثیر گذاشته و باعث شده است که گاهی این رابط قفل کند یا حتی کاربر مجبور شود که برای استفاده از آن گوشی را مجددا راه اندازی نماید.

با این حال اگر یک گیمر هستید نگران نباشید زیرا ردمی نوت 7 پرو بازی PUBG Mobile را در حالت استفاده از تنظیمات حداکثر به راحتی اجرا می‌کند. در این قسمت نتایج عملکرد این گوشی هوشمند در تست‌های بنچمارک را هم مشاهده می‌کنید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : نرم افزار و سیستم عامل

رابط کاربری MIUI نصب شده روی ردمی نوت 7 پرو ذاتا ایرادی ندارد؛ درواقع آنچه که چهره این نرم افزار را بد کرده راهکاری است که شیائومی برای نشان داده آگهی‌های تبلیغاتی به کار گرفته و باعث شده است که کیفیت تجربه کاربر افت کند. در ردمی نوت 7 پرو در هنگام قفل بودن نمایشگر، نصب نرم افزار از پلی استور و حتی تماشای فیلم‌هایی که در گالری خود ذخیره کرده‌اید، با آگهی‌های تبلیغاتی مواجه می‌شوید.

شما می‌توانید این آگهی‌ها را از قسمت تنظیمات گوشی غیرفعال کنید، ولی وجود این امکان این حقیقت را کمرنگ نمی‌کند که یک کاربر عادی شاید نحوه غیرفعال کردن آگهی‌ها را بلد نباشد. ردمی نوت 7 پرو پوسته نرم افزاری MIUI 10 را بر روی خود دارد و بد نیست بدانید که این رابط کاربری برحسب سیستم عامل اندروید 9 پای ساخته شده است. این پوسته نرم افزاری آپشن‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد و نشان می‌دهد که شیائومی در طول چند سال گذشته رابطش را به میزان زیادی بهبود بخشیده است.

پوسته نرم افزاری MIUI 10 فاقد کشو نرم افزاری است و همه نرم افزارهای ردمی نوت 7 پرو را مستقیما از روی صفحه خانه این گوشی هوشمند میان رده اقتصادی در اختیارتان می‌گذارد. در این گوشی همه برنامه‌ها به شکل کارت روی نمایشگر نشان داده شده‌اند و در بالای نمایشگر هم چند میانبر غیرضروری وجود دارد. در مجموع می‌توان گفت که رابط کاربری شیائومی ابزارهای مفید زیادی را در اختیار دارد و عملکرد خوبی را ارائه می‌کند. طبق اطلاعات موجود ردمی نوت 7 پرو در یک مدل بین المللی هم عرضه می‌شود و رابط کاربری آن فاقد آگهی‌های تبلیغاتی است.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

ردمی نوت 7 پرو علاوه بر این که از طراحی جدیدی بهره می‌برد، به یک سیستم دوربین قدرتمند هم مجهز شده است. دوربین پشتی این اسمارت فون میان رده اقتصادی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی IMX568 سونی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص دهنده عمق تصویر بهره می‌برد.

ردمی نوت 7 پرو قابلیت گرفتن عکس‌های 48 مگاپیکسلی را دارد، اما بیشتر کاربران کمتر از این کیفیت در روند عکاسی روزمره خود استفاده می‌کنند. ردمی نوت 7 پرو به یک سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده است تا بتواند از طریق فناوری ترکیب سازی پیکسل‌ها رنج دینامیکی و حساسیت دوربین بهتری را ارائه کند. این فناوری با ترکیب چهار پیکسل کنار هم یک پیکسل می‌سازد تا از این طریق عکس‌های 12 مگاپیکسلی واضحتری را ثبت کند. هدف اصلی استفاده از این فناوری بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده در شرایط کم نور است، اگرچه که تاثیر مثبت آن را روی عکس‌های ثبت شده در هنگام روز هم می‌بینیم.

دوربین اصلی ردمی نوت 7 پرو در هنگام عکس برداری در خارج از محیط‌های بسته به طور پیش فرض میزان روشنایی عکس را افزایش می‌دهد، اما در هنگام عکاسی با حالت AI این عیب برطرف می‌شود و علاوه بر این کل عکس کنتراست بیشتری را نیز دریافت می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که دوربین اصلی ردمی نوت 7 پرو رنج دینامیکی بسیار خوبی دارد و در فضاهای بسته به خوبی به اجسام روشنایی می‌دهد.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

اگر از آن دسته افراد هستید که در شبکه‌های اجتماعی زیاد عکس به اشتراک می‌گذارید، حالت AI mode ردمی نوت 7 پرو ابزار بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. این قابلیت به طور خودکار کمی میزان برجستگی جزئیات و اشباع شدگی عکس را زیاد می‌کند تا بتوانید عکس‌های زیباتری را به اشتراک بگذارید.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

قابلیت Night Mode دوربین ردمی نوت 7 پرو هم کارایی بسیار خوبی دارد. این قابلیت نه تنها جزئیات نواحی سایه دار را بهتر نشان می‌دهد، شدت هایلایت‌های نور را هم به گونه‌ای مثبت کم می‌کند. در صورتی که عکس‌های گرفته شده با این قابلیت را بزرگ کنید با نقص‌هایی در تصاویر مواجه می‌شوید، ولی اگر نخواهید عکس‌ها را زوم کنید یا روی نمایشگرهای بزرگ نمایش دهید این ایرادها خودشان را نشان نمی‌دهند.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

دوربین سلفی ردمی نوت 7 پرو در هنگام وجود نور کافی کارایی خوبی دارد، اما در سایر شرایط عملکرد ضعیفی را از خود نشان می‌دهد. توانایی فیلم برداری با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه، قابلیت پایدارسازی الکترونیکی و ضبط فیلم با فرمت H.265 از ویژگی‌های دیگر ردمی نوت 7 پرو شیائومی هستند.

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : دوربین

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 7 پرو : قیمت و نتیجه گیری

شما می‌توانید مدل 4 گیگابایتی ردمی نوت 7 پرو را با قیمت 196 دلار و مدل 6 گیگابایتی آن را با قیمت 243 دلار خریداری کنید. این اسمارت فون اقتصادی علی رغم همه مشکلاتش یک گوشی میان رده کارآمد است زیرا سخت افزارها، دوربین و طراحی بسیار خوبی را در ازای قیمتی اقتصادیش در اختیارتان می‌گذارد. ردمی نوت 7 پرو از نظر نرم افزار مشکلاتی دارد و گاهی اوقات با آگهی‌های تبلیغاتیش شما را خسته می‌کند، ولی می‌توانید اطمینان داشته باشید که شیائومی با انتشار بروزرسانی‌های جدید این ایرادها را برطرف می‌کند.

نقاط قوت:

  • سخت افزارهای عالی
  • دوربین خیلی خوب
  • باتری قدرتمند

نقاط ضعف:

  • نرم افزار بهینه سازی نشده
  • آگهی‌های تبلیغاتی نرم افزار

بیشتر بخوانید:

.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر