;
coinex

ابزاری که انتقال اطلاعات در بازار مسکن را افزایش داد

بازار مسکن یکی از حوزه‌های بسیار مهم در اقتصاد تمام کشورهاست، که نسبت به سایر بازارهای موازی خود دیرتر نسبت به تحولات و اتفاقات واکنش مثبت یا منفی نشان می‌دهد.

به طور مثال هنگامی که نرخ ارز به دلایل مختلف افزایش می‌یابد، پس از آن سایر کالاها گران شده و بعد از وقفه‌ای چندماهه قیمت خانه افزایش پیدا می‌کند. می‌توان گفت افزایش قیمتی که به واسطه تحریم‌ها روی داد، افزایش 230 درصدی در قیمت هر متر مربع روی داد و قیمت خرید آپارتمان در شهرآرا را به این نرخ رساند.

به همین واسطه اعمال سیاستها در این شرایط که اقتصاد کشور دچار نوسانات افزایشی در نرخ ارز شده است، باید با اقدامات محرک، از افزایش یکباره قیمت ها جلوگیری کرد. این کنترل قیمتی یک راهکار و لازمه دیگر نیازدارد و آن هم اطلاع رسانی به موقع از رویدادهای مسکنی(تعداد و قیمت معاملات) به عموم مردم است.

ابزاری که انتقال اطلاعات در بازار مسکن را افزایش داد

این انتقال اطلاعات می‌تواند در مدل‌های مختلف اطلاع‌رسانی شود. اما منبعی موثق برای دریافت این اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است. این فضا را وزارت راه و شهرسازی با راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان سامانه اطلاعات بازار املاک ایران(سابا) ایجاد کرده و مشاروین املاک را مجاب به ارائه اطلاعات ملکی خود از طریق کدرهگیری در این سامانه کرد.

اما اینکه یک منبع اطلاعاتی برای دریافت دیتای واقعی در نظر گرفته شود و بر همان مبنا برای بخشی با اهمیت، همچون مسکن تصمیم‌گیری شود،‌ صحیح نیست. از این رو هوش‌مصنوعی وارد این بازار شد و مجموعه‌ای با عنوان کیلید، متولی راه اندازی و مدیریت این فن‌آوری در کشور شد. کیلید مجموعه‌ای است دانش‌بنیان که هوش مصنوعی را در بازار املاک به کارگرفته و اطلاعات معاملات را از منابع مختلف همچون سابا برداشت، و پس از پردازش و طبقه بندی در اختیار مردم می‌گذارد.

کیلید در ابتدا برای ایجاد سرعت و کیفیت در معاملات ملکی از این تکنولوژی استفاده می‌کند و مشاورین املاک و مالکان خانه‌های آماده عرضه را به متقاضیان واقعی معرفی می‌کند. این امر علاوه بر اینکه تعداد معاملات را افزایش می‌دهد عمل جستجو را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند. گفتنی است کیلید، ابزارهای جستجو را توسعه داده و امکاناتی فراهم کرده تا متقاضیان به راحت‌ترین شکل بتوانند نیاز مسکنی خود را از طریق سامانه کیلید رفع کنند.

بدین صورت، کیلید در ابتدا با ایجاد ابزارهایی برای اعمال فیلتر، گستره فعالیت را کوچک‌تر کرده و در بخشی دیگر، جستجو از روی نقشه با مشخص کردن محدوده دلخواه را به کار گرفته و بازهم این مهم را آسان‌تر کرده است.

از سوی دیگر در بخشی با عنوان با اطلاعات بازار مسکن تمام نوسانات موجود در این بازار را از نظر تعداد معاملات و قیمت آنها به کار گرفته و تحلیل کامل از وضعیت بازار مسکن در مناطق مختلف و حتی بازه زمانی مختلف که به دلخواه کاربر قابل تغییر است ارائه می‌دهد.

همچنین ابزار دیگری که می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را به کمترین زمان ممکن برساند، تخمین قیمت کیلید است که کاربر می‌تواند با وارد کردن کدپستی، تمام اطلاعات آن ملک را زا نظر قیمت و نوساناتی که طی کرده مشاهده کند. گفتنی است این ابزار از دقت بسیار بالایی برخوردار است و ضریب خطای آن در بین سایت های مشابه کشورهای توسعه یافته زبانزد شده است.

به همین دلیل، این ابزار و بخش اطلاعات مسکن علاوه بر اینکه مالکان و متقاضیان را از ارزش واقعی یک ملک با خبر می‌کند می‌تواند راهنمای خوبی برای سیاستگذاران و تصمیم‌گیران بخش برای سیاست‌گذاری در مناطق مختلف باشد.

از سوی دیگر کیلید در بخشی مجزا با عنوان (KiliDmag) محتوای تخصصی در خصوص بازار مسکن و بخش‌های مرتبط با آن را همچون معماری و شهرسازی، اقتصادمسکن ، فن آوری درمسکن و سبک زندگی را تولید و منتشر می‌کند. از این رو می‌توان کیلید را منبعی برای دریافت کلیه اطلاعات ملکی برشمرد و آن را مرجع اطلاعات مسکنی برشمرد.

به زبان ساده متقاضی خرید آپارتمان درآسمان یا حتی اجاره آپارتمان در باغ فردوس می‌تواند ابتدا در بخش اطلاعات بازار مسکن از روند معاملات منطقه مورد نظرخود اطلاعات کامل و جامعی کسب کرده و پس ازآن از طریق ابزارهای مختلف جستجو ملک مورد نظر خود را پیدا کند. پس از انتخاب، از طریق ابزار تخمین قیمت، ارزش وقایع آن ملک را متوجه شده و با آگاهی کامل با مالک وارد مذاکره شود.

.

پایان رپورتاژ آگهی.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر