;
coinex

پول‌سازترین مشاغل دنیا از آن رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات!

پول‌سازترین مشاغل دنیا کدامند؟ در عصر کنونی حضور تکنولوژی در زندگی بشر هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. کافی است چشمانتان را ببندید و یک روز از زندگی عادی خود را بدون وجود فناوری تصور کنید.

خیلی سخت است! نه؟ هر کدام از ما از صبح که بیدار می‌شویم تا پایان شب، به شیوه‌های مختلف با تکنولوژی سر و کار داریم. استفاده از اینترنت و گوشی‌های هوشمند برای تبادل حجم عظیمی از اطلاعات تنها گوشه‌ای از کاربرد کامپیوتر و آی‌تی برای ما هستند. اهمیت مشاغل کامپیوتری تنها به فیدهای بی‌انتهای شبکه‌های اجتماعی و یا بازی‌های موبایلی ختم نمی‌شود.

امروزه تکنولوژی در تار و پود تقریبا تمام صنایع تنیده شده و نقش اساسی در بهبود زندگی مردم و ارزش‌آفرینی ایفا می‌کند. هر صنعتی را که در نظر بگیرید، قطعا هزاران فرصت شغلی مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات را در خود جای داده است. به همین دلیل، فعالیت در یکی از شاخه‌های مرتبط با این گروه شغلی، رضایت و امنیت شغلی شما را در آینده تضمین خواهد نمود. از سوی دیگر،    ITو تکنولوژی دائما در حال رشد و توسعه است و همین امر شانس کارکنان برای کسب درآمد بالا در این حوزه را افزایش می‌دهد.

اگر شما هم از علاقمندان به عرصه‌ی کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستید، می‌توانید با کمی تلاش در یکی از پول‌سازترین مشاغل دنیا مشغول فعالیت شوید. هم‌اکنون، این مشاغل پردرآمد در سراسر جهان با طرفداران زیادی همراه هستند. طبق اعلام اداره‌ی کار آمریکا، در دهه‌ی حاضر برخی از مشاغل خاص کامپیوتری رشدی فراتر از حد انتظار را تجربه کرده‌اند. با نگاهی به بخش نیازمندی‌های شغلی یک سامانه کاریابی حتما متوجه خواهید شد که تعداد آگهی ‌های استخدام در این گروه شغلی کم نیستند.

پردرآمدترین مشاغل رشته‌ی کامپیوتر چه هستند؟

شغل‌های پولساز در دنیا با گذشت زمان مدام تغییر می‌کنند. اما وجود پویایی بالا در حوزه‌ی فناوری و پیشرفت روزافزون آن موجب شده تا بازار استخدام برای این مشاغل، حالا حالاها داغ بماند. بنابراین موقعیتهای پردرآمد در این عرصه تا چند سال آینده، به سادگی میدان را خالی نخواهند کرد.

برنامه ‌نویسان کامپیوتر و موبایل، توسعه‌ دهندگان وب، مدیران فناوری، کارشناسان شبکه، بلاکچین و هوش مصنوعی از جمله جایگاه‌های شغلی پردرآمد کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستند. در بین مشاغل برنامه ‌نویسی استخدام برنامه نویس  PHP، به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها انتخاب شده است. برنامه ‌نویسان PHP برای ایجاد و توسعه‌ی صفحات وب و همچنین اپلیکیشن‌های موبایلی کدنویسی می‌کنند.

استفاده از فناوری‌های نوظهور مثل تلفن‌های هوشمند و کاربرد گسترده‌ی اینترنت در کسب و کارهای آنلاین، فرصتهای شغلی جدیدی در زمینه‌ی شبکه فراهم آورده است. هر سازمانی برای انجام امور روزمره ودست‌یابی به اهداف عملیاتی به شبکه‌های کامپیوتری نیاز دارد. بنابراین تقاضای استخدام کارشناس شبکه از سوی کارفرمایان مختلف رشد چشمگیری داشته است. مدیران و مجریان فعال در این زمینه از درآمدهای بالایی در تمام دنیا برخوردارند.

مشاغل حوزه‌ی کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای چه کسانی مناسب هستند؟

شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان که فعالیت اصلی آن‌ها مرتبط با IT است برای انجام فعالیت‌های خلاقانه، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. از جمله‌ این شرکت‌های مطرح می‌توان به گوگل و IBM اشاره کرد. همین امر گویای آن است که افراد متفکر و خلاق با ایده‌های بکر تا چه اندازه می‌توانند برای کار در زمینه‌ی تکنولوژی پیروز باشند.

از آنجایی که در اکثر مشاغل کامپیوتری با چالش‌ها و موقعیت‌های پیچیده مواجه خواهید شد، توانایی حل مسئله از دیگر مشخصه‌های کلیدی لازم برای موفقیت شماست. اغلب افرادی که مشتاق انجام تعمیرات فنی هستند برای چنین مشاغلی گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، سیستم‌ها، نرم‌افزارها و تجهیزات کامپیوتری مدام در حال پیشرفت هستند. بنابراین، تمایل به یادگیری مداوم جهت دریافت اطلاعات روز و کسب گواهینامه‌های معتبر، از خصیصه‌های لازم برای استخدام داوطلبان موقعیت‌های شغلی مرتبط با کامپیوتر و آی ‌تی است. همچنین دقت، صبر و پشتکار جهت کار در بازه‌ی زمانی طولانی برای این افراد ضروری است.

گام نهادن در مسیر شغلی ایده‌آل در حوزه‌ی فناوری

در مشاغل حوزه‌ی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهم‌ترین موضوعی که مطرح می‌شود توانایی انجام کار و داشتن مهارت در آن است. فرقی نمی‌کند که یک کارشناس تبلیغات باشید و یا برنامه‌نویس سطح بالا. در واقع برای استخدام در چنین موقعیت‌های شغلی، تخصص محوری بیش‌تر از مدرک تحصیلی اهمیت دارد. اگر بتوانید به تجارب حرفه‌ای در این مشاغل دست یابید، طی چند سال به درآمد مطلوبی خواهید رسید. پس سعی کنید همواره به دنبال یادگیری و کشف مهارت‌های جدید باشید.

.

پایان رپورتاژ آگهی.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر