;
coinex

منشاء ویروس کرونا مشخص شد ؛ بیماری کشنده چینی از کدام حیوان به انسان منتقل شد؟‌

منشاء ویروس کرونا جدید که بیش از ۵۰۰ نفر را در چین مبتلا کرده و ۱۷ نفر را تاکنون به کام مرگ فرستاده ، اکنون مشخص شده است. با ادامه این مطلب همراه باشید.

تعداد کشته شدگان ویروس مرموز چینی به ۱۷ نفر رسیده و بیش از ۵۰۰ مورد نیز عفونت تاکنون گزارش شده است. شهر «ووهان» مرکز شیوع بیماری اکنون در قرنطینه است اما این بیماری در کشورهای اطراف مانند کره‌جنوبی، ژاپن، تایلند و همچنین ایالت واشنگتن در ایالات‌متحده شیوع یافته است.

دانشمندان در تلاش‌اند تا برای جلوگیری از این بیماری اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنند. عامل این بیماری نوع جدیدی از کرونا‌ویروس‌ها ست که به طور موقت با نام 2019-nCoV شناخته می‌شوند. محققان فکر می‌کنند که می‌دانند منشع این بیماری کجاست. , ویروس کرونا می‌توانند از حیوانات به انسان منتقل شوند.

منشاء ویروس کرونا ؛ کرونا ویروس از مارها به انسان منتقل شده است

محققان دانشگاه «ووهان» در جستجوی منبع حیوانی این ویروس بودند. بعد از تجزیه و تحلیل ژنتیکی ویروس محققان نتیجه گرفتند که ویروس به احتمال زیاد ترکیب یک کورونا ویروس با یک کورونا ویروس دیگر که معمولاً در خفاش ها یافت می شود، است. ویروس حاصل می تواند خود را به گیرنده های سلول‌های حیوانات میزبان متصل کنند و آن را به یک بیماری عفونی تبدیل کند. خفاش ها تا حدی در این میان مقصر اند ولی محققان معتقد اند که گسترش هسته اصلی شیوع این بیماری ارتباطی با حیوان فروش های خیابانی دارد. آنها باور دارند که منشاء ویروس کرونا مارها هستند و این ویروس از مارها به انسان ها متقل شده است.

برای این بیماری تعدادی واکسن ساخته شده است اما تاکنون این واکسن‌ها فقط روی حیوانات آزمایش شده‌اند. در «ووهان» بیش از 11 میلیون نفر زندگی می کنند و مقامات در تلاشند تا قرنطینه این شهر را قطع کنند و وسایل حمل و نقل عمومی دوباره شروع به‌کار کنند. این امر، به دلیل همزمانی حذف قرنظینه و سال نو چینی و افزایش مسافرت‌ها به این کشور، کار بسیار حساس و خطرناکی خواهد‌بود.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چیست؟ همه چیز درباره منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس

همزمان کارایی قرنطینه نیز زیر سوال رفته است؛ چرا که ویروس به خارج از مرزهای تعیین شده نیز راه یافته است. شهر همسایه که هوانگانگ (Huanggang) نام دارد حدود ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و به شدت در معرض خطر است. هرچند آنها نیز در قرنطینه به سر می‌برند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

کروناویروس

محققان در این خصوص می‌نویسند: «از آنجایی که هیچ درمان موثر و واکسنی بدین منظور ساخته نشده است،‌ بهترین راه برای مقابله با عفونت‌های شدید ویروس کرونا کنترل منشاء عفونت، تشخیص‌های زودهنگام، گزارش‌های دقیق، قرنطینه، درمان‌های حمایتی و انتشار به موقع اطلاعات اپیدمی برای اجتناب از وحشت غیرضروری همگانی است. همه افراد نیز باید توجه داشته باشند که نظافت شخصی را به خوبی رعایت کنند، از ماسک‌های قوی بهره ببرند و از عبور و مرور در محل‌های شلوغ خودداری کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.»

کروناویروس ؛ هشدار جدی محققان در مورد شیوع یک بیماری سارس مانند مرموز!

تیم تحقیقاتی به اهمیت یافتن راه‌هایی برای مقابله و کشتن ویروس کرونا تایید می‌کنند. چرا که به دلیل تغییرات محیط زیستی در دهه‌های آینده شیوع آن می‌تواند افزایش پیدا کند. آنها در همین زمینه یادآور شدند: «در کنار تغییرات آب و هوایی و اکولوژی و افزایش تعامل انسان و حیوانات، شیوع بیشتر کرونا ویروس جدید در آینده اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. همچنین هرچه زودتر باید درمان‌های موثر و واکسن‌ها برای مقابله با CoV توسعه داده شوند.»

بیشتر بخوانید:

منبع:‌ iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر