;
coinex

راهکارهای محافظت در برابر ویروس کرونا ؛ چگونه از خود در برابر ویروس چینی مراقبت کنیم؟

راهکارهای محافظت در برابر ویروس کرونا چیست؟ چه کارهایی انجام دهیم تا از ابتلا به ویروس مرموز چینی جلوگیری کنیم. در ادامه ان نوشتار همراه ما باشید.

سازمان بهداشت جهانی به افراد توصیه کرده است که برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض اپیدمی جدید، محافظت در برابر ویروس کرونا و ابتلا به آن، اقدامات اولیه ساده‌ای را انجام دهند. گسترش کروناویروس در سراسر چین و حداقل در ۱۰ کشور دیگر از جمله ایالات‌متحده، کره‌جنوبی و ژاپن باعث شده است تا کارشناسان و مقامات بهداشتی در سراسر جهان در مورد چگونگی کاهش احتمال ابتلا به این بیماری راهکار‌هایی ارائه دهند.

ویروس کرونا و بزرگترین قرنطینه تاریخ جهان ؛ قرنطینه ۵۶ میلیون نفر در چین!

از ۸۰ کشته گزارش شده تاکنون، چهار نفر در استان «هوبئی» بوده‌اند. با این حال کارشناسان هشدار داده‌اند که حدود ۱۰۰ هزار نفر ممکن است تا اکنون به این ویروس آلوده شده باشند. این تعداد بسیار بیشتر از ۲۷۰۰ مورد گزارش شده توسط کمیسیون بهداشت ملی چین در کشورهای چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان است.

راهکارهای WHO برای محافظت در برابر ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که افراد برای محافظت در برابر ویروس کرونا که هنوز برای آن هیچ درمانی یا واکسن خاصی وجود ندارد، اقدامات احتیاطی ساده‌ای انجام دهند. این اقدامات عبارت اند از:

  • مرتباً دست‌های خود را با دستمال حاوی الکل یا آب گرم و صابون بشویید.
  • هنگام عطسه یا سرفه، دهان و بینی خود را با آرنج یا دستمال بپوشانید.
  • از تماس نزدیک با هر کسی که تب یا سرفه دارد خودداری کنید.
  • در صورت داشتن تب، سرفه و مشکلات تنفسی، به بیمارستان مراجعه کنید.
  • از تماس مستقیم و محافظت نشده با حیوانات زنده خودداری کنید.
  • از دست زدن به گوشت خام، شیر یا اندام حیوانات و استفاده و خوردن محصولات حیوانی خام یا پخته نشده خودداری کنید.

علیرغم افزایش فروش ماسک صورت بعد شیوع کروناویروس، متخصصان درباره اینکه آیا این ماسک‌ها می توانند از انتقال بیماری از طریق هوا جلوگیری کنند، هنوز مطمئن نیستند. محققان معتقداند که ماسک‌های معمولی برای محافظت در برابر ویروس‌ها یا باکتری گ‌های موجود در هوا مناسب نیستند؛ زیرا آنها خیلی نازک هستند، فیلتر هوا ندارند و از چشمها محافظت نمیکنند.

ویروس کرونا چیست؟ همه چیز درباره منشا، علائم، درمان و خطرات کرونا ویروس

با این حال، استفاده از ماسک می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به ویروس از طریق محافظت در مقابل عطسه یا سرفه کمک کند. استفاده از ماسک مشروط بر اینکه به درستی از آنها استفاده شود، می‌تواند خطرات ابتلا را کاهش دهد اما نمیتواند به طور کامل آنها را بین ببرد.

کارشناسان می‌گویند بهترین راه برای جلوگیری از انتقال میکروب‌ها، کوروناویروس و سایر بیماری‌های موجود در هوا، شستن مکرر و کامل دست‌ها است. شما باید سعی کنید صورت و چشمان خود را لمس نکنید و از تماس با افرادی که علائم را نشان می‌دهند، خودداری کنید. کارشناسان پوشیدن دستکش را توصیه نمی‌کنند. دلیل آنها این است که افرادی که از دستکش استفاده می‌کنند کمتر دست‌های خود را می‌شویند.

بیشتر بخوانید:

مترجم: محمدجواد سیاحی

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر