;
coinex

بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 ؛ ساده‌ترین روش‌ها برای بازیابی فایل‌های پاک شده

بسیاری از ما کاربران هنوز هم اهمیت بکاپ گرفتن از اطلاعات سیستم را نادیده می‌گیریم و به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع به نرم افزار‌های ریکاوری نیاز پیدا می‌کنیم. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله بعضی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 را معرفی کنیم.

دستگاه‌های هوشمندی که هر روز از آنها استفاده می‌کنیم، به پشتیبانی ابری مثل گوگل درایو، دراپ باکس یا مایکروسافت وان درایو مجهز هستند و نسخه‌های بکاپ را در این حافظه‌ها ذخیره می‌کنند.

شاید هم خودتان همه چیز را در یک درایو یو‌اس‌بی یا هارد اکسترنال ذخیره می‌کنید. شاید هم برای اطمینان بیشتر، همه‌ی روش‌های بالا را برای ماندگاری همیشگی فایل‌های خود انجام می‌دهید که البته روش خوب و قابل اطمینانی است. در این نوشتار بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال را نیز معرفی خواهیم کرد.

البته یک نکته‌ی مهم وجود دارد که ما را در شرایط مختلف به نرم افزارهای ریکاوری نیازمند می‌کند. زمانی که فایل‌ها و فولدرها را در دستگاه‌ها،‌ درایو‌ها و حافظه‌های مختلف جابه‌جا می‌کنیم، این احتمال وجود دارد که همه‌چیز را به صورت اتفاقی و از روی حواس پرتی پاک کنیم.

مخصوصا زمانی که در حال مرتب کردن فایل‌ها و درایو‌ها هستیم،‌ ممکن است تصادفا برخی فایل‌های مهم را حذف کنیم. اینجاست که اهمیت نرم افزارهای بازیابی اطلاعات را درک می‌کنیم. به همین دلیل هم ما قصد داریم برخی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 را به شما معرفی کنیم.

بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020

نرم افزارهای زیادی برای بکاپ گرفتن و کلون دیسک وجود دارند که روند ریکاوری یا بازیابی اطلاعات را آسان‌تر می‌کنند. اما اگر چنین نرم‌‌افزارهایی ندارید، پس به قوی ترین نرم افزار ریکاوری 2020 نیاز خواهید داشت تا فایل‌ها و فولدرهای حذف شده را دوباره به سیستم بازگردانید.

در این مقاله برخی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 را جمع‌آوری کردیم؛ از نرم‌افزارهای حرفه‌ای قوی ترین نرم افزار ریکاوری 2020
پیشرفته‌ تا نسخه‌های رایگان موجود در اینترنت. با تکراتو همراه شوید.

  • CrashPlan
  • OnTrack EasyRecovery
  • EaseUS Data Recovery Wizard Pro
  • Data Rescue 5
  • Paragon Backup and Recovery
  • MiniTool Power Data Recovery
  • Recover My Files Professional
  • Wise Data Recovery
  • Stellar Data Recovery
  • GetDataBack

1. نرم افزار ریکاوری CrashPlan

  • ترکیب بکاپ اطلاعات با ریکاوری
  • قیمت مناسب
  • دسترسی به نسخه‌‌ی موبایلی
  • بکاپ گیری آن به ترتیب نوع فایل نیست

CrashPlan

کرش پلن یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است که با توجه به نیازهای بازیابی اطلاعات و ریکاوری داده در شرکت‌ها و موسسات کوچک طراحی شده است. CrashPlan در اصل نرم‌افزار بکاپ گیری است؛‌ اما به اندازه‌ای کارآمد است که برای ریکاوری اطلاعات هم کاربرد دارد.

نرم‌افزار CrashPlan همه‌چیز را ذخیره می‌کند. زمانی که این نرم‌افزار در سیستم نصب شده باشد، در پس زمینه‌ی فعالیت‌های روزانه‌ی دستگاه به کار خود ادامه می‌دهد و از تمام دستگاه،‌ فایل و فولدرها، نسخه‌ی پشتیبان دقیق و جزیی می‌گیرید. بکاپ گیری هر روزه‌ی این نرم‌افزار از جدیدترین فایل‌ها شروع می‌شود. سپس همه‌چیز را در فضاهای مجازی وارسی و غربال می‌کند تا کاربر سریع‌تر به مهم‌ترین فایل‌های خود دسترسی داشته باشد.

نکته‌ی مهم درباره‌ی نرم‌افزار CrashPlan این است که حتی فایل‌هایی که حذف کرده‌اید را هم ذخیره می‌کند. این یک نرم‌افزار بکاپ گیری است و شاید برای همه خوشایند نباشند که فایل‌هایی که از عمد حذف کرده‌اند را باز هم ببینند. بنابراین کاربر می‌تواند این ویژگی را غیر فعال کند؛ اما خیلی از کاربرها این کار را نمی‌کنند. چون بکاپ‌هایی که این نرم‌افزار می‌گیرد، رمزگذاری شده هستند؛ بنابراین حتی فایل‌هایی که حذف کرده‌اید هم در امان خواهند بود. شاید هم روزی به همان فایل‌های قدیمی که از عمد حذف کرده‌اید یا فایل‌هایی که به خاطر ویروس حذف شده‌اند، بار دیگر نیاز داشته باشید.

2. نرم افزار ریکاوری OnTrack EasyRecovery

  • رابط کاربری قدرتمند
  • ویژگی‌های زیاد و متنوع
  • دسته‌بندی آسان فایل‌ها
  • متاسفانه بعضی از ویژگی‌های کاربردی را ندارد

OnTrack EasyRecovery

OnTrack EasyRecovery نرم‌افزاری است که ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد که همه‌ی آنها برای ریکاوری کامل تمامی اطلاعات از دست رفته در انواع شرایط مختلف طراحی شده‌اند.

نسخه‌ی رایگان یکی از قوی ترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 می‌تواند تا ۱ گیگابایت از اطلاعات کاربر را بازیابی کند؛ بنابراین نمی‌تواند چندان کارایی داشته باشد. هرچند که اگر می‌خواهید یک مدت به صورت امتحانی از این نرم‌افزار استفاده کنید، نسخه‌ی رایگان گزینه‌ی خوبی خواهد بود. نسخه‌ی خانگی (The Home) بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 برای شرایطی طراحی شده که کاربران به صورت اتفاقی برخی از فایل‌ها و فولدرهای خود را پاک می‌کنند. نکته‌ی جالب اینجاست که فایل‌هایی که بعد از ویروس کشی سیستم حذف شده‌اند هم قابل بازیابی هستند.

نسخه‌ی حرفه‌ای (The Professional) به کاربر اجازه می‌دهد که فایل‌ها را از سی‌دی و دی‌وی‌دی هم ریکاوری کنید. اما نسخه‌ی رده بالاتر یا پریمیوم (The Premium) علاوه بر کلون هاردهای HDD و SSD، می‌تواند عکس‌ها و ویدیو‌های آسیب‌دیده را هم تعمیر و اصلاح کند.

نسخه‌های تکنسین و تول‌کیت (The Technician and Toolkit) از نسخه‌هایی که در بالا گفتیم هم قوی‌تر هستند. این نسخه‌ها می‌توانند اطلاعات از دست رفته یا فرمت شده‌ از حجم RAID را هم بازیابی کنند. البته این نسخه‌ برای استفاده‌های تجاری است و در دستگاه‌های ویندوز، مک و سیستم‌های لینوکس هم اجرا می‌شود.

OnTrack EasyRecovery یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است که به نسبت ویژگی‌های کاربردی که دارد، با قیمت مناسبی هم فروخته می‌شود. نسخه‌های رده‌بالاتر این نرم‌افزار که بسیاری آن را بهترین نرم افزار ریکاوری می‌دانند،‌ قیمت بیشتری دارد که البته برای مصارف تجاری و شرکت‌ها طراحی شده و ارزش ریکاوری اطلاعات ارزشمند را دارد.

3. نرم افزار ریکاوری EaseUS Data Recovery Wizard Pro

  • کاربر پسند
  • ویژگی‌های خوب برای ریکاوری کردن
  • گزینه‌های پیکربندی محدود

EaseUS Data Recovery Wizard Pro

EaseUS Data Recovery Wizard Pro یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و کاربر را مرحله به مرحله در روند ریکاوری کردن هدایت می‌کند. بنابراین اگر بعد از پاک شدن اتفاقی فایل‌ها، به سرعت و در بازه‌ی زمانی مناسب از بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 استفاده کنید،‌ می‌توانید همه‌چیز را در بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 بازیابی کنید؛ از پارتیشن‌های حذف شده گرفته تا فایل‌های خراب شده با ویروس.

بررسی نرم افزار EaseUS Data Recovery ؛ قوی ترین نرم افزار ریکاوری و بازیابی اطلاعات

بسته‌ی کامل نرم‌افزار EaseUS، بهترین نرم افزار ریکاوری از لحاظ قیمت است؛ مخصوصا با توجه به اینکه قابلیت بازیابی تنظیمات آسیب‌دیده‌ی RAID را هم دارد؛‌ درحالیکه این ویژگی در نسخه‌های رده‌بالای نرم‌افزارهای دیگر وجود دارد. نرم افزارهای بازیابی اطلاعات زیادی وجود دارند که بسیار پیشرفته هستند و البته نرم‌افزارهای ارزان‌تر از EaseUS هم وجود دارند. با اینحال این یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است که با استفاده از آن می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

4. Data Rescue 5

  • پشتیبانی از مک و پی سی
  • ویژگی‌های فراوان
  • گزینه‌های اسکن جامع
  • رابط هوشمند
  • سرعت کم در اسکن‌های عمیق

Data Rescue 5

Data Rescue 5 روی یک سی‌دی بوتیبل (قابل بوت) اجرا می‌شود تا هنگام بازیابی فایل‌ها، خطر آسیب بیشتر به درایو آسیب دیده وجود نداشته باشد. Data Rescue 5 از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است که کاربری ساده‌ای دارد. تنها کافیست که آن را اجرا کنید، مراحل را گام به گام انجام دهید و یک درایو اکسترنال نصب کنید. سپس این نر‌م‌‌افزار اسکن عمیق و دقیق خود را اجرا می‌کند و فایل‌هایی که انتخاب کرده‌اید را بازیابی می‌کند؛‌ البته به شرطی که فایل‌ها قابل بازیابی باشند.

بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 به صورت اپلیکیشن هم در دسترس است و فایل‌های شما را از دیسک‌های اکسترنال و کارت‌های حافظه هم ریکاوری می‌کند.

نقطه ضعف این نرم‌افزار، سرعت اسکن کند آن است. بنابراین اگر می‌خواهید سریع‌تر به فایل‌های خود برسید، پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار دیگری را انتخاب کنید. اما روتین ریکاوری نرم‌افزار و بازیابی انواع مختلفی از فایل‌ها و فرمت‌ها، باعث می‌شود که ارزش صبر کردن برای پروسه‌ی اسکن را داشته باشد.

Data Rescue 5 برای کاربران مک گزینه‌ی بسیار مناسبی است که با سیستم‌عامل MacOS سازگاری دارد و با درایو یو‌اس‌بی بوتیبل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار همچنین با پارتیشن‌های بوت کمپ و درایو‌های مک او اس معمولی هم سازگاری دارد.

5. Paragon Backup and Recovery

  • استفاده‌ی آسان
  • بکاپ گیری در درایوهای مجازی
  • متاسفانه کلون دیسک ندارد

Paragon Backup and Recovery

بسته‌ی نرم‌افزاری Paragon Rescue Kit Free درواقع نسخه‌ی رایگان نرم‌افزار Paragon Backup and Recovery است. اما چه چیزی باعث می‌شود که به جای نسخه‌ی رایگان، بخواهیم از نسخه‌ی پولی این بسته‌ی نرم‌افزاری را استفاده کنیم؟

قبل از هرچیز باید بدانید که این نرم‌افزار درحقیقت یک ابزار دوجانبه است. بخشی از این نرم‌افزار از تمام داده‌های سیستم شما محافظت می‌کند و بخش دیگر آن به شما کمک می‌کند که در صورت بروز مشکل، فایل‌‌های خود را بازیابی کنید. اما منظور از مشکل این نیست که به صورت اتفاقی و از روی حواس پرتی، فایل‌ها را به دست خود پاک کرده باشید؛ بلکه در شرایطی که سیستم دچار اختلال و آسیب شده باشد، برای ریکاوری اطلاعات به شما کمک می‌کند.

Paragon Backup and Recovery بهترین نرم افزار ریکاوری از لحاظ بازیابی سیستم‌های آسیب دیده است. این نرم‌افزار از مدیای ریکاوری WinPE بوتیبل و تجهیزات بکاپ پیشرفته برای بازیابی تعداد دقیق بایت‌های از دست رفته هم پشتیبانی می‌کند. بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 همچنین به شما کمک می‌کند که سیستم را روی سخت‌افزار اجرا کنید که می‌تواند نسبت به چیزی که در حالت اصلی استفاده می‌کنید، بسیار متفاوت باشد.

6. MiniTool Power Data Recovery

  • استفاده‌ی بسیار آسان و کاربردی
  • قابل استفاده برای سی‌دی،‌ دی‌وی‌دی و کارت‌های حافظه‌ی آسیب دیده
  • مشکل کند شدن برای درایو‌های سنگین

MiniTool Power Data Recovery

این نرم‌افزار به پنج ویژگی مهم و کاربردی تقسیم می‌شود. اولین ویژگی حالت بازیابی نامحدود است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایی که به صورت تصادفی پاک کرده‌اید را بازیابی کنید. حالت بازیابی مدیای دیجیتال، ویژگی دیگری است که فایل‌ها را از کارت‌های حافظه و درایو‌های یو‌اس‌بی خراب شده یا آسیب دیده نجات می‌دهد.

حالت ریکاوری پارتیشن از دست رفته، ویژگی سومی بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 است که از رکوردهای بوت شده در پارتیشن‌هایی حفاظت می‌کند که بنا به هر دلیلی حذف شده‌اند. اما ویژگی ریکاوری پارتیشن‌های آسیب دیده یک حالت نرم‌افزاری قدرتمند است که اطلاعات را از هر درایو آسیب دیده و مقاومی بیرون می‌کشد که سرسختانه دربرابر ریکاوری شدن مقاومت می‌کنند.

ویژگی پنجم این بهترین نرم افزار ریکاوری ، حالت بازیابی اطلاعات از سی‌دی و دی‌وی‌دی است. بسیاری از ما اطلاعات را روی سی‌دی ذخیره کرده‌ایم، بدون اینکه بدانیم سی‌دی ها روش ماندگاری برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیستند. شاید دیگر نتوانید از سی‌دی از دست رفته استفاده کنید؛‌ اما امتحان کردن آن با MiniTool خالی از لطف نیست. این نرم‌افزار می‌تواند فایل‌های سی‌دی و دی‌وی‌دی‌های آسیب دیده را بازگردانی کند؛‌ البته به میزان آسیب هم بستگی دارد.

7. Recover My Files Professional

  • تعداد قابل قبول ویژگی‌ها
  • انتخاب نوع فایل هنگام اسکن کردن
  • محدود به پی سی
  • کندی سرعت در اسکن عمیق

Recover My Files Professional

این روزها کمتر کاربری پیدا می‌شود که فقط از پی سی استفاده کند. اما خوشبختانه این نرم‌افزار مجوز نصب روی دو دستگاه را دارد. نرم‌افزار Recover My Files Professional با سیستم‌های فایل FAT و NTFS یا درایوهای فرمت OS X HFS سازگار است و پیش نمایشی از فایل‌هایی که پیدا کرده را نشان می‌دهد؛ بنابراین شما می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کنید تا دقیقا همان فایل‌ها بازیابی شوند. حتما در میان آنها فایل‌هایی هستند که خودتان از عمد پاک کرده‌اید و ترجیح می‌دهید همانطور باقی بمانند.

نسخه‌ی حرفه‌ای یا Professional این نرم‌افزار با قیمت ۸۰ یورو فروخته می‌شود؛ بیشتر به این خاطر که از ریکاوری درایو RAID هم پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در نسخه‌ی استاندارد با قیمت ۵۰ یورویی وجود ندارد.

نسخه‌ی تکنسین (Technician)، به عنوان بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 این نرم‌افزار بسیار مجهزتر است و با قیمت ۲۷۰ یورو در دسترس قرار می‌گیرد. بنابراین اگر کاربر حرفه‌ای نیستید و فقط برای فعالیت‌های روزانه‌ی خانگی و اداری به نرم افزار ریکاوری نیاز دارید، به این نسخه نیاز نخواهید داشت.

8. Wise Data Recovery

  • رابط کاربری واضح
  • فیلترهای مناسب
  • مقیاس‌های کیفیت داده

Wise Data Recovery

Wise Data Recovery از لحاظ کاربری ساده و استفاده‌ی آسان یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 محسوب می‌شود. به سختی می‌توانید نرم‌افزاری را پیدا کنید که رابط کاربری آن تا این اندازه واضح و آسان باشد. همچنین از تنظیمات پیکربندی پیچیده هم خبری نیست.

برای ریکاوری فایل‌های قابل بازیابی تنها کافیست که درایو مورد نظر را انتخاب کنید و سپس روی Scan کلیک کنید. ویژگی جالب‌تر این است که به جای جستجو در فایل‌هایی که نرم‌افزار پیدا کرده، کافیست اسم فایل را جستجو کنید یا هر کلیدوا‌ژه‌ی دیگری را برای پیدا کردن فایل مورد نظر سرچ کنید.

نرم‌افزار Wise Data Recovery به عنوان بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 داده‌های قابل بازیابی را به صورت ساده‌ای به نمایش می‌گذارد تا کاربر بداند که فایل‌ها را از همان اول در کدام قسمت ذخیره کرده است. این نرم‌افزار از یک سیستم راهنما برخوردار است که میزان سالم بودن فایل‌ها را بررسی می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چقدر احتمال دارد فایل شما بدون آسیب و کاملا سالم بازیابی شود.

ویژگی دیگر این نرم‌افزار، پیش نمایشی از فایل‌ها است و شما می‌توانید فایل‌هایی که قابل بازیابی هستند را مشاهده کنید. تمام این ویژگی‌ها باعث شده تا Wise Data Recovery به یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 تبدیل شود. این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

9. Stellar Data Recovery

  • بازیابی اطلاعات حذف شده
  • بازیابی پارتیشن‌های از دست رفته
  • قابل استفاده در هارد درایوهای آسیب دیده
  • محدودیت ۱ گیگابایتی

Stellar Data Recovery

این نرم‌افزار هم برای ریکاوری داده‌های از دست رفته طراحی شده که ویژگی‌های زیادی را در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. Stellar Data Recovery می‌تواند فایل‌ها را از فولدرهایی که تصادفی پاک شده‌اند بازیابی کند؛ حتی وقتی که از سطل زباله‌ی ویندوز هم برای همیشه حذف شده باشند.

اما ویژگی‌های این نرم‌افزار به همینجا خلاصه نمی‌شود. Stellar Data Recovery به کاربر اجازه می‌دهد که اطلاعات را از پارتیشن‌های حذف شده یا از دست رفته هم بازیابی کند. علاوه بر این، ریکاوری داده‌ها از درایو‌های آسیب دیده هم از دیگر ویژگی‌هایی است که این نرم‌افزار از آن پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی جالب‌تر اینکه حتی اگر کل سیستم شما با اختلال مواجه شده و همه‌ی فایل‌ها و پارتیشن‌ها بهم ریخته‌ یا حتی وقتی که هارد درایو شما دیگر بوت نمی‌شود، باز هم می‌توانید از نرم افزار Stellar Data Recovery برای بازیابی اطلاعات خود استفاده کنید.

این برنامه‌ی کاربردی قدرتمند حتی می‌تواند فایل‌های آسیب دیده ناشی از ویروس کامپیوتری یا بدافزارها را هم به سیستم برگرداند. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است؛ فقط کافیست فایل، پارتیشن یا درایو مورد نظر را انتخاب کنید سپس اسکن را بزنید و بعد منتظر ریکاوری فایل‌های مورد نظر خود باشید.

این نرم‌افزار از ریکاوری انواع فایل و فرمت‌ها پشتیبانی می‌کند. کاربر همچنین می‌تواند اطلاعات کارت حافظه یا درایو یو‌اس‌بی را هم با این نرم‌افزار برگرداند. اینها تمام ویژگی‌هایی است که Stellar Data Recovery را به یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 تبدیل می‌کند.

شاید تنها نکته‌ی منفی این نرم‌افزار، محدودیت بازگردانی تا ۱ گیگابایت در نسخه‌ی رایگان است. برای بازگردانی اطلاعات بیشتر باید نسخه‌ی پولی این نرم‌افزار را با قیمت ۴۲ دلار خریداری کنید. نسخه‌ی حرفه‌ای تر نرم‌افزار Stellar Data Recovery با قیمت بیشتری فروخته می‌شود و قابلیت بازگردانی اطلاعات از سی‌دی و دی‌وی‌دی را هم دارد.

10. GetDataBack

  • قدرتمند
  • ویژگی‌های جستجوی سریع
  • پشتیبانی از کلون درایو
  • متاسفانه به نسخه‌های مک و موبایل مجهز نیست

GetDataBack

GetDataBack بهترین نرم افزار ریکاوری برای بازگردانی فایل‌های قدیمی است. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و از درایو‌هایی با فرمت EXT، FAT و NTFS پشتیبانی می‌کند. درایوهای FAT و NTFS از سال ۲۰۰۱ آپدیت شده‌اند. فرقی نمی‌کند که فایل‌ها چقدر قدیمی باشند، چون این نرم‌افزار آنها را باز هم در اختیار شما قرار می‌دهد.

این ویژگی‌ها از طریق سی‌دی یا محیط ویندوز قابل بوت WinPE قابل اجرا هستند؛ یعنی شما به آسانی می‌توانید از آنها استفاده کنید، بدون اینکه خطر بی ثبا‌ت‌سازی دستگاه را افزایش دهید.

نسخه‌ی ساده (Simple) این قوی ترین نرم افزار ریکاوری 2020 برای کاربران عادی مناسب‌تر است. اگر نمی‌دانید که درایو چگونه فرمت شده یا معنی FAT یا NTFS را نمی‌دانید، می‌توانید از این نسخه استفاده کنید؛ چون رابط کاربری ساده و زبان استاندارد آن به شما کمک می‌کند که به راحتی فایل‌های خود را برگردانید. کاربران پیشرفته‌تر می‌توانند نسخه‌های حرفه‌ای این نرم‌افزار یا برخی دیگر از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 را که معرفی کردیم خریداری کنند.

بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 ؛ نرم افزارهای رایگان بازیابی اطلاعات

اگر به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ با ویژگی‌های حرفه‌ای نیاز ندارید و تنها برای برگردان چند فایل ساده به این نرم‌‌افزارها احتیاج دارید،‌ می‌توانید قوی ترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 را به صورت رایگان برای بازیابی اطلاعات امتحان کنید؛ هرچند که این نرم‌افزارها هم ویژگی‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

  • Recuva
  • PC Inspector File Recovery
  • TestDisk and PhotoRec
  • UnDeleteMyFiles Pro
  • Mac Data Recovery Guru

 

1. نرم افزار ریکاوری Recuva

  • مجهز به نسخه‌ی پولی با قیمت مناسب
  • سرعت اسکن بالا
  • متاسفانه تنوع ویژگی‌های آن به اندازه‌ی رقیب‌ها نیست

Recuva

Recuva از مجموعه ابزارهای خوبی برای ریکاوری کامل و سالم برخوردار است. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به اسکن عمیق، بازیابی اطلاعات از درایوهای آسیب‌دیده و استخراج فایل‌ها از دستگاه‌های اکسترنال اشاره کرد. نرم‌افزار Recuva در یک نسخه‌ی پولی هم عرضه می‌شود که قیمت مناسبی دارد؛ با اینحال نسخه‌ی رایگان این برنامه‌ هم ویژگی‌های کاربردی و قابل قبولی دارد.

Recuva جامع‌ترین نرم‌افزار ریکاوری نیست اما یکی از قوی ترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 به شمار می‌رود؛ اما با توجه به قیمتی که دارد (۳۰ دلار)، قدرت بالایی دارد و به ویژگی بکاپ گیری هم مجهز است. این نرم‌افزار یک ویژگی جالب دارد که کاملا برخلاف هدف اصلی نرم‌افزار است؛ شما با استفاده از قابلیت حذف امن، می‌توانید تمام فایل‌های خود را به طور کل و در شرایط امن پاک کنید. توجه داشته باشید که فایل‌ها تنها در شرایطی واقعا حذف می‌شوند که فایل دیگری فضای آنها را در درایو پر کرده باشد؛ ‌در غیر اینصورت،‌ تنها رفرنس به داده‌های آنها در سیستم عامل حذف شده است.

2. نرم افزار ریکاوری PC Inspector File Recovery

  • بازیابی پارتیشن‌های از دست رفته
  • قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات در درایو شبکه‌ای
  • رابط کاربری نه چندان آسان

PC Inspector File Recovery

PC Inspector File Recovery یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 است که یک کاربرد بسیار جالب و قدرتمند دارد. این ابزار می‌تواند پارتیشن‌های از دست رفته را شناسایی کند، حتی اگر بخش بوت یا سیستم فایل دچار آسیب شده یا پاک شده باشد. این ویژگی می‌تواند در شرایط اضطراری بسیار کاربردی باشد؛ چون به شما کمک می‌کند اطلاعات و فایل‌ها را از درایو‌هایی بازگردانی کنید که در ویندوز شما قابل دیدن نیستند.

استفاده از این نرم‌افزار و رابط کاربری آن برای کاربران معمولی چندان ساده نیست. شاید حتی بعضی از کاربران حرفه‌ای هم در نگاه اول نتوانند به همه‌ی ویژگی‌های آن دسترسی داشته باشند. اما پیشنهاد می‌کنیم که کمی حوصله کنید و وقت بگذارید.

3. نرم افزار ریکاوری TestDisk and PhotoRec

  • بازیابی فایل‌ها و پارتیشن‌ها
  • کراس پلتفرم
  • متاسفانه رابط گرافیکی ندارد

TestDisk and PhotoRec

این نرم‌افزار درواقع از دو ابزار کاربردی تشکیل شده که می‌توانند اطلاعات را از پارتیشن‌ها و فایل‌های از دست رفته بازیابی کنند. TestDisk وظیفه‌ی بازیابی اطلاعات از پارتیشن‌ها را به عهده دارد. شاید اینکه نرم‌افزار  TestDisk از رابط گرافیکی برخوردار نیست، چندان هم بد نباشد؛ چون به دور از حواس پرتی‌ها، کاربر را مستقیما به اصل مطلب می‌رساند. TestDisk همچنین از فایل‌ سیستم‌های بسیاری پشتیبانی می‌کند.

بخش PhotoRec از این قوی ترین نرم‌افزار ریکاوری 2020 هم برای ریکاوری فایل‌ها طراحی شده است. استفاده از این بخش هم آسان است و کاربر را گمراه نمی‌کند. علاوه بر اینکه برخلاف TestDisk به رابط کاربری گرافیکی مجهز است. شاید TestDisk and PhotoRec به اندازه‌ی نرم‌افزارهای دیگر این لیست به جلوه‌های بصری مجهز نباشد؛ اما به اندازه‌ای کارآمد و مفید است که آن را در فهرست بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 قرار دهیم.

از دیگر ویژگی‌های PhotoRec، کراس پلتفرم بودن این نرم‌افزار است که به عنوان قوی ترین نرم افزار ریکاوری 2020 می‌توان آن را به صورت یک اپلیکیشن کاربردی از روی درایو یو‌اس‌بی هم استفاده کرد؛ بنابراین نیازی نیست که حتما آن را در کامپیوتر نصب کنید و فضای اطلاعاتی را که می‌خواهید بازیابی کنید، اشغال کنید.

4. نرم افزار ریکاوری UnDeleteMyFiles Pro

  • ابزارهای چندگانه
  • امکان جستجو بر اساس نوع فایل
  • تهیه نسخه پشتیبان
  • متاسفانه کیفیت فایل‌ها مشخص نمی‌شود

UnDeleteMyFiles Pro

به کلمه‌ی Pro در اسم این لیست توجه نکنید؛ چون این نرم‌افزار به عنوان بهترین نرم افزار ریکاوری 2020 کاملا رایگان است. با این وجود، قابلیت‌های این نرم‌افزار واقعا کاربردی هستند. ظاهر نرم‌افزار UnDeleteMyFiles Pro  چندان خوشایند نیست؛ اما دلسرد نشوید. چون این برنامه‌ی کاربردی به ابزارهای چندگانه‌ای مجهز است که فقط به ریکاوری اطلاعات خلاصه نمی‌شود. نکته‌ی ناراحت کننده این است که کیفیت فایل‌های بازیابی شده توسط این نرم‌افزار، مشخص یا علامت‌گذاری نمی‌شود. بنابراین فقط می‌توانید امیدوار باشید که فایل‌های بازیابی شده، استاندارد کافی را داشته باشند.

این نرم‌افزار رایگان ریکاوری یک ویژگی خوب دارد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند فایل‌ها را بر اساس نوع آنها جستجو کند. علاوه بر این، UnDeleteMyFiles Pro از درایو بکاپ می‌گیرد تا کاربر در هر زمانی که فرصت پیدا کرد، اطلاعات خود را ریکاوری کند. ابزار حذف فایل امن و ریکاوری ایمیل هم از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار است که ارزش امتحان کردن را دارد.

5. Mac Data Recovery Guru

  • تمرکز اصلی بر سیستم‌های مک
  • سازگاری با کارت‌های حافظه‌ی SD و درایو‌های یو‌اس‌بی
  • سرعت کم در اسکن عمیق

Mac Data Recovery Guru

تخصص اصلی این نرم‌افزار،‌ ریکاوری اطلاعات از کامپیوترهای مک است؛‌ اما به همین خلاصه نمی‌شود. نرم‌افزار Mac Data Recovery Guru می‌تواند فایل‌های از دست رفته در فلش‌های یو‌اس‌بی، کارت‌های حافظه و حتی گوشی‌های اندرویدی را هم بازیابی کند.

سرعت اسکن عمیق در یکی از قوی ترین نرم افزار های ریکاوری 2020 کم است، که البته دلیل قابل قبولی دارد. اسکن Mac Data Recovery Guru به برخی بخش‌های مشخص یا فایل‌ سیستم‌های قدیمی محدود نمی‌شود؛ بلکه تک تک بایت‌ها را اسکن می‌کند و به دنبال کوچک‌ترین نشانه‌ها از فایل‌های حذف شده می‌گردد. قدرت کار این بهترین نرم افزار ریکاوری رایگان قطعا ارزش صبر کردن را دارد.

زمانی که کار اسکن نرم‌افزار تمام می‌شود، مجموعه کاملی از فولدرهای پر از فایل‌های مشخص به کاربر نشان داده می‌شود. روش کار ساده و کاربردی باعث شده تا Mac Data Recovery Guru به یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری 2020 تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

.

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر