coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم ؛ با این مسدودکننده‌ها از شر تبلیغات خلاص شوید

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم تبلیغات مزاحم و مخرب و ابزارهای نظارتی را مسدود می‌کنند تا با خیال راحت و امنیت بیشتر وبگردی کنید.

در حال حاضر، بسیاری از سایت‌های اینترنتی شامل تبلیغات هستند و برای حفظ درآمد خودشان به این تبلیغات نیاز دارند. اما در عین حال، بعضی از تبلیغات می‌توانند مزاحم یا مخرب باشند؛ به همین دلیل مسدود کننده‌های تبلیغات می‌توانند ابزارهای بسیار مفیدی باشند.

بهترین افزونه های اد بلاکر می‌توانند تبلیغات مزاحم را مسدود کرده، زمان بارگذاری صفحات را کاهش داده و فقط محتوای اصلی صفحه را به شما نمایش دهند. با توجه به اهمیت و کاربرد زیاد چنین ابزارهایی، در این مطلب با معرفی بهترین افزونه های اد بلاکر کروم همراه شما هستیم که از نظر نرخ مسدود سازی تبلیغات، راحتی استفاده، پشتیبانی و غیره نسبت به سایر محصولات موجود عملکرد بهتری دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

همانطور که اشاره شد، بعضی از تبلیغات علاوه بر مزاحم بودن می‌توانند مخرب هم باشند. بعضی از این تبلیغات، کل صفحه را اشغال کرده و حتی این ادعا را مطرح می‌کنند که از سمت مراجع قانونی هستند و شما باید به دلیل انجام یک کار خاص، جریمه پرداخت کنید. بعضی دیگر از این تبلیغات، مدعی آنتی ویروس بودن هستند و اینکه سیستم شما آلوده شده و باید راهکار ضد بدافزار آنها را دانلود کنید که خود این راهکارها هم در اصل مخرب و آلوده هستند.

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم
بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

حتی در مواردی نادر مشاهده شده که مهاجمان، کنترل شبکه‌های تبلیغاتی معمولی و سالم را در اختیار گرفته‌اند تا کاربران را به سمت سایت‌های مخرب هدایت کرده یا سیستم‌ها را آلوده به بدافزار کنند. بهترین راهکار برای مقابله با این شرایط، ابزارهایی موسوم به اد بلاکر هستند که قابلیت مسدود کردن تبلیغات را دارند.

در ادامه مطلب، با معرفی بهترین افزونه های مسدودکننده تبلیغ برای مرورگر کروم همراه شما هستیم. قبل از آن دقت داشته باشید که فقط باید یکی از این راهکارها را انتخاب کنید چون احتمال بروز تداخل بین راهکارهای مختلف وجود دارد. همچنین، فراموش نکنید که درآمد اصلی وبسایت‌ها از همین تبلیغات است؛ پس حتماً سایت‌های مورد اطمینان را در لیست سفید اد بلاکر قرار دهید.

1. uBlock Origin

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

معرفی بهترین افزونه های اد بلاکر کروم را با uBlock شروع می‌کنیم که یک راهکار کاملاً اپن سورس و رایگان است و به گفته سازنده آن، علاوه بر مسدود کردن تبلیغات مزاحم، به مسدودسازی لینک‌های مخرب، کدهای جاوااسکریپت، سیستم‌های رهگیری و حتی مواردی مثل هشدارهای کوکی هم کمک می‌کند. کافیست فیلترهای مورد نظر را انتخاب کنید تا uBlock مسدودسازی را بر اساس آن انجام دهد.

اگر مایل به استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌تر هستید، گزینه‌های پیچیده‌تری هم در تنظیمات این ابزار وجود دارد اما این مسدود کننده تبلیغات کروم ، برای کاربردهای عمومی هم کاملاً ساده و مفید است. در واقع، برای قرار دادن تبلیغات صفحه مورد نظر در لیست سفید (یا سیاه)، کافیست افزونه را باز کرده و روی دکمه Power کلیک کنید. این امکانات و سادگی این ابزار، آن را تبدیل به یکی از بهترین افزونه های مسدودکننده تبلیغات کرده‌اند.

2. Adblock Plus

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

از نظر بسیاری از کاربران، Adblock Plus دقیقاً معادل واژه اد بلاکر و بهترین اکستنشن اد بلاکر است. این افزونه، بیشتر بنرهای تبلیغاتی، پیام‌های پاپ – آپ، ابزارهای رهگیری و تبلیغات ویدیویی را به صورت خودکار مسدود می‌کند. بعلاوه، این ابزار هم مثل uBlock امکان قرار دادن سایت‌های دلخواه را در لیست سفید فراهم می‌کند تا بتوانید از سایت‌های مورد اطمینان و مورد علاقه خودتان پشتیبانی کنید. اگر بخواهید فقط یکی از عناصر یک سایت مسدود کنید، می‌توانید از دکمه Block Element استفاده کنید.

Adblock Plus عضو طرح ابتکاری Acceptable Ads است و به همین دلیل، اشاره شد که “بیشتر” تبلیغات را مسدود می‌کند؛ نه همه آنها را. این یعنی، ممکن است در بعضی از سایت‌ها تبلیغات ببینید اما با مزاحمت کمتر و علاوه بر این، امکان تغییر این تنظیمات هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید

برترین ترفندهای iOS 17 که نمی‌دانستید!

بهترین برنامه‌های ساخت میم 2023

3. Ghostery

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

Ghostery یکی دیگر از بهترین افزونه های اد بلاکر کروم است که وعده مسدود سازی تبلیغات، ابزارهای نظارت و پاپ-آپ‌های کسب رضایت کاربران برای کوکی‌ها را داده؛ اما یکی از ویژگی‌های منحصربفردی که این افزونه را از نظر بسیاری از کاربران تبدیل به بهترین اد بلاکر کروم کرده، طراحی شیک و تأکید آن بر عناصر تحلیلی است.

هر زمان صفحه‌ای را باز کنید، می‌توانید به سرعت داده‌های مربوط به زمان بارگذاری صفحه، تعداد ابزارهای tracker مسدود شده و نوع آنها را مشاهده کنید. حتی زمانی که نتایج موتورهای جستجو را مشاهده می‌کنید، پیش نمایشی از اطلاعات ترکر را خواهید دید.

همچنین، Ghostery تأکید ویژه‌ای بر سرعت و زمان بارگذاری دارد و به همین دلیل، می‌تواند برای کاربرانی که به سرعت اهمیت می‌دهند، بهترین افزونه حذف تبلیغات باشد. نکته آخر اینکه، برای دسترسی به تم‌های تصویری، پشتیبانی با اولویت بیشتر و تاریخچه داده‌های Ghostery باید هزینه‌ای مشخص را پرداخت کنید اما این افزونه و سایر امکانات آن کاملاً رایگان است. امکان استفاده رایگان از این افزونه، به دلیل وجود لینک‌های خصوصی اسپانسر شده فراهم شده است.

4. Privacy Badger

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

Privacy Badger هم یکی دیگر از بهترین افزونه های اد بلاکر است که ویژگی‌های متفاوتی دارد. این افزونه، توسط بنیاد مرزهای الکترونیکی طراحی شده که یک سازمان غیرانتفاعی است و به دلیل مخالفت با نظارت‌های دولتی و شرکتی در سطح جهان شناخته شده است.

Privacy Badger فقط با هدف مسدود سازی تبلیغات و/یا خروج شما از سیستم‌های پیگیری و نظارت طراحی شده اما اگر تبلیغات در حال نظارت بر رفتار شما باشند، آنها را کاملاً متوقف می‌کند. برای بسیاری از افراد، این کار نسبت به خالی کردن صفحه از تبلیغات مزاحم، اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، این افزونه را بهترین مسدود کننده تبلیغ کروم می‌دانند.

Privacy Badger در حال فعالیت، دامنه‌هایی را که در حال نظارت و پیگیری رفتار شما باشند، شناسایی می‌کند و می‌توانید مجوزهای دلخواه را برای هر دامنه تنظیم کنید. همچنین، امکان غیرفعال کردن این افزونه برای صفحات دلخواه یا گزارش دادن مشکلات فنی به بنیاد مرزهای الکترونیکی هم وجود دارد. برای ابزارهای tracker که احتمالاً مفید باشند، یک برچسب click-to-activate قرار می‌گیرد که با کلیک کردن روی آن، ابزار مورد نظر فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید

ویژگی های نسخه پریمیوم تلگرام

بررسی ویژگی های iOS 17

5. AdLock

 

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

AdLock ادعا می‌کند که جامع‌ترین مسدود کننده تبلیغات کروم است. این افزونه به غیر از بنرها، پاپ-آپ‌ها، ابزارهای نظارت و تبلیغات ویدیویی، تبلیغات صوتی را هم در سرویس‌هایی مثل اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و ساندکلود مسدود می‌کند و به همین دلیل می‌تواند برای کاربران این سرویس‌ها، بهترین اکستنشن اد بلاکر باشد.

بعلاوه، توسعه دهندگان این اد بلاکر کروم، همکاری با طرح Acceptable Ads را رد کرده‌اند. این افزونه، هر جا ممکن باشد، قابلیت دور زدن موانع اد بلاکر را هم دارد. می‌توانید فیلترهای مورد نظر را تنظیم کرده و موارد مجاز و لیست سفید سایت‌ها را هم تنظیم کنید.

در عین حال، باید به نقطه ضعف‌های این اد بلاکر دقت داشت. از جمله اینکه، این افزونه به اندازه محصولاتی مثل uBlock، Ghostery، یا Adblock Plus تبلیغات را مسدود نمی‌کند؛ البته این موضوع بستگی به سایت‌هایی دارد که به آنها سر می‌زنید. این مسدود کننده تبلیغات کروم هم نسخه غیر رایگان دارد و به همین دلیل، ممکن است شما را به سمت خرید هدایت کند.

6. Trend Micro Ad Blocker

 

بهترین افزونه های اد بلاکر کروم

معرفی بهترین افزونه های اد بلاکر کروم را با اد بلاکر ترند میکرو به پایان می‌بریم که به دلیل داشتن رابط کاربری تمیز و قابل درک، برای بسیاری از کاربران بهترین اد بلاکر گوگل کروم است. اگر افزونه‌هایی مثل uBlock یا Ghostery برای شما پیچیده به نظر می‌رسند، توصیه می‌شود که این محصول را هم امتحان کنید.

نمی‌توان گفت که اد بلاکر ترند میکرو، برای همه کاربران بهترین مسدود کننده تبلیغ گوگل کروم است اما این محصول هم قابلیت مسدود سازی مواردی مثل بنرها، پاپ-آپ‌ها، ویدیوهای تبلیغاتی و همچنین کوکی‌های نظارتی را دارد. با استفاده از این محصول هم به راحتی می‌توانید سایت‌ها را در لیست سفید قرار دهید.

جمع‌بندی

در دنیای امروزی، به سختی می‌توان بدون مزاحمت انواع تبلیغات، پیام‌های پاپ – آپ، کوکی‌های رهگیر، آگهی افزارها و غیره از اینترنت استفاده کرد. چنین تبلیغات و ابزارهایی علاوه بر مزاحمت، می‌توانند بسیار مخرب و آلوده کننده باشند. خوشبختانه تعداد مسدود کننده تبلیغات کروم کم نیست و بهترین آنها می‌توانند امنیت و آرامش شما را در فضای مجازی حفظ کنند. امیدواریم که پس از مطالعه این مطلب، انتخاب بهترین افزونه های اد بلاکر کروم برای شما راحت‌تر شده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا اد بلاکر رایگانی برای کروم وجود دارد؟

بله، Total Adblock ،Adblock Plus و uBlock Origin همگی رایگان بوده یا نسخه رایگان هم دارند.

امن‌ترین اد بلاکر برای کروم چیست؟

اگر به دنبال امن‌ترین اد بلاکر برای کروم هستید، Adblock Puls می‌تواند برای شما بهترین مسدود کننده تبلیغ کروم باشد. این افزونه، توسط کاربران بسیار زیادی دانلود شده که نظرات بسیار خوبی درباره آن به ثبت رسانده‌اند و کاملاً مطمئن و قدرتمند است.

بهترین اد بلاکر کروم کدام ابزار است؟

uBlock Origin و Adblock Plus از نظر بسیاری از کاربران بهترین افزونه های اد بلاکر کروم هستند.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین افزونه های اد بلاکر کروم چیست؟ شما تجربه استفاده کدامیک از این افزونه‌ها را دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر