;
coinex

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 ؛ آشنایی با ضروری ترین نرم افزارهای ویندوز

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 را نصب کنید و از کار کردن با سیستم خود لذت ببرید. در این مجموعه، بهترین نرم‌افزارها برای رفع ارورهای رایج ویندوز، ریکاوری فایل‌ها، محافظت در برابر ویروس و بدافزار و بسیاری نرم‌افزارهای کاربردی دیگر جمع‌آوری شده‌اند.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 درواقع ابزارهای کارآمدی هستند که سرعت ویندوز را کاهش نمی‌دهند، کار کردن با کامپیوتر را آسان‌تر کرده و از عهده‌ی تمام نیازهای کاربر خود برمی‌آیند. در این مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزارهای آنتی ویروس، ابزارهای صوتی، بکاپ و همگام‌سازی، ریکاوری اطلاعات،‌ ذخیره سازی فایل، نرم‌افزارهای نگهداری و مراقبت از ویندوز، یکپارچه سازی، ابزارهای تصویری، ویرایش عکس و ویدیو و بسیاری دیگر را معرفی کنیم. در ادامه با تکراتو همراه شوید.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال 2020

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020

آنتی ویروس، آنتی بدافزار و فایروال

آنتی ویروس اصلی‌ترین و یکی از مهم‌ترین نرم‌افزارهایی است که باید در هر کامپیوتری نصب شود و ویندوز را در برابر حمله‌ها و آسیب‌های خارجی محافظت کند. آنتی ویروس نباید تنها عامل محافظتی ویندوز شما باشد؛ با اینحال فراموش نکنید که نباید بیش از یک نرم‌افزار آنتی ویروس را در سیستم خود نصب کنید. نصب کردن چند برنامه‌ی آنتی ویروس در یک ویندوز می‌تواند مشکل‌هایی را برای سیستم ایجاد کند و در نهایت آن را از کار بیندازد.

برای لایه‌های محافظتی بیشتر باید نرم‌افزار آنتی بدافزار و فایر وال (دیوار آتش) هم داشته باشید. از جمله بهترین آنتی ویروس ها، آنتی بدافزارها (آنتی مالور) و فایر وال می‌توان به این نرم‌افزارها اشاره کرد:

 

بهترین آنتی ویروس ها

ضروری ترین نرم افزارهای کامپیوتر در دسته آنتی‌ویروس‌ها کدامند؟

همه‌ی کامپیوترها باید به آنتی ویروس مجهز باشند. آنتی ویروس‌های مناسب بسیاری در بازار وجود داشته که هرکدام با ابزارهایی مختلف، سد راه آسیب‌ها و خطرهای ویندوز می‌شوند. Windows Defender Security Center، آنتی ویروس پیش‌فرض ویندوز ۱۰ است. این آنتی ویروس قدرت بالایی دارد؛ اما بهترین نیست. بهتر است یکی از بهترین آنتی ویروس های ۲۰۲۰ را نصب کنید تا از سیستم شما محافظت کند.

  • Bitdefender Antivirus Plus 2019: بیت دیفندر بدون شک یکی از بهترین آنتی ویروس های بازار است. قدرت تشخیص و از بین بردن ویروس‌ها در این نرم‌افزار به مرور زمان و در آپدیت‌های مکرر تقویت شده و از ویندوز شما در برابر طیف وسیعی از آسیب‌پذیری‌ها و حمله‌های تخریبی و هکری مراقبت می‌کند.
  • Kaspersky: کسپرسکی بهترین آنتی ویروس برای کاربران خانگی است. این نرم‌افزار هم مثل بیت دیفندر همیشه جز‌ء بهترین آنتی ویروس‌های بازار بوده است. کسپرسکی علاوه بر عملکرد قدرتمند در برابر انواع ویروس‌ها، دستگاه را در برابر باج افزارها هم ایمن می‌کند.
  • Webroot Antivirus Security: این نرم‌افزار حجم بسیار کمی دارد و یکی از سریع‌ترین آنتی ویروس‌های بازار هم محسوب می‌شود. حجم کوچک این آنتی ویروس تاثیری در قدرت بالای آن ندارد. از جمله‌ ویژگی‌های این آنتی ویروس می‌توان به محافظت در برابر سرقت هویت، وب کم، کارهای بانکی و فیشینگ اشاره کرد.

بهترین آنتی بدافزارها:

برترین نرم افزار های کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ در دسته آنتی بدافزارها

برای محافظت بیشتر ویندوز در برابر بدافزارها که این روزها به یکی از شایع‌ترین تهدیدها تبدیل شده‌اند، بهتر است یک آنتی مالور (آنتی بدافزار) نصب کنید. این نرم‌افزار می‌تواند آسیب‌های بدافزاری که هر روزه به تعداد آنها اضافه می‌شود را شناسایی کند و شرایط امن‌ترین را برای وب‌گردی فراهم کند.

  • Malwarebytes: مالوربایتس بهترین آنتی بدافزار بازار است و یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌‌های امنیتی در برابر بدافزارها محسوب می‌شود. این نرم‌افزار دائما آپدیت می‌شود، قدرت تشخیص و شناسایی بالایی دارد و دقت بالایی در حذف بدافزارها دارد. این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پیشرفته (پولی) در دسترس است.
  • Zemana AntiMalware: این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی پیشرفته عرضه می‌شود. اگر مالوربایتس را دوست ندارید، به جای آن می‌توانید زیمانا آنتی مالور را انتخاب کنید. این نرم‌افزار در دو حالت هوشمند و عمیق، سیستم را اسکن می‌کند. نسخه‌ی پولی زیمانا به لایه‌های محافظتی بیشتری مجهز است که سیستم را حتی در برابر باج افزارها هم ایمن می‌کند.
  • HitmanPro.Alert: هیتمن پرو نرم‌افزار مکمل آنتی ویروس است. به بیان بهتر، آسیب‌هایی را شناسایی می‌کند که اصطلاحا از زیر دست اسکن آنتی ویروس اصلی در رفته‌اند. هیتمن پرو می‌تواند هر بدافزاری که در گوشه‌های تاریک ویندوز پنهان شده‌اند را شناسایی و دفع کند.

بهترین فایروال هابهترین فایروال ها:

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال ۲۰۲۰ در دسته فایروال کدامند؟

استفاده از فایروال به جای آنتی ویروس اصلا کار درستی نیست. این سیستم محافظتی قادر نیست مثل یک آنتی ویروس عمل کند. بنابراین نباید به فایروال پیش‌فرض ویندوز اکتفا کنید. قدرت فایروال‌ها در برقراری امنیت کامپیوتر است. فقط کافیست یکبار فایروال خود را غیرفعال کنید تا به اهمیت آن پی ببرید.

  • Windows Firewall: ویندوز فایروال یکپارچه، تمام آن چیزی است که به آن احتیاج دارید. کار فایروال در حقیقت باز و بسته کردن پورت‌هاست و ویندوز فایروال دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. علاوه بر اینکه قابلیت شخصی‌سازی با خواسته‌های کاربر را دارد، پورت‌های فعال و غیرفعال را کنترل می‌کند و از همه مهم‌تر، کمترین اطلاعات را به دنیای بیرون درز می‌دهد.
  • ZoneAlarm Free: زون آلارم بهترین نرم‌افزار جایگزین برای ویندوز فایروال است. این نرم‌افزار در نسخه‌های رایگان و پولی عرضه می‌شود. نسخه‌ی پیشرفته و پولی، ویژگی‌های بیشتری دارد؛ اما نسخه‌ی رایگان هم به اندازه‌ی کافی کارآمد و مفید است. برای مثال، این نسخه می‌‌تواند دستگاه شما را کاملا از شبکه‌های کامپیوترهای دیگر پنهان کند.
  • GlassWire: این نرم‌افزار از رابط کاربری جالبی برخوردار است و طراحی گرافیکی خوشایندی دارد. احتمالا تا به حال به پیامی از طرف فایروال پیش‌فرض ویندوز خود برنخوردید که البته خبر خوبی است؛ این یعنی فایروال وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام می‌دهد. اما نرم‌افزار گلس وایر خطایی که بروز می‌کند را نمایش می‌دهد، دلیل بروز خطا را مشخص می‌کند و روند اجرای خطا از طریق پورت یا اینترنت را مسدود می‌کند.

بهترین نرم افزارهای صوتی

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال 2020 در دسته ابزارهای صوتی

هر ویندوزی به نرم‌افزاری بهینه برای پخش و مدیریت فایل‌های صوتی نیاز دارد.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 ؛ ابزارهای صوتی

  • foobar2000: نرم‌افزار کراس پلتفرم پیشرفته‌ی پخش موسیقی با قابلیت شخصی سازی رابط کاربری. در این نرم‌افزار، ترک‌ها بدون فاصله و پشت سرهم پخش می‌شوند. این نرم‌افزار همچنین قابلیت پخش و تبدیل انواع فرمت‌ها را دارد.
  • MediaMonkey: این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که طیف وسیعی از فایل‌های صوتی و تصویری دارند. مدیا مانکی به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های خود را به بهترین شکل مدیریت و سازماندهی کنید. پشتیبانی از انواع فرمت‌ها، جستجوی پیشرفته و پلی لیست خودکار، برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند که در دو نسخه‌ی رایگان و پیشرفته عرضه می‌شود.
  • MusicBee: موزیک بی نرم‌افزار مدیریت فایل‌های موسیقی است که کامپیوتر شما را به یک دستگاه پخش موسیقی حرفه‌ای تبدیل می‌کند. ویژگی‌های پیشرفته برای تقویت و بهینه‌سازی کیفیت صدا و همگام‌سازی بین دستگاه‌های مختلف از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این نرم‌افزار هستند.

 بهترین نرم افزارهای بک‌آپ و همانندسازی

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 در دسته Back-Up

ویندوز ۸ و ۱۰ به نرم‌افزاری به نام File History مجهز هستند که از سیستم شما بکاپ می‌گیرد. دراپ باکس پیش‌فرض هم در این ویندوز به شما اجازه می‌دهد که فایل‌ها و فولدرهای خود را با دستگاه‌های دیگرتان همگام‌سازی یا سینک کنید. با اینحال، استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص بکاپ و سینک هم خالی از لطف نیست.

  • Macrium Reflect Free: این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی پیشرفته عرضه می‌شود. نسخه‌ی رایگان برای کاربرهای خانگی مناسب است. این نرم‌افزار به کاربر اجازه می‌دهد که کلون دیسک یا تصویر خود را در حافظه‌های داخلی سیستم یا شبکه‌ای ذخیره کند. شما می‌توانید این نرم‌افزار را تنظیم کنید که هرچندوقت یکبار، نسخه‌ی پشتیبانی را از سیستم تهیه کرده و آن را در حافظه‌ی مورد نظر ذخیره کند. کدگذاری فایل‌های بکاپ، حفاظت در برابر باج افزار، ذخیره و ریکاوری دقیق از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند.
  • FreeFileSync: این یک نرم‌افزار تطبیق فولدر منبع باز و ابزار همگام سازی بهینه است که کاربری بسیار آسانی دارد. این نرم‌افزار علاوه بر ویندوز، برای سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس هم در دسترس است. نرم‌افزارهای FBackup و Cobian Backup هم عملکرد مشابهی دارند که می‌توانید از آنها هم استفاده کنید. فری فایل سینک در نسخه‌ی رایگان عرضه می‌شود.
  • EaseUS Todo Backup: نرم‌افزار رایگان برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از فایل‌ها و فولدرها، تهیه‌ی تصویر کلی از تمام سیستم عامل و کلون دیسک.
  • Clonezilla Live: نرم‌افزار منبع باز و کراس پلتفرم برای کلون درایوها
  • DrimeImage XML: ابزاری برای بکاپ گیری از درایوها، پارتیشن‌ها و همچنین مرور و بازیابی تصاویر

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 برای بازیابی اطلاعات

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 در دسته بازیابی اطلاعات

در مقاله‌ای جداگانه مفصل به بهترین نرم افزارهای ریکاوری ۲۰۲۰ پرداختیم. در این بخش به طور خلاصه بعضی از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات را معرفی می‌کنیم. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند که فایل‌های از دست رفته یا حذف شده‌ی خود را دوباره به سیستم برگردانید.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 ؛ ریکاوری اطلاعات

  • Recuva: ریکووا یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال 2020 است که به‌راحتی می‌تواند فایل‌های از دست‌رفته‌ی شما را بازگردانی کند. این نرم‌افزار قابلیت اسکن تمام سیستم را دارد؛ علاوه بر این، کاربر هم می‌تواند درایوهای مورد نظر برای بازیابی اطلاعات را مشخص کند و به عملیات اسکن سرعت ببخشد. ریکووا در دو نسخه‌ی رایگان و پیشرفته در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
  • TestDisk: تست دیسک هم یکی از بهترین نرم افزارهای بازیابی پارتیشن های از دست رفته است. همچنین می‌تواند دیسک‌های غیر بوتیبل را به بوتیبل تبدیل کند. استفاده از این نرم‌افزار بسیار آسان است و حتی تازه‌کارها هم به خوبی می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

بهترین نرم افزارهای ذخیره سازی فایل

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 در دسته ذخیره‌سازی فایل

هرچقدر هم که هارد و فضا برای ذخیره‌سازی اطلاعات داشته باشید، باز هم کم است. مزیت فضاهای ذخیره‌سازی ابری این است که می‌توانید در هر لحظه و هر جایی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. فقط کافیست به اینترنت و سرویس خدمات ابری دسترسی داشته باشید.

  • Dropbox: این یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 است. یک حساب کاربری فعال بسازید و آن را در گوشی، لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیگری که استفاده می‌کنید، فعال کنید. فایل‌های خود را در این نرم‌افزار ذخیره کنید و در هر لحظه‌ای به آنها دسترسی داشته باشید. این نرم‌افزار یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های وان درایو مایکروسافت (Microsoft OneDrive) است؛ چون فضای ذخیره‌سازی بیشتری ارائه می‌کند و قابلیت یکپارچگی بهتری با ویندوز دارد.
  • Google Drive: این نرم‌افزار هم مثل بقیه‌ی حافظه‌های ابری عمل می‌کند و می‌تواند اسناد شما را بین حافظه و کامپیوتر، گوشی و هر وسیله‌ی دیگری همگام سازی کند.

بهترین نرم افزارهای ویرایش عکس

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 در رده ادیت تصویر

یک کامپیوتر بدون نرم‌افزار ویرایشگر عکس و تصویر کامل نیست. همه‌ی ما روزی به این بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 احتیاج داشتیم که بتوانیم در عرض چند دقیقه، تغییرات کوچک در عکس‌ها ایجاد کنیم.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 ؛ ویرایش عکس

  • GIMP: این یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر در سال 2020 ،پیشرفته‌ی منبع باز و کراس پلتفرم است که اغلب از آن به عنوان جایگزین رایگان نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ یاد می‌کنند.
  • Paint.NET: این نرم‌افزار رایگان ویرایش عکس به رابط کاربری نوآورانه‌ای مجهز شده که کار کردن را برای تازه‌کارها آسان می‌کند و ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد. جلوه‌های ویژه، ابزارهای زیاد و پشتیبانی از لایه‌های مختلف از جمله امکانات این نرم‌افزار هستند.

بهترین برنامه های ویرایش عکس اندروید

  • GifCam: این یک ابزار ساده برای ساختن گیف است. از این برنامه‌ی کاربردی مثل یک دوربین استفاده کنید و چند فریم عکس تهیه کنید. می‌توانید قبل از ساختن گیف نهایی، عکس‌ها را ویرایش کنید.
  • Blender: بلندر یک نرم‌افزار رایگان منبع باز برای ساخت عکس‌های سه‌بعدی است. مدل سازی، ویرایش ویدیو و ساخت بازی از ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند. بلندر همچنین ویدیو‌های آموزشی زیادی دارد که کار کردن با ابزارها را به شما آموزش می‌دهد.

بهترین نرم افزارهای یکپارچه سازی

ضروری ترین نرم افزارهای کامپیوتر برای یکپارچه‌سازی

داده‌های پراکنده می‌توانند سرعت کامپیوتر را کاهش دهند. دیفراگمنت کردن به درایو‌های شما نظم می‌بخشد. سیستم عامل ویندوز به نرم‌افزار یکپارچه‌سازی مجهز است. اما ما بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 دیگری را نیز در این فهرست معرفی می‌کنیم که استفاده از آن خالی از لطف نیست.

  • Piriform Defraggler: این نرم‌افزار توسط تولیدکننده‌های نرم‌افزار محبوب CCleaner طراحی شده است و یک رابط کاربری نوآورانه و جالب دارد که ویژگی‌های مختلف را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. با این نرم‌افزار می‌توانید وضعیت درایوها را بررسی کنید و میزان سلامت و عملکرد درست آنها را کنترل کنید.
  • IObit Smart Defrag: این نرم‌افزار می‌تواند جایگزین خوبی برای Piriform Defraggler باشد. اسمارت دیفرگ در پس‌زمینه‌ی ویندوز اجرا می‌شود و کار کردن با آن بسیار ساده است.

بهترین نرم افزارهای مشاهده و ویرایش تصویر

ضروری ترین نرم افزارهای کامپیوتر در دسته ابزارهای تصویری

نرم‌افزارهای پخش فایل‌های تصویری از اصلی‌ترین برنامه‌هایی هستند که جای خالی آنها در ویندوز احساس می‌شود. در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 پخش ویدیو را معرفی می‌کنیم.

  • VLC Media Player: این یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 است که نام آن در همه‌ی فهرست‌ها دیده می‌شود. VLC یک ویدیو پلیر کراس پلتفرم است که تقریبا از تمام فایل‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از DVD ،CD و VCD از دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند. VLC همچنین قابلیت استریم مجموعه‌ای از پروتکل‌ها مثل پلی لیست یوتیوب را هم دارد. این نرم‌افزار همچنین توانایی تبدیل فرمت فایل‌های ویدیویی و ضبط ویدیو از وب‌کم را دارد.
  • HandBrake: این یک نرم‌افزار منبع باز و کراس پلتفرم است که قابلیت تبدیل فرمت فایل‌های تصویری را دارد.
  • MakeMKV: از اصلی‌ترین ویژگی‌های MakeMKV می‌توان به خواندن DVD و Blu-Ray اشاره کرد که می‌تواند آنها را به فرمت‌های رایگان تبدیل کند.

بهترین نرم‌افزارهای نگهداری و مراقبت از ویندوز

ضروری ترین نرم افزارهای کامپیوتر که باید روی ویندوز داشته باشید!

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 ؛ مجموعه نرم‌افزارهای نگهداری و مراقبت از ویندوز

نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های غیر اصل و متفرقه می‌توانند عملکرد سیستم شما تحت تاثیر قرار دهند. این نوع نرم‌افزارها انبوهی از فایل‌های موقت و کش ایجاد می‌کنند، در پس‌زمینه‌ی ویندوز اجرا می‌شوند و از منابع آن استفاده می‌کنند.

اما بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 در رده مراقبت و نگهداری از ویندوز باعث می‌شوند که عملکرد ویندوز همچنان قدرتمند باقی بماند. اجرای روان سیستم، آنالیز مشکلات و حفظ امنیت با از بین بردن ردپای فعالیت‌های آنلاین و آفلاین از اصلی‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزارهاست.

  • CCleaner: سی کلینر یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 است که باید در هر ویندوزی نصب شود. این نرم‌افزار تمام استانداردهای لازم را دارد و بالاترین امتیازها را دریافت کرده است. پاک کردن جانک فایل، امنیت بیشتر مرورگر و افزایش سرعت استارت سیستم از مهم‌ترین وظایف این نرم‌افزار هستند. این نرم‌افزار در دو نسخه‌ی رایگان و پولی عرضه می‌شود. نسخه‌ی پیشرفته‌ی پولی، از امکانات بیشتری مثل برنامه‌ریزی برای پاکسازی، آپدیت‌های اتوماتیک و نظارت دائمی برخوردار است.
  • BleachBit: بلیچ بیت یک نرم‌افزار رایگان و منبع باز است که برای پاکسازی سیستم از فایل‌های اضافی و غیرضروری طراحی شده است. رابط کاربری این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که دائما همه‌چیز را تحت کنترل داشته باشید؛ از چک کردن نوع فایل‌ها در مرورگرها (کش و کوکی) گرفته تا سیستم فایل‌ها و نرم‌افزارهای دیگر که باعث شلوغی فضای درایو شده‌اند. کافیست که دکمه‌ی Clean را بزنید و فضای سیستم را خالی کنید.
  • Glary Utilities: این نرم‌افزار هم مثل CCleaner، ابزارهای پاکسازی کامپیوتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. نسخه‌ی رایگان این نرم‌افزار بیش از ۲۰ ابزار مختلف دارد که می‌تواند اشکالات کامپیوتر را برطرف کرده و عملکرد سیستم را تقویت کند.

بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 برای همه‌ی نیازها

در بالا به بعضی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتر 2020 اشاره کردیم؛ نرم‌افزارهایی که کار کردن با ویندوز را آسان و لذت‌بخش می‌کنند. شما از کدام‌یک از این نرم‌افزارها استفاده‌ کرده‌اید؟ تجربه‌ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

makeuseof

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر