;
coinex

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 ؛ برند خود را زبباتر کنید!

لوگو خلاصه‌ای از مشخصات کسب و کار شماست و اولین چیزی است که به چشم مشتری می‌آید. بنابراین با انتخاب و طراحی یک لوگوی خوب، اولین گام در جذب مشتری وفادار را برمی‌دارید. در این مقاله قصد داریم بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 را معرفی کنیم.

لوگو بیان کننده‌ی ماهیت شرکت و نوع فعالیت اقتصادی است و به سرعت توجه مشتری‌های احتمالی را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل هم داشتن یک لوگو و تصویر شاخص و چشمگیر که در همان نگاه اول بتواند ماهیت و افکار پشت پرده را نمایش دهد، بسیار تعیین کننده و عقلانی است.

استفاده از لوگو فقط به وب‌سایت‌ها و کسب و کارهای بزرگ محدود نمی‌شود. حتی اگر یک فروشگاه کوچک محلی را اداره می‌کنید، باز هم به لوگو احتیاج دارید و نباید اهمیت آن را دست کم بگیرید.

بهترین راهکار برای طراحی مناسب‌ترین لوگو این است که از یک طراح گرافیک حرفه‌ای کمک بگیرید. این افراد برای این کار آموزش دیده‌اند و می‌دانند که چطور باید از ترفندهای مختلف استفاده کنند تا بهترین تاثیر را در مخاطبان ایجاد کنند. با اینحال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که ایده‌ها و سلیقه‌های خود را به نمایش بگذارند. خوشبختانه ابزارها و نرم‌افزارهای مختلفی برای این دسته از افراد وجود دارد که به ذهن خلاق آنها کمک می‌کند. در این مقاله، بعضی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با چند روش ساده، لوگوهای خوب و موثر طراحی کنید.

بعضی از نرم‌افزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، نسخه‌های رایگان دارند که می‌توانید آنها را دانلود کنید؛‌ اما بهتر است که نسخه‌ی اصلی آنها را بخرید تا با مشکل روبرو نشوید.

معیار انتخاب بهترین نرم افزار طراحی لوگو

نرم افزارهای طراحی لوگو ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند که کاربر با استفاده از آنها می‌تواند یک لوگوی زیبا و مناسب با نوع کسب و کار خود را طراحی کند. نرم‌افزارهای طراحی لوگوی زیادی وجود دارند که در نسخه‌های رایگان و پولی عرضه می‌شوند که همه‌ی آنها ویژگی‌های متنوعی را هم در اختیار کاربر می‌گذارند. بهترین نرم افزار طراحی لوگو باید به اندازه‌ای کارآمد و کاربردی باشد که کاربر بدون دردسر بتواند از آن استفاده کند.

  • استفاده‌ی آسان: بهترین نرم افزار طراحی لوگو باید به شکلی برنامه‌نویسی و طراحی شده باشد که کاربر به آسانی و بدون دردسر بتواند از آن استفاده کند. آنقدر ساده که حتی یک تازه‌کار هم بتواند با آن کار کند. نرم افزارهای طراحی لوگو معمولا از عملکرد ساده‌ی درگ اند دراپ پیروی می‌کنند. یعنی کاربر فقط المان‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و آنها را در محل مورد نظر خود قرار می‌دهد.
  • قیمت: از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار طراحی لوگو قیمت است. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزارهای گران‌قیمت نخرید؛ مخصوصا اگر تازه‌کار هستید. چون این نرم‌افزارها معمولا برای افراد حرفه‌ای طراحی می‌شوند. توجه داشته باشید که انتخاب نرم‌افزار طراحی لوگو به نوع نیاز و میزان مهارت شما از فضای نرم‌افزارها بستگی دارد؛ به همین دلیل شاید بتوانید نیاز خود را با نرم‌افزارهای رایگان هم برطرف کنید.
  • ویژگی‌ها و قابلیت‌ها: فاکتور دیگری که باید در نظر بگیرید، قابلیت‌هایی است که نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید قبل از خرید نهایی، دوره‌های امتحانی کوتاه مدتی که شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنند را دانلود کنید. باید مطمئن شوید که نرم‌افزار مورد نظر، ویژگی‌هایی که به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد یا خیر.

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020

با در نظر گرفتن تمام فاکتورهایی که قبلا گفتیم، قصد داریم بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 را معرفی کنیم تا از جدیدترین و کاربردی‌ترین ویژگی‌های روز استفاده کنید.

  • Adobe Illustrator
  • CorelDRAW
  • Logo Design Studio Pro
  • Looka Logo Maker
  • Shopify Hatchful

Adobe Illustrator

  • ویژگی‌های متنوع و زیاد
  • قدرتمند
  • گران قیمت
  • کار کردن با آن برای تازه‌کارها کمی سخت است

Adobe Illustrator

Adobe Illustrator بدون شک یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 است که نام آن در تمام فهرست‌های نرم‌افزارهای برتر طراحی لوگو دیده می‌شود. این نرم‌افزاری است که بسیاری از افراد حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. حتی تازه‌کارها هم با وجود سختی‌هایی که در مراحل اول با آن روبرو می‌شوند، باز هم ترجیح می‌دهند با این نرم‌افزار کار کنند. چون قابلیت‌ها و ویژگی‌های متنوع آن ارزش سختی‌های اولیه را دارد.

Adobe Illustrator نرم‌افزاری است که با آن می‌توانید لوگوهای منحصربه‌فرد، خلاقانه و تاثیرگذار طراحی کنید. ویژگی‌های گسترده‌ی این نرم‌افزار در طراحی بهترین لوگو به شما کمک می‌کنند. البته شاید همین تعداد ویژگی‌ها باعث شده که کار کردن با آن برای تازه‌کارها سخت به نظر برسد. اگر سابقه‌ی طراحی و استعداد هنری دارید، پس ادوبی ایلاستریتر بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

CorelDRAW

  • ویژگی‌های زیاد
  • تنوع ابزارها

CorelDRAW

از روز اولی که این نرم‌افزار کار خود را آغاز کرده تا به حال،‌ راه زیادی را طی کرده تا بتواند به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 شناخته شود. این نرم‌افزار بسیار قدرتمند و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید لوگوهای با کیفیت طراحی کنید. البته ویژگی‌های این برنامه‌ی کاربردی به همینجا ختم نمی‌شود.

CorelDRAW قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن بتوانید طرح‌های گرافیکی و تصاویری دقیق با جزییات حرفه‌ای طراحی کنید. حالت طراحی Symmetry در این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد که طرح‌های زیبایی با تقارن دقیق خلق کنید.

ابزار Block Shadow هم برای اضافه کردن سایه به شکل‌ها و طرح‌ها در نظر گرفته شده است. این نرم‌افزار به ویژگی‌های زیادی مجهز است کاربر را در هر شرایطی از خود راضی نگه می‌دارد. قابلیت‌های فراوان، CorelDRAW را به یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 تبدیل کرده است.

Logo Design Studio Pro

  • استفاده‌ی آسان
  • ارائه طرح‌های گرافیکی
  • ممکن است لوگوها کمی ساده به نظر برسند

Logo Design Studio Pro

۱۷ سال است که شرکت‌های بزرگ و کوچک از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. تجربه و تخصص طولانی این نرم‌افزار باعث شده تا به یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 تبدیل شود. نرم‌افزار Logo Design Studio Pro به شکلی طراحی شده که تازه‌کارها به آسانی بتوانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، ابزارهای متنوع و جالبی دارد که افراد حرفه‌ای‌تر هم با استفاده از آنها می‌توانند لوگوهای خود را شخصی سازی کنند و جلوه‌های بصری بهتری به آنها ببخشند. این نرم‌افزار طرح‌های گرافیکی و فونت‌های مختلفی را به صورت پیش‌فرض به کاربر پیشنهاد می‌کند و به همین دلیل است که کاربر در عرضه چند دقیقه می‌تواند لوگوی مورد نظر خود را طراحی کند.

این نرم‌افزار ۵۰۰ شکل متنوع و مختلف از اشیا‌ء مختلف و ۱۲۰ فونت منحصر‌به‌فرد دارد که می‌توانید هرکدام از آنها را به لوگوی خود اضافه کنید. اگر کمی وقت بگذارید، می‌توانید بهترین لوگوی مناسب با کسب و کار خود را با این نرم‌افزار طراحی کنید. همین ویژگی‌ها باعث شده تا Logo Design Studio Pro به یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 تبدیل شود.

Looka Logo Maker

  • استفاده‌ی بسیار آسان
  • ابزار خوب برای الهام بخشیدن
  • استایل‌های محدود

Looka Logo Maker

اگر یک تازه‌کار واقعی هستید و وقت کافی برای یادگیری و سروکله زدن با نرم‌افزارهای پیچیده را ندارید، پس حتما از Looka Logo Maker استفاده کنید. این ابزار قبلا با نام Logojoy شناخته شده بود. Looka Logo Maker درواقع یک وب‌سایت ایده‌پردازی اینترنتی است. به بیان ساده‌تر، تنها کافیست نام شرکت و نوع کسب و کار خود را مشخص کنید تا این وب‌سایت، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را پیش‌روی شما قرار دهد. سپس شما می‌توانید گزینه‌های مناسب با سلیقه‌ی خود را انتخاب کنید. در نهایت کمی صبر کنید تا وب‌سایت، طرح‌ها و لوگوهای متنوع را به شما نشان دهد.

طرح‌ها و لوگوهای پیشنهادی این وب‌سایت ساده و بی زرق‌وبرق هستند، اما ظاهر خوبی دارند و شما می‌توانید آنها را مطابق با سلیقه‌ی خود تغییر دهید. علاوه بر این، لوگوها می‌توانند برای طراحی‌های نهایی، الهام بخش شما باشند.

Shopify Hatchful

  • استفاده‌ی آسان
  • اپلیکیشن اندرویدی و iOS
  • گزینه‌های محدود

Shopify Hatchful

برای طراحی لوگو دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های گران قیمت ویرایش عکس و کامپیوترهای قدرتمند ندارید. Shopify Hatchful هم یک وب‌سایت خدمات طراحی لوگو است که ایده‌های خود را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این، اپلیکیشن این وب‌سایت هم برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها در دسترس است. در این سیستم هم مثل Looka Logo Maker، کافیست که نام شرکت، ‌نوع کسب و کار و چند نمونه‌ برای الهام گرفتن را انتخاب کنید. بعد از آن چند لحظه منتظر بمانید و لوگوهای پیشنهادی شاپیفای هچفول را تماشا کنید.

شما می‌توانید این لوگوها را با اپلیکیشن شاپیفای یا همان وب‌سایت ویرایش کنید و در نهایت، لوگوی نهایی را دانلود کنید.

اهمیت لوگو برای پیشبرد اهداف کسب و کار چیست؟

لوگویی که برای نوع فعالیت، شرکت، وب‌سایت یا هر نوع کسب و کار انتخاب می‌کنید، درواقع هویت برند و ماهیت فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد. لوگو به مشتریان نشان می‌دهد که مدیر و کارمندان چه شخصیت‌هایی دارند، علاوه بر اینکه نوع خدمات و محصولات شما را بیان می‌کند.

شرکت‌های مختلف با لوگو خودشان را به مشتری‌ها معرفی می‌کنند. بهتر است بدانید که افراد معمولا به سمت چیزهای رنگارنگ و جذاب کشیده می‌شوند. برای طراحی لوگو بهتر است علاقه‌مندی‌های بازار را بشناسید و مشتری‌های جدید جذب کنید.

لوگو همچنین شما را از رقیب‌های‌تان متمایز می‌کند. بنابراین سعی کنید لوگوهای متفاوت طراحی کنید. تمام این موارد از اهمیت خلاقیت در طراحی لوگو خبر می‌دهند. فراموش نکنید که لوگوهای خوب، کاملا ساده هستند و اصلا پیچیدگی ندارند. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، از طراح‌های گرافیکی حرفه‌ای کمک بگیرید. هرچند که با استفاده از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو 2020 هم می‌توانید خلاقیت خود را شکوفا کنید.

techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر