;
coinex

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام ؛ همه چیز در مورد آپدیت جدید تلگرام!

تلگرام اپلیکیشن خود را به روزرسانی کرده و قابلیت‌های جدید جذابی به آن افزوده است. در ادامه با آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام و سایر قابلیت‌ها آشنا خواهیم شد.

تلگرام بدون تردید محبوبترین اپلیکیشن پیامرسان در میان ایرانیان است. این پیامرسان محبوب با وجود فیلترشدن و ممنوعیت استفاده از آن، همچنان توانسته، جایگاه خوب خود در میان کاربران ایرانی را حفظ کند.

تلگرام همواره قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای در بروزرسانی‌های خود ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد به رقیبی سرسخت برای پیام‌رسان واتس‌اپ تبدیل شده است. این اپلیکیشن با وجود اینکه در ایران فیلتر شده، اما مطابق آمار ایسپا در اسفند ۹۸، ۴۲ درصد مردم از تلگرام استفاده می‌کنند. برای پوشه بندی چت ها در تلگرام در ادامه آموزش آن را با تکراتو همراه باشید!

شمار بالای کاربران ایرانی در این پیامرسان، کانال های پرجمعیت فارسی زبان و مواردی از این دست، گواه بر محبوبیت این پیامرسان به روز دارد. قابلیت های خوبی که تلگرام در مقایسه با سایر پیامرسان ها به کاربرانش ارائه میدهد نیز از دیگر عوامل موفقیت تلکرام محسوب می‌شود.

قابلیت هایی چون امکان استفاده از کانالها، ربات ها و حتی ساخت استیکرهای متنوع با قابلیت شخصی سازی بالا از فاکتورهای جذاب تلگرام محسوب میشود.

در نظرسنجی ایسپا واتساپ با ۵۱ درصد محبوب‌ترین پیام‌رسان و شبکه اجتماعی مورد استفاده توسط ایرانی‌هاست. تلگرام با ۴۲ درصد در رتبه دوم و اینستاگرام با ۳۲ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. ایسپا می‌نویسد روند استفاده از تلگرام از تیر ۹۸ تا اسفندماه ثابت بوده و رشد واتساپ دلیل این تغییر جایگاه بوده است.

اما فراتر از این قابلیت ها، تلگرام چند وقت یکبار ویژگی های جدید به پیامرسان محبوب خود میفزاید که در محبوبیت روز افزون آن موثر است. آخرین مورد از اینگونه قابلیتها، قابلیت ساخت پوشه چت در تلگرام است. در این گفتار با ما باشید تا به برسی قابلیت پوشه چت تلگرام بپردازیم

اما به روز رسانی جدید تلگرام می‌تواند این اپیکیشن را بیش از پیش محبوب کند. در آپدیت جدید تلگرام که امروز ارائه شده،‌قابلیت‌هایی نظیر ساخت پوشه های چت، پین کردن چت‌ها و کانال‌ها به صورت نامحدود و مشاهده آمار کانال‌های پرطرفدار به چشم می‌خورد.

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام

هرآنچه باید از بروزرسانی جدید تلگرام بدانیم!

تلگرام به عنوان یک رقیب همیشگی واتساپ سال‌هاست ثابت کرده از نظر امنیت بالاتر از رقیبت آمریکایی خود است. حالا در آپدیت جدید تلگرام تعدادی از قابلیت‌های جدید کاربردی را به سرویس خود افزوده که این اپلیکیشن پیام‌رسان را بیش از همیشه کاربر پسند خواهد کرد. قابلیت جدید به دسته بندی چت ها در تلگرام مربوط است. در ادامه این نوشته هرآنچه در خصوص آپدیت جدید تلگرام باید بدایند آورده شده است.

ساخت پوشه چت در تلگرام

پوشه ساختن در تلگرام چگونه است؟

با آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام شروع کنیم. این قابلیت جدید مدت‌ها بود که توسط کاربران به تلگرام پیشنهاد می‌شده است. به دلیل وجود چت‌ها و کانال‌های مختلف کاربران تلگرام در دسته بندی محتوای اکانت خود همواره مشکل داشته‌اند. قابلیت جدید فولدربندی چت ها در تلگرام بسیار کارامد خواهد بود. در نسخه‌های ایرانی تلگرام نظیر موبوگرام و غیره که اکنون دیگر خبری از آنها نیست، قابلیت دسته‌بندی و ساخت پوشه در تلگرام وجود داشت و حالا تلگرام نیز زیر بار این به روز رسانی رفته است.

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام
آموزش ساخت فولدر چت در تلگرام

با استفاده از قابلیت جدید ساخت پوشه چت تلگرام می‌توانید چت‌های کاری، چت‌های دوستانه و کانال‌های مختلف خبری، سرگرمی، فیلم و سریال و غیره را از یکدیگر سوا کنید، دسترسی بهتری به هر یک داشته باشید و به بهترین شکل ممکن زمان خود را در تلگرام بگذرانید. انتقال میان پوشه‌ها نیز به شکلی قابل لمس و همراه با صرفه‌جویی در وقت ارائه شده است.

اما برویم سراغ آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام. برای ساخت پوشه چت تلگرام همه کاری که باید بکنید این است که بر روی دکمه Chats در تولبار «به مدت طولانی» لمس کنید و پس از آن گزینه تازه‌ظاهرشده‌ی Add Folder را انتخاب کنید. حالا می‌توانید چت‌ها و کانال‌های خود را به پوشه جدید اضافه و یا آنها را پاک کنید. این از آموزش ساخت فولدر چت در تلگرام. قابلیت‌های دیگری نیز در این خصوص وجود دارد.

نحوه دسته بندی چت ها در تلگرام

چگونه کانال‌ها و گفتگوهای تلگرام را دسته بندی کنیم؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم دسته بندی چت ها در تلگرام مدت‌ها بود که به عنوان یکی از خواسته‌های کاربران تلگرام در ایران مطرح بوده است. حالا با ارائه به روزرسانی جدید تلگرام قابلیتی به این اپلیکیشن پیام رسان افزوده شده است که امکان دسته بندی چت ها در تلگرام را مهیا کرده است.

کاربران برای استفاده از قابلیت دسته بندی کانال ها در تلگرام باید اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید. از آنجایی که تلگرام در ایران مورد لطف، رحمت و عطوفت دکمه فیلترینگ قرار گرفته تا بیش از این خانمان ایرانی‌ها برنیاندازد، از طریق پلتفرم‌هایی نظیر کافه بازار، مایکت و غیره امکان دریافت آخرین نسخه وجود ندارد. بنابراین ما گوگل پلی را پیشنهاد می‌کنیم. برای دریافت آخرین نسخه تلگرام GooglePlay را امتحان کنید.

اما نحوه دسته بندی چت ها در تلگرام چگونه است؟ برای این کار پس از به روزرسانی وارد منوی Setting شوید و در فهرست باز شده گزینه Folder را لمس کنید. اگر پوشه تلگرام دلخواهتان در بخش Recommended Folders وجود دارد، یکی از آنها را انتخاب کنید. در غیر این صورت بر روی گزینه Create New Folder لمس کنید. پس از آن با انتخاب نام مورد نظر چت‌ها و کانال‌های دلخواهتان را به پوشه تلگرام جدید منتقل کنید.

گفتنی است نحوه دسته بندی چت ها در تلگرام نسخه ویندوز نیز به همین ترتیب است و با طی مراحل گفته شده امکان پذیر خواهد بود. به طور خلاصه برای دسته بندی کانال های تلگرام باید مسیر  زیر را طی کرد:

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام: Setting > Floders > Create New Folder

پین کردن (Pin) نامحدود و آرشیو کردن

پین کردن پیام‌ها قابلیتی بود که تلگرام مدتی قبل به اپلیکیشن خود افزود. اما این قابلیت به تعداد محدود میسر بود و کاربران بیش از ۵ چت یا کانال را نمی‌توانستند در حساب کاربری خود پین کنند. حالا در آپدیت جدید تلگرام به هر تعداد که می خواهید می‌توانید کانال یا چت پین کنید.

اگر تعداد بسیار زیادی چت با دوستان، همکاران و خانواده خود دارید و یا در خیل عظیمی از کانال‌ها عضو هستید می‌توانید به هر تعداد که می‌خواهید آنها را پین کنید. از سمت دیگر اگر بخواهید برخی چت‌ها را پنهان کنید می‌توانید به سادگی آنها را آرشیو کنید؛ برای این کار کافی است چت یا کانال مذکور را به سمت را بکشید (اسلاید کنید).

قابلیت جدید تلگرام
ساخت پوشه در تلگرام

مانند همه موارد دیگر در تلگرام، این قابلیت نیز با نسخه تلگرام دسکتاپ سینک شده است. یعنی هر تغییری که در پوشه‌ها در موبایل خود انجام دهید در نسخه دسکتاپ نیز رخ خواهد داد و برعکس. به دلیل وجود فضای بیشتر در تلگرام دسکتاپ یک سایدبار اختصاصی به پوشه‌ها مربوط خواهد بود. تنها کاری باید بکنید این است که تلگرام‌های خود در دیوایس‌های مختلف را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.

بیشتر بخوانید:

ارائه آمارهایی از کانال‌های پرمخاطب

اگر کانال‌هایی دارید که بیش از ۱۰۰۰ نفر اعضا دارند،‌ می‌توانید جزئیاتی از آمارهای آنها مربوط به رشدشان در طول ماه‌های گذشته و عملکردشان در پست گذاشتن را ملاحظه کنید.

ساخت پوشه در تلگرام
قابلیت جدید تلگرام

علاوه بر موارد ذکر شده آپدیت جدید تلگرام به ایموجی‌های انیمیشنی جدید، مانند استیکر انیمیشنی ویروس کرونای جدید، نیز مجهز شده است. یکی دیگر از مواردی که در آپدیت جدید تلگرام به چشم می‌خورد، انیمیشن‌های جدید ضبط صدا در اندروید است.

نظرات کاربران در مورد ساخت پوشه در تلگرام

ساخت پوشه در تلگرام قابلیتی بوده که سال‌ها کاربران این پیام‌رسان آن را طلب می‌کردند و حالا به نظر می‌رسد مشکل خیلی‌ها بر طرف شده است. یک کاربر توئیتر به نام SonOfAHiiitch در همین زمینه می‌نویسد: «بالاخره بعد از سال ها زجر دادن و بعد از سال ها درخواست کاربران، تلگرام تو نسخه 6، فولدر بندی رو اضافه کرد! Oh Thanks God #Telegram #تلگرام.»

کاربر دیگری با نام مستعار adabiatchi نیز با طعنه به فیسبوک که ریسک ارائه قابلیت‌های جدید به اپلیکیشن پیام‌رسان خود، واتساپ را نمی‌کند، نوشت: «و خاکی دگر بر سر واتس‌اپ با آپدیت جدید #تلگرام‌.» یک کاربر دیگربه نام soheil7 در همین زمینه نوشت:

تلگرام در نسخهٔ ۶ قابلیت فولدر رو به اپلیکیشن اضافه کرده؛ محدودیت تعداد چت‌هایی که می‌شد ‘پین’ کرد رو برداشته. اگر کانالی بیش از ۱۰۰۰ مشترک داشته باشه، آمار و اطلاعات مختلفی رو در مورد کانال نشون میده. #Telegram

یا یک کاربر دیگر به اکانت prag_mostafa با تایید این اقدام تلگرام می‌نویسد: «خیلی راحت می‌تونید کانال‌ها و چت‌ها رو دسته‌بندی کنید و حتی توی هر فولدر جداگانه کانال ها رو پین کنید. خیلی خوب بود.»

بیشتر بخوانید:

در مجموع با استفاده از قابلیت جدید ساخت فولدر چت تلگرام می‌توان پوشه تلگرام یا فولدر هایی با اسامی نظیر دوستان، فامیل، همکاران، همکلاسی‌ها،‌ اخبار، سرگرمی، فیلم و سریال و غیره ساخت و گفتگو‌ها و کانال های خود را مدیریت کرد. در نتیجه پیام‌هایی که از گفتگوها یا کانال‌ها مهم ارسال می‌شوند را با اولویت بیشتری مشاهده خواهید کرد. مثلا کانالی که مطالب مهمی ارسال می‌کند ولی با فاصله‌های زمانی بسیار زیاد اقدام به ارسال پست جدید می‌کند در میان انبوه پیام‌های جدید گم نخواهد شد.

آموزش قدم به قدم فولدربندی چت تلگرام

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام

برای ساخت فولد چت تلگرام چه باید کرد؟ با آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام به صورت قدم به قدم همراه باشید. برای اینکار ابتدا تلگرام را باز کنید. سپس منوی کشویی سمت چپ را باز کرده در آنجا گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید.

در این بخش و از میان گزینه های موجود گزینه فولدرز (Folders) را انتخاب کنید. سپس به صفحه جدیدی منتقل میشوید. در این صفحه به صورت پیشفرض دو گزینه به شرح زیر قابل مشاهده است:

  • خوانده نشده: که شامل تمام پیام های خوانده در کانالها،‌ گروهها و چت های شخصی است.
  • خصوصی: شامل پیامهای خصوصی و چتهای شخصی با افراد است.

در ادامه آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام باید بگوییم در حالت پیشفرض و با انتخاب گزینه ابی رنگ Add در روبروی هرکدام از این موارد، میتوانید آنها را تبدیل به یک دسته بندی کلی کنید.

آموزش ساخت پوشه چت در تلگرام و دسته بندی چت ها و کانال های تلگرام

اما در صورتی که میل دارید پوشه تلگرام های چتی بسازید که به دلخواه انها را شخصی سازی کنید باید به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا گزینه create New Folder را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید که باز میشود به ترتیب زیر عمل کنید.
  2. در قسمت Folder Name نام پوشه را به دلخواه وارد کنید . مثال : دوستان
  3. در قسمت Add Chats آی دی کسانی که میخواهید در این پوشه قراربگیرند را جستجو کرده و وارد کنید.
  4. در قسمت Remove Chats هم آی دی کسانی که میخواهید در این پوشه قرار نگیرند را جستجو کرده و وارد کنید.

بیشتر بخوانید:

برای فولدربندی چت تلگرام در ادامه سپس و زمانی که وارد بخش Add Chats شدید در بخش انتهایی صفحه لیست کانالها و گروهها و چت های خصوصی شامل دوستان و خانواده قرار دارد.

اما در بالای این لیست چت ها، چندین گزینه مهم وجود دارد که بسیار کاربردی و مناسب هستند. این گزینه ها و کارکردشان به شرح زیر است:

  • Contac: کسانی که در لیست دفتر تلفن گوشی شما ثبت شده اند را در یک پوشه تلگرام قرار می دهد.
  • Non Contact: کسانی که در دفتر تلفن گوشی شما ذخیره نشده اند را در یک فولدر تلگرام قرار می دهد.
  • Groups: گروه هایی که عضو آنها هستید را در یک پوشه تلگرام  قرار می دهد.
  • Channels : کانال هایی که عضو آنها هستید را در یک پوشه چت تلگرام قرار می دهد.
  • Bots : ربات هایی که عضو آنها هستید را در یک گروه قرار می دهد.

با کلیک بر روی هرکدام از این گزینه ها،‌ دسته مربوط به آن ب طور خودکار برای شما ساخته میشود. شما بعدا میتوانید نسبت به تغییر نام یا اعضای هر دسته اقدام کنید.

علاوه بر پوشه بندی چت های تلگرام، این پیام رسان در آپدیت جدید خود محدودیت مربوط به تعداد گفتگوهای قابل پین شدن را برداشته و همچنین آمار و اطلاعات مختلفی نیز درباره کانالهایی که بیش از 1000 عضو دارند در اختیار ادمین ها قرار میدهد.

بیشتر بخوانید:‌

.

منبع: telegram

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر