;
coinex

بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 ؛ آشنایی با امن ترین اپلیکیشن های پیام رسان دنیا

بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 کدامند؟ در این نوشتار محبوب ترین پیام رسان های جهان را ازن نظر امنیت و کارایی فهرست خواهیم کرد.

ارتباطات عنصر اصلی در جوامع انسانی است. پس از انقلاب دیجیتال ابزارهای ارتباطی انسان‌ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. جدیدترین ابزارهای ارتباطی در دنیای امرور اپلیکیشن‌های پیام رسان هستند که برای هر فردی به اینترنت دسترسی داشته باشد، قابل استفاده است.

شرکت های مختلفی وارد این بازی بزرگ شده‌اند و هر روز با ارائه قابلیت‌های جدید سعی در جذب بیشتر کاربران و ربودن گوی رقابت از سایرین می‌کنند. در سوی دیگری کاربران امروز بیش از هر روز دیگری در پیام‌رسان‌ها وقت می‌گذرانند و بخش عمده‌ای از ارتباطات کاری،‌ دوستانه و خانوادگی خود را به اسمارت‌فون‌های خود سپرده‌اند. تبادل داده‌ها و اطلاعات، برقراری ارتباط و بسیاری دیگر از جمله کاربردهای این بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 به شمار می‌رود.

بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020

پیام رسان ها تحت پلتفرم‌های مختلفی عرضه می‌شود و هر روز هم به تعداد کاربران آنها افزوده می‌شود. برای یک اپلیکیشن پیام رسان با موفقیت متوسط در جهان تعداد چند ده میلیون کاربر امری طبیعی است. در مواردی مانند فیسبوک مسنجر و واتساپ این رقم به بیش از یک میلیارد نفر رسیده است. هر یک از این افراد طیف وسیعی از امور روزمره خود را به اپلیکیشن‌های پیام رسان اندروید و IOS سپرده‌اند.

به دلیل قابلیت‌های مختلف که هر یک از بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 دارند، گروه‌های مختلفی از آنان استفاده می‌کنند. مالکان این اپلیکیشن‌ها همیشه تلاش می‌کنند تا با ارائه قابلیت‌های جدید رضایت حداکثری یوزرهای خود را جلب کنند، مثلا تلگرام اخیرا در آپدیت جدید خود امکان دسته بندی چت ها و کانال ها و ساخت پوشه چت را عرضه کرده است.

از جمله بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 می‌توان به واتساپ، تلگرام، فیسبوک مسنجر، اسکایپ، اسنپ چت، وی چت و تنست و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. شاخص‌ها و اولویت‌ها بسیاری وجود دارند که می‌توان به واسطه آنها پیام‌رسان ها را فهرست کرد. یکی از مهمترین آنها امنیت است. به همین منظور در پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام و واتساپ، شاهد قابلیت‌هایی نظیر رمزگذاری اند تو اند (End-to-End Encryption) هستیم.

این روزها بحث امنیت در ایران بسیار داغ است. چندی پیش شاهد لو رفتن اطلاعات بیش از ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام از طریق نسخه‌های غیررسمی این پیام‌رسان بودیم. در موردی دیگر پنج میلیون دیتا متعلق به کاربران پلتفرم سیب‌اپ نشت کرد.

بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 در یک نگاه

  • فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger)
  • تلگرام (Telegram)
  • واتساپ (Whatsapp)
  • لینکدین (LinkedIn)
  • اسنپ چت (SnapChat)
  • سیگنال پرایوت مسنجر (Signal Private Message)
  • تکسترا (Textra)
  • ویکرمی (Wickr Me)

فیس بوک مسنجر

فیس بوک مسنجر
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

مشکل بیشتر مسنجرهای موبایل این است که باید دوستانتان را متقاعد کنید تا برای استفاده از یک نرم افزار پیام رسان اطلاعاتشان را در سایت مرتبطش وارد کنند. ولی نکته‌ای که نادیده گرفته می‌شود این است که بیشتر مخاطبان شما هم اکنون در شبکه اجتماعی فیس بوک عضو هستند؛ این حضور فیس بوک مسنجر را به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید پیام رسان تبدیل کرده است.

پیام رسان فیسبوک در ۹ آگوست ۲۰۱۱ عرضه شد و هم‌اکنون تحت سیستم عامل‌ها اندروید،‌ آی.او.اس،‌ ویندوز و مک فعالیت می‌کند. فیس بوک مسنجر ساده و منظم است و به راحتی تماس‌های صوتی و تصویری را مدیریت می‌کند. این برنامه پیام رسان استیکرهای بسیار زیبایی را هم در خود دارد.

تلگرام

محبوب و مغضوب!

تلگرام
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

تلگرام پیام‌رسانی تحت چند پلتفرم از جمله اندروید،‌ آی.او.اس، ویندوز فون، ویندوز و اپلیکیشن و مبتنی بر رایانش ابری (Cloud Computing) است. تلگرام همچنین برای لینوکس و توسعه‌دهندگان مستقلی از که از رابط برنامه‌نویسی مخصوص تلگرام بهره می‌برند، قابل استفاده است.

نخستین جهش‌های تلگرام به دسامبر ۲۰۱۴ برمی‌گردد. اپلیکیشنی که به ۱۶ زبان در دسترس است، در آن زمان اعلام کرد که ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد و روزانه ۲ میلیارد پیام در آن رد و بدل می‌شود. در ۲۰۱۵ تلگرام روزانه ۳۵۰ هزار کاربر داشت و تعداد پیام‌های روزانه آن به بیش از ۱۵ میلیارد می‌رسید.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین ربات های دانلود آهنگ تلگرام

یکی از مهمترین دلایلی که تلگرام در ایران محبوب است، امنیت بالای این شبکه است. پاول دروف، موسس تلگرام در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که یافتن باگ بر روی تلگرام با دریافت جایزه 300 هزار دلاری و نشان اطمینان از برنامه‌نویسان تلگرام همراه خواهد بود. چالشی که یک سال بعد بدون برنده به پایان رسید.

واتساپ

محبوب ترین پیام رسان جهان در سال 2020

واتساپ
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

کمپانی فیسبوک خریدهای فوق‌العاده‌ای داشته است. اینستاگرام و فیسبوک دو مورد از موفقیت‌ترین آنها می‌باشد که به ترتیب در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به وقوع پیوست. واتساپ در ۲۰۱۳ بیش بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر ماهانه را تجربه کرد و در کمتر از یک سال به ۴۳۰ میلیون کاربرد ماهانه و بیش از 54 میلیارد جابه‌جایی پیام را ثبت کرد. در آخرین اعلام واتساپ شمار کاربران خود را بیش از ۲ میلیارد نفر اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

8 نکته برای افزایش امنیت واتساپ

در دنیایی که با نرم افزارهای پیام رسان اشباع شده است، واتساپ به عنوان یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی شناخته شده و توانسته است توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کند. این نرم افزار یک نسخه دسکتاپ هم دارد که کاربر را قادر می‌سازد تا مکالماتش را با رایانه انجام دهد.

بروزرسانی جدید این نرم افزار توسط متخصصان نرم افزار سیگنال ساخته شده است تا ارتباطات کاربران واتساپ امنیت بیشتری داشته باشند. واتساپ احتمالا یکی از بزرگترین پلت فرم‌های پیام رسانی موجود در بازار است.

واتس‌اپ در ۱۹ فوریه ۲۰۱۴ به قیمت 19 میلیارد دلار به فیسبوک واگذار شد. (4 میلیارد دلار نقد و 15 میلیارد دلار از سهام فیسبوک). در اواسط سال ۹۴ نسخه فارسی سایت واتساپ معرفی شد و تعداد سایت‌های پشتیبانی شده توسط این پیام رسان به ۴۶ زبان رسید.

لینکدین

بهترین پیام رسان برای حرفه‌ای

لینکدین
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

بیشتر کاربران دنیای اینترنت احتمالا نرم افزار اندروید لینکدین را به عنوان سرویسی می‌شناسند که در اوقات خستگی از آن استفاده می‌شود. ممکن است این ادعا درست باشد، اما نرم افزار لیندکدین تصمیم دارد که خود را به پای وب سایت لیندکدین که هر روز از آن استفاده می‌کنید، برساند.

این نرم افزار علاوه بر ویژگی‌های ذاتیش مانند نشان دادن سابقه کار و همچنین ارائه مجموعه‌ای از ابزارهای مفید برای شبکه سازی، حال شاخص‌هایی را برای یک بازدید کننده به همراه یک فید خبری نیز ارائه می‌کند. برتری لینکدین به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید در این است که این اپلیکیشن گاهی تنها کانال ارتباطی موجود برای متصل کردن شما به تاجر مورد نظرتان به شمار می‌آید. لینکدین برای افراد پا به سن گذاشته حکم فیس بوک را دارد.

اسنپ چت (Snapchat)

بهترین پیام رسان جهان برای ارسال عکس

اسنپ چت
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

با کمک اسنپ چت، به عنوان بهترین پیام رسان جهان در حوزه اشتراک گذاری عکس، می‌توانید با سرعت بسیار بالایی بین خودتان و دوستانتان عکس رد و بدل کنید. این نرم افزار توانایی ارسال فیلم‌های کوتاه و برقراری تماس‌های صوتی و تصویری را هم دارد. تنها مشکل اسنپ چت این است که فایل‌های رسانه‌ای ارسالی شما پس از چند ثانیه در آن ناپدید می‌شوند.

اسنپ چت صرفا یک راه سرگرم کننده و زودگذر برای به اشتراک گذاری دنیای اطرافتان است. بروزرسانی‌های جدید این برنامه کار کردن با آن را بسیار راحتتر کرده‌اند و باعث شده‌اند بتوانید اسنپ‌های قبلی خود را ذخیره کنید و استوری عمومی بسازید. هرچه ویژگی‌های بیشتری در این نرم افزار تغییر می‌کند، ظاهر و ماهیت آن به فیس بوک بیشتر شبیه می‌شود.

سیگنال پرایوت مسنجر

یکی از امن ترین پیام رسان های جهان

سیگنال پرایوت مسنجر
امن ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

نرم افزارهای پیام رسان زیادی هستند که درباره حفظ امنیت اطلاعات و محافظت از حریم خصوصی کاربر چرب زبانی می‌کنند، ولی سیگنال از پایه با هدف قادر ساختن کاربران به برقراری ساده ارتباط امن بدون داشتن نگرانی‌های مربوط به لو رفتن اطلاعات ارتباطشان ساخته شد.

نرم افزار سیگنال در ارسال و دریافت پیام و تماس‌های رمزگذاری شده یک جایگزین کامل برای برنامه ارتباطی گوشی شماست. بروزرسانی جدید این نرم افزار به میزان زیادی ظاهر و حس استفاده از آن را بهبود بخشیده و ثابت کرده است که امنیت و کاربرد می‌توانند در کنار یکدیگر وجود داشته باشند.

تکسترا

 

تکسترا
بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020

تکسترا یک جایگزین عالی برای نرم افزار پیام رسان گوشی‌های اندروید است. این برنامه انبوهی از آپشن‌ها را نظیر رنگ‌های قابل تنظیم برای مخاطبان، قالب‌های حبابی شکل دربرگیرنده پیام و آیکون‌های نشان دهنده اعلان برای تنظیم نمای خود در اختیار کاربر می‌گذارد.

قابلیت برنامه ریزی پیام‌ها، قرار دادن مخاطبان در یک لیست سیاه و تغییر نام مکالمات گروهی از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این برنامه را به یکی از بهترین نرم افزارهای اندروید برای پیام رسانی تبدیل کرده‌اند. تکسترا دو تم تیره و روشن بسیار زیبا را هم در خود دارد.

پیام رسان ویکرمی

یکی از بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020

ویکر می
بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020

گاهی امنترین پیام پیامی است که اصلا وجود ندارد. این تفکر همان اصل رعایت شده در روند ساخت نرم افزار ویکر می است، یک سرویس پیام رسان امن کاملا رمزگذاری شده که توانایی پشتیبانی پیام‌های رسانه‌ای را هم دارد.

در این نرم افزار شما می‌توانید برای تک تک پیام‌هایتان یک بازه زمانی تعریف کنید تا اطمینان یابید که پیام‌های خصوصیتان خصوصی باقی می‌مانند. برای این که درباره امنیت پیام‌هایتان در ویکر می مطمئن شوید، بد نیست بدانید که سازنده این نرم افزار پیام رسان با درخواست اف بی آی برای ارائه یک در پشتی به منظور نظارت بر پیام کاربران توسط مقامات امنیتی این سازمان امنیتی همکاری نکرده است.

محبوب‌ترین پیام رسان های جهان کدامند؟

محبوب ترین و بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 کدامند؟

اپلیکیشن های پیام رسان شیوه ارتباط مردم را به کلی تغییر داده‌اند. یک نظرسنجی انجا شده توسط MetrixLabs نشان می‌دهد جوامع مختلف از ارسال پیامک و ایمیل فرستادن به سرعت در حال حرکت به سوی استفاده از پیام رسان ها هستند. چرا که ارتباطات تحت این پلتفرم‌ها سریع‌تر، کاراتر و با امنیت بیشتری است. البته سر این مورد آخر بحث بسیار است.

به همین دلیل است که بهترین پیام رسان های جهان در سال 2020 همیشه در حال کار بر روی قابلیت های خود هستند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. در ادامه سعی می‌کنیم فهرستی از محبوب‌ترین پیام رسان های جهان در سال 2020 را معرفی کنیم. رتبه‌های اول و دوم این فهرست هر دو به شرکت فیسبوک به رهبری مارک زاکربرگ، یکی از متفکرین برتر انقلاب دیجتال، تعلق دارد.

فهرست محبوب‌ترین پیام رسان های جهان در سال 2020

پیام‌رسان‌ها در طول یکی دو دهه گذشته به نسبت سایر ابزارهای ارتباطی عملکرد موفق‌تری از خود به نمایش گذاشته‌اند. آنها قابلیت‌هایی را عرضه کرده‌اند که در سایر ابزارها،‌ حتی ابزارهای مبتنی بر اسمارت‌فون‌ها نظیر پیامک و ایمیل نیز دیده نشده بود. از مهمترین امکاناتی که محبوب ترین پیام رسان های جهان در سال 2020 عرضه می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباطات لحظه‌ای مانند تماس‌های صوتی و تصویری
  • قابلیت‌های متنوع در نگارش پیام از قبیل ایموجی‌ها و استیکرها
  • پیام‌رسانی پویا از طریق وویس و ویدئومسیج
  • قابلیت ایجاد گروه برای ارتباطات کاری، دوستانه و …
  • قابلیت ارسال تصویر، صدا و فایل های مختلف
  • پیام‌رسانی‌های ایمن (مانند End-to-Edn Encryption)

در ادامه این نوشتار فهرست محبوب ترین پیام رسان های جهان در سال 2020 را مختصرا با یکدیگر مرور می‌کنیم. فیسبوک سال‌هاست در زمینه ارتباطات گوی رقابت را از سایرین ربوده و علاوه بر اینکه با اینستاگرام و فیسبوک پرمخاطب ترین شبکه های اجتماعی جهان را در چنگ خود دارد، با واتساپ و فیسبوک مسنجر نیز هرروز قدرتمند و قدرتمندتر می‌شود.

پس از این دو در فهرست محبوب ترین پیام رسان های جهان در سال 2020 به لطف‌ [!] سانسور و فیلترینگ شدید در چین، پیام رسان های داخلی آنها مانند وی‌چت و وایبر مخاطبان بسیاری دارند. در رده ششمی این جدول تلگرامی قرار دارد که علی‌رغم فیلتر شدن مدت‌ها محبوب ترین پیام رسان در ایران بود.

پیام رسان تعداد کاربران جهانی کمپانی
1. واتساپ (Whatsapp) ۲ میلیارد فیسبوک
2. فیسبوک مسنجر 1.82 میلیارد فیسبوک
3. وی‌چت (WeChat) 1.13 میلیارد هلدینگ Tencent
4. وایبر (Viber) 1.09 میلیارد Rakuten
5. تنسنت QQ 800 میلیون هلدینگ Tencent
6. تلگرام 300 میلیون ماهانه تلگرام FZ LLC
7. کیک مسنجر 300 میلیون ماهانه Kick intractive
8. مشترکا Band/Discord/eBuddy ۲۵۰ میلیون ماهانه Discord/eBuddy
9. لاین 217 میلیون ماهانه Naver
10. اسنپ چت ۲۱۰ میلیون ماهانه Snap Inc.

بیشتر بخوانید:

منبع: 21twelveinteractive

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر