;
coinex

کشف 6 نوع جدید ویروس کرونا ؛ آیا یک همه گیری کرونا جدید در راه است؟‌

کشف 6 نوع جدید ویروس کرونا در مطالعه با هدف بررسی ویروس‌های خانواده کرونا که پتانسیل همه‌گیری دارند انجام شده است. با ادامه خبر همراه باشید.

شش سویه جدید تشریح نشده‌ی ویروس کرونا، در خفاش‌های میانمار، کشف شده‌اند. هنوز واضح نیست که آیا ویروس‌ها می‌توانند از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند، یا انسان‌ها را مبتلا کنند؛ با این حال، محققان می‌گویند این ویروس‌ها با ویروس کرونا که موجب شیوع بیماری سارس (سندرم حاد تنفسی)، مرس (سندرم تتفسی خاورمیانه) و کووید-۱۹ شده بود، مرتبط نیستند.

یافته‌ها حاکی از آن است که هزاران نوع از ویروس کرونا در خفاش‌ها وجود دارد. که بیش‌تر آن‌ها هنوز کشف نشده‌اند. یک تیم بین‌المللی متشکل از دانشمندان، برای کشف و شناخت ویروس‌های جدیدی که پتانسیل تبدیل شدن به یک همه‌گیری جهانی دارند، تلاش می‌کنند. خفاش‌ها، با سبک زندگی خاصی که دارند، منبع ویروس‌هایی هستند که می‌توانند به بحران‌های جهانی تبدیل شوند.

کشف 6 نوع جدید ویروس کرونا

آیا یک پاندمی کرونای جدید در راه است؟

کشف 6 نوع جدید ویروس کرونا در حالی است که دانشمندان، از می ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۸، گونه‌های فراوانی از خفاش‌ها را شناسایی کرده و از بزاق و مدفوع ۷۵۰ نوع از آن‌ها نمونه‌گیری کردند؛ تا ویروس‌ها و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را کشف کنند. سپس این نمونه‌ها را با نمونه‌های آزمایش شده‌ی انسان و دام مقایسه کردند.

اطلاعات به دست آمده، ۶ گونه جدید ویروس کرونا را نشان داد.3 نوع ویروس کرونای آلفای جدید، 3 نوع ویروس کرونای بتای جدید و یک نوع ویروس کرونای آلفا که قبلاً در میانمار کشف و شناخته شد. تهیه کننده برنامه جهانی بهداشت و مؤلف این تحقیق، سوزان موری، می‌گوید:

اکثر نژادهای ویروس کرونا خطری برای مردم ایجاد نمی‌کنند، اما وقتی این بیماری‌ها را در حیوانات شناسایی می‌کنیم، فرصت ارزشمندی برای شناخت راه‌های درمان به دست می‌آید. هوشیاری، تحقیق و آموزش، بهترین روش‌ها برای جلوگیری از همه‌گیری‌های جهانی هستند.

ویروس کرونای جدید

سویه کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌هایی است که بعضی از آن‌ها باعث بیماری در حیوانات می‌شوند، و برخی نیز قادر به انتقال از گونه‌ای به گونه دیگر هستند، مانند ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) که موجب همه‌گیری بیماری تنفسی کووید 19 شده است.

‌ویروس‌های کرونا بخشی از انواع ویروس‌های تحت جست و جو هستند. این تحقیقات مشخص می‌کنند که کدام یک از این بیماری‌ها احتمال بیشتری می‌رود که روی سلامت و اقتصاد مردم اثر بگذارد. سه چهارم بیماری‌های عفونی، مشترک بین انسان و حیوان هستند و تهدید بزرگی برای افرادی که با حیات وحش ارتباط دارند، محسوب می‌شوند. خفاش‌ها می‌توانند مدت زمان طولانی و مسافت زیادی را پرواز کنند.

کووید 19 در کودکان ؛ آیا ویروس کرونای جدید واقعا با کودکان کاری ندارد؟

دامپزشک برنامه جهانی سلامت و راهنمای مؤلف این تحقیق، مارک والیتوتا، می‌گوید:

همه‌گیری‌های جهانی به ما یادآوری می‌کنند که سلامت انسان تا چه اندازه وابسته به سلامت حیات وحش و طبیعت است. در سرتاسر جهان، مردم ارتباط فراوانی با حیات وحش دارند. بنابراین هرچقد بیشتر در مورد بیماری‌های حیوانات، و چگونگی انتقال آن‌ها به گونه‌های دیگر، بدانیم، بهتر می‌توانیم از همه‌گیری‌های جهانی جبوگیری کنیم.

یافته‌های این تحقیق به ما برای کاهش انتقال بیماری کمک می‌کنند؛ تا بتوانیم هر دو گونه‌ی انسان و خفاش را سالم نگه داریم. در اینده نیز تحقیقاتی برای شناخت عواملی که سلامتی انسان را تهدید می‌کنند، انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید‌:

مترجم: بهار سجادی

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر