;
coinex

ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد ؛ ماموریت غیرممکن جدید با موشک ایلان ماسک؟

ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد. این شایعه چندی پیش در فضای مجازی و رسانه‌های پخش شد. حالا رئیس ناسا در توئیتی این موضوع را تأیید کرده است.

سرپرست ناسا، جیم بریدنشتین، در توئیتر خود ادعاهای مبنی بر همکاری تام کروز و ناسا  و سفر او به فضا را تأیید کرد. این ستاره هالیوود، که به انجام همه صحنه‌های بدلکاری فیلم‌هایش توسط خودش مشهور است، در آینده برای اثبات اینکه هیچ محدودیتی در انجام کارهایی که برای اصالت کارهای خود انجام می‌دهد قائل نیست، به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد.

اطلاعات بیش‌تری در مورد این فیلم در دست نیست. برخی معتقدند این فیلم ممکن است از سری فیلم‌های مأموریت غیرممکن باشد. اما طبق گفته ددلاین، چنین چیزی وجود ندارد و فیلم هنوز با هیچ استودیویی قرارداد نبسته است. ددلاین گزارش می‌دهد که کروز، اسپیس‌ایکس و ناسا در حال کار بر روی یک فیلم اکشن، ماجراجویی و واقعی هستند؛ که اولین فیلم سینمایی ساخته شده در فضا خواهد بود.

ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد

ماموریت غیرممکن جدید با موشک ایلان ماسک؟

در مورد این اطلاعیه سوالات زیادی به وجود آمده است؛ از جمله اینکه تام کروز چه مدت در فضا خواهد ماند و هزینه کلی چنین فداکاری بزرگی برای فیلم‌برداری در فضا و همکاری تام کروز و ناسا، چه قدر خواهد بود. برای هرکسی که آرزوی سفر به فضا را در سر دارد، پاسخ این سوالات بسیار جذاب خواهد بود. برای پاسخ به این سوالات اطلاعات بیش‌تری مورد نیاز است؛ اما بر اساس برخی فاکتورها می‌توانیم حدسیاتی بزنیم.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه بین‌المللی فضایی حدود 408 کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد اما فضانوردان برای رسیدن به این ایستگاه یک مسیر مستقیم را طی نمی‌کنند. ایستگاه فضایی در هر ساعت، 27600 کیلومتر حرکت می‌کند.

ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد
ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد

بنابراین برای رفتن به آنجا به یک فضاپیمای مطابق با سرعت و مدار ایستگاه نیاز است. رسیدن به ایستگاه در گذشته معمولا روز‌ها به طول می‌انجامید و اکنون، ساعت‌ها طول می‌کشد. سایوز روسی که در حال حاضر تنها راه رفتن خدمه به ایستگاه است، طی سال‌های اخیر مدت زمان رسیدن به ایستگاه فضایی را از 50 ساعت به 6 ساعت رسیده است.

متخصصان تخمین می‌زنند که کروز و تیم او، 12 تا 13 روز در ایستگاه فضایی بمانند. از این گذشته، اولین پرتاب خدمه توسط اسپیس‌ایکس و نخستین پرتاب از خاک آمریکا، قرار است 27 ماه می انجام شود.

اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالأ کروز نیز به این پرتاب خواهد پیوست. اگرچه برای افرادی به طور همزمان در ایستگاه فضایی مستقر هستند محدودیت وجود دارد و تعداد آن‌ها نباید 6 نفر بیش‌تر شود؛ اما در طی این پروژه این تعداد به 9 نفر خواهد رسید.

ناسا تام کروز را به فضا می‌فرستد اما با چه هزینه‌ای؟ ایستگاه فضایی یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌هاست که فضانوردانی مجرب، برای انجام تحقیقات مهم و حیاتی در اختیار دارد. سال گذشته ناسا مقدار مشخصی از منابع را، جهت انجام فعالیت‌های تجاری، در صورتی که در کار خدمه امنیت آنجا تداخل ایجاد نکند، ذخیره کرد.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، یک فضانورد خصوصی، بدون در نظر گرفتن هزینه انبار، قدرت و اینترنت، که به ازای هر گیگابایت 50 دلار نیاز است، به حدود 33،750 دلار نیاز خواهد داشت. این پروژه برای یک ماجراجویی 12 تا 13 روزه باید 500 هزار دلار هزینه کند.

اما برای رفتن به ایستگاه فضایی هزینه بسیار بیش‌تری نیاز خواهد بود. اگر کروز و خدمه قصد سفر به ایستگاه بین‌المللی فضایی روی راکت ایلان ماسک را داشته باشند، باید بهایی معادل 55 میلیون دلار برای هر صندلی فضاپیمای Crew Dragon بپردازند.

در این فضاپیما 4 نفر می‌توانند حضور داشته باشند. بنابراین تام کروز به همراه تیمش، شامل فیلم‌بردار، صدابردار و کارگردان، حدود 220 میلیون دلار هزینه به جا خواهند گذاشت. البته هزینه آموزش فضانوردان محاسبه نشده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر