;
coinex

ماجرای مردی که سه کلیه دارد ؛ علت این اختلال نادر چیست؟

اخیراً مردی که سه کلیه دارد پس از انجام اسکن پزشکی به علت کمردرد، متوجه این شرایطش شد. آخرین گزارشات و تحقیق‌ها در مورد این مرد عجیب چه می‌گوید؟

به گزارش مجله پزشکی انگلستان، یک مرد 38 ساله به علت حرکت دیسک کمر خود، به بیمارستانی در سائوپائولو برزیل مراجعه کرد. اسکن توموگرافی کامپیوتری نشان داد که دیسک کمر این شخص جابجا شده است؛ علاوه بر این، به جای دو عدد، سه عدد کلیه در شکم او مشاهده شد؛ یکی در سمت چپ و دو کلیه متصل به یکدیگر در سمت راست.

دکتر رناتو فورستو، محقق بیمارستان دوریم (do Rim) سائوپائولو، می‌گوید: «تا به حال چنین چیزی ندیده بودیم. این مشاهده ما را بسیار متعجب کرد. از طرفی نیز در مورد سلامتی این شخص نگران هستیم.» با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

ماجرای مردی که مردی که سه کلیه دارد

به نظر نمی‌رسید که این امر بر سلامتی شخص تأثیر بگذارد. آزمایش خون وی نشان داد که علاوه بر دیسک کمر، مشکل دیگری سلامتی او را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

پزشکان وی می گویند که کلیه های او یک ناهنجاری مادرزادی غیر معمول است که احتمالاً در طی رشد جنین اتفاق می‌افتد و یک کلیه بدوی اولیه در دو قسمت تقسیم می شود. اگرچه بسیار نادر است، اما این وضعیت قبلاً چندین بار ثبت شده است.

ماجرای مردی که سه کلیه دارد

از بیش از یک قرن گذشته کم‌تر از 100 مورد دارای این مشکل گزارش شده‌اند. در یک گزارش از سال 2015 آمده است :

این مشکل کلیه غیرطبیعی یکی از نادرترین بیماری‌های پاتوژنیک کلیوی تلقی می‌شود.

با این حال، به گفته پزشکان، بسیاری از مبتلایان کلیه غیرطبیعی ممکن است از وضعیت خود آگاه نباشند. چرا که این مشکل اکثراً بدون علامت است. متخصصان باور دارند افراد مبتلا معمولاً بدون علامت هستند و در این حالت ممکن است تا زمانی که تصویربرداری به دلایل دیگری انجام نشود، این بیماری نامشخص بماند.

یکی دیگر از مشکلات مادرزادی که در شکل‌گیری اندام‌های داخلی نقش دارد، به عنوان سیتوس اینورسوس (Situs inversus) شناخته می‌شود. در این مشکل قلب در سمت راست قفسه سینه و یا کبد در سمت چپ حفره شکمی قرار دارد. در این مورد نیز افراد نسبت به مشکل خود آگاه نیستند و در صورت انجام اسکن پزشکی به دلایل دیگر، مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر