coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

زلزله 4 ریشتری تهران را لرزاند ؛ آیا گسل مشا عامل زمین‌لرزه 7 خرداد 99 تهران بود؟

زلزله 4 ریشتری تهران را لرزاند. این زلزله در شهرهای تهران، دماوند، بومهن و رودهن احساس شده است. با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید!

ظهر امروز هفتم خرداد زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر پایتخت را لرزاند. بنا بر اخبار واصله در پی این زلزله یک مصدوم در بومهن گزارش شده است. بر اساس این گزارش این فرد بر اثر ضربه به سر مصدوم شده و دلیل آن به زلزله دقایق پیش پایتخت مربوط است. هنوز از جزییات بیشتر این حادثه اطلاعاتی در دست نیست. با بررسی بیشتر این موضوع را تکراتو همراه باشید!

زلزله 4 ریشتری تهران را لرزاند

آیا گسل مشا عامل زمین‌لرزه 7 خرداد 99 تهران بود؟

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت در خصوص زلزله 4 ریشتری تهران می‌گوید:

زلزله دقایق پیش تهران، پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می شود. این زلزله پس لرزه‌های زلزله قبلی دماوند محسوب می‌شود که به بزرگی ۴ ریشتر رخ داده است.

به نسبت پس لرزه‌های ۵.۱ ریشتری ۱۹ اردیبهشت ماه ۹۹، بزرگترین پس لرزه در عمق ۱۲ کیلیومتری در ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه امروز رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

فعال شدن گسل مشا ؛ آیا جای نگرانی وجود دارد؟

مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران جزئیات این زلزله را به شرح زیر اعلام کرده است:

  • بزرگی: 4
  • محل وقوع: مرز استانهای تهران و مازندران – حوالی دماوند
  • تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/03/07 13:41:37
  • طول جغرافیایی: 52.04
  • عرض جغرافیایی: 35.78
  • عمق زمین‌لرزه: 12 کیلومتر
  • نزدیک‌ترین شهرها: 7 کیلومتری دماوند (تهران)، 12 کیلومتری رودهن (تهران)، 15 کیلومتری بومهن (تهران)
  • نزدیکترین مراکز استان: 57 کیلومتری تهران، 95 کیلومتری کرج

خبرگزاری برنا می‌نویسد مجتبی خالدی، رئیس اورژانس کشور از وجود مصدوم در زلزله ظهر امروز اظهار بی‌اطلاعی کرده  و عنوان می کند، گزارشاتی در این باره به دستش نرسیده است.

بیشتر بخوانید:

خطرناک ترین و بزرگترین گسل های ایران ؛ خطر زلزله کدام شهرها را بیشتر تهدید می‌کند؟

عامل زمین لرزه 5.1 ریشتری تهران و مازندران 19 اردیبهشت 99 گسل مشا بود!

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه فاصله این زلزله با مرز شرقی تهران حدود ۴۰ کیلومتر و با مناطق مرکزی تهران حدود ۶۰ کیلومتر بوده است گفت:

استنباط می شود با توجه به بزرگی که زلزله داشته، در برخی از مناطق تهران احساس شده و براساس گزارش‌های دریافتی در برخی از مناطق مردم سراسیمه شده‌اند.

به گفته وی احتمال وقوع پس لرزه تا دو ماه وجود دارد.

گسل مشا عامل زمین لرزه 4 ریشتری تهران بوده است!

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت که منشاء زلزله ۴ ریشتری دقایقی پیش در دماوند گسل مشا بوده است. وی می‌گوید:

زلزله ۴ ریشتری که دقایقی پیش در دماوند رخ داد، تهران را هم تحت تاثیر خود قرار داده و طبق گزارش‌های ما در نقاط مختلفی از تهران احساس شده است، اما شدت آن و همچنین عمق آن که در فاصله ۱۲ کیلومتری از سطح زمین بوده طوری نیست که منجربه نگرانی جدی شود، البته باید همواره در برابر زلزله آماده بود.

زمین لرزه سیرچ کرمان
زلزله 4 ریشتری تهران

وی منشاء زلزله 4 ریشتری تهران در 7 خرداد را گشل مشا، یعنی منشاء همان زلزله ۵.۲ ریشتری اعلام کرد و افزود:

پس از زلزله ۵.۲ ریشتری، چندین لرزه دیگر نیز در محدوده همین گسل مشا رخ داده بود و این لرزه هم در ادامه همان است. این نشان می دهد که گسل مشا در حال حرکت است، اما شدت این لرزه طوری نبوده که بخواهیم تمامی دستگاه‌ها را به صورت ویژه به آماده باش در بیاوریم.

بزرگترین زلزله های جهان و ایران؛ 20 مورد از شدیدترین زمین لرزه های دنیا

کرمی محمدی درباره خسارات زلزله نیز گفت: «این لرزه در تهران خسارتی نداشته و ما گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم، چرا که اساسا لرزه ۴ ریشتری چندان قدرت تخریب و خرابی هم ندارد.»

وی از مردم خواست که به جای ترس و نگرانی از زلزله آمادگی خود را برای مواجهه با آن افزایش دهند چرا که تهران در موقعیتی زلزله‌خیز واقع شده و آنچه که می‌تواند خسارات زلزله احتمالی را کاهش دهد، نه ترس و وحشت که آمادگی و آموزش است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر