;
coinex

بازیگران دو تابعیتی ایرانی ؛ کدام یک از بازیگران عزیزمان تابعیت غیرایرانی هم دارند؟

در دهکده جهانی زندگی ایجاب کرده که بعضی افراد به هر دلیلی در مکانی غیر از وطن خود زندگی کنند. در این مطلب به معرفی بازیگران دو تابعیتی ایرانی پرداخته‌ایم.

جدا از آن دسته عزیزان هنرمند و سلبریتی‌های ایرانی که با اهداف خاص بین کشورهای مختلف در رفت و آمد هستند، هنرمندانی در کشور خود داریم که تابعیت غیرایرانی هم دارند و می‌توانند علاوه بر ایران در کشور دومشان هم زندگی کنند. اهداف این عزیزان برای خودشان مهم بوده است و ما در این مقاله صرفا قصد داریم نام تعدادی از این هنرمندان را ارائه کنیم. در این نوشتار با بازیگران دو تابعیتی ایرانی و همچنین سلبریتی‌هایی که همسر خارجی دارند، آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

بازیگران دو تابعیتی ایرانی

پروانه معصومی

پروانه معصومی
در تهران زاده شد، اما از بیست سال پیش زندگی آرام بخش و هوای سالم شمال کشور در استان گیلان را به شهر نشینی برتر دانست. او زندگی بی هیاهویی را همراه با پرورش گل و درختان در روستای طاهر گوراب شهرستان صومعه سرا برگزیده و از بازیگران دو تابعیتی ایرانی است.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی
پیش از بدرود گفتن بر دنیای بازیگری، از زندگی در تهران هم خداحافظی کرد و نقش اول زندگی خودش شد و از چند سال گذشته، جزیره زیبای کیش را برای سکونت در کنار همسر و پسرش انتخاب کرد. وی سفرهایی هم به مناطق محروم از سیستان و بلوچستان ایران تا کشورهای آفریقا داشته، به عنوان مدیر عامل یک شرکت خیریه ایفای نقش می‌کند و یکی دیگر از بازیگران دو تابعیتی ایرانی است.

مهدی فقیه

مهدی فقیه
پدر دوست داشتنی سینما به ویژه فیلم “هور در آتش” پس از تحصیل در تئاتر در ایران با گرفتن بورسیه به دانشگاه “ونسان” فرانسه رفت و در سال 1357 به ایران بازگشت. وی اصلیتی شیرازی دارد، از ابتدا در همان شیراز زندگی کرده، از بازیگران دو تابعیتی ایرانی است و فقط برای بازی به تهران می‌آید. او در شهر خودش در حرفه نجاری فعالیت می‌کند.

الناز شاکردوست

الناز شاکردوست
در دوران دانشجوییش در دانشکده هنر و معماری بیشتر مشغول بازی در سینما بود و چند سالی است که برای افزودن دانش هنری خود در لندن اقامت دارد و پس ار پایان دوران آموزشیش به ایران باز می‌گردد. الناز شاکردوست از برترین‌های سینمای ایران و یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی است.

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی

با مجموعه “مریم مقدس” در هجده سالگی در عالم بازیگری مطرح شد و در سال‌های گذشته همراه همسر و دختر خردسالش ساکن استرالیا بودند. او علت سفر به استرالیا را به دست آوردن دانش هنری و تحصیل در حرفه کارگردانی اعلام کرده است. وی چند ماه قبل به ایران آمد و علی رغم این که یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی ماست، قصد دارد در کشور عزیزمان بماند.

بیشتر بخوانید:

کمند امیر سلیمانی

کمند امیر سلیمانی
همه او را با نقش “آذر” در سریال “پدر سالار” می‌شناسند. او چند سالی به دلیل شغل همسرش با زندگی در دبی که فقط دو ساعت با هواپیما از ایران فاصله دارد، خودش را از سینما دور کرد و از بازیگران دو تابعیتی ایرانی است، اما در یکی دو سال گذشته دوباره در فضاهای هنری ایفای نقش کرده است.

گوهر خیراندیش

گوهر خیراندیش
کمتر بازی ضعیفی در کارنامه خود دارد و همواره بازیگر پرطرفداری در ایران بوده است. وی برای تحصیل فرزند و همچنین برای تدریس و زندگی در رفت و آمد به آمریکاست و از بازیگران دو تابعیتی ایرانی سینمای ما هستند.

بهرام رادان

بهرام رادان
آقای رادان هم به واسطه سوپراستاری در سینما و هم کافه داری و مدلینگ، همواره جایگاه اجتماعی خوبی در ایران داشته است. مدتی است که روزگار او در کشور کانادا هم می‌گذرد، اگرچه که به عنوان یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی تصویر او بر تابلوهای تبلیغاتی بزرگراه‌های ایران هم دیده می‌شود.

میترا حجار

میترا حجار
حدود یک دهه پیش در اوج شهرت از ایران رفت و سه سال در فرانسه زندگی کرد. همچنین برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر داشت، اما سرانجام به ایران بازگشت و دوباره بازی را از سر گرفت. میترا حجار جزء بازیگران دو تابعیتی ایرانی و برترین هنرمندان ایران است.

گلوریا هاردی

گلوریا هاردی
پدری فرانسوی و مادری ایرانی دارد و در پاریس زاده و بزرگ شده است. علی رغم این که پیشتر نیز تجربه‌هایی در بازیگری داشته است، سریال “کیمیا” او را معرفی کرد و ازدواجش با ساعد سهیلی به سرعت خبر ساز شد و توجه عمومی را به خود گرفت. او در فرانسه به کلاس بازیگری می‌رفت و سه سال است که به ایران آمده و در حال حاضر وطن او اینجاست و حرفه اصلی خود را موسیقی می‌داند نه بازیگری.

حسام نواب صفوی

حسام نواب صفوی

آقای سفید و مشکی پوش که افزون بر بازیگری به نوازندگی و وکالت هم مشغول است، در تهران زاده شده و دوران کودکیش را در آمریکا سپری کرده و به عنوان یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی گردشگری در دنیا را تا امروز تجربه کرده است. از سه برادر او، دو برادر در آمریکا و یک برادر هم در آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند. وی چند ماه گذشته در کشور بلژیک بود که به دلیل بمب گذاری داعش به ایران آمد و در رسانه‌های مجازی از سپاه ایران خواست تا امنیت اروپا را نیز به دست بگیرند و برای اظهار نظرهایش مورد نقد بسیاری از افراد قرار گرفت.

محمدرضا گلزار

محمدرضا گلزار
مهندس و گیتاریست و سوپراستار یک دهه گذشته و بازیگر و مدل تبلیغاتی امروز؛ بیشتر وقت خود را در مدلینگ سپری می‌کند و به عنوان یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی برای این حرفه در کشورهای گوناگونی دیده می‌شود. او در کشور امارت هم مشغول تجارت است. وی چند ماه قبل در هندوستان مشغول بازی در فیلم “سلام بمبئی” بود.

اکبر عبدی

اکبر عبدی
ستاره آذری بی همتای سینمای کمدی ایران چند وقت پیش با خبر مهاجرتش به آلانیا ترکیه رسانه‌ای شد، اما خبر مهاجرت را رد کرد و خبر خرید خانه در این کشور همسایه را به علت هم زبانی، استراحت، آب و هوا و بیماریش تایید کرد.

زیبا بروفه

زیبا بروفه
با “مجید دلبندم” همچنان شهرت دارد. او چندین سال گذشته را در جزیره زیبای کیش وسط خلیج فارس با خانواده‌اش سر می‌کند تا از استرس و شلوغی و دود تهران دور باشد. خانم زیبا بروفه هم از بازیگران دو تابعیتی ایرانی ما هستند.

فلور نظری

فلور نظری
در عکس‌های اینستاگرامی از آن سوی آب‌ها فعال است. در طول سال بین ایران و آلمان سفر می‌کند و به معنای واقعی دو وطن دارد. فلور نظری در آلمان و تهران زندگی می‌کند و به عنوان یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی هر از گاهی در ایران هم بازی دارد.

فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا
بازیگر نقش اول مختارنامه فقط در فصل تابستان برای بازیگری در ایران فرصت دارد و بیشتر زندگیش را در کنار فرزندش در آمریکا می‌گذراند که در حال تحصیل است. او گفته که قصد اقامت دائمی ندارد و تنها می‌خواهد مثل یک رفیق در کنار پسرش باشد.

پیمان معادی

پیمان معادی
زاده نیویورک است و چند وقت پیش در آمریکا مشغول نوشتن فیلم نامه‌ای به نام “خندنده” با رامبد جوان، امیر رضا کوهستانی و پویا مهدوی زاده بود. پیمان معادی به عنوان یکی از بازیگران دو تابعیتی ایرانی در سریال “جنایت شبکه  “HBOهم ایفای نقش کرده است. بازی معادی در فیلم “کمپ ایکس ری” تشویق رسانه‌های آمریکایی را همزمان با اکران عمومی برایش به همراه داشت تا جایی که سایت رسمی “راجر ایبرت” درباره او نوشته است: “پیمان معادی می‌تواند پسرخاله داستین هافمن در خاورمیانه باشد.”

امید آهنگر

امید آهنگر
بازیگر “علی کوچولو” دهه 60 را همه می‌شناسند. او این روزها در هلند مشغول تحصیل و فیلم سازی است. وی از فضای هنری ایران فاصله گرفته چرا که معتقد است دست اندرکاران هنری کشور، با تصمیم‌های نه چندان درست باعث می‌شوند که بسیاری از افراد مجبور به ادامه فعالیت در خارج از وطن شوند.

و … روز به روز بر بیکاری بازیگران در شهر خودشان افزوده می‌شود و البته همچنین بر حمایت کشورهای دیگر از رزومه فرهنگی هنرمندان ما. همان بس که از مهمترین راه‌های مهاجرت، داشتن رزومه هنری است که ابتدا موجب مهاجرت فصلی و سپس مهاجرت همیشگی هنرمندان به شهر یا دیار دیگری است. گویی این ماجرا، ناخوشایندی متولیان فرهنگی را به دنبال ندارد. این حکایت ادامه دارد تا آن روزی که امنیت شغلی و حرفه‌ای و نفس کشیدن در هوای آلوده تهران برای بعضی افراد شوخی باشد  …

بیشتر بخوانید:

سلبریتی‌های ایرانی که همسر خارجی دارند

چهره‌های معروف گاهی یک ویژگی خاص پیدا می‌کنند، مثلا وقتی که آن‌ها همسر خارجی انتخاب می‌کنند بیش از پیش دیده می‌شوند. در ادامه این مطلب با بازیگران و ورزشکارانی که همسر خارجی انتخاب کردند، آشنا می‌شوید.

کریم انصاری فرد

کریم انصاری فرد

ماجرای آشنایی فوتبالیست ایرانی با همسر یونانیش

الکساندرا صوفیا کالوولی همسر کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش تیم المپیاکو است. او تحصیلکرده رشته پزشکی در قبرس و سپس روانشناسی در دانشگاه کولوناکی است و خانواده ثروتمند و سرشناسی دارد.

کریم انصاری فرد و صوفیا، چند سال قبل با هم آشنا شدند. کریم پیشنهاد خود را به صوفیا در سفری که به اتریش داشتند و در حضور پدر و مادر او مطرح کرد و البته که با جواب مثبت صوفیا و خانواده‌اش مواجه شد. آنها اکنون در خانه‌ای در جنوب آتن در گلیفادا که متعلق به کریم انصاری فرد است، زندگی می‌کنند.

جزئیات مراسم عروسی کریم انصاری‌ فرد

به نقل از رسانه‌های یونانی عروسی کریم انصاری ‌فرد مهاجم ایرانی تیم المپیاکوس با نامزدش الکساندرا صوفیا که رئیس یک شرکت حمل ‌و نقل است، در تالار وولا برگزار شد. این دو پس از دو سال آشنایی تصمیم به ازدواج گرفتند.

همسر کریم قبل از ازدواج درباره جزئیات این مراسم به سایت sport-fm گفته بود که خانواده انصاری ‌فرد در این مراسم حضور نخواهند داشت، اما آن‌ها همیشه در کنار ما خواهند بود. ما در این مراسم برنامه شامی ترتیب نداده‌ایم و فقط اعضای نزدیک خانواده من حضور دارند. من بسیار خوشحالم که نیمه خودم را پیدا کردم و با مردی ازدواج می‌کنم که به او احترام می‌گذارم.

همسر کریم انصاری ‌فرد از خانواده‌های ثروتمند دو ملیتی یونانی – آمریکایی محسوب می‌شود و مدیریت شرکت معتبر حمل‌ و نقل دریایی  IMEQ – CENTERرا برعهده دارد.

احمد نجفی

احمد نجفی

همسر احمد نجفی یا همان کارآگاه علوی معروف بانویی دورگه اوکراینی ـ روسی است که دریا نام دارد. فرزندان این خانواده همگی چهره و قد و قامتی شبیه به مردمان نژاد روس دارند. احمد نجفی درباره ماجرای ازدواجش می‌گوید: “ما از ابتدا به فکر ازدواج نبودیم؛ یعنی ازدواج در برنامه‌مان نبود. در ابتدا همکار بودیم و بعد از مدتی من به دریا زنگ زدم تا برای یک گروه دیگر او را دعوت به کار کنم. خلاصه تماس‌های تلفنی یک سال ادامه داشت و در نهایت با هم ازدواج کردیم.”

علت دور شدن احمد نجفی از بازیگری

بازیگر سریال “کارگاه علوی” گفت: “واقعاً چرا من از بازیگری دور شدم. با وضع حاضر چه باید کرد؟ واقعیت امر تولیدات سرمایه‌ای ندارند که دستمزد بازیگران قدیمی را بدهند. از طرفی سینمای امروز توسط چند نفر اداره می‌شود که همه چیز را بین خودشان تقسیم می کنند. من با این وضع غلط بکنم که در سینما بازی کنم.”

احمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما درخصوص فعالیت‌های خود در عرصه تهیه کنندگی سینما گفت: “سال ۹۷ هیچ کاری را تهیه کنندگی نکردم زیرا همان یک بار با تهیه کنندگی فیلم “من یک ایرانی‌ام” همه زندگی‌ام را از دست دادم. به لطف و همت دوستان شورای عالی اکران فیلمم به وضعی رسید که نه تنها سرمایه‌ای به دست نیاورد، بلکه همه چیزم را برای این فیلم از دست دادم. مدیریت سینمای ایران مشکل اساسی و بنیادی دارد که با یک روز و دو روز حل شدنی نیست.”

بازیگر سریال “کاراگاه علوی” درباره نتیجه شکواییه خود از شورای عالی اکران افزود: “شما فکر می‌کنید در این سینما اگر شکایتی داشته باشیم به جایی می‌رسد؟ در سینمای امروز و با وجود این دست اندرکاران هیچ و حرف و هیچ شکایتی راه به جایی نمی‌برد.”

یوسف تیموری

یوسف تیموری

یوسف تیموری که بیشتر او را به عنوان بازیگر فیلم‌های طنز می‌شناسیم، سال‌ها قبل با یک دختر تایلندی ازدواج کرد. این بازیگر درباره علت انتخاب همسر خارجی گفته است: “برای بازیگری مثل من، ازدواج با یک دختر ایرانی کمی سخت بود. به دلیل این که ناخودآگاه زمینه ذهنی نسبت به میزان جدیت حرف‌های من داشتند که شاید دروغ است و من در حال نقش بازی کردنم. واقعیت این است که به مسئله زندگی مشترک جدی نگاه نمی‌کردند یا کمتر این نگاه را داشتند.”

افشاگری جنجالی یوسف تیموری از زندگی شخصیش

چندی پیش یوسف تیموری در یک مصاحبه گفت که آرمین پسرش نیست و همسر و فرزندش را برای ادامه تحصیل آرمین راهی تایلند کرد و قول داد که زود به زود به آن‌ها سر بزند. یوسف تیموری با یک خانم تایلندی ازدواج و پسر این خانم را به عنوان پسر خودش معرفی کرد. این زن و شوهر پس از مشاوره گرفتن از پزشکان تصمیم گرفتند که واقعیت را به آرمین بگویند .

ساعد سهیلی

ساعد سهیلی

گلوریا هاردی و ساعد سهیلی در شهریور ماه ۹۳ با هم ازدواج کردند و بازی گلوریا هاردی در سریال کیمیا ماجرای این ازدواج را علنی کرد. ساعد سهیلی پسر سعید سهیلی کارگردان معروف سینما است.

گلوریا هاردی درباره زندگی خصوصیش می‌گوید:”پنج سال است در ایران زندگی می‌کنم و به این کشور عادت کرده‌ام. اگر قرار باشد بین ماندن و برگشتن به فرانسه یکی را انتخاب کنم، ایران را انتخاب خواهم کرد. من و همسرم اینجا راحت هستیم، خانواده داریم و کار می‌کنیم. همه ایران را دوست دارم، به شهرهای مختلف مثل شیراز، کاشان، مشهد، اهواز و شهرهای شمالی سفر کرده‌ام. به نظرم هر شهری از ایران فرهنگ خاص خودش را دارد و انگار کشورهای مختلف را می‌بینی. زندگی در این کشور کمی برایم سخت است، اما هر بار یاد می‌گیرم که خودم راهم را پیدا کنم.”

او در پاسخ به سوال نامداری که همسرش اخلاق بدی هم دارد، گفت: «ساعد وقتی گرسنه است اصلا تحمل ندارد، او عاشق قورمه ‌سبزی، قیمه و کباب است و در این مدت یاد گرفتم برایش غذای ایرانی درست کنم.”

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر