;
coinex

3 عیب مهم هایما S5

3 عیب مهم هایما S5 چیست؟ تقاضا برای خرید خودروهای شاسی بلند در دنیای امروز بسیار افزایش یافته است. خودروسازان سراسر دنیا هم با توجه به این تقاضا شروع به تولید گسترده این خودروها کرده‌اند. اما باید توجه کرد که به طور میانگین قیمت خودروهای شاسی بلند بالاتر از خودروهای سدان و شهری است.

در میان تولیدکنندگان مختلف دنیا نام خودروسازان آسیایی هم به چشم می‌خورد. یکی از این کشورهای آسیای که فعالیت زیادی در زمینه تولید خودروهای مختلف داشته، چین بوده است. خودروسازان مختلف این کشور خودروهای متفاوتی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. کمپانی هایما از خودروسازان چینی است که محصولات خود را روانه بازار ایران نموده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

هایما اتومبیل در سال 1992 و با هدف عرضه خودروهای مزدا در چین تاسیس شد. پس از گذشت مدتی در سال 2006 تولیدات این خودروساز با نام هایما روانه بازار شدند. اما همچنان از تکنولوژی مزدا در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود.

هایما دارای محصولات متفاوتی است اما تنها دو محصول این کمپانی در بازار ایران موجود است. یکی از این دو محصول هایما S5 است که خط تولید آن در ایران موجود است. ایران خودرو بعد از گذشت مدتی از تولید هایما S7 خط تولید این خودرو را در ایران به راه انداخت. استقبال زیاد از این خودرو در بازار دلیلی برای تولید برادر کوچک‌تر آن یعنی هایما S5 در ایران شد. تولید این خودرو در سال 1396 در ایران خودرو واحد خراسان شروع شد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

3 عیب مهم هایما S5 چیست؟

طراحی بدنه هایما S5

هایما S5 یک خودرو کراس اوور کامپکت است که پس از موفقیت فروش برادر بزرگ‌ترش یعنی هایما S7 توسط ایران خودرو خراسان وارد ایران شد. در طراحی بدنه این خودرو می‌توان ردی از خودروی مزدا CX-5 دید. در طراحی قسمت جلو خودرو هایما S5 کمی زیاده‌روی به چشم می‌خورد و مقداری شلوغ شده است. اما ترکیب قرارگیری چراغ‌ها و جلوپنجره و خطوط ایجادشده بر روی کاپوت ظاهری مهاجم به این خودرو داده است. یکی از نکات منفی در طراحی نمای جلوی هایما S5 استفاده بی‌رویه از چراغ است که نشان از بی‌هدف بودن طراحی است. خطوط متعددی که بر روی بدنه ایجادشده در حجم دادن و اسپرت نشان دادن این خودرو تأثیر خوبی داشته است. البته به دلایل تقریبا نا مشخص در طراحی مهندسان چینی علاقه زیادی در استفاده از چراغ های بزرگ دیده می شود.

طراحی داخلی هایما S5

طراحی داخلی کابین هایما S5 به‌گونه‌ای متفاوت با سایر خودروها است. در قسمت میانی داشبورد طراحی دریچه‌های تهویه هوا و سیستم صوتی به شکلی جسورانه و متفاوت، مورب انجام‌شده است. در قسمت بالایی داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی به چشم می‌خورد. از مهم‌ترین اشکالات طراحی داخلی این خودرو در دسترس نبودن مانیتور آن برای راننده به خصوص در حین رانندگی است. یک نکته مثبت در طراحی داخلی این خودرو فضای زیاد کابین است. بر روی صندلی‌ها و فرمان روکشی از چرم مصنوعی کشیده شده است که ظاهر خوبی را به خودرو می‌دهد.

3 عیب مهم هایما S5
3 عیب مهم هایما S5

مشخصات فنی هایما S5

نیروی محرکه خودرو هایما S5 توسط یک موتور 4 سیلندر خطی تأمین می‌شود که تنفس آن از طریق سیستم توربو شارژ انجام می‌شود. حجم موتور این خودرو 1.5 لیتر است و توان 161 اسب بخار و گشتاور 223 نیوتون متر را تولید می‌کند. وظیفه انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌ها بر عهده یک گیربکس اتوماتیک CVT قرار داده‌شده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8 لیتر در صد کیلومتر است. وزن این خودرو برابر با 1435 کیلوگرم است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن تنها 9 ثانیه است.

درکنار موارد مثبت و امکانات خودروی هایما S5 که بیان شد باید در نظر داشت که این خودرو نکات منفی نیز دارد که در ادامه این مقاله به سه مورد از این عیب‌ها می‌پردازیم.

1) طراحی نامناسب ظاهری

طراحی خودرو هایما S5 به شکلی کاملاً واضح بدون برنامه انجام‌شده است. این مشکل را می‌توان در نمای جلویی خودرو به‌خوبی دید. شلوغی بیش‌ازحد نمای جلوی این خودرو از زیبایی آن کاسته است. با نگاه کردن به خودرو از نمای جانبی قدری ناامید می‌شوید. در این نما یکی از موارد منفی فرورفتگی چرخ‌های جلویی در داخل گلگیر است که از زیبایی و تناسب اجزای طراحی آن به‌طور چشمگیری کاسته است.

2) ناهماهنگی گاز و توربو

در خودروی هایما S5 تنفس موتور از طریق سیستم توربو انجام می‌شود که در شتاب گیری خودرو تأثیر زیادی دارد. توربو این خودرو در زمان‌های خاصی فعال می‌شود تا اکسیژن‌رسانی به موتور این خودرو به شکل مؤثرتری انجام شود. اما بر اساس اظهارات دارندگان این خودرو ناهماهنگی عجیبی بین سیستم توربو و پدال گاز وجود دارد که باعث شده تا سیستم توربو نتواند در زمان مناسب واکنش نشان دهد و در بعضی موارد دیرتر از زمان مناسب فعال می‌شود. عملا این ویژگی باعث می شود تا خودرو آن چنان که باید در رانددگی و لذت سواری با شما همراه نباشد.

3) عدم دسترسی آسان راننده به امکانات

در مورد طراحی داخلی خودرو هایما S5 باید گفت که این طراحی گرچه از ظاهری نسبتاً مناسب برخوردار است اما برای راننده دسترسی به امکانات خودرو راحت نیست. به طور مثال می‌توان به مانیتور اشاره نمود. محل قرارگیری مانیتور بر روی داشبورد به‌گونه‌ای است که راننده به آن دسترسی مناسبی ندارد و عملاً در هنگام رانندگی نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. دکمه استارت نیز بر روی کنسول وسط و پشت دنده قرار داده‌شده است که به شکل عجیبی خارج از دسترس راننده قرارگرفته است. در کل گویی طراحی داخلی این خودرو بویی از ارگونومیک بودن نبرده و متخصصان طراحی شرکت سعی و تلاشی برای راحتی بیشتر راننده و سرنشینان به خرج نداده اند.

3 عیب مهم هایما S5
3 عیب مهم هایما S5

جمع‌بندی

خودرو شاسی بلند هایما S5 دارای مزایای زیادی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به پایین بودن قیمت آن‌ها در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند اشاره نمود. اما در مقابل به معایب آن‌ها نیز باید توجه نمود. طراحی نامناسب داخلی، مشکل توربو و بازار فروش نامناسب کارکرده این خودرو در مقایسه با خودروهای غیر چینی از معایب اصلی این خودرو است.  به این موارد سابقه ناماسب شرکت ایرانی ایران خودرو در ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات را هم باید بیافزایید که باعث ایجاد شرایطی می گردد که به احتمال زیاد تا حد زیادی شما را از این خودرو منصرف می کند. در صفحه هایما S5 به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/haima/haimas5/ می‌توانید معرفی خودرو هایما S5 و قیمت آن را ببینید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر