;
coinex

برای خرید ام‌وی‌ام X22 تردید دارید؟ این مطلب را از دست ندهید!

ام‌وی‌ام X22 محصول شرکت چری، در خود این کشور با نام چری تیگو 3 تولید و عرضه شده‌ است. اما در ایران نام تجاری ام‌وی‌ام برای بعضی محصولات چری در نظر گرفته‌ شده است.

پس اگر با نام تیگو 3 روبه‌رو شدید، تعجب نکنید. شاید گمان کنید که محصولات چینی فقط در ایران خریدار دارند. این‌طور نیست. همین خودروی ام‌وی‌ام ایکس 22 از جمله محصولات لوکس شرکت چری است که با طراحی خوب و امکانات مطلوبش توانسته مورد توجه قرار بگیرد و در بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکایی دو برابر ایران فروش داشته و طرفداران بسیاری هم در چین، برزیل و روسیه دارد. حالا می‌خواهیم نظرات مثبت و منفی در مورد این کراس‌اوور کوچک چینی را بررسی کرده و به یک جمع‌بندی کلی در مورد آن برسیم.

چرا ام‌وی‌ام X22 ارزش خرید دارد؟

ام‌وی‌ام X22 در واقع یک کراس‌اوور کامپکت شهری است که معادلات طراحی را در مورد خودروهای چینی به‌هم ریخت. طراحی ظاهری این خودرو از نمونه‌های فراوان کپی‌کاری شدهٔ چینی بسیار بالاتر است. ظاهر زیبای این خودرو که با اضافه شدن قطعات مشکی رنگ بر روی بدنه اسپرت‌تر به نظر می‌رسد، بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته است. چری در لاین تولید محصولات تیگو، به زبان طراحی واحدی رسید که در هر بار تولید نمونه جدید آن‌را ارتقا داده و هر روز، بهتر از دیروز ظاهر شده است.

کابین دورنگ و اسپرت X22 کاملاً با ظاهر زیبایش هم‌خوانی دارد. این کابین راحت در کنار آپشن‌های فراوانی که چری در نظر گرفته، توجه سخت‌پسندان را به خود جلب می‌کند. اگر به دنبال آپشن‌های فراوان در یک خودرو هستید، ایکس 22 دارای آپشن‌های رفاهی مانند کروز کنترل، سنسورهای پارک و دید عقب، سانروف برقی، مانیتور 8 اینچی، سیستم مولتی مدیا و بسیاری امکانات رنگارنگ دیگر است که می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

در کنار اینها مصرف سوخت این خودرو با 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر نقطه قوت دیگری برای ام‌وی‌ام X22 است که در این روزگار گرانی سوخت آپشن ارزنده‌ای به نظر می رسد. نمایندگی فروش و خدمات چری، شرکت مدیران‌خودروست که در زمینه خدمات و پشتیبانی از محصولاتش، بسیار معتبر و خوشنام عمل کرده و خیال خریدار را از بابت خرید و خدمات بعد از خرید محصول تقریباً راحت می‌کند. در سایت divar و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو، علاوه بر ام‌وی‌ام X22 تعداد زیادی از محصولات صفر ارائه شده توسط شرکت مدیران‌خودرو را می‌توانید مشاهده و مقایسه کنید.

چرا ام‌وی‌ام X22 نخریم!

ام‌وی‌ام ایکس 22 ارزان‌ترین کراس‌اوور شرکت چری در ایران است. اما از آنجایی که در ایران باید بابت هر محصولی چندین برابر قیمت واقعی آن پول پرداخت کنیم، به هنگام خرید باید تمام نقاط ضعف را هم در کنار نقاط قوت در نظر بگیریم تا خیلی ضرر نکنیم!

ام‌وی‌ام ایکس 22 در کنار محاسنی که دارد، چند ایراد دارد که باید به آنها هم توجه کرد. اولین و مهمترین نکته، قدرت کم پیشرانه این خودروست. طبعاً وقتی با یک کراس‌اوور با ابعاد نه چندان بزرگ و با وزن 1245 کیلوگرم مواجه می‌شویم انتظار پیشرانه قوی‌تری داریم. چری برای این خودرو پیشرانه‌ای 4 سیلندر با حجم 1.5 لیتر و قدرت 106 اسب بخار در نظر گرفته‌است. می‌توان گفت این پیشرانه با گشتاور 135 نیوتن‌متر برای یک کراس‌اوور بسیار ضعیف است. این ضعف موتور در نمونه‌های با گیربکس دستی، خیلی باعث دردسر نیست اما در خودروهای با گیربکس اتومات باعث شتاب ضعیف و از نفس افتادن خودرو مخصوصاً سربالایی‌ها می‌شود. از طرف دیگر گیربکس اتومات ام‌وی‌ام X22 از نوع تیپ ترونیک هم نیست.

مشکل بعدی این که ام‌وی‌ام X22 هم مانند بسیاری از خودروهای چینی وارداتی، تست تصادف و ایمنی قابل قبولی ندارد. این امر نقطه ضعف بزرگی است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. گفتیم که ام‌وی‌ام X22 کابین خوبی دارد. اما یک نکته منفی در مورد کابین این خودرو صدای زیاد موتور در داخل آن است. این موضوع به خصوص در سرعت‌های بالا بیشتر خودش را نشان داده و باعث شکایت کاربران شده‌است. یک نکته مهم دیگر کیفیت نه چندان مطلوب قطعات خودروست. این کیفیت پایین را در کنار گران بودن قطعات یدکی که بگذارید کمی مشکل‌ساز می‌شود. نکته مهم بعدی بحث بازار خرید و فروش این خودروست. اگر به آگهی‌های خرید ام‌ وی‌ ام X22 در دیوار تهران و دیگر سایت‌های خرید و فروش خودرو مراجعه کنید، خواهید دید که بازار دست‌دوم آن دندان‌گیر نیست.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر