;
coinex

بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰ ؛ یک خودرو زیبا، اسپرت و دوست داشتنی!

هوندا سیویک به خاطر پتانسیل و کارایی بالایش طرفداران زیادی دارد و در چند نسل عرضه شده است. در این مطلب به بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

سیویک از معدود خودروهایی است که تا به حال در چند نسل عرضه شده و همه نسل‌های آن محبوبیت زیادی را کسب کرده‌اند. این سامورایی ژاپنی همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و نسل جدید آن‌ هم استثنا نیست. در این مطلب به بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰ و ارائه اطلاعاتی درباره مدل R این محصول پرداخته‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

هوندا سیویک ۲۰۲۰

سیویک یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا بوده و هوندا نیز اعلام کرده قیمت مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو از ۱۹۷۵۰ دلار شروع خواهد شد. هوندا سیویک ۲۰۲۰ که ۲۰۰ دلار گرانتر از مدل سال پیش است، چند وقت پیش وارد نمایندگی‌های فروش هوندا شد. البته مدل‌های سدان و کوپه‌ سیویک سال پیش به ‌روز شدند و بنابراین امسال خبری از تغییر در این دو خودرو نیست.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

با این حال علیرغم عدم وجود تغییرات می‌توان گفت سیویک سدان LX خودروی مجهزی بوده و از چراغ‌های جلو با نور بالای خودکار، دیلایت‌های LED و قطعات بدنه‌ همرنگ سود می‌برد. درواقع تنها چیزی که در مدل پایه هوندا سیویک ۲۰۲۰ به مذاق خوش نمی‌آید، رینگ‌های ۱۶ اینچی این خودرو با قالپاق پلاستیکی آن است.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

با وارد شدن به داخل کابین هوندا سیویک ۲۰۲۰  شاهد فرمان تلسکوپی، شیشه‌های برقی، قفل مرکزی و سیستم تهویه مطبوع خودکار خواهید بود. همچنین یک صفحه ‌نمایش ۵ اینچی، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و دوربین دنده‌عقب هم در کابین این سامورایی وجود دارند.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

از نظر ایمنی نیز باید به بسته‌ ایمنی هوندا اشاره کنیم که شامل هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از مسیر و سیستم ترمز پیشگیری از برخورد می‌باشد. کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سیستم پیشگیری از انحراف از مسیر نیز جزء دیگر ویژگی‌های ایمنی هوندا سیویک ۲۰۲۰ هستند.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

نیروبخش این خودروی ژاپنی یک پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متر می‌باشد که نیروی خود را به ‌صورت استاندارد از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کند. البته گیربکس CVT هم به ‌صورت آپشن برای سیویک جدید وجود دارد.

قیمت سیویک سدان اسپورت از ۲۱۴۵۰ دلار آغاز می‌شود. این خودرو دارای اسپویلر عقب مشکی براق و خروجی اگزوز نصب شده در وسط سپر است. هوندا این مدل از خودرویش را به مه شکن‌ها کارآمد و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز مجهز کرده است.

کابین این خودرو لوکستر است زیرا از فرمان چرمی، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، صفحه‌ نمایش ۷ اینچی، سیستم اندروید اتو، سیستم اپل کارپلی، پدال‌های اسپورت، صندلی‌های عقب تاشونده و سیستم ورود هوشمند سود می‌برد.

مدل رده میانی سیویک سدان EX قیمت پایه ۲۳۷۰۰ دلاری دارد و فاقد قطعات مسابقه‌ای مدل قبلی است، اما به اسپویلر عقب همرنگ بدنه، مونروف برقی و رینگ‌های ۱۷ اینچی مجهز است.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

در داخل کابین این مدل هم یک صندلی راننده برقی با تنظیم در ۸ جهت، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، استراحت گاه دست عقب و… دیده می‌شوند. جدای از تجهیزات بیشتر، مدل EX به پیشرانه‌ ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۷۴ اسبی و گشتاور ۲۱۹ نیوتون متری مجهز بوده و منحصراً نیروی خود را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

بیشت بخوانید:

مدل بعدی سیویک سدان EX-L با بهای ۲۴۹۰۰ دلاری است که تجهیزات بیشتری همچون صندلی‌های چرمی، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار و هوم لینک دارد.

حال به مدل پرچم‌دار سیویک سدان تورینگ با قیمت ۲۷۶۰۰ دلاری می‌رسیم. چراغ‌های جلوی LED، برف‌ پاک‌ کن‌های حساس به باران، رینگ‌های ۱۸ اینچی، دستگیره‌های درب کرومی، آینه‌های جانبی گرم شونده و… نیز جزء ویژگی‌های این نسخه از سیویک هستند. خودروساز مشهور ژاپنی در داخل کابین این مدل از هوندا سیویک ۲۰۲۰  از سیستم ناوبری جی ‌پی ‌اس، صندلی‌های سرنشین برقی با تنظیم در ۴ جهت، سیستم صوتی مرغوب با ۱۰ بلندگو و یک ساب ووفر استفاده کرده است.

مشتریان همچنین می‌توانند مدل‌های کوپه‌ LX و تورینگ سیویک با را قیمت پایه‌ ۲۰۹۵۰ و ۲۷۱۵۰ دلاری بخرند که تقریباً مشابه مدل‌های سدان هستند اما گیربکس دستی تنها برای مدل اسپورت در نظر گرفته ‌شده است.

هوندا سیویک ۲۰۲۰
بررسی هوندا سیویک ۲۰۲۰

بررسی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

علی رغم تراژدی ایجاد شده توسط ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها به فعالیت خود ادامه داده‌اند و مدل‌ها و محصولات جدیدی را عرضه کرده‌اند. شرکت هوندا نیز از این موضوع مستثنی نیست و محصول جدیدی را به نام هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ ارائه کرده است. در این قسمت به بررسی این محصول پرداخته‌ایم.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ نسبت به مدل‌های قبلی از نظر ظاهری دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده و همچنین نسبت به سیویک استاندارد و اس آی پیشرفت‌های بصری قابل توجهی داشته است. این بدان معناست که سیستم گرمایشی و سرمایشی و چراغ‌های جلو در این مدل به‌روز و بسیار بهتر شد‌ه‌اند. همه چیز در مورد این مدل بسیار عالی است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت تغییرات هوندا سیویک 2020 تیپ R بسیار جذاب است.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

این ماشین دارای یک فرمان جدید از جنس آلکانتارا و یک دنده با مدل جدید از جنس آلومینیومی است که محل قرارگیری آن نیز تغییر کرده است. از نظر موتوری هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ هیچ گونه تغییری نکرده است و قدرت آن همچنان ۳۰۶ اسب بخار است؛ اما محل قرارگیری سیستم ترمز این ماشین برای کنترل عملکرد مستقیم ترمزهای دو تکه جدید، تغییر کرده است. البته همه این تغییرات خوب نیستند و برخی از آن‌ها موجب ضعف عملکرد ماشین شده‌اند. درواقع به طور کلی می‌توان گفت که هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ بیشتر از نظر ظاهری بهبود یافته است.

تنظیمات هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

هوندا به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را در فضای داخلی کابین این ماشین ایجاد کرده است. فرمان جدید از جنس آلکانتارا و طرح رنگ قرمز و مشکی آن یکی از این تغییرات جالب است، اما نکته مهم این است که برخی از افراد در استفاده از آلکانتارا راحت نیستند و نمی‌توانند با آن رانندگی کنند، به همین دلیل ممکن است این تغییرات برایشان جالب نباشند. بنابراین، اگر قصد خرید چنین ماشینی را دارید، باید به تمامی این موارد و نکته‌ها توجه کنید و سپس آن را بخرید. به‌علاوه، در سایر قسمت‌های ماشین نیز از همین جنس به‌کار رفته است. به همین دلیل در هنگام خرید هوندا سیویک 2020 تیپ آر باید نهایت دقت را داشته باشید.

نگرانی مهمی که در این مورد وجود دارد این است که اگر صاحب ماشین به‌ درستی از آن استفاده و مراقبت نکند جنس آلکانتارا  زود خراب می‌شود و از بین می‌رود. آلکانتارا و به طور کلی الیاف مصنوعی برای اینکه سالم بمانند باید روغن‌های مخصوص برایشان استفاده شود که همین امر هنگام رانندگی ممکن است راننده را اذیت کند و احساس ناخوشایندی را به وجود آورد. شرکت هوندا تمایل دارد در صورت خواست مشتری وسایل و لوازم جانبی ماشین را که از جنس چرم هستند، به مشتریانش ارائه دهد.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

به‌جز این موارد، هوندا برخی از تجهیزات قابل توجه را تغییر داده است. عملکرد عالی سیویک باعث شده است کل مجموعه هوندا به عنوان استاندارد پذیرفته شود. این عملکرد عالی دقیقاً در تیپ R نیز مانند سایر خودروهای هوندا وجود دارد. علاوه بر این، مدل مسابقه‌ای سیویک یک کابین تیپ R با صندلی‌های قرمز رنگ و یک سیستم سرگرمی صفحه لمسی را نیز در اختیارتان می‌گذارد. واقعا امیدواریم که هوندا از Refresh Civic به عنوان فرصتی برای به‌روزرسانی نمایشگر کوچک ۷ اینچی استفاده کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

این سازنده مشهور ژاپنی با سیستم Infotainment ترفند خاصی را ایجاد نکرده، اما باید جذابیت‌هایی را برای علاقه‌مندان به LogR جدید ایجاد کند تا اطلاعات ماشین در یک دستگاه آیفون یا اندرویدی نمایش داده شود. متأسفانه اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد و میزان کارایی این سیستم موجود نیست، اما به نظر می‌رسد این سیستم هم مانند نسخه‌ مقرون به صرفه‌ترش از سیستم ضبط‌ کننده داده‌های جنرال موتورز بسیار امیدوارکننده‌تر باشد.

طراحی داخلی

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ در حال حاضر پرطرفدارترین و جالبترین خودرو در آمریکای شمالی است. این مدل بسیار عالی است. هوندا نوسانات تطبیقی سیویک را تغییر داده، بنابراین آن‌ها به شرایط جاده پاسخگوتر هستند و رفلکس‌های دقیقتری نیز دارند. در جاده‌های پر پیچ و خم میشیگان، راننده بدون هیچ‌گونه استرس و فشار به راحتی می‌تواند رانندگی کند. از این نظر نیز سهوندا سیویک 2020 تیپ آر یک ماشین عالی است.

سیستم محور جلو و توزیع وزن ۳۹/۶1 سیویک تیپ آر 2020 نیز باعث شده است که این خودرو رانندگی دقیقتری داشته باشد. پیشرفت‌های فرمان هم از طرف دیگر باعث افزایش این دقت شده است.

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

ترمزهای به ‌روز شده هوندا علاوه بر این که به طور تئوری کارایی خوبی دارند، خوشبختانه در هنگام رانندگی نیز احساس اطمینان و امنیت را در شما ایجاد می‌کنند. پدال ترمز سیویک تیپ آر 2020 هم بسیار عالی‌ است و اصلا سنگین نیست. در مورد قدرت متوقف کردن کالیپرهای جلوی چهار پیستونی Brembo باید بگوییم که به راحتی می توانند ۳۱۲۱ پوند را متوقف کنند.

در این بررسی زمان زیادی را صرف تست حالت Comfort این خودرو نیز کردیم. این طور نیست که حالت پیش فرض Sport یا حالت hardcore R بسیار شدید باشد. در حقیقت، حتی در جاده‌های میشیگان، سطح کلی ترکیب به مراتب بهتر از آن چیزی است که از خودرویی با چرخ‌های بزرگ ۲۰ اینچی انتظار داشتم. در حقیقت، با قرار گرفتن روی حالت Comfort، تیپ R احساس نسبتاً خوبی نسبت به مدل‌های مشابهش ارائه می‌کند. این اتومبیل بدون شک خودرویی است که در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارد.

آزمایش شتاب هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

جنوب شرقی میشیگان مکان مناسبی برای آزمایش شتاب خودرو است. هوندا سیویک تیپ R از لحاظ موتور دچار تغییرات زیادی در سال ۲۰۲۰ نشده است؛ هنوز مجهز به یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ است و می‌تواند ۳۰۶ اسب بخار و ۲۹۵ پوند-فوت گشتاور را ایجاد کند. مجموعه‌ای که برای ایجاد انگیزه یک اتومبیل ۳۱۰۰ پوندی بیش از حد کافی است.

در واقع حرکت با سرعت بالا و گاز دادن با این ماشین بسیار لذت ‌بخش است. موتور ۲ لیتری توربو شارژ فاقد ویژگی موتورهای VTEC قدیمی هوندا است اما بسیار قدرتمند است؛ به ‌طوری که خیلی سریع به ۷۰۰۰ دور در دقیقه می‌رسد.

کتابچه راهنمای اصلاح شده هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ کمک شایانی به شما خواهد کرد. گیربکس این سامورایی کوچک نیز تغییراتی داشته است. وزن اهرم دسته دنده در این مدل، به لطف دستگیره چرخ ‌دنده آلومینیومی جدید و یک وزنه ۱/۳ اونس تغییر کرده است. شما هنگام رانندگی به راحتی تمامی این تغییرات را احساس می‌کنید.

ویژگی‌های اضافی هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰

یکی از جذابترین موارد اضافه شده به این مدل، سیستم کنترل صدای جدید اکتیو آن است که می‌تواند صدای موتور ۲ لیتری این خودرو را تقویت مکند. باتوجه به اهداف در نظر گرفته شده این ویژگی عالی است.

سیستم کنترل صدای فعال ممکن است برای موتور مناسب باشد و به نظر خوب برسد، اما یکی از انتقادات اصلی به آخرین مدل نوع سیویک R این بود که موتور چهار سیلندر آن صدای چندان خوبی ندارد و تقویت این خصوصیات منجر به ایجاد یک سری صداهای مبهم هنگام رانندگی می‌شود. این تغییر در حالت پیش فرض Sport آزاردهنده است و در حالت R وحشتناک به نظر می‌رسد.

بررسی قیمت

قیمت‌های هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۲۰ به‌روز شده با ۳۶٫۹۹۵ دلار شروع می‌شود و تنها به خاطر هزینه انتقال این خودرو مقصدش می‌تواند ۹۵۵ دلار افزایش یابد. این ارقام نشان ‌دهنده جهش ناچیز قیمت این محصول نسبت به تیپ R مدل ۲۰۱۹ است که قیمت آن از ۳۶٫۵۹۵ دلار شروع شده و ۸۹۵ دلار به خاطر هزینه مقصد بر این مبلغ اضافه می‌شود. نه مدل ۲۰۱۹ و نه ۲۰۲۰ با هیچ گزینه اضافی نصب شده در کارخانه موجود نیست. با افزایش تجهیزات جدید و تجهیزات ایمنی فعال، قیمت جدید تیپ R بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

اینکه از نظر شما بقیه تجهیزات اضافی مربوط به مدل ۲۰۲۰ تیپ R معقول است یا خیر یک سوال کاملاً شخصی است. پیشرفت‌هایی که هوندا در تجربه رانندگی داشته است بسیار عالی‌ هستند. شما می‌توانید سیویک تیپ آر 2020 را با پرداخت ۴۶۰ دلار اضافی با یک گیربکس جدید هم خریداری کنید. اما کنترل صدای فعال که در کابین ایجاد می‌شود و یا فرمان آلکانتارا به ‌کار رفته در داخل کابین ماشین نکات جزئی هستند که باعث ایجاد شک و تردید در خرید این خودرو می‌شوند. به طور کلی، با نادیده گرفتن این موارد جزئی، هوندا توانسته خودروی قابل قبولی را تولید نماید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شیک و بادوام
    ولی بنظر میاد نیاز به فیس لیفت داره
    وقتی کنار مزدا 3 باشه این نیاز بیشتر نمود پیدا میکنه

    پاسخ