;
coinex

بهترین خودروهای برقی 2024 ؛ بی صدا، زیبا و کارآمد!

امروزه دور دور خودروهای برقی است و هر روزه کانسپت‌های جدیدی معرفی می‌شوند. اما بهترین خودروهای برقی 2024 کدامند؟

خودروهای برقی حالا بخش مهمی از بازار جهانی خودرو را تصاحب کرده‌اند و مشتریان بسیاری هم دارند. اگر چند سالی تنها چند شرکت به طور محدود در حوزه تولید خودروهای برقی فعال بودند، با فراگیری تب خودروهای برقی، حالا بسیاری از شرکت‌های بزرگ و برندهای مطرح خودروساز نیز در حال قرار دادن خودروهایی با پیشرانه برقی در سبد محصولات خود هستند تا سهمی از این بازار نوظهور در رقابت با شرکت‌هایی چون تسلا و بی وای دی داشته باشند.

با این اوصاف حالا بهترین خودروهای برقی محصولاتی بسیار متنوع از انواع برندهای اروپایی، چینی، کره‌ای و آمریکایی هستند و از بنز و بی ام و گرفته تا فورد و کیا همگی محصولات جذابی برای بازار برقی معرفی کرده‌اند. بر این‌ها باید شماری از خودروهای سوپرلاکچری برقی و ابرخودروهای برقی را نیز اضافه کرد که قرار است جایگزین بنزینی‌های محبوب در این دو دسته شوند.

با در نظر گرفتن این مقدمات در این مطلب کوشیده‌ایم فهرستی دقیق و جامع از بهترین ماشین های برقی سال 2024 گردآوری و به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین خودروهای برقی 2024

شاید وقتی نخستین خودروها اختراع و ساخته شدند، انسان فکرش را هم نمی‌کرد که روزی ماشین‌ها بتوانند با نیروی الکتریکی کار کنند، اما این خودروها به سرعت از راه رسیدند و با وجود تمام بحث‌هایی که درباره‌شان وجود داشت به خوبی توانستند در سراسر دنیا فراگیر شوند.

در سالیان گذشته تب خودروهای برقی فراگیرتر از همیشه شده و کمپانی‌های بزرگی چون بنز، کیا، آئودی، بی ام و، پژو و حتی برندهایی چون فورد نیز به شمار تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی پیوسته‌اند. سال 2023 از این نظر سال درخشانی برای خودروهای برقی بود و با محصولات بسیار جذابی مواجه شدیم.

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

از طرفی وضعیت برقی‌ها با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها در بازار فروش هم بهتر از قبل است و در بعضی از بازارها هرچه به سهم خودروهای برقی افزوده می‌شود، از سهم خودروهای احتراقی یا بنزینی کاسته می‌شود. اساسا پیش‌بینی می‌شود ظرف چند سال آینده در کشورهای زیادی بخش عمده فروش خودرو به خودروهای برقی مربوط باشد و برخی دولت‌ها از حالا برای چنین اهدافی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

با توجه به این توضیحات و در نظر گرفتن این نکته که در ایران هم صحبت‌هایی مبنی بر فراهم‌سازی زیرساخت خودروهای برقی و عرضه محصولات برقی به بازار در میان است، در ادامه قصد داریم فهرستی از بهترین ماشین های الکتریکی 2024 را به شما معرفی کنیم. با ما باشید.

هیوندای آیونیک 6

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از جذابترین و بهترین ماشین های برقی در سال 2024 هیوندای آیونیک 6 خواهد بود که قرار است جایگزین آیونیک 5 موفق باشد. البته که این محصول نیز از همان پلتفرم E-GMP آیونیک 5 استفاده می‌کند. پلتفرمی که به عنوان بهترین گزینه برای خودروهای برقی ارزانقیمت در کیا ای‌وی 6 و جنسیس جی وی 60 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

از مهمترین مزایای این پلتفرم که آن را به گزینه ایده‌آل کمپانی‌های کره‌ای بدل کرده باید به امکان افزایش فاصله محوری تا 3 متر و تولید خودروهایی دو یا تک موتوره به صورت تک یا دو دیفرانسیل اشاره کرد. این مسئله سبب شده تا در استفاده از پلتفرم E-GMP دست خودروسازان برای شخصی‌های مدل‌های مختلف بسیار باز باشد.

آیونیک 6 که قطعا از بهترین خودروهای برقی 2024 است در چند مدل عرضه می‌شود. مدل تک موتور این خودرو که دیفرانسیل عقب است 149 یا 168 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و سرعت صفر تا صد آن نیز 8.8 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این مدل 185 کیلومتر بر ساعت و دایره حرکتی آن با هر بار شارژ 429 کیلومتر خواهد بود.

مدل بهتری از نسخه تک موتوره که البته تنها برای چند کشور عرضه می‌شود توان تولید 229 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور دارد و شتاب صفر تا صد آن 4.7 ثانیه اعلام شده است. این مدل با هر بار شارژ شعاع حرکت 545 تا 615 کیلومتری دارد.

نسخه دو موتوره این محصول با سیستم دو دیفرانسیله قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 605 نیوتن‌متر دارد و مدت زمان صفر تا صد آن نیز 3.5 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این مدل هم 185 کیلومتر است و با هر بار شارژ 435 کیلومتر را می‌پیماید.

لوسید ایر سافایر

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودرو برقی جهان

هیچ تردیدی نیست که کمپانی تازه‌تاسیس لوسید یکی از بهترین خودروسازان برقی دنیا است آن هم تنها در اندک زمانی که از فعالیتش می‌گذرد.

یکی از جذابترین محصولات لوسید که در سال 2024 بسیار از رقبا را به چالش می‌کشد لوسید ایر سافایر با طراحی و مشخصاتی خیره‌کننده است.

ایر سافایر به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای برقی جهان از پیشرانه‌ای سه موتوره با توان تولید 1234 اسب بخار قدرت برخوردار است که آن را به قوی‌ترین سدان برقی چهار در دنیا بدل کرده است. شتاب صفر تا صد این غول برقی نیز 1.89 ثانیه است.

ایر سافایر به لطف طراحی سه موتوره خود پایداری بسیار خوبی دارد به نحوی که یک موتور تکی در جلو و دو موتور در عقب که هر یک مسئول یکی از چرخ‌ها هستند به خوبی قدرت لازم برای این خودرو را فراهم می‌کنند.

باتری لوسید ایر سافایر 118 کیلووات ساعتی است و به گفته کمپانی سازنده با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی 427 کیلومتری را طی کند.

کادیلاک سلستیک

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از جذابترین و بهترین خودروهای برقی 2024 کادیلاک سلستیک است که کمپانی آمریکایی آن را برای رقابت با محصولات رولزرویس با امکانات و مشخصاتی جذاب طراحی کرده است.

کادیلاک این خودرو را بر اساس پلتفرم Ultium جنرال موتورز توسعه داده است. این مدل از دو موتور برقی با مجموع توان 600 اسب بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است و شتاب صفر تا صد آن 3.8 ثانیه خواهد بود. کادیلاک می‌گوید باتری 111 کیلووات ساعتی این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی 483 کیلومتری طی کند که آن را به یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی 2024 بدل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2023

بهترین خودروهای 2023

کیا ای وی 9

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی سال 2024 کیا ای وی 9 است که با توجه به محبوبیت مدل‌های شاسی‌بلند سه ردیفه توسط کمپانی کره‌ای عرضه شده است.

این مدل نیز مانند هیوندای آیونیک 5 و 6 و کیا ای وی 6 بر اساس پلتفرم محبوب E-GMP ساخته شده، اما طراحان کیا با تغییراتی در طراحی توانسته‌اند حدود 10 سانتی‌متر به فاصله محوری خودرو بیفزایند.

مدل پایه کیا EV9 توان تولید 215 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور را دارد و شتاب صفر تا صد آن 8.2 ثانیه اعلام شده است. مدل خاصی از این محصول شعاع حرکتی قابل توجه 541 کیلومتری دارد اما شتاب صفر تا صد آن 9.4 ثانیه است.

مدل دیگری از این محصول قدرت 380 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور دارد که شتاب صفر تا صد آن به 6 ثانیه کاهش یافته است. با سفارش قابلیت Boost برای این مدل گشتاور به 700 نیوتن‌متر و شتاب صفر تا صد هم به 5.3 ثانیه می‌رسد که آن را به یکی از بهترین اتومبیل های برقی در سال 2024 بدل می‌کند.

هیوندای آیونیک 5

بهترین خودروهای برقی 2024

شاید هیوندای آیونیک 6 جدیدتر باشد اما آیونیک 5 همچنان یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 خواهد بود. این محصول که در رقابت برترین خودرو برقی سال 2023 نیز حضور موفقی داشت همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای دوست‌داران خودروهای برقی است که توانسته بر نقاط ضعف دیگر خودروها چون شعاع حرکتی و دوام شارژ باتری فائق آید.

آیونیک 5 یک باتری 77.4 کیلووات ساعتی دارد که به گفته کمپانی سازنده با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی 490 کیلومتری را طی کند. شارژ این مدل نیز به لطف معماری خاص باتری ظرف تنها 26 یا نهایتا 30 دقیقه انجام می‌شود که آن را به یکی از بهترین خودروهای الکتریکی 2024 بدل کرده است.

ولوو EX30

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین ماشین برقی جهان

ولوو X30 یکی از بهترین خودروهای الکتریکی سال 2024 است که جذابیت زیادی برای دوستداران ولوو دارد. این محصول که ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد با سواری نرم و روان، مشخصات فنی قابل توجه و البته قیمت ارزان به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طرفدران کراس‌اوورهای شهری بدل گشته است.

ولوو ایکس 30 در دو مدل با پیشرانه‌های متفاوت عرضه می‌شود که نسخه پایه آن تک موتوره و نسخه پرفورمنس آن دو موتوره است. نسخه تک موتوره به نسبت نسخه پرفورمنس شعاع حرکتی بیشتری دارد، اما حداکثر توان آن 268 اسب بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور است.

از طرف دیگر اما نسخه پرفورمنس با دو موتور برقی عرضه می‌شود که هر یک مسئول یکی از محورهای عقب یا جلو هستند. این مدل توانی برابر با 422 اسب بخار قدرت و گشتاوری 543 نیوتن‌متری دارد و همین سبب شده تا شتاب صفر تا صد آن برابر با 3.4 ثانیه باشد. این یعنی ایکس 30 ارزانقیمت پرشتاب‌ترین خودرو ولوو است و این مسئله آن را به یکی از بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2024 بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای جهان

بهترین خودروهای برقی 2022

تسلا مدل 3 فیس‌لیفت

بهترین خودروهای برقی 2024

با وجود اینکه با هر متر و معیاری هم بسنجیم تسلا 3 خود همچنان از بهترین خودروهای برقی جهان است، شرکت محبوب آمریکایی در اواخر سال 2023 یک مدل فیس لیفت از تسلا 3 معرفی کرد که بهبودهایی جزئی در مشخصات فنی و طراحی داشته و قطعا می‌توان آن را به عنوان یکی بهترین خودروهای برقی 2024 معرفی کرد.

مدل جدید به لطف کار مهندسان تسلا در رانندگی روان‌تر است و در عبور از دست‌اندازها بهتر عمل می‌کند. دامنه حرکتی این خودرو 10 درصد افزایش یافته و به گفته شرکت سازنده با هر بار شارژ تا 678 کیلومتر را طی می‌کند و این برای یک خودرو برقی بسیار ایده‌آل است.

بی ام و i4

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین ماشین های برقی جدید مدل i4 در خانواده محصولات متنوع بی ام و است که با قدرت موتور 523 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 4 ثانیه‌ای خود از پرچمداران سدان‌های برقی محسوب می‌شود. این مدل شعاع حرکتی 590 کیلومتری دارد که برای یک ماشین برقی خارجی عدد مناسبی است.

پولستار 2

بهترین خودروهای برقی 2024

برند سوی پولستار بعد از معرفی نخستین محصول خود در سال 2018 که از جمله بهترین خودروهای برقی جهان بود هر ساله با بروزرسانی‌های متعدد توانسته سطح کیفی و فنی محصولات خود را بهبود ببخشد. پولستار 2 مدل 2024 هم طبق این قاعده صرفا یک فیس‌لیفت ساده از مدل‌های پیشین نیست و از نظر فنی هم تحولات چشمگیری داشته تا به یک ماشین برقی جدید با قدرت و برد بیشتر بدل شود.

از مهمترین تغییرات مدل جدید پولستار 2 به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 باید به پیشرانه‌های برقی و اینورتر آن اشاره کرد. مدل پایه این محصول یک موتور برقی مغناطیس دائم با اینورتر کاربید سیلیکونی دارد که روی محور عقب تعبیه شده است.

به لطف این موتور جدید، قدرت پولستار 2 که از بهترین ماشین های برقی 2024 است به 299 اسب بخار افزایش یافته و گشتاور هم به 489 نیوتن‌متر رسیده است. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز به لطف تغییرات جدید بهبود یافته و به 6 ثانیه کاهش یافته است.

در مدل دو موتوره اما اوضاع به مراتب بهتر است چراکه هر محور یک موتور برقی دارد، اما موتور عقب همچنان نقش پیشرانه اصلی را ایفا می‌کند و موتور جلو صرفا حکم تقویت‌کننده را دارد. قدرت این مدل به 421 اسب بخار و گشتاور نیز به 740 نیوتن‌متر می‌رسد و این مسئله سبب شده تا شتاب صفر تا صد خودرو تنها 4.4 ثانیه باشد.

در صورتی که همچنان قدرت و شتاب بیشتری بخواهید می‌توانید با سفارش بسته اختصاصی پرفورمنس، از قدرت موتور 455 اسب بخار و شتاب 4.2 ثانیه‌ای لذت ببرید.

پولستار 2 جدید در نسخه تک موتوره با یک بار شارژ مسافتی 483 کیلومتری را طی می‌کند و شعاع حرکتی نسخه دو موتوره با یکبار شارژ 435 کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای تسلا 2022

ارزانترین ماشین در ایران

فولکس واگن ID7

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین ماشین های الکتریکی 2024 خودرو جذاب فولکس واگن ID7 است که کمپانی بزرگ آلمانی آن را به عنوان یک سدان برقی پرچمدار معرفی کرد.

فولکس واگن ID7 در دو نسخه پرو و پرو S عرضه شده که هر دو از یک موتور برقی با قدرت 282 اسب بخار برخوردارند اما ظرفیت باتری در نسخه پرو 82 کیلووات و در نسخه پرو S 91 کیلووات است.

فولکس واگن شعاع حرکتی نسخه پرو را 615 کیلومتر اعلام کرده و این عدد برای نسخه پرو اس 700 کیلومتر است. این دو باتری نیز به ترتیب از جریان شارژ سریع 170 و 200 کیلوواتی پشتیبانی می‌کنند که آن‌ها را به بهترین ماشین های الکتریکی در سال 2024 بدل کرده است.

مینی کوپر 2024

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین ماشین های الکتریکی سال 2024 برای آن افرادی که طرفدار خودروهای جمع و جور هستند مینی کوپر 2024 خواهد بود که بر اساس پلتفرم Spotlight EV ساخته شده و کار طراحی آن را شرکت‌های بی ام و و گریت وال به طور همزمان انجام داده‌اند.

این خودرو در نسخه برقی E از پیشرانه‌ای معمولی با توان تولید 181 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور برخوردار است و شتاب صفر تا صد آن 7.3 ثانیه است. مینی کوپر SE هم قدرت موتور 214 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتن‌متر دارد و شتاب آن 6.7 ثانیه اعلام شده است.

به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 شعاع حرکتی نسخه E برابر با 305 کیلومتر است. این عدد برای نسخه SE برابر با 402 کیلومتر است.

مازراتی گرن توریسمو Folgore

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین ماشین برقی جهان

مازراتی گرن توریسمو در نسخه فولگوره به عنوان یکی از بهترین اتومبیل های برقی 2024 شناخته می‌شود که با طراحی جذاب و قدرت موتور بالا یک گزینه ایده‌آل برای دوستداران سوپراسپرت‌های برقی است.

این مدل از پیشرانه‌ای سه موتوره برخوردار است که یکی در محور جلو و دو دیگر در محورهای عقب تعبیه شده‌اند. مجموع قدرت خروجی این موتور 750 اسب بخار و گشتاور برابر با 1350 نیوتن‌متر است. باتری گرن توریسمو فولگوره به لطف ساختار 800 ولتی خود در تنها 5 دقیقه برای طی مسافتی 100 کیلومتری شارز می‌شود.

شتاب صفر تا صد این خودرو قدرتمند برابر با 2.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 320 کیلومتر اعلام شده است که سبب می‌شود با یکی از بهترین اتومبیل های برقی سال 2024 مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین شاسی بلندهای جهان

بهترین خودروهای چینی

جنسیس جی وی 60

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین اتومبیل های برقی در سال 2024 جنسیس GV60 است که برند لاکچری کره‌ای آن را در سپتامبر 2023 رونمایی کرد. این محصول مشخصات فنی خوب، طراحی زیبا، کابین جادار و باتری پردوامی دارد که سبب شده با یکی از جذابترین ماشین های برقی جدید مواجه باشیم.

این ماشین برقی جدید به یک فناوری جذاب نیز مجهز شده که سبب می‌شود بتوان آن را یکی از بهترین اتومبیل های برقی 2024 دانست. این فناوری چیزی است که در جریان رونمایی این خودرو به عنوان امکان ورود بدون کلید و با قابلیت شناسایی چهره معرفی شد.

این قابلیت در این مورد از بهترین اتومبیل های برقی سال 2024 با نام Face Connect ارائه شده است. این قابلیت با استفاده از حسگرهای تشخیص چهره و با یادگیری ماشینی در اولین برخورد با چهره راننده می‌تواند او را به خاطر بسپارد و در دفعات بعدی به طور خودکار و بدون نیاز به کلید باز و بسته می‌شود. فعالیت این سامانه با چراغ‌های LED که روی ستون بی تعبیه شده‌اند اطلاع‌رسانی می‌شود.

هرچند این فناوری شاید کمی عجیب به نظر برسد اما باید بگوییم تفاوت خاصی با قابلیت تشخیص چهره گوشی‌های هوشمند ندارد، پس اگر قصد خرید ماشین برقی جدید جنسیس را داشتید نگران نحوه استفاده از این قابلیت نباشید.

این خودرو نیز مانند بسیاری دیگر بهترین اتومبیل های الکتریکی 2024 در مدل‌های مختلفی عرضه شده است. یکی از مدل‌های دیفرانسیل عقب این خودرو با پیشرانه‌ای با امکان 255 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور عرضه می‌شود. نسخه دیفرانسیل جلو این مدل اما قدرت موتور 314 اسب بخار و گشتاور 605 نیوتن‌متری دارد که آن را به یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی سال 2024 بدل می‌کند.

نسخه پرفورمنس و دیفرانسیل جلو این خودرو نیز با توان 429 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن‌متر گشتارو عرضه می‌شود که اگر بسته Boost را برای آن سفارش دهید این ارقام به 483 اسب بخار و 700 نیوتن‌متر می‌رسد. جنسیس شتاب صفر تا صد جی وی 60 که از بهترین اتومبیل های الکتریکی در سال 2024 است را 4 ثانیه اعلام کرده است.

کادیلاک اسکالید IQ

بهترین خودروهای برقی 2024

کمپانی بزرگ کادیلاک در تدارک بازگشت و حضوری قدرتمندانه در بازار خودروهای برقی است و یکی از نمایندگان این شرکت در بازار کادیلاک اسکالید IQ خواهد بود که از جمله بهترین خودروهای الکتریکی 2024 است. این مدل که به لطف طراحی ماژولار پلتفرم Ultium EV امکان نصب مجموعه باتری‌هایی با ظرفیت بیش از 200 کیلووات را دارد یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 محسوب می‌شود.

به گفته کادیلاک، در مدت تنها 10 دقیقه باتری این خودرو برای طی مسافتی 160 کیلومتری شارژ می‌شود. شعاع حرکتی این خودرو که از بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2024 محسوب می‌شود برابر با 720 کیلومتر است و این برای یک خودرو برقی بسیار عالی است.

اسکالید IQ به یک پیشرانه دو موتوره با توان تولید 680 اسب بخار قدرت و 834 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده که البته با گزینش حالت Velocity Max، این ارقام به 750 اسب بخار و 1065 نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. شتاب صفر تا صد این خودرو که از بهترین خودروهای الکتریکی سال 2024 محسوب می‌شود نیز کمتر از 5 ثانیه اعلام شده است. کادیلاک برای اثبات قدرت بالای این خودرو اعلام کرده که اسکالید IQ می‌تواند تا 3.6 تن بار را یدک بکشد.

امکان رانندگی با یک پدال، بازیابی نیروی ترمز، پمپ گرمایی برای کاهش مصرف انرژی، فرمان‌پذیری چرخ‌ها، سیستم تعلیق بادی و عملکرد مغناطیسی کمک‌فنرها از دیگر مزایای کادیلاک اسکالید IQ به عنوان بهترین خودرو الکتریکی 2024 است.

فیسکر اوشن

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

فیسکر اوشن شاید از جهاتی بهترین ماشین الکتریکی 2024 باشد. نسخه پرچمدار این خودرو به گفته خودروساز اروپایی شعاع حرکتی 704 کیلومتری دارد و این مسئله آن را به شاسی‌بلند برقی با بیشترین شعاع حرکتی در اروپا بدل کرده است. این یعنی فیسکر اوشن به عنوان بهترین اتومبیل برقی سال 2024 می‌تواند مسافت بین لندن تا گلاسکو یا پاریس تا فرانکفورت را با یک بار شارژ طی کند.

این خودرو که به عنوان بهترین اتومبیل برقی در سال 2024 شناخته می‌شود در سه نسخه اسپرت، اولترا و اکستریم معرفی شده و 5 هزار نسخه با پسوند One نیز از آن تولید شده است.

توان موتور فیسکر اوشن به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 برابر با 275 اسب بخار و شعاع حرکتی آن 440 کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد این محصول نیز برابر با 6.6 ثانیه است. این اعداد برای نسخه اولترا به ترتیب 540 اسب بخار قدرت، 624 کیلومتر شعاع حرکتی و 3.9 ثانیه شتاب صفر تا صد است.

نسخه پرچمدار فیسکر اوشن که با عنوان اکستریم شناخته می‌شود اما برترین خودرو الکتریکی 2024 این شرکت با قدرت 550 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 3.6 ثانیه است. این مدل شعاع حرکتی 704 کیلومتری دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای هیبریدی

ارزانترین شاسی بلند در ایران

فورد اکسپلور EV

بهترین خودروهای برقی 2024

فورد اکسپلور ای وی شاید برترین ماشین الکتریکی 2024 از کمپانی فورد است که یکی از بهترین شاسی‌بلندهای برقی بازار محسوب می‌شود. فورد مشخصات فنی این خودرو را فعلا اعلام نکرده اما می‌دانیم که اکسپلور  ای وی در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود در مدت 25 دقیقه از 10 درصد به 80 درصد شارژ می‌رسد.

با توجه رویکرد جدید فورد، این کمپانی تصمیم دارد که ظرف چند سال آینده حداقل 10 خودرو برقی در سراسر جهان و خصوصا بازار اروپا عرضه کند که شاید برخی از آن‌ها بهترین خودروهای برقی 2024 باشند.

بی وای دی Seal U

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

کمپانی بی وای دی در کنار تسلا بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در دنیا است و حتی در مواقعی از سال 2023 موفق شد به بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان بدل شود. بی‌وای‌دی در سبد محصولات خود گزینه‌های جذابی دارد که بعضی از آن‌ها می‌توانند برترین اتومبیل برقی سال 2024 باشند.

یکی از این محصولات بی وای دی سیل یو است که در نمایشگاه مونیخ سال 2023 رونمایی شد و قرار است در سال 2024 به طور عمده عرضه شود. این شاسی‌بلند دسته D از جمله محصولات پنج نفره این شرکت است که در چین با نام سانگ پلاس به فروش می‌رسد و به عنوان برترین اتومبیل برقی در سال 2024 شناخته می‌شود.

سیل یو در اروپا با دو پیشرانه برقی با 200 و 213 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود و گشتاور این دو پیشرانه هم 310 نیوتن‌متر است. شعاع حرکتی نسخه کامفورت این خودرو 418 کیلومتر و شعاع حرکتی نسخه دیزاین 500 کیلومتر است.

سیتروئن e-C3

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 نسل چهارم سیتروئن C3 است که یک پیشرانه تمام برقی دارد. همین خودرو با پیشرانه بنزینی موفق به فروش 5.6 میلیون نسخه‌ای شد و سیتروئن به امید تکرار همین موفقیت، نسخه برقی آن را برای سال 2024 عرضه می‌‌کند. اما آیا با بهترین ماشین الکتریکی 2024 از سیتروئن مواجهیم؟

اجازه دهید وضعیت را بررسی کنیم. سیتروئن e-C3 یک باتری 44 کیلووات ساعتی لیتیوم فرو فسفات دارد که شعاع حرکتی 320 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌کند. این خودرو یک موتور برقی با توان 113 اسب بخاری در جلو دارد که شتاب صفر تا صد 11 ثانیه‌ای را ارائه می‌کند. باتری خودرو هم از شارژ 7 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در نتیجه برای رسیدن شارژ آن از 20 تا 80 درصد حداقل 4 ساعت زمان نیاز دارید. البته اگر از شارژ سریع 100 کیلوواتی برای شارژ خودرو استفاده کنید این زمان تا 30 دقیقه کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای وارداتی

ارزانترین شاسی بلند چینی در ایران

پژو e-3008

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

پژو e 3008 یکی از بهترین ماشین های برقی سال 2024 خواهد بود که مدل به روز شده آن در 12 سپتامبر 2023 به نمایش درآمد. در نخستین نگاه به این خودرو متوجه رویکرد کاملا مدرن پژو در طراحی این کراس‌اوور برقی می‌شویم.

اطلاعات خاصی از سیستم انتقال قدرت این خودرو اعلام نشده اما انتظار می رود وضعیت شبیه به نسخه الکتریکی پژو 308 باشد. با این اوصاف احتمالا پژو 3008 برقی در سه نسخه با پیشرانه‌های برقی مختلف عرضه می‌شود و از طرف دیگر باتری‌های بزرگتری دارد. همچنین احتمال عرضه یک نسخه دو موتوره و چهار چرخ محرک از این خودرو وجود دارد که می‌تواند بهترین خودرو الکتریکی 2024 پژو باشد.

لوتوس امیا

بهترین خودروهای برقی 2024

کمپانی لوتوس اخیرا و در نیویورک از خودرو برقی جدید خود که از بهترین خودروهای برقی 2024 محسوب می‌شود رونمایی کرده است. محصول جدید لوتوس امیا نام دارد برای رقابت با تسلا مدل اس و پورشه تایکان توربو به میدان آمده است. جالب است بدانید بعد از کارلتون، امیا نخستین سدان لوتوس محسوب می‌شود و شاید بهترین ماشین برقی جهان باشد.

لوتوس امیا بر اساس پلتفرم EPA طراحی شده که پلتفرم مشترک با لوتوس الترا است. بنابر گفته لوتوس، این ابرخودرو برقی به عنوان یکی از بهترین خودروهای الکتریکی 2024 چیزی حدود 905 اسب بخار قدرت و گشتاور 985 نیوتن‌متری دارد که سبب می‌شود شتاب صفر تا صد خودرو برابر با 2.8 ثانیه باشد. حداکثر سرعت لوتوس امیا به عنوان بهترین ماشین الکتریکی 2024 برابر با 255 کیلومتر است.

ام جی سایبرستر

بهترین خودروهای برقی 2024

ام جی سایبرستر هم می‌تواند کاندیدای مهمی در فهرست بهترین خودروهای الکتریکی سال 2024 باشد. این محصول نخستین خودرو روباز ام جی در ده سال گذشته و رقیب مهم تسلا رودستر است.

قدرت موتور این محصول 314 اسب بخار است و در بهترین نسخه با حالت چهار چرخ محرک و قدرت موتور 544 اسب بخاری عرضه می‌شوند. حداکثر سرعت این ماشین برقی خارجی نیز برابر با 200 کیلومتر است.

سایبرستر به عنوان یکی از بهترین اتومبیل های برقی سال 2024 دو مدل باتری دارد. یکی باتری 64 کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی 501 کیلومتری و دیگری باتری 77 کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی 580 کیلومتری.

این اعداد و حجم باتری شاید برای محصولی که ادعای برترین اتومبیل برقی سال 2024 را دارد کمی کم به نظر برسد اما سازندگان برای کم نگه‌داشتن وزن خودرو و تامین شتاب ناگزیر به استفاده از باتری سبک و کوچکتر بوده‌اند. این محصول چهار چرخ محرک وزنی 1985 کیلوگرمی دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بهترین خودروهای بنز 2023

کوپرا تاواسکان

بهترین خودروهای برقی 2024

کوپرا تاواسکان از بهترین ماشین های برقی سال 2024 است. برند کوپرا در واقع زیرمجموعه کمپانی اسپانیایی سئات محسوب می‌شود که خود زیرمجموعه کمپانی بزرگ فولکس واگن است. کوپرا تاواسکان 2024 رقیب و همتای فولکس واگن ID5 و اشکودا انیاک کوپه است چراکه بر اساس پلتفرم MEB خود فولکس واگن طراحی شده و از فناوری‌هایی مشابه با خودروهای یادشده برخوردار است.

به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 ابعاد بدنه تاواسکان به ترتیب 4644 میلی‌متر در طول، 1861 میلی‌متر در ارتفاع و 1597 و 2766 میلی‌متر در بحث فاصله محورها است. این خودرو با این ابعاد کمی عریض‌تر اما کم‌ارتفاع‌تر از فولکس واگن ID5 است.

طراحی ظاهری کوپرا تاواسکان به عنوان یکی از بهترین ماشین های برقی در سال 2024 با العام از کانسپتی که اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد انجام شده و زبان طراحی این محصول می‌توان شمایی از نگاه کوپرا به آینده برای مخاطبان ارائه کند.

کوپرا تاواسکان به عنوان یکی از بهترین ماشین های الکتریکی 2024 با دو پیشرانه عرضه می‌شود. نسخه تک موتوره این خودرو پیشرانه‌ای با توان تولید 281 اسب بخار قدتر و 545 نیوتن‌متر گشتاور دارد و دیگر نسخه نیز که دو موتوره است قدرت 355 اسب بخار و 679 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در این نسخه شتاب صفر تا صد خودرو برابر با 5.6 ثانیه است.

هر دو مدل در مسئله ظرفیت باتری یکسان هستند و از یک باتری 77 کیلووات ساعتی برخوردارند اما شعاع حرکتی در نسخه تک موتوره 550 کیلومتر و در دیگری 520 کیلومتر است.

رولزرویس اسپکتر

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از جذاب‌ترین و بهترین خودروهای برقی 2024 قطعا محصول لوکس برند محبوب رولزرویس یعنی رولزرویس اسپکتر است. خودرویی که گرچه در سال 2023 معرفی شد اما همچنان می‌تواند مدعی لقب بهترین خودرو الکتریکی 2024 باشد.

این خودرو یک نقطه ضعف دارد که همینجا باید به آن اشاره کنیم و آن اینکه با وجود مشخصات فنی که آن را در حد یکی از بهترین اتومبیل های برقی در سال 2024 نشان می‌دهد، برد آن نهایتا 418 کیلومتر است که برای محصولی با این مشخصات و امکانات کمی کم به نظر می‌رسد.

رولزرویس پیش از این اعلام کرده بود که برنامه دارد تا سال 2030 به یک خودروساز تمام برقی بدل شود و اسپکتر را باید نخستین گام محکم شرکت در این مسیر دانست. این خودروساز اسپکتر را با طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات عرضه کرده و مدعی است که می‌تواند بهتر از قبل رضایت مشتریان را جلب کند.

در حال حاضر اطلاعات خاصی از قدرت پیشرانه دستگاه نیست اما گفته می‌شود حداکثر قدرت موتور اسپکتر به عنوان برترین خودرو الکتریکی 2024 این کمپانی برابر با 577 اسب بخار است. گشتاور خودرو نیز 900 نیوتن‌متر است و شتاب صفر تا صد آن 4.4 ثانیه اعلام شده است.

فورد موستانگ Mach-E

بهترین خودروهای برقی 2024

شاید زمانی تصور عرضه موستانگ محبوب با پیشرانه الکتریکی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسید اما همانطور که گفتیم فورد نیز برنامه‌های زیادی برای ورود به بازار خودروهای برقی دارد و یکی از بهترین ماشین های الکتریکی سال 2024 احتمالا فورد موستانگ برقی خواهد بود.

این محصول که با نام موستانگ Mach-E  و لقب رالی معرفی شده است اولین بار در فستیوال سرعت گودوود معرفی شده بود. این خودرو از تعلیق بهبودیافته‌ای برخوردار است که نسبت به Mach-E GT حدودا 20 میلی‌متر فاصله بیشتری از زمین دارد.

این خودرو که از بهترین ماشین های الکتریکی در سال 2024 محسوب می‌شود با دو موتور برقی عرضه می‌شود که یکی در محور جلو و دیگری در عقب نصب شده و مجموعا 480 اسب بخار قدرت و گشتاور 880 نیوتن‌متر را ارائه می‌کند. سامانه چهار چرخ محرک نیز از دیگر مزایای این مدل از موستانگ است که آن را به برترین ماشین الکتریکی در سال 2024 فورد بدل می‌کند.

با این مشخصات، شتاب صفر تا صد موستانگ Mach-E برابر با 3.5 ثانیه است. باتری این خودرو نیز یک باتری 91 کیلوواتی است که برد 400 کیلومتری را برای خودرو فراهم می‌کند و از قابلیت شارژ سریع 150 کیلووات ساعتی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی شاسی بلند

مقایسه دیگنیتی با فیدلیتی

مرسدس AMG EQE

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودروهای برقی 2024

شاید برترین ماشین الکتریکی در سال 2024 که مرسدس عرضه می‌کند را بتوان مدل AMG EQE دانست که اولین شاسی‌بلند برقی مرسدس محسوب می‌شود.

قوای محرکه این خودرو که از بهترین خودروهای برقی 2024 است را دو موتور برقی تامین می‌کند که هر یک برای یک از محورهای جلو و عقب نصب شده و مجموعا قدرت 617 اسب بخار و گشتاور 950 نیوتن‌متر را تامین می‌کند.

در صورتی که به دنبال قدرت موتور بیشتری داشته باشید می‌توانید پکیج AMG داینامیک پلاس را سفارش دهید که سبب می‌شود قدرت موتور به 677 اسب بخار و 1000 نیوتن‌متر گشتاور افزایش یابد.

باتری این مدل که از جمله بهترین اتومبیل برقی 2024 است یک واحد لیتیوم‌یونی 96 کیلووات ساعتی است و ظرف مدت 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو هم 239 کیلومتر بر ساعت است.

تسلا S plaid

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از مهمترین و بهترین اتومبیل های الکتریکی در سال 2024 است که سدانی با کارایی و قدرت بالا و البته شتاب عالی است که رقیب بسیاری از برترین‌های بازار محسوب می شود.

این خودرو موتوری با قدرت 1000 اسب بخری دارد و شتاب صفر تا صد آن 2 ثانیه است. شعاع حرکتی این مدل به عنوان یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی در سال 2024 برابر با 627 کیلومتر است که از این بابت هم آن را به یک گزینه جذاب بدل می‌کند. حداکثر سرعت تسلا S Plaid نیز به 322 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پورشه Taycan Turbo S

بهترین خودروهای برقی 2024

پورشه تایکان توربو اس یک سدان اسپرت الکتریکی لاکچری است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای دوست‌داران محصولات پورشه یک گزینه جذاب به نظر می رسد.

این خودرو قدرت موتور 750 اسب بخار دارد و شتاب صفر تا صد آن 2.6 ثانیه است. برد این بهترین خودرو الکتریکی سال 2024 برابر با 365 کیلومتر اعلام شده و حداکثر سرعت آن به 261 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی هیوندای i30

خودروهای هیدروژن سوز ؛ روشی جذاب برای نجات محیط زیست یا راهکاری غیرعملی؟

آئودی e-Tron GT

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 مدل آئودی ای‌ترون جی تی است که یک خودرو الکتریکی خوش‌ساخت زیبا و قدرتمند است. این محصول به عنوان بهترین خودرو الکتریکی در سال 2024 به یک پیشرانه برقی دو موتوره با مجموع قدرت 590 اسب بخار مجهز شده و برد آن 383 کیلومتر است.

حداکثر سرعت آئودی ای ترون که بهترین خودرو الکتریکی سال 2024 به نظر می‌رسد برابر با 244 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن رقم اعجاب‌آور 1.3 ثانیه اعلام شده است.

مرسدس بنز EQS

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی دیگر از کاندیداهای لقب بهترین خودرو الکتریکی در سال 2024 مرسدس، مدل EQS با مشخصات فنی جذاب و برد فوق‌العاده است. این محصول برد حرکتی 769 کیلومتری دارد که آن را به خودروی برقی با بیشترین شعاع حرکتی در اروپا بدل کرده است.

شتاب صفر تا صد مدل EQS مرسدس برابر 4.3 ثانیه است و حداکثر سرعت آن هم به 209 کیلومتر در ساعت محدود شده است. با این اوصاف باید گفت با بهترین خودرو الکتریکی سال 2024 مرسدس مواجهیم.

نیسان Leaf

بهترین خودروهای برقی 2024

بهترین ماشین الکتریکی 2024 از برند نیسان احتمالا مدل لیف خواهد بود که از جمله پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت در سالیان اخیر بوده و با قابلیت‌های خوب و قیمت مقرون به صرفه خود در سال 2024 هم جذابیت زیادی برای خریداران خواهد داشت.

این مدل شعاع حرکتی 364 کیلومتری دارد و شتاب صفر تا صد آن نیز 7.7 ثانیه است. حداکثر سرعت نیسان لیف به عنوان یکی از بهترین ماشین الکتریکی سال 2024 نیسان به 150 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. با این اوصاف اگر به دنبال یک خودرو ارزان و باکیفیت برقی هستید نیسان لیف را می‌توان بهترین ماشین الکتریکی سال 2024 نامید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه تیگو 7 پرو با لاماری

مقایسه دیگنیتی با تیگو 8 پرو

شورلت Bolt EV

بهترین خودروهای برقی 2024

شورولت بولت EV نیز یکی از بهترین اتومبیل برقی در سال 2024 است که یک هاچ بک مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی در دنیای خودروهای برقی محسوب می‌شود. این خودرو شعاع حرکتی 417 کیلومتری دارد و برای خانواده‌ها گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

شتاب صفر تا صد این خودرو به عنوان بهترین اتومبیل برقی سال 2024 در دسته خودروهای اقتصادی نیز وضعیت خوبی دارد و برابر با 6.5 ثانیه است. حداکثر سرعت این مدل به 150 کیلومتر محدود شده است.

هیوندای Kona

بهترین خودروهای برقی 2024

هیوندای کونا یک شاسی‌بلند برقی خوش‌ساخت و زیبا از برند کره‌ای کیا است که شعاع حرکتی 415 کیلومتری دارد و برای رفت‌وآمدهای روزانه و سفرهای کوچک بسیار مناسب است.

سرعت نهایی هیوندای کونا 167 کیلومتر است و شتاب صفر تا صد آن نیز 7.6 ثانیه اعلام شده است. کونا در بین خودروهای برقی یکی از برترین ماشین الکتریکی 2024 اقتصادی محسوب می‌شود.

کیا Niro EV

بهترین خودروهای برقی 2024

کیا نیرو ای وی نیز از دیگر خودروهای کیا است که برای رقابت در دسته اقتصادی برترین خودرو الکتریکی سال 2024 عرضه شده است.

این خودرو شعاع حرکتی 385 کیلومتری دارد و شتاب صفر تا صد آن 7.8 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این مدل از بهترین خودروهای برقی 2024 نیز 104 کیلومتر است. از خصایص برجسته این مدل، فضای بزرگ، قیمت و امکانات مناسب است.

بیشتر بخوانید:

بررسی ساندرو استپ وی

بررسی مشخصات فنی کیا پگاس 2023

جگوار I-PACE

بهترین خودروهای برقی 2024

در رقابت برترین خودرو الکتریکی سال 2024 کمپانی بریتانیایی جگوار نیز یک نماینده جذاب و قابل توجه دارد. جگوار I-PACE  یک شاسی‌بلند برقی لاکچری با طراحی جذاب محسوب می‌شود.

این خودرو قدرت موتور 394 اسب بخاری دارد و شتاب صفر تا صد آن 4.5 ثانیه است. این محصول به عنوان یکی از بهترین ماشین های الکتریکی سال 2024 شعاع حرکتی 377 کیلومتری دارد و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 200 کیلومتر در ساعت است.

ریماک نورا

بهترین خودروهای برقی 2024

ریماک نورا یک ابرخودرو برقی و از قدرتمندترین و بهترین خودروهای برقی 2024 است. این محصول با قدرت موتور اعجاب آور 1914 اسب بخار و گشتاور 2360 نیوتن‌متر عرضه شده و ظرفیت باتری آن 120 کیلووات است.

شتاب صفر تا صد ریماک نورا که از جمله بهترین اتومبیل های برقی 2024 است برابر با 1.74 ثانیه است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 412 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پنین فارینا باتیستا

بهترین خودروهای برقی 2024

پنین فارینا باتیستا نیز از جمله بهترین ماشین های الکتریکی در سال 2024 است که نسخه نینو فارینا آن یک ابرخودرو برقی شگفت‌انگیز محسوب می شود. نامگذاری این خودرو به احترام نینو فراینا که اولین قهرمان رسمی مسابقات فرمول یک و برادرزاده موسس این کمپانی محسوب می‌شود انجام شده است.

قدرت موتور پنین فارینا باتیستا برابر با 1877 اسب بخار است که آن را به یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی 2024 بدل کرده. جالب است بدانید هر چرخ باتیستا یک موتور مخصوص دارد و همه این موتورها با یک باتری 120 کیلوواتی تامین می‌شوند.

کمپانی سازنده بدون اعلام یک عدد دقیق شتاب صفر تا صد باتیستا را زیر دو ثانیه اعلام کرده و مدعی است که این محصول سریعترین خودرو برقی دنیا است.

با وجود این حداکثر سرعت پنین فارینا باتیستا 350 کیلومتر بر ساعت و شعاع حرکتی آن نیز برابر با 480 کیلومتر با هر بار شارژ کامل باتری است. با این اوصاف باتیستا نینو فارینا به عنوان یکی از بهترین اتومبیل های الکتریکی سال 2024 قیمت سرسام‌آور 2.2 میلیون دلاری خواهد داشت و شرکت ایتالیایی تنها قصد تولید 5 نسخه از آن را دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج 2023

بررسی مشخصات فنی کیا پیکانتو 2023

تسلا سایبرتراک

بهترین خودروهای برقی 2024

بعد از مدت‌ها شایعه، انتظار و تعویق تاریخ عرضه، بالاخره تسلا طی یک رویداد رسمی در اواخر سال 2023 از وانت سایبرتراک رونمایی کرد و انتظار می‌رود تولید انبوه و عرضه گسترده این وانت خاص در سال 2024 انجام شود. این محصول با طراحی خاص و ویژگی‌های جذابی ارائه شده که آن را به یکی از بهترین خودروهای برقی جهان بدل کرده است.

سایبرتراک همان پیکاپ فضایی عجیبی است که وعده داده شده بود اما قیمت بسیار گزافی دارد. این محصول در نسخه‌های مختلفی ارائه شده اما نسخه سایربیست آن که برترین نسخه است قدرت 845 اسب بخار با شعاع حرکتی 547 کیلومتری دارد.

جالب است که به عنوان یک پیکاپ برقی، شتاب صفر تا صد این خودرو تنها 2.6 ثانیه است و این دلیلی است که سبب می‌شود سایبرتراک در شمار بهترین خودروهای برقی 2024 جای بگیرد.

نسخه سایبربیست البته یک پیشرانه سه موتوره دارد اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، نسخه دو موتوره هم به عنوان یکی از بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2024 عرضه می‌شود که قدرت موتور آن 600 اسب بخار است. تسلا همچنین قصد دارد یک نسخه تک موتوره از این خودرو عرضه کند اما بعید است تا سال 2025 شاهد عرضه آن باشیم. شتاب نسخه دو موتوره با قدرت 600 اسب بخار نیز در 4.1 ثانیه از صفر به صد می‌رسد.

نسخه دو موتوره همچنین در حال حاضر بیشترین شعاع حرکتی را بین اعضای خانواده سایبرتراک با برد 547 کیلومتری دارد. شعاع حرکتی سایبربیست اما با وجود قدرت بالای موتور تنها 514 کیلومتر است که کمتر از اعدادی است که اولین بار در سال 2019 اعلام شده بود.

سانگ یانگ تورس

بهترین خودروهای برقی 2024
بهترین خودرو برقی در ایران

سانگ یانگ تورس به عنوان یک محصول کره‌ای یکی از بهترین خودروهای برقی است که اتفاقا یک گزینه وارداتی به بازار ایران نیز محسوب می‌شود. البته در حال حاضر نمی‌دانیم که این محصول با پیشرانه احتراقی به ایران می‌آید یا برقی اما اگر به ایران برسد احتمالا بهترین خودرو برقی در ایران خواهد بود.

در حال حاضر اطلاعات خاصی از مشخصات فنی این خودرو نداریم اما نصب باتری‌های BYD در این خودرو تایید شده است. شعاع حرکتی این مدل با هر بار شارژ کامل 340 کیلومتر خواهد بود. گرچه از مشخصات پیشرانه چیزی نمی‌دانیم اما گفته می‌شود این خودرو پیشرانه‌ای با توان تولید 190 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت.

چری امودا 5

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 چری اومودا خواهد بود که اخیرا مورد توجه اروپایی‌ها نیز قرار گرفته و راه خود را به بازار اروپا باز کرده است. اگر ظاهر این محصول برای شما آشنا است باید بگوییم که این خودرو در واقع نسخه برقی همان فونیکس FX است که مدیران خودرو آن را به ایران وارد، مونتاژ و عرضه می‌کند. البته نسخه ایرانی این خودرو کاملا بنزینی است اما نسخه برقی با حداکثر قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر عرضه می‌شود.

این محصول یک باتری 64 کیلوواتی دارد و شعاع حرکتی آن 450 کیلومتر است. این خودرو که از جمله گزینه‌های وارداتی به ایران نیز به نظر می‌رسد در صورت ورود به کشورمان به بهترین خودرو برقی در ایران بدل خواهد شد. پشتیبانی این خودرو از شارژ سریع متناوب سبب می‌شود که باتری آن در عرض چهل دقیقه از صفر تا 80 درصد شارژ شود اما شارژ کامل آن با برق عادی حدود 5 ساعت طول می‌کشد.

چری اومودا از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی با نسخه احتراقی دارد. جلو پنجره مشبک این مدل در نسخه احتراقی در نسخه برقی کاملا حذف شده و شاهد یک جلوپنجره و سپر با طراحی مدرن و مشابه با شاسی‌بلندهای کره‌ای هستیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی اشکودا اسلاویا

بررسی مشخصات فنی اشکودا فابیا 2023

جک EJ7

بهترین خودروهای برقی 2024

حال که درباره بهترین خودرو برقی در ایران گفتیم اجازه دهید شما را با چند پروژه برقی دیگر نیز آشنا کنیم.

تمرکز دولت سیزدهم و وزیر صمت جدید یعنی آقای علی‌آبادی بر مسئله خودروهای برقی سبب شده تا شرکت‌های مونتاژکننده و تولیدکننده ایرانی محصولات برقی مختلفی برای عرضه به بازار در نظر بگیرند. البته که این خودروها در حدی نیستند که بتوانیم آن‌ها را بهترین خودروهای برقی 2024 بدانیم اما برای وضعیت بازار ایران مشخصات خوب و بعضا قیمت مناسبی هم دارند.

یکی از این خودروهای برقی جک EJ7 است که توسط جی ای سی در چین تولید شده و تاکنون به چند کشور دنیا نیز صادر شده است. قدرت موتور این محصول مشخص نیست اما گشتاور موتور آن 329 نیوتن‌متر اعلام شده است. باتری 55 کیلووات ساعتی این خودرو نیز با یک بار شارژ کامل مسافتی 492 کیلومتری را طی می‌کند.

لاماری ایما HEV

بهترین خودروهای برقی 2024

یکی از موفق‌ترین کراس‌اوورهای احتراقی بازار ایران در حال حاضر، لاماری ایما محصول آرین پارس موتور است که موفقیت آن سبب شده شرکت مونتاژکننده برنامه عرضه چند مدل دیگر از این خودرو از جمله نسخه فول آپشن احتراقی و یک نسخه برقی را نیز در برنامه قرار دهد.

نسخه برقی لاماری ایما اما در واقع نسل جدید فورتینگ EVO T5 دانگ فنگ است که فیس لیفت جدیدی از لاماری با چهره‌ای مشابه به محصولات لامبورگینی محسوب می‌شود. حداکثر توان این خودرو 174 اسب بخار و گشتاور آن 300 نیوتن‌متر است.

داچیا اسپرینگ

بهترین خودروهای برقی 2024

داچیا اسپرینگ در بازار اروپا یکی از بهترین خودروهای برقی 2024 محسوب می‌شود، اما در برنامه ساخت کراس‌اوور ملی برقی قرار است بر مبنای پلتفرم CMF-A رنو که در واقع پلتفرم این محصول داچیا است یک محصول برقی ساخته شود.

داچیا اسپرینگ که در کشورهای مختلفی با نام‌ها و پیشرانه‌های مختلف عرضه شده قرار است به عنوان الگوی ساخت کراس اوور ملی در اختیار چهار خودروساز بزرگ ایران یعنی سایپا، ایرانخودرو، کرمان موتور و مپنا قرار گیرد. این چهار شرکت با همراهی هم بر پلتفرم یاد شده و داچیا اسپرینگ کار می‌کنند تا یک خودرو اقتصادی و برقی بومی عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی کیا ریو 2023

بررسی مشخصات فنی کیا سونت 2023

اسکای ول ET5

بهترین خودروهای برقی 2024

اسکای ول ET5 از جمله نخستین خودروهای وارداتی برقی به بازار ایران محسوب می‌شود که در واقع کار مشترک کرمان موتور و مپنا محسوب می‌شود. این خودرو با برند مشترک این دو شرکت با نام نوین ماهان نبکا روانه بازار می‌شود. و مشخصات جالب توجهی دارد. موتور برقی این خودرو توان تولید 218 اسب بخار قدرت و گشتاور 350 نیوتن‌متری دارد. باتری لیتیوم‌یونی دستگاه نیز ظرفیتی 70 کیووات ساعتی و بردی 400 کیلومتری دارد.

سازندگان شتاب صفر تا صد اسکای ول ET5 را 7.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن را 160 کیلومتر اعلام کرده‌اند. از دیگر قابلیت‌های این خودرو که آن را به محصولی رقابتی و جذاب در بازار خودروهای برقی ایران بدل می‌کند می‌توان به سانروف پانورامیک با نورپردازی سقف،‌ نمایشگر لمسی 12.3 اینچی با سامانه هوشمند اسکای لینک، سامانه‌‎های رادار، دوربین، تشخیص خط، تطبیق سرعت، ترمز اضطراری و پارک خودکار، صندلیهای برقی، گرمکن و سردکن، شارژر بیسیم تلفن همراه و چراغ‌های لیزری ماتریکسی اشاره کرد.

در حال حاضر قیمت این خودرو مشخص نیست اما کرمان موتور حداقل وعده داده که از نظر قیمتی محصولی قابل رقابت با دیگر خودروهای مونتاژی خواهد بود.

سوالات متداول

قدرتمندترین خودروهای برقی 2024 کدامند؟

ریماک نورا، پنین فارینا باتیستا، لوسید ایر سافایر، مازراتی گرن توریسمو فولگوره، کادیلاک سلستیک و تسلا سایبرتراک نسخه سایبربیست از جمله قدرتمندترین خودروهای برقی سال 2024 از نظر قدرت موتور هستند.

بهترین خودروهای برقی در بازار ایران کدامند؟

در بازار ایران هنوز خودروهای برقی به گستردگی بازارهای خارجی نیستند و اساسا زیرساخت استفاده از خودرو برقی در کشور فراهم نیست اما از میان برنامه‌های موجود، سانگ یانگ تورس، چری امودا یا همان فونیکس اف ایکس برقی، اسکای ول ET5، داچیا اسپرینگ و لاماری ایما برقی از بهترین خودروهای برقی بازار هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین خودروهای برقی 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    سانگ یانگ تورس به عنوان یک محصول چینی؟!! سانگ یانگ قدیمی ترین خودروساز کره جنوبی هست

    پاسخ

    ممنون که اشاره کردید. اصلاح شد

    پاسخ

    سلام. لیستی که توش ( ریرا ) با ( آپشن اگزوز اضافه ) نباشه رو قبول ندارم !!!!

    پاسخ