coinex
راهنمای خرید تکراتو

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ ؛ تاریخ و زمان ثبت نام آزمون و …!

یکی از راه‌های دولت برای کاهش نرخ بیکاری و اشتغال جوانان جذب آن‌ها در دستگاه‌های اجرایّی است. در این مطلب به آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ پرداخته‌ایم.

طی سه سال اخیر شورای سیاست گذاری استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های خصوصی صنعتی‌، تجاری و فناور با نیازسنجی بیش از 3 هزار شرکت در سطح کشور اقدام به برگزاری آزمونی جهت تامین کمبود نیروی انسانی متعهد و کارآمد، کاهش نرخ بیکاری و جلوگیری از مهاجرت‌های ناشی از بیکاری‌، کرده است‌. ملاک پذیرش داوطلبان در این آزمون شایستگی شغلی و دانش عمومی داوطلبان است. در ادامه این مقاله نکات مربوط به این آزمون از جمله زمان، نحوه، معرفی سایت، و چند مورد دیگر را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 99 – 1400 و زمان برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش برای سال 99 احتمالا در ابتدای تابستان سال جاری خواهد بود. تاریخ و زمان دقیق ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 به زودی اعلام خواهد شد.

داوطلبان آزمون استخدام آموزش و پرورش لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را به دقت مطالعه نمایند و در صورت نیاز برای رفع ابهام و انجام ثبت نام آزمون استخدام با شماره تلفن‌های ارائه شده توسط سازمان تماس حاصل فرمایند.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : تاریخ و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 – 1400

تاریخ و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 – 1400 و انتشار دفترچه آزمون استخدام آموزش و پرورش برای سال 99 در ابتدا قرار بود از روز 26 فروردین ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت ادامه داشته باشد. زمان برگزاری آزمون نیز در سال‌های گذشته معمولا در مهرماه یا اواخر شهریور بوده است. اما در سال جاری و به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان ثبت نام این آزمون به تعویق افتاده و به احتمال زیاد در تیرماه سال 99 انجام خواهد شد.

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش  تمام اطلاعات لازم برای آزمون استخدامی را در خود دارد. لذا داوطلبان متقاضی استخدام آموزش و پرورش می‌توانند جهت آگاهی از اطلاعات و جزئیات مربوط به شرایط احراز رشته‌ها و مقاطع تحصیلی، شغل محل‌های استخدام در هر یک از دستگاه های مربوط و … به دفترچه راهنمای ثبت نام مراجعه نمایند.

تاریخ و زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 – 1400
آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹

درباره کمبود معلم و سازماندهی نیروی انسانی اعلام شده است که با توجه به اینکه روند مربوط به سرباز معلمان و خرید خدمات آموزشی و … نیز مشخص شده است، احتمالا کمبود نیرو وجود نخواهد داشت. امسال همچنین خبری از جذب حق التدریس آزاد در آموزش و پرورش نیست، زیرا ضوابط اجرایی بودجه سال 99 این کار را ممنوع کرده است. تبدیل وضعیت‌ها نیز براساس آزمون خواهد بود. بر همین اساس رییس دانشگاه فرهنگیان نیز اعلام کرده که بر اساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ سالانه ۲۰ هزار دانشجو معلم جذب این دانشگاه خواهند شد.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : اخبار آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99

در این بخش آخرین اخبار از آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 99 را ارائه کرده‌ایم.

23 تیرماه 99 : صدور مجوز برای استخدام 52 هزار نیروی جدید

معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از صدور مجوز برای جذب بیش از ۵۲ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش خبر داد.
علی الهیار ترکمن معاون برنامه ‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرده است که برای سال تحصیلی آینده مجوز جذب ۲۰هزار دانشجومعلم را با توجه به رایزنی‌های انجام شده دریافت کردیم، علاوه بر آن با موافقت سازمان اداری استخدامی ۲۷ هزار و ۳۰۰ نیرو از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش خواهند شد و همچنین ۵ هزار مجوز جذب نیرو از سال‌های گذشته باقی مانده است.
معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: زمان دقیق آزمون را سازمان سنجش اعلام می‌کند چرا که متولی اصلی برگزاری این آزمون است، اما احتمال می‌دهیم مردادماه آزمون برگزار شود و چگونگی برگزاری هم با این سازمان خواهد بود.

18 تیر ماه 99 :سهمیه بیش از ۳هزار نفر در آزمون استخدامی

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: امسال سهمیه استخدام برای این نهاد نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و ۳هزار و ۹۲ سهمیه استخدامی پیمانی ماده ۲۸ برای آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران درنظر گرفته شده است و علاقمند هستیم که این نیروها به صوت بومی جذب شوند. وی افزود: جوانان علاقمند به فعالیت در نظام تعلیم و تربیت در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : استخدام فرزند بازنشستگان آموزش و پرورش و بانک

کسانی که بازنشسته شده‌اند و فرزندانی دارند که مدرک فوق دیپلم به بالا هستند وشغلی ندارند، در سایت payesh8523.ir ثبت نام کنند. عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد، در سال 99 بیش از 25000 نفر معلم حق التدریسی و پیش دبستانی جذب آموزش و پرورش می‌شوند و 450 میلیارد تومان اعتبار برای این کار در نظر گرفته شده است. دولت در لایحه پیشنهادی خود 2000 میلیارد تومان را برای اجرای این طرح در سال 99 اختصاص داده است که کمیسیون تلفیق مجلس هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه کرده است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، هنوز مجوز قطعی آزمون استخدامی صادر نشده است، اما برای جذب ۵۵ هزار نفر به توافق اولیه با سازمان امور اداری و سازمانی رسیده‌ایم. البته هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است که چند درصد نیرو‌ها از طریق دوره چهار ساله و چند درصد از طریق دوره‌های یکساله مهارت آموزی جذب شوند.

مطابق با اولیت بندی‌های انجام شده، قرار شده است که بیشترین جذب نیرو برای دوره ابتدایی و سپس برای جذب هنر آموز در شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش باشد.

توجه!!

این آزمون‌های استخدامی صرفا برای یک دستگاه نیست و جذب نیرو و نحوه برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 99 به این صورت می‌باشد که متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند و بین 15 تا 20 روز مهلت برای ثبت نام متقاضیان وجود دارد.

استخدام فرزند بازنشستگان آموزش و پرورش و بانک
آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : جزئیات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

جزئیات آزمون استخدامی و ظرفیت جذب آموزش و پرورش تشریح گردید، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، جزئیات برگزاری مجدد آزمون استخدامی آموزش و پرورش را برای جذب نیرو تشریح کرد. درباره استخدام مجدد در وزارت آموزش و پرورش و برگزاری آزمون استخدامی برای جذب نیرو تقاضای مجوز از سازمان اداری و استخدامی وجود داشته و در صورت تایید مجوز روند جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

در پاسخ به این پرسش که قرار است چند نفر از طریق آزمون جذب شوند، درحال حاضر جواب دقیقی ارائه نشده است؛ در طول سال دو آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود، اما تا زمانی که سازمان اداری و استخدامی مجوز استخدام را برای دستگاهی صادر نکند، مسئله جذب نیرو موضوعیت ندارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: این وزارتخانه از طریق آزمون سراسری و ماده 28 یا همان استخدام آزاد اقدام به جذب نیرو اقدام خواهد کرد.

در آزمون 20 دستگاه اجرایی شامل سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان اقدام به جذب نیرو می‌کنند.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : نیروهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش 99 – 1400

نیروهای مورد نیاز استخدام آموزش و پرورش 99 – 1400 با توجه به اولویت‌های استخدامی در آزمون آموزش و پرورش و با توجه به کمبود نیروی انسانی در سمت‌های مختلف جذب می‌شوند. همچنان اصلیترین نیاز آموزش و پرورش در دوره ابتدایی بوده و بنابراین اولویت پذیرش هم در این دوره است. با توجه به اعلام نیازهای قبلی تعداد نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش سال 99 – 1400 بیش از 17000 نفر برآورد شده است که در سال‌های آتی وارد کلاس درس شوند. نیاز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش باید از دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین شود، اما با رایزنی‌ها، مجوز استخدام 15 هزار نفر نیروی جدید اخذ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که امسال وزارت آموزش و پرورش استخدام خواهد داشت، مجوز جذب دریافت شده است و با توجه به اینکه نتایج تراز نیروی انسانی و برآورد سال 99 در بهمن ماه 99مشخص شده، از این زمان پیگیر درخواست مجوز برای ردیف استخدامی بوده‌ایم.

استخدام معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش: 70 هزار معلم، در سال 99 بازنشسته می‌شوند و جایگزین این معلمان با حق التدریسی‌های استخدام شده پر می‌شود.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : شرایط قد در آزمون استخدام آموزش و پرورش

مطابق با رای شماره 1841 مورخ 20 آذر 98 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، داشتن سلامت جسمانی، روانی و توانایی حسن انجام وظایف محوله برای حرفه معلمی طبق ضوابط و مقررات آموزش پرورش مورد سنجش قرار می‌گیرد و در آن مقطع زمانی طبق مصوبه آموزش و پرورش قد مناسب برای داوطلبان زن جهت استخدام 155 سانتی متر تعیین شده است.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : رشته‌های مورد پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش

رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش در دفترچه راهنمای ثبت نام قید می‌گردد، همچنین ظرفیت و جنس مورد پذیرش هر یک از رشته‌ها در مناطق مختلف کشور از سهمیه‌های آزاد و ایثارگر نیز در دفترچه ثبت نام درج شده است. رشته‌های مورد پذیرش آزمون استخدامی آموزش و پرورش عبارتند از:

  • آموزگاری ابتدایی
  • دبیر ادبیات فارسی
  • دبیر تربیت بدنی
  • دبیر ریاضی
  • دبیر زبان و ادبیات انگلیسی
  • دبیر زیست شناسی
  • دبیر شیمی
  • دبیر عربی
  • دبیر علوم اجتماعی
  • دبیر علوم تجربی
  • دبیر فیزیک
  • دبیر معارف اسلامی (فلسفه)
  • دبیری تاریخ
  • دبیری جغرافیا
  • دبیری حرفه و فن
  • دبیری معارف اسلامی
  • دبیری هنر
  • مربی تربیتی امور مدارس
  • مشاور واحد آموزشی

نام نویسی در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و سازمان های دولتی تابع شرایط و ضوابط خاصی می‌باشد که از سوی مجری برگزاری این آزمون یعنی سازمان سنجش و آموزش تعیین می‌شود. همچنین استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های متقاضی نیز قوانین خاص خود را دارد و داوطلبان پس از شرکت در جلسه امتحان در زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست مطابق ضوابط مراحل تعیین شده را طی کنند.

علاوه بر قوانین و شرایط ثبت نام و استخدام دستگاه‌های اجرایی 99، لیست رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مجاز به ثبت نام و لیست رشته‌های شغلی ارائه شده در آزمون سال ۹۹ نیز از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی به مجری این آزمون اعلام می‌شود.

در نهایت سازمان سنجش با جمع بندی و طبقه بندی شرایط، قوانین، رشته‌ها ، منابع و …. دستورالعمل نام نویسی آن دوره از آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را تدوین کرده و تحت عنوان دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی به داوطلبان ابلاغ می‌کند. البته دفترچه راهنمای این آزمون به صورت یکپارچه بوده و برای نام نویسی آزمون هر ارگان به صورت مجزا منتشر نمی‌شود.

دفترچه راهنمای استخدام دستگاه های دولتی معمولا با آغاز زمان ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود. با توجه به روال دوره‌های قبلی نام نویسی این آزمون پیش بینی می‌شود لینک دانلود دفترچه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی 99 در بازه زمانی مهر ماه فعال شود.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : توضیحات دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی 99

داوطلبان پس از دانلود دفترچه راهنمای آزمون سال 99 باید تمامی بخش‌ها و نکات مندرج این دفترچه را مطالعه و با آگاهی کامل از ضوابط ذکر شده پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در آزمون نام نویسی کنند. دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستگاه‌های اجرایی ۹۹ شامل 13 قسمت است که به اختصار در مورد هر قسمت توضیحاتی را ارائه داده‌ایم:

مقدمه: این قسمت با ذکر شماره بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور، علاوه بر معرفی و اعلام هدف برگزاری آزمون، رسمیت و قانونیت این آزمون را اعلام می‌کند.

تعاریف: بخش اول دفترچه اصطلاحات به کار رفته در دفترچه را تعریف کرده است و باعث رفع ابهام متقاضی می‌شود.

شرایط عمومی: بخش دوم متشکل از بندهایی می‌باشد که شرایط عمومی را که برای تمامی دستگاه‌های اجرایی یکسان است، عنوان کرده است.

مواد آزمون: بخش سوم عنوان دروسی را که از آن مباحث به عنوان دروس عمومی در آزمون کلیه دستگاه‌های اجرایی سوال مطرح میشود، آورده است (منابع تخصصی هر آزمون در جدول شماره 1 آمده است).

امتیازات و سهمیه‌های قانونی: در بخش چهارم تمامی امتیازات و سهمیه‌های موثر در آزمون توضیح داده شده است.

مراحل آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۹۹: بخش پنجم دفترچه مراحل ثبت نام اعم از سایت، هزینه و مدارک لازم برای ثبت نام این آزمون را شرح داده است.

اعلام نتایج: زمان حدودی و سایت اعلام نتایج و همچنین توضیحاتی درباره اعلام نتایج مصاحبه برخی از دستگاه‌ها در بخش ششم به تشریح بیان شده است.

تذکرات مهم: تذکرات مهم شامل توضیحاتی پیرامون دوره کارآموزی، نحوه قرارداد، بیان اصول اخلاقی جهت استخدام و درخواست نقل و انتقالات بعد از استخدام است.

تذکرات شرایط اختصاصی هر دستگاه اجرایی: در این قسمت با عنوان کردن نام برخی از دستگاه‌های اجرایی که شرایط ویژه‌ای جهت استخدام دارند، به بررسی آن شرایط اختصاصی پرداخته شده است.

جدول شماره 1: در این جدول کد و عناوین شغلی و مواد اختصاصی آزمون هر یک از دستگاه ها آورده شده است.

جدول شماره 2: کد و نام استا و، نام و کد شهرستان که موقع ثبت نام مورد نیاز است، در این جدول درج شده است.

جدول شماره 3: داوطلبان می‌توانند فهرست شغل محل‌های دستگاه‌های اجرایی سال 99 را در این جدول پیدا کنند.

یک فرم پیش نویس ثبت نام نیز در جدول ارائه شده است که کمک شایانی به پیش گیری از بروز خطا در هنگام ثبت نام اطلاعات می‌کند.

داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال 99 می‌توانند با مدارک و اطلاعات لازم وارد سایت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شده و مراحل نام نویسی این آزمون را طی کنند.

همچنین داوطلبان علاقمند به استخدام و فعالیت در حوزه رشته خود و یا سایر رشته‌ها می‌توانند علاوه بر نام نویسی و شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی ۹۹، در آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی سال 99 نیز نام نویسی کنند‌.

آموزش ثبت نام آزمون استخدامی ۹۹ : سوالات متداول

1- دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، چه زمانی منتشر می شود؟

معمولا به فاصله چند روز پیش از شروع ثبت نام‌، دفترچه این آزمون منتشر می‌شود.

2- چگونه می‌توان به دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دسترسی داشت؟

می‌توان از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور و یا سایت ایران مشاوره، نسبت به دریافت دفترچه اقدام کرد.

3- محتوای دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، چیست؟

تمامی مواردی که برای ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی نیاز است، در این دفترچه ذکر می‌شوند. مانند راهنمای ثبت نام و زمان آن، انواع سهمیه‌ها، عناوین شغلی مورد نیاز، شرایط عمومی و اختصیاصی و … .

.

منبع: تکراتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام کاظم یک کلام هستم متولد ۱۳۶۶ دیپلم برق صنعتی بسیجی فعال

    پاسخ