;
coinex

همکاری در فروش ؛ با دستان خالی هم می‌توان به دنیای کسب‌وکار وارد شد؟

کسب درآمد با سیستم همکاری در فروش . همه دوست دارند پول‌دار شوند. همه دوست دارند که شغلی بی‌دردسر و کم‌دغدغه داشته باشند. این از بدیهیات است. اما همه بلد نیستند که از چه راه‌هایی به این خواسته برسند.

همه نمی‌دانند که با کمی ابتکارعمل می‌توان شرایط اقتصادی خود را از این رو به آن رو کرد. همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ یکی از آن روش‌های نابی است که می‌تواند به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن، از راهی ساده و جالب اقدام به کسب درآمد کنید. Affiliate Marketing همان فروش محصولات دیگران است. یعنی از طریق بستری مانند شبکه‌های اجتماعی، اقدام به فروش محصولات فروشگاه‌های دیگر می‌کنید و اگر از طریق شما، مشتریان روانه آن فروشگاه شوند، می‌توانید کمیسیون یا حق‌ عمل فروش را از آن خود کنید. این یعنی، حتی اگر خواب باشید هم امکان دارد که عدد اسکناس‌های داخل کیف‌پول‌تان به‌سادگی بالا برود. جالب نیست؟

فلسفه جذاب سیستم همکاری در فروش

آدمی‌زاد به بردن علاقه دارد. همه دوست دارند که در ارتباطات‌ و معاملات‌شان به برد برسند. اما انسان متمدن، رشدیافته و آگاه فقط به الگوی برد-باخت دقت نمی‌کند بلکه طرح و ایده جدیدی را می‌پسندد که ما آن را نماد و مصداقی از تمدن می‌دانیم: معاملات برد-برد. بله! در جوامع متمدن و در میان انسان‌های آگاه، فقط برد یک‌جانبه حائز اهمیت نیست بلکه باید طوری معامله و مذاکره کرد که تمام طرف‌های حاضر به سود و رضایت دست پیدا کنند. به نظر می‌رسد که همکاری در فروش ، این فلسفه ناب را پشت خود دارد. طی آن، نوعی به‌اشتراک‌گذاری درآمد وجود دارد که باعث می‌شود، ذی‌نفعان متنوعی از فروش محصولات مختلف سود ببرند. فردی محصولاتش را به فروش می‌رساند و امکان فروختن آنها را به فرد دیگری که فروشگاه و محصول ندارد هم می‌دهد. محصول ارزش‌آفرین است و از سوی مشتریان خریداری می‌شود. درآمد ناشی از آن هم به شکل درآمد حاصل از فروش و کمیسیون به جیب افراد روانه می‌شود. این معامله برد-برد نیست؟

ذی‌نفعان راضی در افیلیت مارکتینگ

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در افیلیت مارکتینگ معامله و رابطه مالی که شکل می‌گیرد، برد-برد است. یعنی هم فروشنده اصلی و هم کسی که اجناس فروشنده را برای دریافت کمیسیون تبلیغ می‌کند و به فروش می‌رساند هم به درآمد می‌رسد و به‌نوعی برنده می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. به نظر می‌رسد که مزایای نهفته در این روش از بازاریابی و فروش بسیار بیشتر از آن است که فکر می‌کنیم. واقعیت این است که علاوه بر فروشنده‌های اصلی و واسطه، پای دو ذی‌نفع دیگر هم در سیستم همکاری در فروش به میان است. یکی بستر و شبکه‌ای که از طریق آن، فروشنده واسطه اقدام به تبلیغ و فروش محصولات فروشنده اصلی می‌کند و دیگری مشتریان و خریداران.

چطور این دو طرف دیگر هم در بازی افیلیت مارکتینگ منتفع می‌شوند؟ شبکه و بستری که فروشنده ثانویه در آن، اقدام به معرفی و فروش کالاهای دیگران می‌کند با وجود چنین طرح و شیوه‌ای از بازاریابی می‌تواند با مخاطبان بیشتری روبه‌رو شود و پررونق‌تر گردد. از سوی دیگر، مشتریان هم با نوع حقیقی‌تر از بازاریابی و تبلیغات روبه‌رو خواهند شد. چرا؟ به دلیل اینکه فروشنده واسطه که سود و درآمدزایی خود را در گفتن حقیقت و بازاریابی محصولاتی مناسب و باکیفیت می‌بیند، صادقانه عمل می‌کند و به سراغ فروش محصولاتی از فروشنده دیگر می‌رود که ارزش و کیفیت بالایی دارند. در نتیجه، پای محصولات بی‌کیفیت و اصطلاحا بنجل از فرایند فروشش حذف می‌شود. اینجاست که خریداران به ارزش دست پیدا می‌کنند و می‌توانند مطمئن باشند که با محصولاتی مواجه هستند که تبلیغات و بازاریابی بیهوده حول آنها شکل نگرفته است.

مزایای متنوع این سیستم کسب درآمد

مزایای سیستم همکاری در فروش

همان‌طور که متوجه شدید، افیلیت مارکتینگ یعنی با دست‌های خالی هم می‌توان به درآمد رسید. این روزها فکر و آگاهی است که برای‌تان پول و درآمد به همراه می‌آورد. پس باید به دنبال روش‌هایی باشید که سریع‌تر و ساده‌تر می‌توانند شما را در درآمدزایی یاری کنند. مزایای زیادی در این سیستم وجود دارد. برای مثال، موارد زیر را ببینید:

  • نیازنداشتن به پول و سرمایه برای راه‌اندازی فروشگاه و خرید جنس؛
  • نیازنداشتن به دانش و تخصصی خاص برای شروع فعالیت در حیطه افیلیت مارکتینگ؛
  • نیازنداشتن به انبارداری و ذخیره و نگهداری کالاهای مختلفی که قصد فروش‌شان را دارید؛
  • نیازنداشتن به ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی از مشتریان بعد از اینکه کار فروش را انجام دادید.

علاوه براینها، با ورود به دنیای همکاری در فروش نیازی به تخصص خاصی ندارید و از همه مهم‌تر و بهتر این است که خودتان رئیس خود هستید. پس خبری از سلسله مراتبی آزاردهنده در روند کارهای‌تان نخواهد بود. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، چطور و در چه بستری اقدام به فروش محصولات مختلف کنید. محصولات هم به سلیقه و با برآوردهای شخصی‌تان از فروشگاه‌های دیگر انتخاب می‌شوند و هیچ دیکته‌شدن و دستور خاصی پشت انتخاب‌شان وجود ندارد. یعنی با روشی از کسب درآمد روبه‌رو هستید که دنیایی بدون محدودیت و آزاد را پیش روی‌تان می‌گذارد. جذاب نیست؟

شیوه ورود به این دنیا

برای ورود به دنیای افیلیت مارکتینگ باید گام‌هایی منظم را طی کنید. اما این گام‌ها از چه قرار هستند؟ در مرحله نخست باید ببینید که خواهان فروش چه محصولاتی هستید. البته دست‌تان در انتخاب فروشگاه‌هایی که به این شیوه فعالیت می‌کنند و اجازه فروش واسطه‌ای را به شما می‌دهند، خیلی باز نیست ولی در هر دسته‌بندی از محصولات می‌توانید چند نمونه فروشگاه خوب پیدا کنید. پس بگردید و ببینید که چه گزینه‌هایی وجود دارد و چه محصولاتی می‌فروشند. به سراغ محصولی بروید که می‌دانید سابقه خوبی در فروش داشته یا ظرفیت زیادی برای پرفروش‌شدن دارد. اگر خودتان را جای مشتریان بالقوه هر محصول بگذارید و ببینید که آن محصول منتخب چه ارزش‌هایی با خود به همراه می‌آورد، درک دقیق‌تری از نگاه مخاطب و مشتری احتمالی نسبت به آن پیدا خواهیدکرد. پس در انتخاب محصول دقت کنید و به سراغ مواردی بروید که یا سابقه فروش خوبی داشته‌اند یا به نظرتان از پتانسیل خوبی برای فروش برخوردارند.

در مرحله بعدی به دنبال پلت‌فرم یا بستری برای تبلیغ و بازاریابی محصول باشید. مثلا صفحه‌ای در اینستاگرام یا تلگرام یا هر شبکه اجتماعی و فضای دیگری می‌تواند جایگاه مناسبی برای فروش و افیلیت مارکتینگ باشد. بعد از انتخاب بستر مناسب، لینک محصولاتی از فروشگاه موردنظرتان را که با آن برای انجام همکاری در فروش به توافق رسیده‌اید، در صفحه‌تان قرار می‌دهید. حالا دیگر شما هستید و مشتریانی که باید برای خرید محصولات از طریق لینک‌های اعلامی در صفحه‌تان به سمت فروش سوق بدهید. هر چقدر که مشتریان بیشتری از طریق لینک افیلیت شما به سمت خرید به فروشگاه موردنظرتان روانه شوند، کمیسیون بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

فعالیت در حوزه همکاری در فروش   

فعالیت در حوزه همکاری در فروش برای همه افراد مقدور است. امکانی که این روش از کسب درآمد در اختیار شما می‌گذارد، باعث می‌شود که در هر مکان و زمانی و در هر سن و موقعیتی بتوانید اقدام به کسب درآمد کنید. چه چیزی از این بهتر؟ بانویی خانه‌دار هستید؟ مشغول به تحصیل هستید؟ فرقی ندارد که بیکار هستید یا هر موقعیت دیگری دارید؛ در هر حال، با افیلیت مارکتینگ می‌توانید پایگاه مناسبی برای کسب درآمد برای خود بسازید. کافی است که به فروشگاهی مناسب برسید که امکان افیلیت مارکتینگ را در اختیارتان قرار می‌دهد. بعد با تلاش و بازاریابی مجازی برای محصولات آن، تلاش‌تان را برای فروختن آنها به کار بگیرید و تمام! کمیسیون خود را دریافت کنید. این روش کمی ممارست می‌خواهد و در ساده‌ترین و سریع‌تری شکل ممکن، شما را به درآمد می‌رساند. بدون هزینه‌ای که باعث شود ضرر کنید یا خسارت خاصی در صورت موفق‌نشدن، می‌توانید به این کار بپردازید. کارکردن تحت شرایطی بدون ریسک عالی است. این‌طور نیست؟

نمونه فروشگاه‌ها برای همکاری در این حوزه

نمونه فروشگاه ها

فروشگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانید با ارائه لینک‌های فروش آنها و شروع همکاری در فروش برای‌شان اقدام به درآمدزایی کنید. البته در مرحله انتخاب فروشگاه باید دقیق باشید. در انتخاب فروشگاه موردنظرتان باید به سراغ موردی بروید که امتیازهای بهتری در حوزه فروش و همکاری در اختیارتان می‌گذارد. مثلا نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • میزان و درصد کمیسیون باید درخور و مناسب باشد.؛
  • امکان دریافت حق کمیسیون در هر لحظه و زمان ممکن باشد؛
  • بعضی از فروشگاه‌ها برای همکاران افیلیت مارکتینگ خود، بستری آماده مثل فروشگاه‌هایی در قالب سایت دارند؛
  • وجود امکاناتی مانند پشتیبانی ۲۴ساعته یا امکان بازگشت کالا و عودت‌دادن آن در فروشگاه موجب می‌شود که بتوانید مشتریان بیشتری برای آن فروشگاه جذب کنید؛
  • وجود درگاه‌های امن پرداخت برای مشتریان هم باعث جلب بیشتر اعتمادشان می‌شود و خرید را برای‌شان امن‌تر خواهد کرد. پس تلاش‌هایتان برای سوق‌دادن مشتریان به خرید نهایی به ثمر می‌نشیند؛
  • امکان پرداخت در محل برای خریداران هم از عوامل دیگری است که اعتمادشان را نسبت به یک فروشگاه چندبرابر و خیال‌شان را برای خرید راحت می‌‌کند.

پس در هنگام انتخاب سایت فروشگاهی آنلاین برای شروع همکاری افیلیت مارکتینگ، بهتر است به سراغ فروشگاهی بروید که این ویژگی‌ها را داشته باشد. سیستم همکاری در فروش دایان از جمله سیستم‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا افیلیت مارکتینگ را به بهترین حالت ممکن پیاده‌سازی نمایید. تمام ویژگی‌هایی که در قسمت قبلی گفته شد، در دایان وجود دارد.

اعتماد به سیستم همکاری در فروش؟

انتخاب سیستم همکاری در فروش انتخاب عاقلانه‌ای است. چرا؟ چون هیچ‌گونه ضرری در آن وجود ندارد. شما نه سرمایه‌ای را از دست خواهید داد، نه جنس و کالاهای‌تان روی دست‌های‌تان باقی خواهد ماند. شما خواهید بود و انبوهی از فرصت‌ها که با کارکردن روی تبلیغات و بازاریابی درست می‌توانید به آنها دست پیدا کنید. انتخاب سیستم‌هایی مثل سیستم همکاری در فروش دایان می‌تواند تضمینی برای رشد و موفقیت‌تان باشید. اگر دربه‌در به دنبال فرصتی برای کسب درآمد هستید و در این روزهای نه‌چندان روشن، مدام به درهای بسته می‌خورید، حتما به افیلیت مارکتینگ فکر کنید. قطعا تلاش و تجربه‌کردن در این زمینه به ضررتان نخواهد بود. پس عزم‌تان را برای کسب سود و درآمد جزم کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر