;
coinex

حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ و مشکل عدم خواندن سیم کارت در گوشی!

نداشتن آنتن مشکل رایج هر گوشی هوشمندی است و گوشی‌های سامسونگ هم استثنا نیستند. در این مطلب نحوه حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ را آموزش داده‌ایم.

پریدن آنتن گوشی سامسونگ یک مشکل بسیار رایج در این مدل گوشی اندرویدی است و باعث می‌شود تا شما نتوانید هیچ گونه تماسی را برقرار کنید. اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید، این مقاله را بخوانید. در این نوشتار نحوه حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ و همچنین نحوه رفع مشکل خوانده نشدن سیم کارت توسط گوشی‌های این برند را آموزش داده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ و خوانده نشدن سیم کارت

علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ

دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند مشکل ” Android No Service ” یا همان پریدن آنتن گوشی سامسونگ را ایجاد کنند. گاهی اوقات این مشکل به علت نبود سیگنال رادیویی رخ می‌دهد، زیرا سیگنال رادیویی به دلایل گوناگون ممکن است به صورت خودکار خاموش شود. پرش آنتن گوشی سامسونگ همچنین می‌تواند به دلیل وجود برخی برنامه‌های مخرب نصب شده روی گوشی باشد که باعث ایجاد اختلال در سیگنال‌های رادیویی می‌شوند.

روش‌های حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ

۱- ری استارت کردن گوشی

گاهی یک ری استارت ساده می‌تواند خیلی از مشکلات گوشی از جمله پریدن آنتن گوشی سامسونگ را برطرف کند. برای این کار فقط کافیست گوشی را خاموش کنید، یک دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را روشن کنید.

۲- روشن و خاموش کردن حالت پرواز (Airplane Mode)

روش ساده دیگر جهت حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ فعال و مجددا غیرفعال کردن حالت Airplane mode یا Flight mode گوشی است. برای این کار انگشت خود را در بالای صفحه گوشی قرار دهید و صفحه را به سمت پایین بکشید. سپس روی آیکون Airplane mode ضربه بزنید تا این قابلیت روشن شود. اکنون ۳۰ ثانیه منتظر بمانید و مجددا حالت پرواز را خاموش کنید. حال بررسی کنید که آیا این روش در حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ موثر بوده است یا خیر.

روشن و خاموش کردن حالت پرواز (Airplane Mode)
حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ

۳- تنظیم دستی اپراتور شبکه تلفن همراه

مشکل no service در سامسونگ گاهی می‌تواند با انتخاب اپراتور شبکه تلفن همراه به صورت دستی برطرف شود. برای این کار و حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به settings یا همان تنظیمات گوشی بروید.
  • Mobile networks را پیدا و آن را انتخاب کنید.
  • حال Network operators را انتخاب کنید و بعد با ضربه زدن روی Search networks و یا در برخی از گوشی‌ها Search manually منتظر بمانید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد.
  • در نهایت اپراتور شبکه تلفن همراه خود را انتخاب کنید.
تنظیم دستی اپراتور شبکه تلفن همراه
حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ

۴- بررسی سیم کارت

سیم کارت هم می‌تواند علت پرش آنتن گوشی سامسونگ باشد. برای حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ در اثر سیم کارت گوشی را خاموش و اطمینان حاصل کنید که سیم کارت به درستی در محل خود قرار گرفته باشد. اگر نه شما قطعا با مشکل no service در سامسونگ مواجه خواهید شد.

بررسی سیم کارت
حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ

۵- خارج کردن گوشی از قاب

بسیار نادر است که علت قطع شدن آنتن موبایل سامسونگ از قاب گوشی باشد، اما بروز این مشکل به این دلیل غیرممکن نیست. برخی از قاب‌ها هستند که باعث کاهش قدرت دریافت سیگنال می‌شوند، بنابراین اگر گوشی خود را درون قاب قرار داده‌اید آن را خارج و بررسی کنید که مشکل پریدن آنتن گوشی سامسونگ رفع شده است یا خیر.

خارج کردن گوشی از قاب
حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ

۶- ریست کردن گوشی

اگر روش‌های فوق کمکی به شما در حل مشکل پرش آنتن در گوشی سامسونگ نکردند، زمان آن رسیده تا اقدام به ریست فکتوری کردن دستگاه جهت بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی نمایید. گاهی ریست کردن گوشی می‌تواند برخی از اختلالات به وجود آمده در آن را برطرف نماید. البته باید توجه داشته باشید که با انجام این کار تمام اطلاعات گوشی و برنامه‌هایی که روی آن نصب کرده‌اید، پاک می‌شوند. بنابراین قبل از انجام این کار حتما از گوشی خود بکاپ بگیرید.

بیشتر بخوانید:

۲۵ راه حل برای رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در گوشی

۲۵ راه حل برای رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در گوشی

عدم خواندن سیم کارت در یک گوشی امروزی با وجود امکانات گسترده‌ای که دارد، مانع برقراری ارتباط از طریق گوشی‌ می‌شود. به عبارت دیگر موبایل باید توانایی برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک داشته باشد. این توانایی در گوشی‌‌ها به لطف سیم‌ کارت میسر می‌شوند. از این رو می‌توان ادعا کرد که سیم ‌کارت نقش اصلی را در فراهم کردن امکانات ارتباطی برای  موبایل ایفا می‌کند. بنابراین عدم خواندن سیم کارت در گوشی‌‌های تلفن همراه احتمالا جزو اساسیترین مشکلات برای کاربران است. در ادامه این مقاله روش‌های حل این مشکل را آموزش داده‌ایم.

  اقدامات اولیه هنگام مشکل نشناختن سیم کارت در گوشی سامسونگ

  اقدامات اولیه هنگام مشکل نشناختن سیم کارت در گوشی سامسونگ

اگر پس از وارد کردن سیم‌ کارت متوجه شدید که سیم‌ کارت به‌ درستی کار نمی‌‌کند، ابتدا به پیغام خطایی که روی صفحه نمایش ظاهرمی‌شود، توجه کنید. در صورتی ‌که با پیغام خطایی نظیر Insert SIM not readyیا  SIM error و … مواجه شدید، معمولا انجام اقدامات اولیه زیر برای رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت توصیه می‌شود :

  • با توجه به اجرای طرح رجیستری روی گوشی‌های تلفن همراه ابتدا از اصالت گوشی خود اطمینان حاصل کنید. اگر گوشی خود را به تازگی خریده‌اید، مراحل انتقال مالکیت گوشی و فعال سازی گوشی را به شیوه صحیح انجام دهید.
  • ابتدا گوشی موبایل خود را خاموش کنید .
  • سیم ‌کارت خود را از اسلات مربوط به آن خارج و مجددا وارد نمایید.
  • چنانچه مشکل همچنان پابرجا بود، سیم کارت دیگری را روی گوشی خود امتحان کنید.
  • اگر گوشی شما دو سیم‌ کارته است، سیم‌ کارت فعلی خود را روی اسلات دیگر قرار دهید و نتیجه را مجددا بررسی نمایید.

دلایل عدم شناسایی سیم کارت

حال اگر با وجود اجرای اقدامات اولیه همچنان مشکل عدم خواندن سیم کارت را دارید، می‌توانید دلایل آن را در موارد زیر بیابید. دلایل متعددی برای عدم خواندن سیم کارت وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • نشناختن سیم کارت به دلیل بد جا زدن سیم کارت و یا معیوب بودن آن
  • پانچ کردن سیم کارت
  • مشکل سخت افزاری اسلات سیم کارت
  • فلش کردن گوشی یا تعویض رام گوشی
  • تنظیم نشدن خودکار شبکه
  • رجیستر نشدن قانونی سیم کارت

رایجترین راه حل‌ها جهت رفع مشکل شناسایی سیم کارت در اندروید

راه حل اول: ریستارت کردن گوشی

اگر سیم کارت جدیدی را در گوشی خود قرار داده‌اید و با مشکل عدم خواندن سیم کارت مواجه شده‌اید، لازم است یک بار گوشی را ریستارت کنید تا سیم کارت جدید با گوشی شناسایی شود. یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید. برخی از گوشی‌های اندروید تا زمانی که یک بار خاموش و روشن نشوند، سیم کارت جدید را شناسایی نمی‌کنند.

راه حل دوم: باطری و سیم ‌کارت را خارج کنید

برای حل مشکل عدم خواندن سیم کارت گوشی را از شارژ خارج کنید و بعد از آن  باطری و سیم ‌کارت را خارج کنید. سپس ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره سیم ‌کارت و باطری را جایگذاری کنید.

راه حل سوم: از قرار گیری سیم‌ کارت در جای خودش (تنظیم) مطمئن شوید

شیوه قرارگیری سیم ‌کارت در جای مخصوص خود در گوشی باید مناسب باشد. ازآنجایی که قرار نگرفتن درست سیم‌ کارت می‌‌تواند منجر به عدم شناسایی سیم‌ کارت یا پرش آنتن شود، لازم است که جای قرارگیری سیم ‌کارت بررسی شود.

راه حل چهارم رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت: اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید

گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی تنظیمات شبکه تغییر کند، مثلا نصب بعضی نرم‌ افزار‌ها می‌‌تواند به طور ناخواسته تنظیمات شبکه را تغییر دهد. این تغییر تنظیمات موجب قطع ارتباط گوشی می ‌شود. در این مورد با انتخاب اپراتور شبکه به صورت دستی مشکل حل خواهد شد.

برای این کار به قسمت تنظیمات و به مسیر زیر بروید.

Wireless and Networks -> Mobile Networks -> Network Operators

بی‌سیم و شبکه >  شبکه‌های تلفن همراه >  اپراتور‌های شبکه

بعد از انتخاب مسیر می‌توانید اپراتور شبکه را به دلخواه انتخاب کنید. با انتخاب اپراتور طی چند ثانیه گوشی در شبکه ثبت می‌‌شود و آنتن به گوشی برمی‌گردد.

راه حل پنجم: حالت شبکه را به خودکار تغییر دهید

از قسمت تنظیمات گوشی به مسیر شبکه‌‌های موبایل (Mobile Networks) بروید و سپس حالت شبکه (Network mode) را در حالت خودکار (Auto) قرار دهید. این مسیر در بعضی از گوشی‌‌های اندرویدی متفاوت است. در این گوشی‌‌ها ابتدا به قسمت تنظیمات و بعد به قسمت مصرف داده (Data Usage) بروید. سپس روی آیکون منو که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد بزنید و از آنجا به مسیر زیر بروید:

Cellular Networks > Preferred Network Type

شبکه‌های تلفن همراه >  نوع شبکه ترجیحی

به مسیر فوق بروید و تنظیمات شبکه را روی حالت خودکار قرار دهید. در این صورت مشکل عدم خواندن سیم کارت  برطرف می‌شود.

راه حل ششم: سیم ‌کارت و جای قرار گیری آن را تمیز کنید

با دقت ظاهر سیم ‌کارت را بررسی کنید. بررسی کنید قسمت طلایی سیم ‌کارت کثیف و جرم گرفته نباشد. در این صورت با استفاده از یک پارچه نرم و مقداری الکل سیم ‌کارت را کاملا تمیز کنید. جای سیم ‌کارت را با استفاده از دمنده هوا یا یک پارچه تمیز و نرم تمیز کنید.

راه حل هفتم رفع عدم خواندن سیم کارت: تعویض سیم‌ کارت

اگر سیم کارت خود را برش دهید یا سایز آن را به مینی یا میکرو تبدیل کنید، ممکن است که سیم کارت بسوزد. در این صورت باید آن را تعویض کنید.

راه حل هشتم: سیم‌ کارت را از گوشی خارج کنید و دوباره در جای خود قرار دهید

هنگامی که می‌خواهید سیم ‌کارت را در گوشی خود قرار دهید یا از آن خارج کنید حتما گوشی را خاموش کنید. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که گوشی یا سیم ‌کارت آسیب ببیند.

راه حل نهم: استفاده از وصله آریزا (Ariza Patch) (نیازمند روت)

وصله آریزا به عنوان یک وصله سیستمی در پاسخ به مشکلات آنتن دهی و عدم شناسایی سیم‌ کارت در برخی گوشی‌‌های اندرویدی تولید و توسعه داده شده است. این وصله به ویژه در رفع مشکل عدم خواندن سیم کارت در گوشی‌های قدیمتر سامسونگ موثر است. همچنین زمانی که گوشی اندروید بروزرسانی می ‌شود و پس از آن سیم ‌کارت را شناسایی نمی‌کند، این وصله راه حل مشکل است. برای استفاده از این وصله گوشی اندروید شما باید روت شده باشد. همچنین برنامه Busybox  هم باید در گوشی نصب شود. پس از نصب Busybox، آریزا را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام عملیات گوشی خود را ریستارت کنید.

راه حل دهم رفع عدم خواندن سیم کارت: سیم ‌کارت خود را تست کنید

تست کردن سیم ‌کارت به این صورت است که یک سیم‌ کارت دیگر با اپراتور یکسان را در گوشی خود قرار دهید و بررسی کنید که سیم ‌کارت توسط گوشی شناسایی می‌شود یا خیر. مثلا اگر سیم‌‌ کارت شما همراه اول است یک سیم‌ کارت همراه اول دیگر را در گوشی خود قرار دهید. سپس وضعیت آنتن دهی و شناسایی سیم‌ کارت را چک کنید. اگر سیم‌ کارت جدید بدون مشکل شناسایی شد و همچنین سیم ‌کارت قبلی در گوشی جدید شناسایی نشد، به احتمال زیاد موبایل سالم است و سیم‌ کارت اشکال دارد که باید تعویض شود.

راه حل دهم رفع عدم خواندن سیم کارت: سیم ‌کارت خود را تست کنید

راه حل یازدهم: حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید.

حالت هواپیما را فعال و بعد غیرفعال کنید. حالت هواپیما همه ارتباطات آنتن و رادیو موبایل را قطع می‌کند؛ پس لازم است که بررسی کنید که اشتباها حالت هواپیما را فعال نکرده باشید.

بیشتر بخوانید:

راه حل دوازدهم: داده‌های اضافه در کَش اندروید را پاک کنید

شما می‌توانید در مسیر زیر فایل‌های کش موجود در گوشی اندرویدی خود را حذف کنید.

Settings > Storage > Internal Storage > Cached Data

راه حل سیزدهم: جای سیم ‌کارت را بررسی کنید

اگر جای سیم ‌کارت خراب شده یا شکسته باشد، به احتمال زیاد مشکلاتی در شناختن سیم‌ کارت توسط گوشی ایجاد می‌شود. در این حالت معمولا قسمت فلزی سیم ‌کارت به پین‌های جای سیم‌ کارت برخورد نمی‌کند و در نتیجه سیم‌ کارت توسط گوشی شناخته نمی‌شود. می‌توانید برای حل این مشکل از وسایل ابتدایی مانند چسب نواری و فوم استفاده کنید. سپس با استفاده از قوه ابتکار عمل خود جای سیم ‌کارت را تعمیر کنید.

راه حل چهاردهم: جای خود را عوض کنید

در بعضی مکان‌ها آنتن دهی وجود ندارد یا بسیار کم است و همین عامل سبب می‌شود که با عدم شناسایی سیم‌ کارت توسط گوشی اشتباه گرفته شود.

راه حل پانزدهم عدم خواندن سیم کارت: تماس با اپراتور سیم کارت یا نمایندگی گوشی

با مرکز خدمات مشتریان تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

راه حل شانزدهم: رادیو آنتن را یک بار خاموش و روشن کنید

راه حل هفدهم: نرم‌افزار‌های مشکل ساز را حذف کنید

گوشی را به حالت Safe Mode ببرید و به مدت ۲ تا ۴ ساعت در این حالت از آن استفاده کنید. اگر مشکل عدم شناسایی سیم‌ کارت یا قطع ناگهانی سرویس از بین ‌رفت، احتمالا یکی از نرم ‌افزار‌هایی که روی گوشی دانلود و نصب شده، این مشکل را ایجاد کرده است. در حالت Safe Mode تنها نرم‌ افزار‌های پیش فرض گوشی اجرا می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید نرم‌ افزار‌های دانلود شده و نصب شده را به راحتی شناسایی و حذف کنید. حال اگر از قبل به نرم‌ افزاری درباره ایجاد این مشکل شک داشتید، ابتدا همان نر‌م‌ افزار را حذف کنید. اگر مشکل حل نشد به سراغ دیگر نرم ‌افزار‌های دانلود شده و نصب شده بروید.

راه حل هجدهم: بازگرداندن اطلاعات گوشی به داده‌های کارخانه

این راه حل باید در صورتی استفاده شود که دیگر راه حل‌های ارائه شده کار نکنند. چرا که بازنشانی گوشی به تنظیمات کارخانه تمام داده‌های کاربر را پاک می‌کند و گوشی را به حالت اولیه کارخانه برمی‌گرداند. بنابراین توصیه می‌شود قبل از انجام این کار از داده‌های خود یک فایل پشتیبانی تهیه کنید. برای انجام این کار به تنظیمات گوشی مراجعه کنید، سپس گزینه پشتیبان‌ گیری/بازیابی را بزنید و بعد گزین بازنشانی به داده‌های کارخانه را انتخاب کنید.

راه حل نوزدهم: خرابی کد IMEI را بررسی و اصلاح کنید

راه حل بیستم: سیستم عامل گوشی را بروزرسانی کنید

به تنظیمات گوشی بروید. در منوی «بروزرسانی‌های سیستم» سیستم عامل اندروید گوشی خود را به‌روز رسانی کنید.

راه حل بیست و یکم: تنظیمات شبکه را به حالت پیش فرض برگردانید

این عملیات تنظیمات شبکه گوشی اندروید شما را به حالت پیش فرض کارخانه باز می‌گرداند. به مسیر زیر بروید و تنظیمات شبکه را ریست کنید.

Settings > Backup & Reset > Network settings reset

راه حل بیست و یکم: تنظیمات شبکه را به حالت پیش فرض برگردانید

راه حل بیست و دوم: رام اورجینال گوشی را نصب کنید

اگر روی گوشی خود رام کاستوم نصب کرده‌اید و این کار باعث عدم خواندن سیم کارت شده است، باید رام اورجینال را به گوشی خود برگردانید. آسانترین راه برای این کار استفاده از فایل پشتیبانی است که قبل از فلش کردن رام کاستوم از داده‌‌های خود تهیه کرده‌اید. در صورتی که فایل پشتیبان از داده‌های خود تهیه نکرده‌اید، رام اورجینال مخصوص گوشی خود را از سایت سازنده آن دانلود کنید و در حالت ریکاوری رام اورجینال جدید را فلش کنید.

راه حل بیست و سوم:  پروتکل APN را به صورت دستی انتخاب کنید

در گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:

Settings > Mobile Networks (or Wireless Networks) > Access Point Names

در مسیر ذکر شده یک APN با نام اپراتور سیم‌ کارت خود بسازید و ذخیره کنید.

راه حل بیست و چهارم: وضعیت رجیستری گوشی خود را بررسی کنید

راه حل بیست و پنجم: گوشی خود را تعویض کنید

اگر گوشی آسیب فیزیکی جدی دیده باشد و یا آب به درون آن نفوذ کرده باشد، احتمالا راهی به جز تعویض گوشی ندارید. هنگامی که گوشی خیس می ‌شود لازم است که باطری را خارج و گوشی را خشک کنید. حتی بعد از خشک شدن گوشی، شاید تا مدتی سیم ‌کارت توسط گوشی شناسایی نشود و ممکن است که گذر زمان این مشکل را حل کند. توصیه می‌شود که بعد از خشک شدن کامل گوشی، کمی به گوشی خود برای شناسایی سیم کارت زمان دهید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: technobezz و تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر