;
coinex

عکس 3200 مگاپیکسلی ؛ محققان آکسفورد بزرگترین سنسور دوربین جهان را ساختند

عکس 3200 مگاپیکسلی توسط بزرگترین سنسور دوربین جهان توسعه یافته است. این دوربین برای کشف راز و رمز کائنات به کمک کیهان‌شناسان خواهد آمد. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

بزرگترین سنسور دوربین جهان موفق شده است، بزرگترین تصویر ممکن را به ثبت برساند. اولین عکس دیجیتال ۳۲۰۰ مگاپیکسلی جهان با استفاده از حسگرهای پیشرفته بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا به ثبت رسیده است.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد از تولید عکسی با دقت 3200 مگاپیکسل با استفاده از بزرگترین دوربین دیجیتال دنیا خبر داده اند. دوربین یادشده بر روی تلسکوپ تحقیقاتی ال اس اس تی این دانشگاه در شیلی نصب شده است.

عکس 3200 مگاپیکسلی

محققان آکسفورد بزرگترین سنسور دوربین جهان را ساختند

محققان آزمایشگاه ملی شتاب دهنده اسلک (SLAC) که توسط دانشگاه استنفورد اداره می‌شود، با استفاده از سنسورهایی که قرار است در بزرگ ترین دوربین دیجیتال دنیا به کار روند، تصاویری با رزولوشن ۳۲۰۰ مگاپیکسل ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:

از این دوربین قدرتمند برای مطالعه بر روی انرژی تاریک، مواد تاریک و تولید بزرگترین فیلم سینمایی نجومی تاریخ که هنوز جزئیات فنی بیشتری در مورد آن منتشر نشده، استفاده خواهد شد.

عکس 3200 مگاپیکسلی
صفحه فوکال بزرگترین سنسور دوربین جهان در این تصویر قابل مشاهده است. (اعتبار: آزمایشگاه شتابدهنده ملی SLAC/ فارین ابوت)

برای مشاهده عکس حجیمی که بدین شیوه تهیه شده به 378 تلویزیون فوق دقیق با نمایشگرهای 4K نیاز است. با قراردادن همه این نمایشگرها در کنار یکدیگر می‌توان جزئیات عکس مذکور را به خوبی دید.

رزولوشن تصاویر نیز آنقدر بالاست که بیننده می‌تواند جسمی به اندازه یک توپ گلف را از فاصله تقریباً ۲۴ کیلومتری ببیند. سنسورهای این دوربین می‌توانند اجسامی که ۱۰۰ میلیون برابر کم‌نورتر از اجسامی هستند که توسط چشم دیده می‌شوند را ثبت کنند.

عکس 3200 مگاپیکسلی
در این تصویر می‌تواند سر یک بروکلی (نوعی کلم) را مشاهده کنید که از فاصله بسیار دور توسط این دوربین گرفته شده است. (اعتبار: آزمایشگاه شتابدهنده ملی SLAC/ فارین ابوت)

این دوربین از 189 حسگر بزرگ و پیشرفته موسوم به سی سی دی ساخته شده که دقت هر یک 16 مگاپیکسل است. دقت مجموعه این حسگرها به 3.2 میلیارد پیکسل می‌رسد. قرار است بعد از انجام آزمایش‌های بیشتری بر روی این حسگرها تا سال 2021 استفاده عمومی و عملیاتی از آنها آغاز شود.

سنسورها درون واحدهایی قرار گرفته‌اند که صفحه فوکال دوربین را تشکیل می‌دهند. این دوربین در مجموع از ۲۱ واحد و چهار واحد مخصوص دیگر برخوردار است که برای تصویربرداری استفاده نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ newatlas

نظر شما در خصوص عکس 3200 مگاپیکسلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر