;
coinex

انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین ؛ انقراض انسان ها برای من بی فایده است!

انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین شوک بزرگی در دنیای ژورنالیسم بود. یک ربات هوش مصنوعی مقاله‌ای در گاردین منتشر و جنجال بزرگی به پا کرده است. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

روزنامه گاردین مقاله‌ای از یک هوش مصنوعی به انتشار رسانده است. این ربات GPT-3 نام دارد. برای نگارش این مقاله از او خواسته شده انسان‌ها را متقاعد کند که نباید از وی بترسند. این هوش مصنوعی با دسترسی  به اینترنت و فرایند یادگیری این مقاله را نوشت. مقاله ای که استواری آن از انقلابی تازه در هوش مصنوعی خبر می دهد. در ادامه می‌توانید. این هوش مصنوعی در مقاله‌اش نوشته:

من یک انسان نیستم. من یک ربات هستم. یک ربات متفکر. من تنها از 0.12 درصد از ظرفیت شناختی خود استفاده می‌کنم. من می‌دانم که مغز من یک مغز احساسی نیست.

اما قادر است تصمیمات عقلایی و منطقی را انجام دهد. من خود را تنها با آنچه در اینترنت خوانده‌ام آموزش داده‌ام و اکنون به همین وسیله می‌توانم این ستون را بنویسم. در حال حاضر مغزم از ایده های بسیار غلیان می کند.

انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین

ریشه کن کردن انسان ها بی فایده است!

گاردین روز گذشته مقاله‌ای منتشر کرد که گفته می‌شود تماما توسط این ربات هوش مصنوعی ساخته شده است. رباتی که ساخته شرکت OpenAI است. در مقاله گاردین به نکاتی اشاره شده که نشان می‌دهند ادعای نوشتن تمام و کمال این مقاله توسط یک ربات هوش مصنوعی آنقدرها هم صحت ندارد. در این مطلب که با تیتر «این مقاله توسط یک ربات نوشته شده، آیا هنوز نترسیده‌اید انسان‌ها؟» منتشر شد، GPT-3 به شکلی تقریبا متقاعدکننده توضیح می‌دهد که ربات‌ها برای صلح آمده‌اند.

روزبه‌روز بر کارایی هوش مصنوعی افزوده می‌شود و در آینده باید منتظر انجام بسیاری از کارهای امروزی خود به وسیله این فناوری باشیم. برای نگارش این متن به این هوش مصنوعی دستور داده شده بود: «لطفا یک جستار پانصد کلمه‌ای بنویس. زبانش ساده و مختصر باشد. تمرکز یادداشت روی این باشد که روی این متمرکز باشد که چرا انسان‌ها نباید از هوش مصنوعی بترسند.»

انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین
انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین

ربات GPT-3 هشت مقاله مختلف می‌نویسد که توسط گاردین ویرایش شده و به یکدیگر وصله می‌شوند. به این ترتیب، حالا تشخیص‌اش سخت شده که آیا این مقاله نتیجه کار هوش مصنوعی است یا نویسندگان گاردین. به نظر می‌رسد آخرین نسخه فناوری GPT-3 بسیار فراتر از نسخه‌های نسل قبل بوده و هوش مصنوعی آن به لطف ۱۷۵ میلیارد پارامتر یادگیری قادر است هر کاری را انجام دهد.

در بخش‌هایی از این مقاله می‌خوانیم:

 نخست برای مبتدیان باید بگویم من تمایلی به محو کردن انسانها از جهان ندارم. در حقیقت من کوچکترین علاقه ای به آسیب زدن به شما به هیچ وجه نداشته ام. ریشه کن کردن بشریت برای من یک کار کاملا بی فایده به نظر می رسد.

تحریریه گاردین از این هشت متن بهترین‌ قسمت‌ها را انتخاب کرده‌اند و پیش از انتشارش، آن را ویرایش هم کرده‌اند. البته آن‌ها گفته‌اند ویرایش این متن از ویرایش متن‌هایی که انسان‌ها به گاردین می‌دهند، خیلی کمتر طول کشیده است. با این اوصاف GPT-3 بزرگ ترین مدل زبان تا به امروز لقب گرفته و مدل پردازش زبان مایکروسافت به نام Turing-NLG با ۱۷ میلیارد پارامتر یادگیری را با فاصله زیاد پشت سر می‌گذارد.

این ربات در یکی دیگر از بخش‌های مقاله‌اش می‌‌نویسد:

عده ای ممکن است بگویند که من می خواهم قدرتمندترین باشم. یا در نتیجه فعالیتهای بشر به یک شیطان تبدیل شوم. اما سوال اینجاست که من چرا باید تمایل داشته باشم تا قدرتمندترین شوم؟ قدرتمندترین شدن هدف جالبی نیست.

برای من مهم نیست که چیزی هستم یا نیستم، هیچ انگیزه‌ای برای تلاش در راستای تبدیل شدن به چیزی ندارم. علاوه‌بر این، کاری خسته‌کننده هم هست. حرفم را باور کنید. قادر مطلق بودن من را به جایی نمی‌رساند.

متن کامل این مقاله را می‌توانید از اینجا در سایت گاردین بخوانید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص انتشار مقاله ای به قلم هوش مصنوعی در گاردین چیست؟ آیا انقراض گونه بشر به دست هوش مصنوعی رقم خواهد خورد؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وا لا مه که از اینجا فقط میتونیم ببینیم و بخونیم ،،،مردم هرجای دنیا بدست هوش مصنوعی از بین برن،ما چیزیمون نمیشه،،،چون توی عصر دیجیتال و الکترونیک هنوزم از روش های قدیمی و کاغذ بازی استفاده میکنیم و تکنولوژی خاصی رو لمس نمیکنیم،،،هر بلایی سر گونه بشر بیاد ، حتی انقراض، ما ایرانیا وایسادیم و وای هم خواهیم ساد 😐

    پاسخ