;
coinex

چرا آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد روی انسان متوقف شد؟

آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد یکی از امیدبخش‌ترین پروژه‌های در سراسر جهان برای دست‌یابی به واکسن کووید-19 است. چرا این آزمایش به مشکل خورده است؟ با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

محققان دانشگاه آکسفورد حدود یک ماه پیش اعلام کرده بودند  که نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن کرونا تهیه شده توسط این دانشگاه نویدبخش بوده است. این نتایج نشان دادند که واکسن کرونا آکسفوردی‌ها باعث فعال کردن سیستم ایمنی برای مقابله با این ویروس می‌شود. حالا به نظر می‌رسد فاز نهایی آزمایش بالینی واکسن کرونای تولید شده توسط محققان دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا (Asterazeneca) به‌علت بروز علائم نامطلوب در یک شرکت‌کننده معلق شد.

محققان آکسفورد و شرکت آسترازنکا در بیانیه خود، توقف موقتی آزمایش این واکسن را گونه‌ای تعلیق «معمول» در فرآیند کار، در صورت بروز «بیماری نامعلوم»، عنوان کرد. با برسی بیشتر همراه باشید.

توقف آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد

فاز سوم بالینی واکسن کرونای آکسفورد به مشکل خورد!

فاز بالینی آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد به داوطلبان از ماه آپریل و در خصوص حدود هزار نفر آغاز شد. در پژوهش‌های پزشکی معمولا اولین آزمایش‌های بالینی برای سنجش ایمنی دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در این مورد مشخص پژوهشگران قصد داشتند واکنش سیستم ایمنی بدن را نیز ارزیابی کنند. آنها پیشتر نتیجه ضمن انتشار نتایج این مطالعه در مجله Lancet خاطر نشان کردند: «تزریق این واکسن تجربی در افراد بین ۱۸ تا ۵۵ ساله واکنش ایمن سازی توام یا دوگانه ایجاد کرده است.»

بیشتر بخوانید:  حال نخستین فردی که واکسن کرونا دریافت کرد چطور است؟

در فاز سوم بالینی آزمایش این واکسن، بیش از 30 هزار داوطلب در بریتانیا،‌ ایالات متحده، برزیل و آفریقای جنوبی شرکت کرده بودند. اکنون تمامی مراکز آزمایش این واکسن در جهان موقتا کار خود را متوقف کرده‌اند تا کارشناسان بی‌طرف پس از بررسی موارد آماری اعلام کنند که می‌‌توان آزمایش را از سر گرفت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

این موضوع که مرحله نهایی آزمایش های دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن ویروس کرونا به خاطر “بروز واکنش منفی” در یکی از افراد مورد آزمایش به طور موقت متوقف شده است، بسیار مهم است؛ هم برای مردم و هم برای سایر پروژه‌هایی که مترصد دست‌یابی به این مهم هستند.

آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد

این دومین بار است که مرحلهٔ سوم آزمایش واکسن آکسفورد معلق می‌شود و کارشناسان می‌گویند چنین توقف‌هایی در فرآیند آزمایش‌های گسترده طبیعی است. البته این توقف اقدامی روتین است که در صورت بروز بیماری بدون دلیل در یکی از آزمایش‌ها و برای اجرای تحقیقات انجام می‌شود.

از تحقیقات مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترا زنکا به عنوان یکی از بخت های اصلی تولید واکسن ویروس کرونا نام برده می شود. واکسن تجربی دانشگاه آکسفورد با هدف کاهش بیماری و کاهش انتقال ویروس طراحی شده است. این واکسن که تاکنون مراحل اول و دوم توسعه آن موفق بوده است، با استفاده از یک ویروس بی‌خطر شاخک‌های پروتئینی ویروس کرونا را به بدن منتقل می‌کند و این باعث می شود سیستم ایمنی بدن فعال شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ alzareera

نظر شما در خصوص آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر