coinex
راهنمای خرید تکراتو

واکسن کرونا محققان آکسفورد به مرحله آزمایش انسانی رسید


آزمایش واکسن کرونا محققان آکسفورد به مرحله آزمایش انسانی رسیده است. با ادامه این خبر همراه باشید تا آن را بیشتر بررسی کنیم.

دنیاگیری ویروس کرونا در سراسر جهان ادامه دارد. ولی کماکان هیچ دارو، درمان و واکنسی علیه بیماری کووید ۱۹ توسعه داده نشده است. هیچ کس در برابر این بیماری ایمن نیست و بهترین متخصصان «دوری‌گزینی اجتماعی» و «خودقرنطینگی» را پیشنهاد می‌کنند. واکسن کرونا محققان آکسفورد تا چه اندازه امیدوارکننده است؟

واقعیت این است که دانشمندان در سراسر جهان تحقیقات آزمایشگاهی خود را با جدیت هرچه تمام‌تر پیش می‌برند. در آزمایشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا بیش از 20  واکسن مخلتف در دست توسعه است. به طور معمول در آزمایش‌های این چنینی نخستین مرحله آزمایش واکسن بر روی مدل‌های جانوری است،‌ اما در گزارش‌ها دیده شده که در یکی از موارد با کسب اجازه از مسئولان بدون پشت سر گذاشتن مرحله Animal Model یک واکسن به بدن انسان تزریق شد.

محققان امیدوارند در ماه‌های پیش رو بتوانند محصولات خود را توسعه و به مرحله آزمایش انسانی برسانند. برخی می‌گویند حتی اگر این واکسن همین امروز نیز ساخته شود تا رسیدن به تولید انبوه برای خیل عظیمی از مردم زمان بسیاری باقی مانده است. فوریت بسیاری برای توسعه درمان و واکسن کرونا وجود دارد و به همین دلیل مطالعات در حجم و سرعت بالایی انجام می‌شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید!

واکسن کرونا محققان آکسفورد در مرحله آزمایش انسانی

محققان آکسفورد در حال استخدام داوطلبان برای آزمایش یک واکسن جدید برای کروناویروس هستند. این آزمایش تا 510 نفر در رده‌ی سنی بین 18 تا 55 سال را استخدام خواهد کرد. این واکسن کرونا جدید «چادوکس1 ان.سی.او.وی-19» (ChAdOx1 nCoV-19) نام دارد و در حال حاضر در آزمایشگاه «پابلیک هلث انگلند» واقع در «پورتون داون» در نزدیکی «سالیزبری» در مرحله‌ی آزمایشات حیوانی است. این آزمایش توسط موسسه‌ی «جنر» و گروه واکسن آکسفورد انجام می‌شود.

پروفسور «آدرین هیل»، رئیس موسسه‌ی جنر در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: «واکسن‌ها از صفر طراحی می‌شوند و با سرعتی بی‌سابقه در حال پیشرفت هستند. آزمایش پیش‌رو برای ارزیابی کاربردی بودن واکسیناسیون علیه کووید 19 حیاتی است.» محققان داوطلبانی می‌خواهند که مبتلا به ویروس نباشند. به‌علاوه، محتمل است که افرادی که دارو مصرف می‌کنند و زنان باردار یا شیرده از این آزمایش کنار گذاشته شوند.

در طی آزمایشات، به برخی از داوطلبان واکسن تزریق می‌شود و به برخی دیگر تزریق شاهد برای مقایسه صورت می‌گیرد. هرچند نتایج نهایی برای ماه‌ها مشخص نمی‌شود، زیرا آزمایشات گسترده‌تری مورد نیاز است.

آکسفورد از رسانه‌ها درخواست کرده است که تمرکز تیم واکسیناسیون را برهم نزنند. این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محققان ما با دقت و سرعت زیادی کار می‌کنند تا این واکسن را آماده‌ی آزمایشات انسانی بکنند. از رسانه‌ها درخواست داریم تلاش نکنند تا طی آزمایشات با محققان تماس بگیرند و کسب اطلاعات نمایند.»

متخصصان اذعان می‌کنند که در صورت توسعه واکسن کرونا اثرگذاری آن بر روی افراد مسن کمتر خواهد بود؛ چرا که آنها دستگاه ایمنی ضعیف‌تری دارند که واکنش‌های مناسب را به واکسیناسیون نشان نمی‌دهد. این موضوعی است که همه ساله در خصوص واکسن آنفلوانزا شاهد آن هستیم.

در خصوص عوارض جانبی واکسن احتمالی باید گفت که تا زمان انجام آزمایش‌های بالینی مناسب سخن گفتن در این زمینه دشوار خواهد بود. یکی دیگر از چالش‌های موجود در این زمینه این است که در صورت توسعه واکسن کرونا اولویت‌بندی‌ها برای تزریق متعلق به چه کسانی خواهد بود. به نظر می‌رسد پزشکان و کادر درمانی که بیشترین میزان ارتباط را با افراد مبتلا به کووید ۱۹ دارند باید در صدر فهرست جای داشته باشند. در ادامه این فهرست باید گروه‌های حساس جامعه نظیر سالمندان و افراد دارای بیماری‌هایی نظیر مشکلات قلبی و تنفسی جای بگیرند.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: ie

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر