;
coinex

جان مک‌آفی دستگیر شد و به زودی به آمریکا استرداد داده می‌شود!

جان مک‌آفی دستگیر شد و به زودی به آمریکا استرداد داده می‌شود. او که به فرار مالیاتی محکوم است طی روزهای اخیر در اسپانیا دستگیر شد. با ما باشید.

شاید بتوان کمتر افرادی از دهه‌ شصت را نام برد که نام آنتی ویروس مک‌آفی و خالق عجیب آن، جان مک‌آفی را نشنیده باشند. این مرد معروف دنیای امنیت و فناوری که بارها به دلایل اظهار نظرهای خاصش در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفته این بار با دلیلی دیگر به سرخط خبرها راه یافته؛ دستگیری به دلیل فرار مالیاتی!

از دنیای امنیت بگویید یا بیت کوین و رمز ارز، از فناوری سطح بالا بگویی یا پیشرفت‌های آینده آن و حتی اگر راجع به فیم و مستند صحبت کنیم، همه جا می‌توان رد پایی از جان مک‌آفی را یافت؛ مهندسی بی‌نظیر که بسیاری آن را دیوانه دنیای کامپیوتر و امنیت می‌دانند.

جان مک‌آفی دستگیر شد

جان مک‌آفی از سال‌ها پیش تاکنون با نهادهای قانونی دچار تنش شده و اتهامات مختلفی به او منتسب شده است. جان مک‌آفی که نامزد پیشین حزب لیبرترین برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال محسوب می‌شود، می‌گوید دولت آمریکا اتهامات متعددی به او وارد کرده. مک‌آفی اعلام می‌کند کارزار انتخاباتی‌اش پس از اینکه ایالات متحده ادعا کرد او با استفاده از رمزارز علیه دولت آمریکا فعالیت مجرمانه انجام داده، با چالش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

جان مک‌آفی در ویدئویی که در نخستین ماه از سال گذشته‌ی میلادی منتشر کرد گفت هشت سال است مالیات پرداخت نمی‌کند. مک‌آفی همچنین چند ماه بعد در سال ۲۰۱۹ توییتی دیگر منتشر کرد و گفت CIA «تلاش کرده ما را جمع‌آوری کند»؛ مک‌آفی تصویری نیز منتشر کرد که در آن روی یک قایق حضور داشت و اسلحه‌ای به دست گرفته بود. این فعالیت‌های مک‌آفی به دست‌گیری و سپس آزادی او در جمهوری دومینیکن ختم شد.

جان مک‌آفی دستگیر شد و به زودی به آمریکا استرداد داده می‌شود!

وزارت دادگستری ایالات متحده ساعاتی پیش پرونده‌ی کامل مربوط به اعلام جرم علیه مک‌آفی را منتشر کرد. وزارت دادگستری می‌گوید مک‌آفی با اتکا به روش‌های مختلف از پرداخت مالیات خودداری می‌کند؛ ظاهرا یکی از روش‌های به‌کارگرفته‌شده توسط مک‌آفی، استفاده از نام افراد دیگر است. او به‌دفعات پرداخت‌های خود را به‌سمت حساب‌های بانکی و حساب‌های رمزارزی که به‌نام فرد دیگری بوده‌اند هدایت کرده.

وزارت دادگستری همچنین ادعا می‌کند جان مک‌آفی به‌طور عمدی، اظهارنامه‌ی مالیاتی‌اش را در خلال سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ثبت نکرده است. اگر مک‌آفی درنهایت محکوم شناخته شود، احتمالا با حداکثر پنج سال زندان به‌ازای هر پنج مورد فرار مالیاتی مواجه می‌شود. همچنین حقوق‌دانان می‌گویند مک‌آفی ممکن است به‌ازای هر پنج بار پر نکردن اظهارنامه‌ی مالیاتی به یک سال زندان محکوم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما دراین باره که جان مک‌آفی دستگیر شد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر